Črna kronika

Veliko dela za reševalce: neustrezno opremljenim planincem reševali življenja

Kranj, 26. 06. 2021 20.35 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Gorski reševalci so imeli polne roke dela z reševanjem planincev, helikopter je moral na pomoč poleteti kar trikrat. Zato policisti pozivajo k odgovornim odločitvam in varnemu obisku gora.

Ekipa za reševanje v gorah je s posadko policijskega helikopterja trikrat reševala planince, so sporočili s PU Kranj. Ob 9.35 je planinka med vzponom na Porezen stopila na rob poti in zdrsnila. Poškodovala si je glavo. 

Ob 15. uri sta dva tuja planinca na območju Skute neustrezno opremljena obtičala na snegu. Ob 16.45 pa je še en tujec pri sestopu zdrsnil na manjšem snežišču nad Zgornjo Krmo. Drsel je okoli sto metrov ter si poškodoval glavo in ramo, so sporočili s PU Kranj. 

Tudi včeraj je policijski helikopter dvakrat reševal življenje. Na Mangartu se je poškodoval turni smučar, na območju Ojstrice pa so z ekipo rešili dva zaplezana plezalca. Nekaj reševanj so ekipe Gorske reševalne zveze Slovenije opravile tudi na klasičen način.

Kot opozarja predstavnik PU Kranj Bojan Kos, je sezona nesreč zagon očitno dobila tudi v gorah: "Zato pozivamo k odgovornim odločitvam in varnemu obisku gora. Še vedno nevarnost ponekod predstavlja sneg, tveganje pa povečuje še vročina. Kako se bo izlet ali vzpon končal, je odvisno od vsakega posameznika. Vsem želimo varno vrnitev v dolino." 

