Črna kronika

Starši, ki so izgubili otroke, o goljufivih avtošolah: To je krvav denar

Ljubljana, 13. 11. 2013 19.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Naša bolečina je zdaj še večja. To je krvav denar", o goljufivih avtošolah pravijo starši, ki so zaradi objestnih voznikov izgubili otroke. Robert Štaba iz Zavoda Varna pot pa ob tem poudarja, da so pristojni na ministrstvu in Agenciji za varnost v prometu soodgovorni za razprodajo prometne varnosti.

Starši, ki so zaradi objestnih voznikov izgubili otroke, so pretreseni zaradi goljufivih avtošol. Včeraj je namreč policija razkrila, da so ljudje kupovali potrdila o varni vožnji in celo vozniška dovoljenja. "Naša bolečina je zdaj še večja. To je krvav denar", pravijo starši, ki so se danes zbrali ob odkritju spomenika vsem žrtvam prometnih nesreč.

Sveče
Sveče FOTO: Thinkstock

Ena od mam, ki je hčer izgubila zaradi objestnega voznika, je tudi Iva. Najbolj zameri avtošolam, ki so v prvi vrsti odgovorne, da mlade izobražujejo in učijo. Pa so le služili, pravi. "To je meni nedojemljivo in nerazumljivo. Ko sem včeraj to slišala, sem ostala brez besed. Ne razumem, kako imajo ti ljudje srce, da so lahko tak denar jemali. Zame je to krvav denar," je povedala.

A odgovornost ni samo na avtošolah, poudarja Robert Štaba iz Zavoda Varna pot. Pristojni na ministrstvu in na Agenciji za varnost v prometu so vedeli, kaj se dogaja, pa so molčali, dokler ni nastopila policija. "Sramota za Slovenijo je, da sedijo odgovorni na novinarski konferenci skupaj z ljudmi, ki so odkrili kazniva dejanja. Oni so po mojem okusu najmanj soodgovorni za nastalo situacijo," pravi Štaba.

Na vprašanje, kakšna je objektivna odgovornost ljudi, ki so bili tam zaposleni, pa niso zaznali nepravilnosti, Bojan Žlender iz Direktorata za promet, odgovarja: "Mislim, da ni modro prejudicirati stvari iz vidika objektivne odgovornosti."

"Če ne čutijo odgovornosti na moralni ravni, sploh na današnji dan, kar jaz obžalujem, potem se morajo vprašati, kaj počnejo na teh funkcijah, ki so dobro plačana delovna mesta," pa še dodaja Štaba.

