Črna kronika

'Šokirani smo, brez besed in v solzah'

Berlin, 18. 03. 2009 08.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

'Zakaj nismo opazili, da je Tim zagrenjen in zbegan. Bili smo popolnoma normalna družina. Ne razumemo, zakaj se je to zgodilo,' je zapisala družina Tima Kretschmerja, ki je ustrelil 15 ljudi.

Tim Kretschmer je ubil 15 ljudi.
Tim Kretschmer je ubil 15 ljudi. FOTO: Reuters

"Vse do grozljivega dogodka smo bili povsem normalna družina," je v odprtem pismu zapisala družina Tima Kretschmerja, 17-letnika, ki je v strelskem pohodu v nemškem Winnendenu ubil 15 ljudi.

Tim Kretschmer je prejšnji teden med morilskim pohodom ubil 15 ljudi: devet učencev in tri učitelje s svoje nekdanje šole ter tri mimoidoče, nazadnje pa si je po strelskem obračunu s policisti sodil sam.

"Naš sin vam je vzel najdražje. Ne razumemo, zakaj se je to zgodilo. Zakaj nismo opazili, da je Tim zagrenjen in zbegan. Vse do grozljivega dogodka smo bili popolnoma normalna družina. Nikoli si ne bi mislili, da je Tim zmožen takih grozodejstev," so zapisali oče Jörg, mama Ute in sestra Yasmin. "Šokirani smo, brez besed in v solzah zaradi tragedije, ki se je zgodila. Izrekamo globoko sožalje družinam in prijateljem žrtev. V mislih smo z njimi," je zapisala družina.

V nemški zvezni deželi Baden-Württemberg so se z minuto molka spomnili žrtev pokola. Obstal je mestni promet, oddajanje so prekinile radijske postaje, v tovarnah avtomobilskega proizvajalca Daimler so ustavili stroje v Stuttgartu, Sindelfingnu in Rastattu. Pred šolo se je zbralo okoli 200 ljudi, deželni parlament pa je imel žalno sejo.

Družina Kretschmer je prejšnji teden preživela pri prijateljih, daleč od oči javnosti. Njihov odvetnik je medijem sporočil, da so pod velikim stresom ter da poskušajo razumeti in najti odgovore, zakaj se je tragedija zgodila.

Nemško tožilstvo je zaradi suma uboja uvedlo uradno preiskavo proti Timovem očetu. Oče 17-letnika je imel doma legalno več kot deset kosov orožja, med drugim tudi devetmilimetrsko pištolo, ki jo je fant uporabil med morilskim pohodom.

Preiskovalci domnevajo, da je najstnik pištolo vzel iz očetove spalnice in da je poznal kodo za sef, v katerem je bilo drugo orožje in strelivo, ki ga je uporabil v pokolu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