Koronavirus pasica nova
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Moncsa
27. 06. 2021 19.38
+1
Trije situacije še nekako razumem... Kako pa lahko zdrsneš na Poreznu? :D Edino, kar si predstavljam, da namesto da bi gledala pot, se obračala okoli in/ali klepetala. To je taka osnova, da vedno hodimo na notranjem robu poti, ter za ogledovanje okolice in pogovor se ustavimo, že ve moja 6 letna deklica. Ker sem ji od 4. leta govorila konstantno, da pride v žile. Tisti, ki ne zna niti osnov, res raje naj ostane na ravnini (ali bi lahko odprli šolo za pohodnike začetnike).
flojdi
27. 06. 2021 14.40
. ampak hvala vsem reševalcem, ker sploh so./ ljudje smo pa vedno in bolj pametni in manj pametni .... in vsem se lahko zgodi nesreča ( denar pri tem ne spremeni nič , kazni pa tudi ne
Uporabnik1576861
27. 06. 2021 14.08
+1
ker se lahko z avtom pripeljejo do 1600 ali celo 2000m višine je tako, če bi morali hoditi 3-5 ur predno bi začeli hodit v hrib verjam,da bi bilo minimalno nesreč (samo smola) in po turi 3h še do redne avtobusne linije
pingvinislo5
27. 06. 2021 17.59
+1
naši hribi so specifični. redko kje se lahko pripelješ nekam visoko (ali z avtom ali z gondolo oz žičnico). zato marsikoga, sploh tujce, preseneti, kako se svet z višino hitro spreminja, predvsem pa jih preseneti dolžina ture. tako da imamo veliko zaplezanih, onemoglih, slabo pripravljenih, obtičalih na snegu, itd tujcev. druga specifika naših hribov pa je, da so nizki, če jih primerjamo s sosednjimi državami... in tujci jih zaradi tega spet jemljemo precej podcenjujoče.
AlexReal
27. 06. 2021 13.32
+6
En lep primer :; včeraj ob cca 12.00 uri na poti na slap Boko srečam gospo cca 40 let starosti v JAPONKAH !!! Pot ni ravno težka ampak s tako obutvijo se gor odpravi samo nekdo brez pameti. Očitno bo treba uvest gorsko policijo da take "tivolske sprehajalce" čim bolj oglobi in pošlje domov!
pingvinislo5
27. 06. 2021 17.53
+1
pri nas rengerji v tnp raje lovijo jadralne padalce, ker ga enostavno počakaš v avtu ob travniku in mu zaračunaš za pristajanje v tnp. da bi rengerji hodili po hribih in preganjali turiste po bivkih ali pa slabo obute pohodnike, to pa ne, so preleni.
pingvinislo5
27. 06. 2021 13.01
+1
NEUSTREZNA OPREMA.... če se dotaknem samo čevljev....kaj točno je neustrezna oprema? za kavčarje je verjetno neustrezna oprema vse kar ni visok okorn gojzer... za trail tekače je ustrezna oprema lahek trail superg... za alpiniste je ustrezna oprema dostopni nizki gojzar... itd itd. tko da kaj je ustrezna oprema zavisi od pripravljenosti, od vrste pohodnikov pa tudi od pametovanja nekih ljudi ki o gorah vedo bolj malo (beri: kavčarji). PLAČEVANJE REŠEVANJ... naši reševalci so načeloma za zastonj reševanja, ker s tem pri ljudeh ne vzbujaš nekih dvomov, kaj narediti, ko bi šlo nekaj narobe! ker če se zavedajo, da jih čaka visok račun, bo marsikdo rinil z glavo skozi zid in to se lahko konča tragično! znan primer je ženska v repovem kotu pred desetletji, ki se je bala poklicati pomoč ravno zaradi tega, naslednji dan so jo našli mrtvo. drugi razlog zastonj reševanj je tudi nalet pilotov helikopterjev, ki tako ali tako rabijo ure letenja, ki jih morajo nabrati na leto. tretji razlog zastonj reševanj pa je tudi dolga tradicija planinstva in alpinizma v sloveniji. ogromno je različnih prostovoljcev, od oskrbnikov, markistov do reševalcev, da potem lahko vsi uživamo v gorah. pzs je najstarejše in največje društvo v sloveniji ki v sebi združuje ogromno društev in alpinističnih odsekov. in za reševalca gre kar nekaj članov alpinističnih odsekov, ki svoje znanje lahko uporabljajo tudi ko ga kdo potrebuje, včasih žal rešujejo tudi svoje kolege... in še zadnja stvar. veliko več nas pride zdravljenje nekih kavčarjev, ki imajo zaradi kavčanja zamaščene žile + druge bolezni posledica negibanja. tako da, dokler kadilci, alkoholiki, prekomerno težke osebe, itd, ne bodo plačevali zdravljenja zaradi njihovega nezdravega načina življenja, do takrat nima nihče nič za bevskat, da treba zaračunat reševanja v gorah!