Na policiji medtem še ne vedo, kako bodo ukrepali proti kupcem vozniških dovoljenj in potrdil. V Kazenskem zakoniku je za uporabnike lažnih dokumentov zagrožena kazen do dveh let zapora, za preslepitev inštitucij pa do treh let. Tudi na ministrstvu za infrastrukturo še preučujejo možne ukrepe.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (209)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Felipao
15. 11. 2013 12.20
-1
Na 24ur ste res geniji, spraševati greste starše ljudi, ki so umrli v prometnih nesrečah. Logično, da bodo rekli, da so kupljene vozniške krive za smrt njihovih otrok, to je tako kot da bi šli spraševati starše umorjenih ljudi če podpirajo smrtno kazen. Dejansko je problem v Sloveniji drugje, večina raziskav potrjuje tezo, da je prometna varnost odvisna ne od usposobljenosti ljudi za vožnjo, pač pa vzdrževanje in kvaliteta cest, ki v Sloveniji nikoli ni bila na visokem nivoju, zdaj v času krize pa je sploh.... kriza.
krneki051
15. 11. 2013 07.17
-2
Eni ste res mal pribiti.vzemte vzemte izpite.to je najlazje ne recit.pol je treba pobrat izpite pol slovencem.predvsem pa starejsim.sj tud oni so delal tak izpit.v vojasnicah so se zapelali 30m pa je bil narejen izpit,res to pa je znanje.pa mislim da se buni najvec takih.treba bi blo ko nisi vec spreten za volanom uzet izpit.najhujsi vozniki so starejsi.omejitev 90kmh on vozi 50kmh,pol pa ni cudno da je tolk nesrec ce je clovek uzadi njega zivcen ko vidi to.lp
HooplaToopla
14. 11. 2013 23.53
+3
Treba je upoštevati tudi to, da je za zadevo vedelo na tisoče ljudi pa se nikomur ni zdelo vredno o tem obvestiti policije? Če zanemarimo, da osnovna logika pove, da je za zadevo ves čas vedelo tudi vsaj več deset policistov.
asdfghjklqwertz
14. 11. 2013 18.21
-1
Prepovedati delovanje vse avtošolam, ki so na cesto spravili divjake! Oni so tisti, ki so nam na ceste spravili tempirane bombe ... Starši oz. tisti, ki so podkupili inštruktorje, niso nič krivi ... vsak hoče čim bolj na lažji način priti do nečesar ... krivi so pa tisti, ki so sprejeli podkupnino. Take avtošole je treba zapreti, saj so tam samo zaradi denarja, za varnost na cesti pa jim ni mar. Meni je inštruktor lepo povedal drugo uro ... prvo uro si vozil super, danes pa katastrofa no ... Pa sem mu rekel, pa kaj ... saj bo drugič bojše ... pa je rekel, ne ... pri meni prej ne boš šel na izpitno, dokler ne boš avta in cppja 1000% obvladal ...
funi
14. 11. 2013 18.37
+5
Kako naj avtošola proda izpit.Povejte resnico to lahko napravijo samo referenti na UE torej javna uprava in izpitna komisija,spet JU. Nehajte blefirat posebno pa ta kompostni Žlender
kure bedne
14. 11. 2013 16.17
+3
Itak se ve kdo je krivec. Hočemo javno imena in priimke. Pa kazni seveda.
urmek
14. 11. 2013 16.16
Ni prav ,da so ponarejali papirje za izpit! Ni pa treba vse v isti koš zmetat! So vozniki kljub opravljenem izpitu legalno vozijo objestno
tupak-ura
14. 11. 2013 15.32
+1
Me zanima objava celotnega poteka preiskave ... ker ugotoviti kater izpit je kupljen in kateri tečaj varne vožnje samo plačan in ne opravljen ?? ... A se to da ? ... Me zanima s čem nas spet hočjo nafilat ?
pgdpgd
14. 11. 2013 11.21
+37
in ko boste kaznovali že te,ki so kupovali vozniške izpite,ne pozabite še na tiste,ki so greli in še grejejo stole v parlamentu z kupljenimi šolskimi diplomami in doktorati,pa so posledično neznanju zavozili celo Slovenijo.Tudi takih ,ki so zaradi socialnih razmer,kamor so nas pripeljali ,delali samomor je v slovenistanu ogromno.
musl
14. 11. 2013 10.38
+27
Se delno strinjam, vendar je preveč posploševanja, zakaj sedaj vsa krivda na strani avtošol ? Tudi starši so ključna vloga tukaj zraven. A mislite, da vas otroci ne vidijo, ko greste skupaj na kakšno praznovanje, zvrnete kakšen kozarček in potem sedete za volan ? Mislite, da si otroci ne zapomnijo, ko rečete "saj lahko malo potegnem, saj ni policajev" ali ko vozite hitro. V veliko primerih starši plačajo 18 letnikom izpit, dajo avto in vidijo, da divjajo, pa si zatiskajo oči, pa dobi kazen pa očka plača. Tudi meni so ga, tudi jaz sem dobil prvi avto od staršev. Sem ga pa po svoji krivdi (spolzka cesta in malo precenil znanje) razbil sta pa dala roke stran in znajdi se sam. Pogosto je pa tako, da so vsi drugi krivi, samo vaš dragi otrok ne. Tako, da starši najprej začnite pri sebi in vzgoji v prometu že od rojstva. Potem imejte vsaj malo kritike do svojega otroka. Ne pa, da je vedno kriv nekdo drug. To je samo moje mnenje: By musl.
