Črna kronika

FOTO: Zakaj vlak ni zaviral?

Ljubljana, 21. 02. 2011 09.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Zakaj vlak, ki je iztiril med Zalogom in Lazami, ni zaviral, še ni znano. Policija si še ogleduje kraj nesreče, nato pa morajo strokovnjaki pregledati oba vagona in lokomotivo ter ugotoviti, ali je šlo za tehnično ali človeško napako.

Danes je kraj nezgode obiskal tudi minister Patrick Vlačič.
Danes je kraj nezgode obiskal tudi minister Patrick Vlačič. FOTO: Blaž Garbajs

Delavci so že razložili tovor s prvega tovornega vagona in z lokomotive odstranili vse nevarne snovi. Drugi tir med Zalogom in Lazami je bil tako že včeraj odprt. Železniški promet zdaj poteka nemoteno, je za 24ur.com povedal generalni sekretar Slovenskih železnic Igor Hribar. "Danes se bo začela izvleka drugega vagona; to je vagon, ki je še ostal na vrhu brežine. Spodaj pa sta še lokomotiva in še prvi vagon, ki ju bodo odstranili jutri in pojutrišnjem. Trenutno še poteka preiskava in ko bo policija sprostila vagon, bodo naši delavci začeli z odstranjevanjem," je pojasnil. Za odstranitev prvega vagona bo potrebnega več dela, saj morajo še urediti teren in potegniti 15 metrov dodatnega tira, da bo lahko intervencijsko dvigalo prišlo čim bliže in bo dvigovanje čim lažje.

Ker lokomotiva sama tehta okoli 65 ton, morajo po njegovih besedah strokovnjaki teren za dvigalo najprej dobro utrditi. "Tehnično bo reševanje zelo zahtevna naloga. Po vsej verjetnosti bo potrebno tako vagon kot tudi lokomotivo odstraniti po delih,"je dejal in dodal, da je bila lokomotiva zadnjič na rednem tehničnem pregledu 21. januarja letos.

Vzroki nesreče še vedno niso znani, saj morajo počakati, da se preiskava zaključi, je dodal Hribar. Sicer pa bo preiskava trajala teden ali več, saj morajo po ogledu kraja nesreče pregledati posamezne tehnične sklope vagonov in preveriti stanje lokomotive. Sicer pa je "sedaj znano samo to, da vlak ni zavrl, ko bi moral. Razlogov za to pa je lahko precej, od tehnične do človeške napake. Ta trenutek ni mogoče izključiti nobenega vzroka, ni mogoče pa tudi nič točnega reči o tem, kaj je bil vzrok," je dejal Hribar.

Drugi vagon bodo postavili na zasilne podstavne vozičke in ga izvlekli z lokomotivo.
Drugi vagon bodo postavili na zasilne podstavne vozičke in ga izvlekli z lokomotivo. FOTO: PU Ljubljana

Ob nesreči je iz lokomotive izteklo gorivo, ki je bilo v rezervoarju. Po ocenah naj bi šlo za približno 1000 litrov goriva, ki je izteklo v zemljo oziroma v Ljubljanico. "Gasilci so včeraj postavili plavajoče zavese, da bi preprečili iztekanje in širjenje goriva po reki, je pa tok precej močan na tem delu, tako da niso mogli veliko uloviti. Kakšno je dejansko stanje, pa bomo videli šele, ko bomo dvignili lokomotivo," je zaključil Hribar.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