AlexReal
27. 06. 2021 13.29
+1
Iz tvoje logike se da sklepat sledeče : dajmo malo divjat po cestah, reševalci so na svetu itak zato , da rešujejo ljudi v nesrečah ?? Zgrešena logika! V hribe se odpravljaš s pravo opremo, če ne poznaš kaj je prava oprema, vprašaš nekoga ki to ve. Helikopterji niso zato , da "letajo naokoli" in rešujejo vsakega , ki z japonkami rine v hribe, pač pa za nujne primere. V tujini take kavčarje rešujejo in lepo zaračunajo. Pri nas pa rinejo v hribe neustrezno opremljeni tudi zato, ker vedo, da bo helikopter zastonj priletel po njih.
pingvinislo5
27. 06. 2021 17.51
+1
če že primerjaš hribe s cesto....pol vsaj primerjaj npr opremo na cesti in opremo v hribih, ne pa opreme z divjanjem. divjanje je zgolj nezrelost oz objestnost. tudi take imamo v hribih. ps: meka adrenalinskih športov, alpinizma, plezanja, smučanja, itd Chamonix ima reševanja zastonj. tako da ni nujno, da povsod v tujini zaračunavajo reševanja. kar se mene tiče...lahko tudi pri nas začnejo. itak nas je večina, ki smo malo več po hribih, zavarovanih. za kavčarje, ki so glavni komentatorji nesreč pod novicami in ki so tudi največkrat reševani po hribih, pa to ne morem trditi.
Moncsa
27. 06. 2021 19.23
" in še zadnja stvar. veliko več nas pride zdravljenje nekih kavčarjev, ki imajo zaradi kavčanja zamaščene žile + druge bolezni posledica negibanja. tako da, dokler kadilci, alkoholiki, prekomerno težke osebe, itd, ne bodo plačevali zdravljenja zaradi njihovega nezdravega načina življenja, do takrat nima nihče nič za bevskat, da treba zaračunat reševanja v gorah!" - se popolnoma strinjam.
tadejdrca123
27. 06. 2021 10.48
+5
Gor bi jih pustil debile😀👍
Roman M.
27. 06. 2021 10.16
+2
Predlagam kazen za neustrezno opremo v višini 1.000 evrov + še kaj ....
metaloh
27. 06. 2021 09.51
+4
Lahko kar nabavite še dva helikopterja....ker se bo ljudjem čist odpeljalo...
Fireblade1992
27. 06. 2021 09.36
+1
Nesreče se dogajajo, da te letos preseneti sneg pod Skuto ali ostalih hribih za 1. vrsto Kamniško-savinjskih Alp in Julijskih Alp razumem, ampak kako se pa zaplezaš na območju Ojstrice, to mi pa ni jasno (ali je lažje rači zaplezati, kot izčrpati, glede na to kai se letos po hribih vlačijo).
Moncsa
27. 06. 2021 19.26
Fireblade tadva nista šla po poti, ampak po nekih plezališčah. Sicer "opremljeno", vendar vprašanje, koliko sta bila opremljena v glavi.
RamzesII
27. 06. 2021 09.35
+2
Vedno se splošno definira da so slabo opremljeni, tudi dobro opremljenemu, če nespametno hodi po robu poti, se mu ta udre in zdrsne, se lahko zgodi nesreča. Vsak primer je zgodba zase, bi rekel, ne gre jih metati v isti koš, pametno bi jih bilo konkretneje opisovati, ne posploševati.
Slovenec81
27. 06. 2021 09.11
+1
Reševanje bi moralo biti samoplačniško....še posebaj, če ni ustrezna oprema
crazymoto
27. 06. 2021 08.42
+6
Vsi neopremljeni naj sami krijejo nastale stroške reševanja!!!
RamzesII
27. 06. 2021 09.35
+2
Neopremljen je preširok pojem za opis razloga.
EEgon
26. 06. 2021 21.58
+7
In vsa ta reševanja tujcev časti slovenski delavec z minimalno plačo. Resnično smo kretenska dežela. Uvedite že obvezno zavarovanje za ekstremne športnike in avanturiste. Zakaj ima to lahko urejen celi svet mi se pa obnašamo kot da smo še v komunizmu? Morda da Policijski helikopter malo leti in se vežbajo v reševanju??? Ne za moj denar.
Djangoman
27. 06. 2021 08.18
+1
