Črna kronika

Utonil v bližnjem potoku

Kočevje, 16. 02. 2007 18.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Na Kočevskem je utonil leto in pol star otrok. Deček je odšel iz vrtca, v bližnjem potoku pa so ga našli mrtvega.

Uslužbenke vrtca v Fari pri Kostelu so okrog 11:15 obvestile policijo, da pogrešajo otroka. "Na kraj smo napotili policiste, policijski helikopter, gasilce in vodnike psov," je za 24ur.com povedala tiskovna predstavnica PU Ljubljana Martina Gramec.

Dečka so medtem že iskali učenci bližnje osnovne šole, učitelji in domačini. "Policisti so otroka našli pod mostom v potoku Jarek," je povedala Gramčeva. Zdravniška ekipa ga je dalj časa oživljala, vendar neuspešno.

Preiskovalna sodnica in tožilka sta se pridružili policistom pri ogledu kraja tragične nesreče. Po neuradnih podatkih je deček umrl zaradi podhladitve, potem ko naj bi dve uri ležal v mrzlem, 40 centimetrov globokem potoku.

V preiskavi bodo skušali ugotoviti, kako je lahko otrok zapustil prostore vrtca, ne da bi ga vzgojiteljice pogrešale, in druge okoliščine nesreče.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (52)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ramzess
18. 02. 2007 13.39
Strinjam se z večino, da je najbolje počakati na konec preiskave, čeprav ne bo nujno realna, saj precej, na splošno mislim, zavisi rezultat le te od znanja in razumevanja preiskovalca(ev) in vpliva (različnih oblik) ter čustev na preiskavo. Prav tako nihče ne more jamčiti v iskrenost in točnost izjav vpletenih oz. odgovornih, zaradi vpletanja lastnih čustev. Vzgojiteljica zaradi lastnih interesov in zavedanja posledic gotovo ne zlahka priznala, da je otroka pogrešila šele po dveh urah. Za otroški vrtec mislim, da ni dvoma, da se zahteva 100 varstvo. To pomeni tudi stalno jamstvo, da se otrok vrne domov optmalno zdrav in živ, sicer ..., ne glede na okoliščine. Pri teh cenah NE MORE biti izjem. Otroci so največje bogastvo. Ker gre male otroke, morajo vzgojitelji(ce) poznati njih in njihove posebnost ter vednje, saj jih starši menda o vsem obvestijo, upam da je tudi obratno. Nujno je tudi upoštevanje preteklih izkušenj, kar v vrtcu na Kočevskem žal ni bilo. Ljudje smo različni, nekateri lahko brez težav nadzorujejo in vodijo večjo skupino otrok, medtem ko drugi ne zmorejo tega niti z enim samim. Vprašanje je, koliko se to upošteva pri šolanju in zaposlovanju ljudi v vrtcih (npr.). Vse zavisi od količine znanja, razumevanja in upoštevanja preteklih izkušenj, in predvsem poznavanja otroka oz. otrok. Dober(a) vzgojitelj(ica), ki upošteva vse omenjene parametre, ne more imeti težav. Tudi se ne bo izgovarjal na število otrok, drugi otroci niso krivi za napake vgojitelja. Izgovarjati se na druge otroke, ker jih je pač toliko in ker takšni kakršni so, ni preveč lepo. Pametneje bi bilo priznati, da pač niste sposobni in neznate, pa vodstvo vrtca ne bo več tvegalo glede ostalih otrok. Mar ne.
civitasstain@gmail.com
18. 02. 2007 11.48
Zdaj hoce bit vsak bolj pameten, je poln nasvetov in poln sposne kritike, ceprav se sploh ne ve, kaksna je bila situacija v tem otroskem vrtcu. Torej je vsak komentar odvec. Tu je samo sozalje na pravem mestu.....in prepustimo delo raziskovalcem nesrece.
flat2
18. 02. 2007 10.44
Nimam pravih besed, kako izraziti sočutje in sožalje staršem, bolečine si niti predstavljati ne morem. Imate pa eni zelo zanimive zaključke. Premislite: Prvič: ne obtožujte, če ne poznate vseh okoliščin. Drugič: Od kje vam ideja, da ga vzgojiteljica dve uri ni pogrešala ? V kratkem prispevku tega absolutno ne piše. Lahko ga je pogrešila že takoj - pa potem najprej iskanje v vrtcu, pa obveščanje, pa preden so se v iskanje vključili drugi... Tretjič: Po fotografijah iz časopisov bi vrtec ob takšnem okolju (neposredna bližina potoka, navadna ograja) absolutno moral biti ograjen z žično ograjo. In nenazadnje: Je veliko vrtcev, ki so sicer ograjen, vendar glavna (dovozna) pot ni vedno zaprta...