vezuv
22. 02. 2011 09.30
+1
Tadejh - na relaciji Ljubljana-Dobova imajo kar nekaj "muzejskih vlakov", sem pa zadnjič takšen vlak opazila tudi na relaciji Maribor -Ljubljana. Nič mi ni bilo jasno zakaj vlak, ki gre iz MB pol ure pred naslednjim vlakom, pispe v Zidani most samo z nekajminutno razliko. Sem malo bolje pogledala in mi je postalo jasno - ta ta prvi je bil "muzejski vlak" ta drugi je bil pa ta novejši Simensov, imenovan tudi pedolinček. Katerega sem si izbrala za potovanje se ve: Simensovega.
flamengo
22. 02. 2011 07.51
Se strinjam z matkotom, zato zahtevam odstop ministra za promet in zveze zaradi objektivne odgovornosti. Ministri v prejšnji vladi so odstopili, če se je zgodila kakšna nesreča. Minister Božič je odstopil zaradi železniške nesreče. Ta nesreča bi lahko bila še hujša, če bi se vlak nagnil v nasprotno stran in bi takrat prišel potniški vlak. Bojim pa se, da minister nima te odgovornosti, važno je, da zaseda položaj in ne dela nič za izboljšanje prometnic.
SnowmanR
22. 02. 2011 04.39
Itak da se pije, pa kar naj se pije, sam da je žur!
ABUELMOT
22. 02. 2011 02.15
Res ste po večini pametni ko 300 hudičev, pa se že v par stavkih, ki jih napišete vidi, da nimate pojma že o osnovnih stvareh železnice. Tudi, če pristojni že imajo kup možnih vzrokov za nesrečo, ki jih seveda ni na novo potuhtal nobeden od vas pametnjakovičev, je edino pametno, da ne dajejo detaljnih informacij preden ni preiskava zaključena. Logično, a ne?
matko70
21. 02. 2011 23.35
nisem se mislil oglašati,ker polovica vas "strokovnih"komentatorjev pojma nimate o železnici.ampak se moram. nihče od vas se ne vpraša ali pa vpraša delavce kako jim je delati s tako zastarelo tehniko kot jo imajo.kot da so sami krivi za njo. seveda,delavci na terenu so krivi za porazno stanje voznega parka. dame in gospodje.zamislite si,da imate doma star avto cca40 let.k temu prištejte še najmanj 40let stare ceste(sem ter tja poflikane lukne).ko to seštejete,mislim,da so naši železničarji še kar dobri da sploh še vozijo.res ampak res si ne predstavljam taxista ki bi s takim vozilom na tako stari cesti vozil kar koli. kogar koli bodo za to nesrečo okrivili,zame osebno ni dejanski krivec.dejanski in resnični krivec je vlada(sedanja,prejšnja in še poprejšnja ter vse skupaj).z eno besedo LASTNIK. to so naše železnice
Svobodni Umetnik
21. 02. 2011 22.54
Sam da ni blo kej hujsga. Kar se pa lokomotive tice bi pa najlazi pa najcenej prsl cez, ce bi rome poklical. Stirje romi ti jo na horuk dvignejo se prej, predn pomeziknes. Sj ka pa uni vejo kulk je 65 ton.
tali?ni tom
21. 02. 2011 22.47
ej en je reku da je lokomotiva stara 45 let !! pa to je še skor nova napram nekaterim vagonom in tirim ki so še iz leta 1925 , kar sem videl na lastne oči ko je gor letnica izdelave na tirih seveda , vagoni so pa tut verjetno iz druge vojne od nemcev ostali !! po jugoslaviji se ni v železnico vlagalo nič konkretnega , le sindikat imajo močen , da izsiljujejo in plače , delajo pa uglavnem ne veliko !!! rezultati so pa na srečo zaenkrat taki ko je padlo v vodo pol stoletja staro železje in na srečo to ni bil poln potniški vlak , le kaj bi blo takrat !! je pa sedaj ko je vse brez žrtev brez veze pet let gruntat kdo je kriv , ampak je treba izvajat redne servise ki jih mora tedensko nadzirat inšpektor , in njega še nekdo pa bo !!!
PICKO69
21. 02. 2011 22.24
Odvečno železo ?? zakaj imam občutek da bo pripadniki romske skupnosti očistili vse barvne kovine na tem delu ljubljanice. Stroški minimalni. 30 lačnih ust pa bo nahranjenih.
Jožajoža
21. 02. 2011 19.07
kriv je strojevodja. ko je zagledal žensko na tirih, je nenadoma zavil v levo in vlak je iztiril.
mamica55***
21. 02. 2011 17.50
sej ni čudn, da gre vse u maloro, ko še vlak ne zna bremzat, ane zulu novinarji
Darko32
21. 02. 2011 15.12
