Črna kronika

Petletna kazen za tragedijo v Lipi

Ljubljana, 02. 04. 2008 15.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Lastniku lokala Lipa, pred katerim so decembra 2005 v gneči umrla tri dekleta, je sodišče izreklo petletno zaporno kazen.

Na Okrožnem sodišču v Ljubljani se je končalo sojenje v primeru Lipa. Lastniku lokala Robertu Tomažu Zavašniku je sodišče izreklo petletno zaporno kazen. Spoznan je bil za krivega povzročitve splošne nevarnosti s hudimi posledicami, šlo je za zavestno malomarnost. Lastnik Lipe je bil namreč večkrat opozorjen, da lahko pride do tragičnih posledic.

Tragedija pred diskoteko Lipa je po treh mesecih dočakala sodni epilog. Robert Tomaž Zavašnik bo moral odsedeti pet let zaporne kazni.
Tragedija pred diskoteko Lipa je po treh mesecih dočakala sodni epilog. Robert Tomaž Zavašnik bo moral odsedeti pet let zaporne kazni. FOTO: Kanal A

Sodni senat, ki mu je predsedoval sodnik Srečko Škerbec, je prepričan, da je Zavašnik vedel, da do tragedije lahko pride, a je lahkomiselno menil nasprotno. Ker se je zabava dogajala na pragu božično-novoletnih praznikov in bila močno oglaševana, se naj bi Zavašnik dobro zavedal, da bo obisk velik.

Z ustreznimi ukrepi, med njimi dovolj varnostnikov, varovalnih ograj in z usmerjanjem mladostnikov v vrste, bi tragično situacijo lahko preprečili. Sodišče pa je presodilo, da je varnostno podjetje Stjepana Bagariča izvajalo zgolj naročilo in odgovornosti prireditelja neke zabave ni mogoče prevaliti na varnostno službo.

Zavašnik je do konca sojenja vztrajal, da ni kriv in se zagovarjal, da je bilo na usodni večer pred diskoteko navzočih šest uniformiranih varnostnikov in oseba, ki je delala na parkirišču. Varnostniki naj bi kasneje uniforme slekli, ker so se želeli izmakniti kritični situaciji.

Za tovrstna kazniva dejanja je sicer predpisana zaporna kazen od enega do osmih let zapora, pri določitvi višine kazni pa je sodišče upoštevalo hude posledice. Poleg tega Zavašnik ves čas ni pokazal niti trohice obžalovanja za smrti, ki so se zgodile pred vrati njegovega lokala. Po mnenju sodišča se je za to, da posledice niso bile še hujše, mogoče zahvaliti le prisebnosti nekaterih fantov, ki so zlezli na betonsko ograjo in pomagali v gneči ujetim in poškodovanim mladostnikom čez ograjo.

Zavašnikov zagovornik Milan Vajda sodbe ni komentiral, tožilka Tatjana Devčič Svetek, ki je sicer zahtevala sedem let zaporne kazni, pa je izrečeno kazen označila za 'resno in dovolj visoko,' a se bo kljub temu pritožila. Zavašnik sodbe ni želel komentirati, časa za pritožbo pa ima 14 dni. Od petletne kazni se mu bo odštel čas, ki ga je preživel v priporu.

Spomnimo...

Sodnik je Zavašniku očital tudi, da med sojenjem ni pokazal niti kančka obžalovanja.
Sodnik je Zavašniku očital tudi, da med sojenjem ni pokazal niti kančka obžalovanja. FOTO: POP TV

23. decembra 2005 je množica mladih nekaj pred 22. uro pred lokalom Lipa v Spodnjih Pirničah pri Medvodah do smrti poteptala dve dekleti, tretja pa je zaradi poškodb umrla v ljubljanskem kliničnem centru. Pred lokalom se je namreč tisti večer zbralo več sto ljudi, ki niso mogli vstopiti v lokal, ker jih vanj niso spuščali. V gneči je varnostna železna ograja popustila. Ob tem je nekaj sto ljudi padlo, množica, ki je potisnila proti vhodu, pa jih je poteptala.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (73)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