civitasstain@gmail.com
18. 02. 2007 08.53
mihec.zupopihec Dobra ideja. Si sigurn da je tu 100 procentna varnost ?????
mihec.zupopihec@email.si
17. 02. 2007 22.31
naj naredijo ogrado okoli vrtca, tako kot jo imajo v našem kraju, pa se kaj takega ne bo več dogajalo..... za to je krivo ministrstvo za šolstvo, ker ne postavi ograde... staršem pa seveda iskreno sožalje
Tinka1992
17. 02. 2007 21.30
Najprej bi res izrekla iskreno sožalje staršem.Glede obtoževanja in prelaganja krivde imam drugačno mnenje in upam,da se bo mogoče še kdo strinjal z mano. Se bi mogoče kdo postavil na mesto vzgojiteljice?V skupini je navadno 16 otrok ali več.Paziti moraš vse naenkrat in v hipu,ko umakneš oči z enega in ti pozornost pritegne nek drug otrok se lahko zgodi ravno to kot se je zgodilo v tem preimeru.Bodimo vendarle ljudje in razumimo da človek nima 8 parov oči.Se pa strinjam tudi to da je v vrtcih preslabo poskrbljeno za varnost naših otrok in je ob takih nezgodah lahko smrt leto in pol starega otroka res velik šok za starše.
dusan.razdevsek@siol.net
17. 02. 2007 19.13
Kot prvo, bi izrekel iskrene sožalje staršem in najbljižjemu sorodstvu. Pridružil bi se vsem tistim, ki mislijo, da je popolnoma nekorektno obtoževati vse povprek. Naj preiskava naredi svoje in vsakršnja malomarnost ter odgovornost pristojnih v vrtcu se bo hitro pokazala in šele takrat lahko s prstom kažemo na nekoga in ga kličemo na odgovornost. Kljub v prejšnjem stavku napisanem, pa nikakor ne morem mimo dejstva, da dečka celi dve uri sploh niso pogrešali. V tem primeru, pa je verjetno vsakomur jasno, da je v vrtcu res nekaj hudo narobe. Da nekdo šele po dveh urah opazi, da nima vseh otrok v svoji skupini, je zame katastrofa in kaže na popolno nesposobnost dotične osebe. Veliko mero odgovornosti, pa nosi ravnatelj-ica, da je lahko takšna oseba sploh bila postavljena na mesto vzgojiteljice in so ji bili dani v oskrbo otroci, ki so pri tej starosti popolnoma nepredvidljivi in še prej; radovedni in zvedavi ter zgolj zaradi tega potrebujejo stalen nadzor ustrezno usposobljene vzgojiteljice oz.pomočnice. Vzgojitelj-ica, ki šele po dveh urah ugotovi, da pogreša malčka, ki ji je bil dan v oskrbo ni oseba, ki bi lahko kdajkoli opravljala dela vzgojitelja-ice niti njim podobna dela. Seveda pa je na prvem mestu odgovornost ravnatelja-ice, ki v veliko vrtcih, po nastopu dela novega vzgojitelja-ice, njihovega dela in prave sposobnosti (ne samo na papirju) sploh ne preverja. Tudi sam imam hči še v ljubljanskem vrtcu in lahko povem, da sem do sedaj popolnoma zadovoljen z njihovo oskrbo in skrb za mojega otroka! Samo upam in želim si, da v "otrokovem" vrtcu, ni takšnih vzgojiteljic-ev, ki svojega dela ne opravljajo s srcem in posluhom ampak samo zato ker posedujejo dokument, da delo vzgojitelja-ice lahko opravljajo.
vzgojiteljica
17. 02. 2007 17.16
Najbolj tragično je, da je ugasnilo življenje otroka. Verjetno je bolečina staršev zelo globoka.Sočustvujem z njima.V mislih pa imam tudi vso vzgojno osebje in vodilne v tem vrtcu.Tudi zanje je to velika bolečina.Ne zagovarjam jih, vendar mi ne vemo, kakšen je bil splet okoliščin, kateri je vplival na dogodek, ki se je žal končal tragično.Odgovornost vzgojnega osebja v vrtcu je velika, ogromna.Tako kot v vseh podjetjih, ustanovah imamo odgovornejše delavce in tiste malo manj odgovorne. Imamo vzgojno osebje, ki klepeta na kupu in take ki ne klepetajo na kupu.Nesreča se pa lahko zgodi v trenutku, ko si še tako pazljiv, pa ne moreš poškodbe preprečiti.Strinjam pa se, da nekateri ravnatelji premalo nadzorujejo vzgojno osebje, zaposlujejo tudi študente za nadomeščanje, vendar s pedagoško izobrazbo. Vendar bi ti študentje morali biti le v pomoč, ne pa biti sami v skupini!Menim, da bi vsak vrtec moral poskrbeti, da bi bil vrtec ograjen, vrata vrtca zaklenjena.Pa ne zato, da bi jaz vzgojiteljica klepetala in pila kavo, ker to ne počnem v delovnem času. Ampak zaradi varnosti. Primer: V kopalnici me kliče otrok, ki ga moram obrisati po veliki potrebi.Zapustim skupino (vse ostale otroke) in grem v kopalnico. Čeprav je to le kratek čas, mi ta čas lahko skozi vrata zbeži otrok. Mogoče takoj tega ne opazim. grem na malico, ker me pride zamenjat pomočnica iz druge skupine. In nesreča je lahko tu. Žal so to otroci in nepazljivost je lahko usodna, nepopravljiva.