Tukaj spet ni jasno predstavljeno iz strani Slovenskih železnic. Namreč vagoni imajo zavore. Te zavore delujejo. Če ne delujejo se takšno vozilo izloči. Vseh 20 vagonov ima možnost izklopa zavore. Ali je morda šlo za izkop zavor na kompoziciji 20 vozil ali pa določeno število. Po fizikalnih zakonitostih je najverjetneje bil vzrok, da so bile izključene zavore. Do takrat pa naj izvedejo varnostne ukrepe. ZAto naj povedo in ne prikrivajo.
Tadej Hršak
21. 02. 2011 14.27
Potovanje s Slovenskimi železnicami je vedno posebno doživetje. A nikoli prijetno! Izposojeno in prirejeno iz Lidl-ove reklame :-D Ampak kar je res, je res. Kdor se vsakodnevno vozi z vlakom, že ve... Sploh pa na tej relaciji, Ljubljana - Dobova. Obup...
flamengo
21. 02. 2011 14.26
Klamfman, roko na srce ti ne vejamem, glede na to s kakšnimi vlaki in vagoni se vozimo potniki vsak dan. Sramota. Kakšne so samo gomulke. Sploh ne veš, kaj jih še drži skupaj, vse nekaj škriplje in ropota. Še manj smo vredni kot živina. Enkrat sva se z ženo peljala z gomulko in naenkrat se je zabliskalo, ker je utrgalo drog, kamor dobi napajanje. Dobesedno je nekaj steklo skozi telo. Je pritekel strojevodja in vprašal, če sva v redu. Kot bi bili v kakšnem tretjem svetu Zahtevam odstop ministra za promet in zveze, ker se ukvarja s politiko, ki je že itak zavožena, namesto z slovenskimi železnicami, ki spadajo v njegov resor. Upam, da bo opozicija to nesreči izkoristila, ker lahko pride do hude nesreče.
flamengo
21. 02. 2011 14.13
Ker ne verjamem, da je bil ta vlak kot lokomotivček Tomažek in je tudi ta nesrečni vlak neživa stvar. V vsakem primeru je kriv človeški faktor, če ni bila napaka strojevodje, je bil pa vlak slabo vzdrževan. Ker je članek skop in ni imen (kot je bilo vse podrobno predstavljeno ob dolgu mariborske nadškofije, da se je dogajal medijski linč vsega katoliškega), je vpleten kdo iz strank trenutno vladajoče oligarhije. V bistvu je stanje v slo železnicah enako kvaliteti pripadajočega ministra. Torej zahtevam odstop prometnega ministra iz objektivnih razlogov. Koliko slabo vzdrževanih vlakov še vozi po slovenskih železnicah? Koliko je še možnosti za take nesreče? Zaman bomo dočakali nadaljevanje članka po opravljeni preiskavi, če je sploh sprožena. Ne verjamem, da je. Toliko, da se napiše, da je Bosna mirna.
flamengo
21. 02. 2011 13.54
Ha ha naslov v stilu znane risanke lokomotivček Tomažek, ko se vlakci pogovarjajo in sami vozijo.
Klampfman
21. 02. 2011 13.51
Odpovedale so zavore na vagonih, ki so (mimogrede za vse pluvače po SŽ) od madžarskih in slovaških železnic.
flamengo
21. 02. 2011 13.49
Kakšen naslov, povsem v stilu polpismenih avtorjev tega portala, ki si niti ne upajo podpisati s svojim pravim imenom. Zakaj strojevodja ni zaviral, vlak sam tako ne more! Nekaj bi še dopisal zraven o avtorjevem nizkem IQ, samo bodo komentar zbrisali.
Darko32
21. 02. 2011 13.29
Siniša Kurtinović Ne vem od kod informacija 3200. Sploh ni res, ta lokomotiva ima precej večji tank na srečo jo nisem tankal. Vesel sem, da je vsaj eden začel z konkretnimi številkami. Lokomotiva mora imeti nekaj goriva za njeno delovanje. Torej mora imeti zadostno količino, da tudi ne potegne zraka v inštalacijo. Strinjam pa se z tabo, da bi morali pristojni vedeti o količini. Vidiš Siniša tukaj je problem. KAko bodo vedeli če pa v nedeljo pri dajanju uradne izjave se je jasno videlo, da ne vedo. Če bi preverili podatke in bi odgovorni za te lokomotive sprožili kontrolo bi lahko videli in vedeli, da hitra informacija lahko reši veliko. Sedaj pa 24 ur po dogodku še ne vemo kaj je pravilen podatek. Žalostno pa je to, da ne vemo koliko hladine tekočine je steklo, dizelskega goriva in olja. In to se dogaja 24 ur po dogodku.
Siniša Kurtinovi?
21. 02. 2011 12.56
Ne vem od kod informacija 3200. Sploh ni res, ta lokomotiva ima precej večji tank na srečo jo nisem tankal.
Siniša Kurtinovi?
21. 02. 2011 12.54
Ob 18.40 je na tej lokomotivi bilo največ 1400 litrov goriva v času dogodka pa še kakšnih 100 litrov manj. To odgovorni verjetno vedo.