timering
08. 04. 2008 20.51
+1
ZAVAŠNIK ni KRIV NIČ...če ni mel dovoljenja kje je pol bla inšpekcija??ha??to bi mogli prej porihtat ne pa da pol za njim da ni mel dovoljenja.....starši od teh otrok saj so ble mladoletne so isto krivi...sam hodim na partyje pa vidim da te 16 17 letnice nimajo podna pa se ga prbijajo polna...žalostno ja da so umrle ....-sam kriv je nekdo drug ne Zavašnik
omega6
05. 04. 2008 21.27
+1
Naše sodstvo je ena sama sramota!!!! Kdaj pa bo obsojen Kamenik in ostala kriminalna golazen, ki direktno ubije človeka iz koristoljubja???
Janez Bohinjc 1
04. 04. 2008 19.45
Pretepači so vedno bili odstranjeni na prostost, ko smo se šli kao lokal, pa za to, kar se je dogajalo zunaj, lepo pprosim, ni niti pomislil nihče, da bo kriv. Vendar, grešnega kozla so dobili, udri po njem. Kje pa so bili starši? Jaz sem svoje otroke vedno spremljal, tudi čez polnoč sem jih čakal, če sem jim že dovolil obiskovat take prireditve ali pa so imeli odraslega spremljevalca. Hudo mi je za dekleta, vendar bi morali biti potolčeni zraven tudi starši in ubraniti s silo svojega telesa , da se ne bi pripetilo najhujše. Makar kakšnega porivača lopnit po buči, da se zave, da se ne sme prerivati. Torej, če bi imela vsaka nedoletna na tej prireditvi še varuha, nebi prišlo do take nesreče. Kar poglejte mlade jarce, ko vstopajo na avtobus... Za zahajajočo civilizacijo ni pomoči...
Ramzess
03. 04. 2008 19.01
Če bi vi vlekli vrv vsak na svojo stran, se ta ne bi nikamor ne bi premaknila. Zavašnik je dobil kazen za svoj delež odgovornosti, zdaj bi morali biti na vrsti ostali. Dejstvo je, da največji delež odgovornosti za smrt deklet, nosijo mladi, ki so pozivali in porivali množico naprej. Zato bi seveda morali odgovarjati, pred sodiščem, tako težko pa jih menda ni za najti, ne pa nastopajo kot pristranske priče proti Zavašniku. Nerazumljivo je, da starši deklet to ignorirajo in ne ukrepajo proti tej mladeži, ali pač, to počnejo zato, ker se zavedajo lastne soodgovornosti, in se ne želijo naložiti dodatnega bremena. Vsem očitno zadostuje žrtveno jagnje Zavašnik. Mladi, ki niso deležni vgojnih in kazenskih prijemov, taka (slaba) dejanja ponavljajo, ker so se tako naučili, da to ni nič slabega. Resnica je, bi bilo res kaj drugače, če bi Zavašnik imel vse OK urejeno, koliko teh mladih in pijanih mladih je vedelo za njegove prejšnje felere in težave, nihče, torej birokratske zadeve nimajo neposrednega vpliva na dogodek, oz na napačno ravnanje mladeži. Poglejmo resnici v oči, četudi bi Zvašanik imel vse OK urejeno glede lokala, in če bi dal enak oglas za zabavo, bi se nadaljna zgodba lahjko odvijala popolnoma enako, saj na huligansko vedenje mladih Zavašnikova preteklost, povezana z lokalom, nima vpliva, neposrednega vpliva, torej. Strinjam se torej s tistimi, da bi ti mladi, zdaj niso več, a nič ne de, morali odgovarjati za svoje početje, ker res, kot je zapisal nekdo: "Nekateri očitno že dolgo ne vedo več kaj pomeni odgovornost za lastna dejanja." Nimamo se zakaj prepirat, dejstva so jasna, kdo očitnega ne vidi, mu nekaj zelo manjka.
Tiha Batalo
03. 04. 2008 15.49
zavašnik je žrtvenjo jagnje,ker nekdo je moral biti kaznovan,množica je morala biti potešena, državni organi so vrgli kost...vse lepo in prav..samo kdo je res kriv? -starši,ki so pustili dekleta ven? -inšpektorji -lasnik -varnostniki -zidar... sama -... vsak ima svoje mnenje..zame je to bila velika nesreča,ki nemore biti samo en krivec..lp
stfuimho@email.si
03. 04. 2008 12.03
Ne morem verjet koliko ljudi tle gor brani tegale Zavašnika... žalost, kam gre ta naša družba. Nekateri očitno že dolgo ne vedo več kaj pomeni odgovornost za lastna dejanja. Je sicer res, odgovarjati bi vsekakor moral še kdo, a le Zavašnik je v tem primeru neposredni krivec. Ostali si lahko podajajo žogice, tudi na sodišču, v neskončnost, tako pač je. Sicer pa je nezakonito opravljanje poslov na račun ponorele in pijane mularije dokaj neumno dejanje, 'nesreče' so v takšnih okoliščinah pogost pojav, dokazati krivdo pa več kot enostavno.
exim@t-2.net
03. 04. 2008 11.17