davorin.karmen@teleing.com
17. 02. 2007 16.56
SOŽALJE STARŠEM.JA HALO STE ŽE KDAJ DOŽIVELI,DA JE STROKA PLJUVALA V LASTNO SKLEDO?ZBUDITE SE!!!!!!!!!
sinicka.civciv@gmail.com
17. 02. 2007 14.35
Iz komentarjev je videti, kdo pozna delo v vrtcu in kdo ne. Nikakor ne zagovarjam tega kar se je zgodilo, niti pa ne obsojam brez poznavanja okoliščin. Res me zanima, kakšno bo mnenje predšolske stroke, ker to bo veliko bolj strokovno, kot vsa amaterska obsojanja in modrovanja. Kdor pa misli, da študentje v vrtcu ne delajo, naj pogleda na studentski servis, koliko oglasov je za to delo.
civitasstain@gmail.com
17. 02. 2007 13.30
Tudi v tem zelo tragicnem dogodku velja pravilo, ne prehitro obsojat in pocakajmo na rezultat preiskave, saj sploh okolscin ne poznamo. Ni pa nikaksno opravicilo za tistega, ki je tu napravil napako.
a_filipicic@yahoo.com
17. 02. 2007 13.21
Gospod ali pa gospa XES....Za tako malomarnost ni opravičila in zato ga tudi ne iščite.Nekdo je izgubil otroka,kateri še ni niti dobil možnosti da bi zaživel oz.užival v življenju.Otroci samo ravno zaradi boljše prepoznavnosti karateristik razvrščeni v skupine in imajo svojo vodjo skupine...vzgojiteljico.V vrtcu ne zaposlujejo šutudentov ampak vzgojiteljice ki so za to nalogo ,ki jo opravljajo tudi primerno izobražene....v glavnem ne bom komplicirala....NI IZGOVORA ZA ODGOVORNE
branko.tkalcic@siol.net
17. 02. 2007 13.18
xes: ja ljubi človek kako lahko rečeš da je bila mogoče menjava vzgojiteljic pa saj to se v vrtcu ne more zgodit da jih ne bi poznali .Saj otroci tako majhni ne smejo bit minute brez nadzora ali pa mogoče še nimaš otrok pa ne veš kako je to.lep dan
Ramzess
17. 02. 2007 12.43
Malomarnost zaposlenih v vrtcu potrjuje tudi dejstvo, da je ta fant v preteklosti že večkrat ušel iz skupine, zato bi moral biti deležen večje pozornosti. Zaposleni so gladko zanemarili pretekle izkušnje. Razumen človek to težko razume, jasno da gre za očitno malomarnost, ki bi jo lahko brez težav preprečili. Za pretekle dejavnosti otroka so vedeli VSI zaposleni v vrtcu. Tudi ljudje, ki so ga iskali, so naredili napake, saj ga sploh niso iskali tam kjer je vresnici bil. Tudi če sicer spremljamo iskanja ljudi in otrok, lahko brez poglobljenega razmišljanja opazimo, da to poteka po neki čudni nepravi logiki, po nekih enakih predpisanih obrazcih, če lahko tako rečem. Ampak to je zgrešen način iskanja, preveč ozek, če me razumete. Otroka so našli šele potem, ko je dve uri že ležal v potoku, plus čas, ki je minil, preden so ugotovili, da ga ni, potem pa so oživljali kar cele tri ure. Le kaj in komu so hoteli s tem dokazati, saj vsakomur jasno, da mrtve osebe ni mogoče oživiti. To posledica avtomatizma, ne glede na to ali se preveri življenjske funkcije ali ter ostali vidne znake na telesu žrtve, ki povedo, ali je oživljanje smiselno ali ne. In na koncu, vse izgleda tako, kot da otrok ni imel nobenih možnosti, da bi pravočano našli in rešili, to je tragedija. Sožalje staršem.