mogerad
14. 11. 2013 11.12
+3
jas ko se ga natresem me mulc prpelje domov
musl
14. 11. 2013 16.08
ChakBoris
14. 11. 2013 10.25
+20
"Na policiji medtem še ne vedo, kako bodo ukrepali proti kupcem vozniških dovoljenj in potrdil. V Kazenskem zakoniku je za uporabnike lažnih dokumentov zagrožena kazen do dveh let zapora, za preslepitev inštitucij pa do treh let. Tudi na ministrstvu za infrastrukturo še preučujejo možne ukrepe." Kaj ne vedo, kako ukrepati? Zakon je jasen, tukaj ni kaj za premišljevati, njihova NALOGA je, da proti tem ljudem napišejo obtožnice, na sodišču pa jim naložijo kazen po zakonu. Tako se to dela v pravni državi, ne pa da sedaj iščejo nekakšne balkanske variante, kako se bodo ti lopovi poceni izmuznili.
mbedrac
14. 11. 2013 12.51
+1
Absolutno bi tako moralo bit. Nimajo kaj razmišljat. Zakon je jasen
Django
14. 11. 2013 10.18
+10
Ogledalo Slovenske politike se pokazuje tudi v Avtosolah.
pacce
14. 11. 2013 10.18
+3
kje pa 'piše' da če bi naredil izpit po legalni poti ne bi delali lumparije po cestah? nikjer!
Django
14. 11. 2013 10.19
+5
Nikjer a mogoce bi jim le slo malo v glavo da so bolj obzirni do drugih soudelezenih v prometu!
caspera1
14. 11. 2013 11.41
+4
Ne verjamem, django. Agresivnež je agresiven ne glede na to, kako pride do česa. To je stvar posameznika, ne avto šole.
Django
14. 11. 2013 10.17
+2
Ogledalo nasih skorumpiranih politikov se tudi v Avtosolah pokazuje.
Django
14. 11. 2013 10.16
+3
Za vsako nesreco ki je povzrocena po tem da je sokrivec Avto sola naj se pripelje na zatozno klop pravi krivec ter povzrocitelj in najstrozje kaznuje, Policisti pa naj malo vec kontrol uvedejo za vozniske kot pa za tako imenovano hitro voznjo do 10km na uro in bi tudi veliko preje odkrili ponarejena vozniska dovoljenja, se en problem imamo in ta je da so tudi nekateri policisti skorumpirani in raje vzamejo podkupnino kot pa da izlocijo takega voznika in ga prijavijo sodniku.
caspera1
14. 11. 2013 11.45
+2
Če za to niso odgovorni tisti zaposleni v avtošolah, ki so kršili pravila ampak avto šola, so odgovorni tudi na Direktoratu za promet, ministrstvu.... Cel kup zaposlenih, ki nima pojma, kaj je to nadziranje zaposlenih.
hedonist111
14. 11. 2013 10.04
+1
ali je končno MOTO AVTO Trbovlje kdo ustavil?
Proxsy
14. 11. 2013 09.41
+23
Kaj se zdej bunite, sej je bilo vse to narejeno samo da nekdo na lahki način kasira! kako zbijanje točk in kakšno delanja izpita še enkrat? vsi povratniki znajo vozit, zato je za velike prekrškarje primerna samo velika kazen!napihaš enkrat mala, kazen, drugič večja kazen, tretjič ogromna kazen, sam tko se bo folk zamislu...ne rečem mogoče se ti zgodi da greš malo šez mejo kar lahko dosežeš že z rum-kokos kroglicam, ampak da napihaš petkrat je pa že res mal čudno in je primerno da dobiš takšno kazen da te bo spomnila za vsako ko nekaj spiješ...
me-ni
14. 11. 2013 09.55
+4
Bravo, bi sam dodala: višino kazni pa bi določali po odstotkih glede na tvoje prihodke. Prva kazen 5%, druga 10% ... vse do zakonsko predpisane meje, ki velja tudi pri določanju obrokov kredita.
Eliksir70
14. 11. 2013 10.28
+1
me-ni: torej če nekdo zasluži npr 700eur bi mu ti ko bi ga policija popolnoma pijanega pobirala iz avta, potem ko je dejansko ogrožal življenja drugih udeležencev v prometu, naložila kazen 35 evrov? Ker je bilo pač prvič? Koliko bi jih mogel povoziti po tvoje, da bi mu vzeli izpit?
me-ni
14. 11. 2013 11.07
+6
In koliko po tvoje, da bi vzeli izpit menedžerju z 6000€ in kaznijo 450€???
me-ni
14. 11. 2013 11.08
+6
Mislim, da bi tvoj delavec s 700€ bolj pogrešal 35€ kot pa moj menedžer 450€ (ki ima mimogrede še več priložnosti za večji postranki zaslužek).
Eliksir70
14. 11. 2013 11.21
+2