nalet helikopterja plačuješ tako ali tako, in bi ga plačeval tudi če nebi reševali. Bi pač letali za zabavo . Piloti nalet morajo imeti, drugače jim gre licenca. In če ne bo vojska in policija, boš pač plačeval še eno tretjo službo. ta bo pazelo verjetno še privat.
metaloh
27. 06. 2021 09.55
+3
nalet že mora biti vendar.....ne petkrat na dan in to v najhujše skalovje...to je izjemen stres za pilota.Naj samo malo nenadzorovano prcne ročico, adijo življenja...
PorednaSliva
26. 06. 2021 21.55
+14
Sami kretenoloidi, v natikačih in celo v petkah. Danes videno kup k..... Ki hodijo v opankah po skalah in 50letna cehinja s petkam in mini kiklico. Kazen takim 10.000e ce niso sposobni obuti normalnih čevljev.
EEgon
26. 06. 2021 21.59
+3
No rešavala bo Policija na tvoje stroške, ker so Slovenci ovce in jih vsi brijejo.
Potouceni kramoh
26. 06. 2021 21.52
+8
V opankah na Triglav, v gojzarjih pa v bazen.Juhej hribovska mornarica.
RamzesII
27. 06. 2021 10.06
+1
Samo, kako eni hodijo obuti na bazen ali plažo, ne čudi kako potem hodijo v gore, v naravo sploh. Še povprečen terenski inšpektor ima potrebno opremo v avtu, za različna okolja.
detect
26. 06. 2021 21.49
+8
veliko jih pretirava.zato tudi nesreče.
Kritikizštajerske
26. 06. 2021 21.49
+6
Ne pametuj…govori se o plačilu, če v plesnih čevljih rineš na Triglav….in to sem videl na lastne oči!
Kritikizštajerske
26. 06. 2021 21.48
+12
Tisti, ki nimajo primerne opreme izstavit račun!!!
RamzesII
27. 06. 2021 09.44
-3
Ki nimajo primerne opreme glede na ... kaj? Vsak primer je zgodba zase.
RamzesII
27. 06. 2021 10.07
-2
Račun zna biti svoja težava, ne račun sam po sebi, pač zaradi vrste prevoza, namreč pri nas se ne uporablja namenskih reševalnih helikopterjev kot tujini, pač pa preurejene policijske in vojaške helikopterje. Tako da, tu bi se lahko pošteno obesil nato.
RamzesII
27. 06. 2021 10.11
-1
To je tako kot bi zahtevali, da plačaš prevoz z rešilcem (namensko reševalno vozilo), peljali pa so te s prirejenim civilnim tovornim kombijem.
srecnii
26. 06. 2021 21.42
+8
Vsem napisat račune za stroške reševanja
grumf
26. 06. 2021 21.41
+4
Vsi, ki kokodakate glede plačevanja i intervencij. Povejte mi, kje se potem to konča? Zelo kmalu bi podobno potem zahtevali za smučanje, za kolesarjenje, za delo v gozdu, za vsako zadevo. Rajši ne odpirajmo te skrinjice in ljudem privoščimo kakovostno storitev, ko jo potrebuje(mo).
srecnii
26. 06. 2021 21.49
+3
Če si pravilno opremljen naj zavarovalnica plača, kjer ima vsak sklenjeno zavarovanje. Če nimaš zavarovanja pojdi na bižnji hrib in razmisli, da s tem dejanji po gorah spravljaš v nevarnost še druge ljudi.
grumf
26. 06. 2021 21.56
+2
Kaj je pravilna oprema? Usnjeni gojzarji ali lahki "tereking" copati (katere uporabljajo skoraj vsi sodobni hribolazci). Ni šans, da kdo lahko definira ustrezno opremo. Že tu se zatakne. Ko pa govorite o zavarovanju.. ravno to je problem. Dodatno zavarovanje za to, dodatno za to, dodatno za to.. na koncu lepo vsi plačujemo in zavarovalnice se mastijo. Najbrž zdaj dobimo veliko več za veliko manj denarja, kot bi nas koštalo, ko bi moral vse dodatno zsvarovati.
RamzesII
27. 06. 2021 09.39
-1
Se strinjam, kaj je pravilna oprema, za določeno dejavnost? Ni vse enako, posploševati ne gre. Vsak bo definiral po svoje, kot že itak zakone, potem pa je kot je.
RamzesII
27. 06. 2021 09.41
-1
"na koncu lepo vsi plačujemo in zavarovalnice se mastijo" Res je, iščejo vse možnosti, celo to se dogaja, človek ne bi verjel, če ne bi vedel, da se celo potresi objavljajo, zaradi njih, v nižjih vrednostih moči ali intenzitete, kot so v resnici.
RamzesII
27. 06. 2021 09.42
+0
Tako namreč zavarovalnice izplačajo manj, kot bi sicer, ob tem pa veliko zaslužijo. Ljudje tega ne vedo.