xes
17. 02. 2007 11.13
branko: kaj ko bi ti pocakal na rezultate preiskave a? Kaj ves, mogoce je bla pa kaksna zamenjava, nadomescanje in tista, ki je pazila na otroke ni glih poznala vseh? Mogoce so bile zdruzene skupine in je bilo tudi po standardih prevec otrok na enega cloveka? Najlazje je pozivat na neko kontrolo.... kar pa se tice tvojega "proti velikemu placilu" pa sploh ne bi zgubljal besed...
branko.tkalcic@siol.net
17. 02. 2007 09.34
Ne res ne moreš verjeti da se lahko kaj takega zgodi in to , da nekomu zaupaš proti velikemu plačilu otroka , pa ga komaj po dveh urah pogrešajo je velika ampak res velika malomarnost vzgojiteljice. Saj sem tudi že sam videl kako vzgojiteljice na kupo čvekajo na otroke pa pozabijo , ker se jih menda tako vsaj jaz mislim malo naveličajo.V službo pač hodijo , ker rabijo plačo ne zavedajo pa se velike odgovornosti.Zato res ubogi starši , ne morem verjeti kaj morate doživljat in sočustvujem z vami in vašo žalostjo. DAJTE MALO VEČ KONTROLE NAD DELO VZGOJITELJIC.
soul@hitri.com
17. 02. 2007 02.25
Vegos , odskodnino bom dobil zaradi tega ker sem zaradi njegove malomarnosti bil dobesedno prisiljen koncati nekdaj zelo uspesno sportno pot ki bi jo (sam sebe in svoje zmoznosti zelo dobro poznam) tudi zelo uspesno nadaljeval in ne zaradi nekega mascevanja da bi pridobil neke materjalne dobrine.In tudi to kar bom/ce bom dobil se niti ne more primerjat s tem kar bi lahko zasluzil ce bi nadaljeval tam kjer sem moral koncati svojo kariero ... denarji v tem sportu pa tudi niso tako majhni da bi lahko reku ,sej mi je vseen.Pa se mi ne gre toliko za denar kolikor se mi gre za prestiz ki bi ga lahko dosegel, ampak na koncu vsega ko pogledas kaj ti je ostalo od let odrekanja in naporov ki sem ga vlozil v trening ti ostane samo se denar.Nikoli ne bom svetovni prvak, olimpijski prvak itd. za kar sem imel moznosti pred nesreco za katero je kriv voznik ki je precenil svoje sposobnosti in sposobnosti svojega avtomobila.Pa to je se najmanj za kar mi je zal , moja mami bo invalid do konca zivljenja zaradi objestnosti mladenica kateremu je zal da je naredil to kar je naredil ampak da je nama tako unicil zivljenje kot ga je .... mislim da noben denar ne more povrniti vseh pretrpljenih trenutkov pa tudi oblazi jih tezko , ampak na koncu ti ostane samo se to.bodi vesel da se kaj takega ni zgodilo tebi , ker bi potem videl, da v taki situaciji ni lahko. neti lahko mi pises na mail in mi malo razlozis stvar , ce slucajno se cesa ne vem kar bi mogu p.s. sorry spet za offtopic
cukrmmm
16. 02. 2007 23.54
otrok star leto in pol se nebi smel nikakor izgubiti saj ne teče 6,5 sekund na 100 ampak raca zelo počasi in je bilo ogromno časa da bi ga opazili, kako se oddaljuje od skupine. Menim da je ogovornost na strani same ustanove če nemore poskrbeti da ostane tako majhen otrok za ograjo in (zaklenjenimi vrati??????) kako bodo za ostale 4 in 5 letne poskrbeli ki so malo bolj ne predvidljivi. .plačujemo ogromno denarja za vrtce pa naj zaposlijo dodatne vzgojiteljice ne pa da ena vzgojiteljica VZGAJA in varuje 10 otrok. Kje so bile do sedaj inšpekcijske službe ki imajo tako močan nadzor nad dogajanjem okoli sebe lp
dari24
16. 02. 2007 23.13
AMPAK DVE URI.........LEPO VAS PROSIM NE MOREM TEGA RAZUMET.JA VEM MOMENT PRI OTROCIH PA SE LAHKO KAJ ZGODI.AMPAK DVE URI,ČE TO NI MALOMARNOST ,KAJ JE POTEM? PRAVITE NE OBSOJAT NAPREJ, JA PRI MINUTKAH AMPAK DVE URI,SE PRAVI, DA SO PRECEJ ČASA RABILI, DA SO GA SPLOH POGREŠALI.KER ,ČE BI GA HITRO NE BI BILO DVE URI...........
dari24
16. 02. 2007 23.03
Groza to je najhujše kar te lahko doleti.Staršem lahko rečem,da žalujem z njimi.Ampak dve uri...........Žal to je malomarnost.Vsak ima svojo delo in njihovo delo je z otroci in tega se morajo zavedat.Ne ne rečem, da je bilo zanalašč ampak vseeno dve uri..............