Ne vem če sva se razumela. Hočem reči da za težak prekršek ki ima hude posledice ali ima potencial za hude posledice (samo pomisli kakšen je izid če nek pijanec dejansko koga ubije na cesti) ne moreš dobiti 35 eur kazni! Mislim da je visoka kazen, kot jo sedaj imamo čisto primerna saj so nekateri ki jih boli samo denarna kazen in ne razumejo da imajo njihova dejanja lahko zelo hude posledice. Glede tistih, ki pa imajo zelo visoke dohodke pa sem takoj za to da sprejmemo zakon kot ga imajo npr. v Švici ali na Švedskem kjer morajo tisti z visokimi dohodki plačati primerno visoke kazni. Ravno pred kakšnim mesecem so bile novice o nekomu ki so mu švicarji zaračunali čez 150000 eur in prepovedali vožnjo v švici. To bi bilo prav. Mora pa obstajati neka spodnja meja, ker kot sem zgoraj napisal 35 eur ne glede na dohodek ni pravična kazen. Za hud prekršek pri katerem ti vzamejo vozniško sem mi zdi 1200eur ustrezno, da res zaboli tiste ki jim je za denar več mar kot za življenja sojludi.
Eliksir70
14. 11. 2013 11.23
+2
In seveda bi presežek denarja ki bi ga prispevali tisti z visokimi dohodki preko kazni kanaliziral v izobraževanja in osveščanje o prometni varnosti in za modernizacijo cest. Tako zmagamo vsi. (no, razen lopovi)
me-ni
14. 11. 2013 11.38
+1
Hvala za razlago. Se strinjam s tabo. Evo pa sva našla skupni jezik :-)
Eliksir70
14. 11. 2013 11.49
+2
In tako sta si segla v roko, ugotovila da imata veliko skupnega, šla skupaj na kavo in jih na prvem prehodu za pešče fasala od alkoholika s kupljenim izpitom v ukradenem avtu :)
scipio
14. 11. 2013 09.39
+4
vsaka družbena aktivnost je vpeta v standarde, ki jih lahko izpolni zdrava večina ljudi, razen če gre za dejavnosti z zelo visokim tveganjem. zato je na primer pilotov malo, vlakovnih strojevodij in voznikov avtobusov pa že več. ko pridemo do cestnega prometa s fizičnimi osebami, mora nivo zahtev biti prilagojen masi, ker drugače ne bi bilo avtomobilov in ne avtomobilske industrije in ne ekonomije kot jo poznamo. torej so zahteve prilagojene sposobnostim povprečnega človeka, kolenski refleksi, vid sluh in to. težava v slovenskem prometu nastane zaradi nebrzdanosti in neprilagojenosti dela posameznikov, ki se v vsakem oziru, torej tudi v prometu, požvižgajo na družbene norme, na pravila vedenja, na etiko in to. ta element ima slovenska družba vgrajen v svojih genih - mnogi posamezniki pa so itak v celoti sociopati -ker je edino na račun izigravanja vsake tuje oblasti preživela stoletja na tem prostoru. zdaj pa se je to obrnilo proti nam samim, in izigravamo sami sebe, en dan v bankah, en dan v zvonovih, vsak dan v cestnem prometu...slovenska družba se mora zrihtat na ravni danske ali norveške, pa ne mislim plač temveč družbene norme, ali pa ne bo preživela. v nasprotnem nam bo najprej crknila država, nato pa bo v dveh treh generacijah pobralo narod. zato smo potrebovali spomenik žrtvam prometa, po 700 na leto kolikor se je svoja leta pobijalo, bi lahko stal v vsaki slovenski vasi...
Eliksir70
14. 11. 2013 11.01
+2
Se kar strinjam. Včasih pa gre tudi samo za slabo informiranost. Veliko ljudi pač ne pomisli na posledice dokler se nekaj ne zgodi, v bistvu smo si tukaj vsi podobni. Zato je pomembno izobraževanje predvsem
moj i
14. 11. 2013 09.32
-6
se samo meni zdi, da s tem člankom gredo malo predaleč? Dajte no nehajte pumpat ljudi
me-ni
14. 11. 2013 09.27
-1
Izpite izdaja upravna enota na podlagi preverjanja usposobljenosti s strani izpitnega centra. Ne vem kaj imajo pri tem avtošole, ki izobražujejo kandidate? Končno besedo imajo vladne institucije. Kar se tiče avtošol, pa lahko samo to rečem, da malo denarja malo muzike. Dokler bojo ljudje brez denarja in iskali najcenejšega ponudnika, bojo za to tudi dobili ustrezno kvaliteto.
mogerad
14. 11. 2013 09.16
+3
kaj ne vidite kako gre to pr nam stokovnjaki za varnost v prometu (ki dajejo koncesije avtošolam ne zastonj) pride na vlado in predlaga sprejetje zakona ki omogoča odvzem vozniškega in ponovno polaganje ta predlog sprejme (verjetno ne zastonj) isto se ponovi v parlamentu. avtošole pa ki vidijo da je kandidat že enkrat položu vozniško in zna vozit (kar se tiče objestnosti pa avtošola ne more prevzgojit kandidata, če si objesten si v avtomobilu in zunaj in vzrok je drugje) mu vozniško prodajo in cela veriga ima nekaj od tega ps novinarka je vprašala direktorja direktorjata za promet da kajpomeni prometni znak na njihovem parkirišču pa ni znal