Za mene je vsak kriminalec, ki: - daje denarju prednost pred življenjem - ki ne sprejema kazni za svoje napake, grehe - nima vesti in morale Zavašnik to je. Primerek sicer iz vsakodnevnega življenja, pa vendar. A ni samo on: krivi so inšpektorji, njegovi starši, občinarji, policaji, ki so zamižali na eno ali obe očesi,...In kaj je skupnega vsem naštetim: denar! Starši so mu ga dajali preveč in nima odnosa do njega, z denarjem si je kupil dovoljenja, z denarjem je podkupil policaje in občinarje. Vse bi bilo lepo in prav, če,...Fant ne ve, da za vsak zločin sledi kazen. Po mojem mnenju je dobil premalo-družbo v zaporu po en mesec pa bi mu morali delati vsi, ki so vpleteni v njegovo razsodbo!
Slavkop
03. 04. 2008 10.08
To sem pa rekel zato, ker sem bil obtožen prekrška, ki me sploh zraven ni bilo, pomagale niso niti štiri pritožbe. Dokazi, da to nisem bil jaz pa niso upoštevali. Zavašnik sploh ni kriv, ampak starši bi mogli krivdo sprejet malo nase, ker so pustili mladoletne (če se ne motim) otroke ven ob taki uri. To pa vemo, da nekaj mladih je sploh pokvarjenih, od zadaj porinejo samo da naredijo zmešnjavo potem pa spi**jo.
Slavkop
03. 04. 2008 10.00
Naše sodstvo je itak ena sama bederija
strelka23
03. 04. 2008 09.51
Veš Smarties tudi Zavašnik spada med prave kriminalce.Ponarejena dovoljenja,neupoštevanje zakonov...Niso samo tatovi in prodajalci droge kriminalci pa še o tem bi se dalo meniti.Najprej varnost in nato zaslužek.
zurbrigen
03. 04. 2008 09.48
btw. Stephenu Casiraghiju za dve leti znižali kazen.
Smarties
03. 04. 2008 09.44
nekateri pišete o premajhnem lokalu, amapk saj te osebe so umrle pred lokolaom, ker jih niso spustili not...drugače pa verjetno veste ta se take gneče pogosto pojavljajo in to ni bilo ne prvič in ne zadnjič!glede na to da pravi kriminalci nikoli niso obsojeni pa se mi zdi da je dobil absolutno previsoko kazen!recimo da je delno kriv!menim da veliko krvido tukaj nosijo starši in pa seveda še ostali neumneži, ki so v bistvu pravi krivci za tragedijo ampak jih policija ni mogla(hotela, poskusila) najti...
veljo@email.si
03. 04. 2008 04.32
opasno je to nase sodstvo...zakaj gre nedolzen clovek sedet ce ni kaj naredil...naj malo starsi pazijo na svoe otroke...ne pa da jih puscajo zunaj po polnoci z literco v roki,malo droge pri sebi in kako spuro v sebi..pa ne bi prislo do tega..da so se prerivali pred vhodom je pac bila guzva..morali bi varnostniki ukrepat in malo umirit mnozico ali pa razbremenit ograjo pred vhodom...mladina je cisto brez manire...vem kako je to ko se zacnejo prerivat ti si pa v sredini kot nekaksen sendvic..ni prijetno....in koliko so ze bile stare te dekline??
srecnii
02. 04. 2008 23.13
eastmane: Ja potem je kriv folk k je poteptal drug folk okol sebe citiram.....A če se pijan voznik zaleti v tvoj avto in te ubije si kriv sam ker si se pač tam vozil?konec....eto to si napisal
Draža
02. 04. 2008 23.00
Po našem zakonu je preveč dobil.Čez dva meseca bo dokazano da ni dokazov in bo on tožil sodišče in starše,tako bo.Denar sveta vladar.
bema1201
02. 04. 2008 22.20
Sedaj verjetno ne bo več nasmejan . Še na sojenju je kazal svojo vzvišenost in niti malo obžalovanja. Ni samo on kriv , samo če ne bi v svojem pohlepu po denarju zvabljal na tak način na stotine mladih v svoj klub se to nebi zgodilo.
Tonček Balonček
02. 04. 2008 21.44
To je politična sodba! Kje je Sead Sulejmanović, nevarnostnik iz Globala?
dzver
02. 04. 2008 21.37
Ko grem nekam žurat, sam sprejemam odločitve ali se bom drenal ali grem raje drugam!
dzver
02. 04. 2008 21.35
nekoga so pač morali okriviti. Men se ne zdi glih odgovoren za to. Veliko je enih če, če če bi? Raje naj naučijo mladino, postavit se v vrsto,
material girl
02. 04. 2008 20.59
boeingdreamliner144 tud jaz žal ne bi čakala na sodno pot, sploh ne v naši državi. Ja Doman, saj jaz razumeem, kaj hočeš povedat, samo če bi bil vstop omejen na toklo ljudi, kolk jih lahko gre v nek lokal, pa če bi bilo dovolj varnostnikov, se pač kaj takega ne bi dogajalo. Jaz se pač strinjam s kaznijo. Glede tega, da pa množica tiši naprej, pa je pač res vsepovsod tak, pa pač ne moreš nič, razen, da ostaneš doma, al pa hodiš v lokale, za katere veš, da se ti kaj takega ne more zgodit. Se pa strinjam, da bi se verjetno dalo najt krivce tudi med množico, med kakimi pijanimi, ki jim je pač bilo v tistem trenutku vseeno za vse, samo da pridejo čimprej noter, kar pa ne zmanjša njegove krivde, ker se ni držal predpisov. Aja, coms maš tud prav ja.