JeronimoJ
19. 03. 2009 09.29
Vzgoja otrok je znanost. Starši v veliki meri jemljejo odraščanje kot nekaj samoumevnega namesto, da bi se posvetili vsakemu svojemu otroku posebej. Kolikokrat smo že slišali ... ne vem kaj je bilo narobe .. z obema orokoma smo se enako ukvarjali, ne vem zakaj je mlajši tako problematičen .... Takšnih in podobnih neumnih izjav slišimo kar naprej. Zakaj, zakaj??? Zato ker je mlajši otrok drugačen kot starejši in ker ste vi kot starši pogrnili na izpitu starševstva! Izobraževanje na tem področju je ključnega pomena za vsakega bodočega starša. Če hočemo voziti avto imamo tečaje, sa delovna mesta moramo hoditi leta in leta v izobraževalne ustanove ... a če hočem biti starš, pa ne rabim vedeti ničesar. Kot da se vsak že rodi s tem znanjem. Ljudje so ignorantski do skrajnosti. Ignorantski in prevzetni. Zakaj prevzetni? Pred leti sem imel naslednji dogodek - v nekem biljard klubu je oče silil (ja silil - ker nista želela) svoja dva otroka igrati biljard. Punčka okoli 12 let fant okoli 14 približno. V drugi igri je ZAHTEVAL da stavita za DENAR kdo izmed njiju bo zmagal. Dekle ni bilo navdušeno, vendar je vstrajal toliko časa da se je vdala v to. to slednje dejanje je bilo tudi za moje živce preveč in sem ga opozoril, da naj ne sili otrok v tovrstna dejanja (ilegalne stave so prepovedane z zakonom in tudi otroka tega nista želela početi). nejgov ogovor je bil: "Jaz že vem kako bom vzgajal svoje otroke." Žal mi je, da mu nisem takrat odgovoril: "Bova videla kaj si o tem misli socialna služba." in poklical pristojne službe. Na žalost tega nisem storil ... bom pa verjetno naslednjič ob takšnih "vzgojnih" ukrepih, če jih bom videl. Kakšno popotnico imata takšna otroka? V kas se bosta razvila? Kockarja? Mogoče. Upam da ne. Takšno znanje imajo nekateri starši. LP
JeronimoJ
19. 03. 2009 09.29
Alexxsaso - jasno. tudi družba ima velik vpliv na oblikovanje človeka. V kakršni družbi se rodimo, takšne norme bomo po vsej verjetnosti tudi sprejemali. Prijatelji, znanci, sošolci ... vsi ti pomagajo pri graditvi osebnosti. Vendar ne morem sprejeti, da je nevzgoja otroka povezana z zaposlenostjo staršev. To ni nikakršno opravičilo. Vsi se odločamo sami v kakšni službi bomo delali. Postavljamo si svoje norme in svoje cilje. Nikakor ne more in ne sme biti vzrok nevzgoje otrok zaradi visokih poslovnih ciljev staršev. Kje je meja denarja se vprašam? Kje je meja zadovoljstva? ali si zadovoljen če imaš najnovejši TV ali si zadovoljen če imaš urejeno in srečno družino. to so prioritete katere si postavlja vsak sam in nihče te v nič ne sili. Hec pa je, da tudi družine kjer je eden od staršev npr. nezaposlen, nimajo nič bolše vzgoje kot tam kjer sta oba zaposlena. Frustracije so grozna stvar. Naša družba je popolnoma skizofrena. Mediji in gospodartveniki nam vsiljujejo napačne predstave o SREČI. Njihova sporočila so jasna! Srečen je bogat človek - kateri ima veliko najnovejših gadgetov. Vendar ali je to res? Postavimo se nad potrošništvo. Zapravljajmo samo toliko kolikor nujno potrebujemo in uživajmo v drugačnih veselih trenutkih kateri nas ne stanejo denarja. Lahko te razveseli otroški smeh. to je zastonj in neprecenljivo. Vse kar rabiš za smeh svojih otrok je svoj čas in ljubezen. Torej kaj je bolje imeti .. denar in najnovejši plazma TV ali otroški smeh??? Vsak se odloči sam. Vsekakor pa nimamo vsi enake možnosti. smo družba neenakih možnosti. Vendar nasmeh na licih ne stane nič. Se nadaljuje ...
Alexx7
19. 03. 2009 07.05
JeronimoJ...No, v glavnem lustna teorija...A vsekakor je treba vzeti v obzir, da clovekovo (otrokovo) osebnost izoblikujejo tudi zunanji (druzbeni) vplivi in razni drazljaji okolice v kateri otrok zivi. Starsi naj bi imeli primarno vlogo pri vzgoji otroka pa se vprasam, ce je danes res tako? Starsi so mocno zaposleni, v domace okolje prihajajo izmuceni in enostavno je vzgoja otroka prepuscena druzbi in okolici, ki pa to izkorisca za lastne interese. Poleg vsega pa ima vsak clovek tudi svojo lastno osebnost kar pomeni, da nek otrok ni le vsota maminih in ocetovih genov, temvec svoj osebek. Taksna dejanja ni mogoce predvideti. A vendar so njegovi starsi depresijo ocitno jemali zgolj kot hormonsko motnjo, ki je pac znacilna za najstnisko obdobje. Koliko taksnih se se sprehaja med nami?
tratleon
19. 03. 2009 03.39
JeronimoJ - zelo dober komentar, nimam kaj dodat :)
JeronimoJ
18. 03. 2009 17.55
DamirSecki - ne strinjaš se torej z definicijo kaj je normalno? Pod kaj ti razumeš normalne jaz niti malo ne morem slutiti. Lahko pa statistično ugotovimo kakšne so naše družine. In večina tudi postavlja norme. Primer: Alkohol je normalen in popolnoma sprejemljiv v družbi. Vendar ali je zaradi tega pametno piti? Če bi opazil, bi videl da sem dal normalna tudi v narekovaje. Pod normalno sem sem imel v mislih povprečno. Jaz imam za mene normalno družino in vsak moj sosed tudi. Vendar, ali je moja družina povprečna? Ne, to ni. Povprečna družina je disfunkcionalna. Če statistično obdelamo vse težave katere imajo partnerji in jih prenašajo na otroke - se bom ponovil (alkohol, pretepanje, psihično in fizično nasilje, zanemarjanje, mučne ločitve, stres, ustrahovanje ...) lahko z gotovostjo trdim, da so normalne družine (družine pri katerih ni nič od zgoraj naštetega) v veliki manjšini. Vendar se takoj poraja vprašanje ... ali so potem sploh normalne če so v manjšini? In kot je nekdo zgroženo ugotavljal v pred časom v Sobotni prilogi če se ne motim. Zakaj otrok nima osnovne pravice biti zaščiten? O čem govorim, se sprašuješ? O tem, da lahko starš otroka udari in ni kazesnko odgovoren. ???? Sedaj bi marsikdo skočil in rekel . Kazen je vzgojna! Kazen že, vendar ne udarec. V veliko EU državah imajo otroci to pravico že zagotovljeno. In prav je tako. Otroke se vzgaja z dejanji, ne s pretepanjem. Kaj je torej normalno sprašujem? Pri nas v SLO izgleda da je normalna družina kjer otroka udarijo. V nekaterih drugih državah pa to ni normalno izgleda. Da naredim povzetek ... normalno je stvar percepcije. Povprečno pa stvar statistike. In poprečna "normalna" družina je disfunkcionalna.
jamdicd
18. 03. 2009 17.05
@anonim: Kaj si ti sploh želel povedat? Da se iz filmov ne naučiš streljat?Ker očitno ne razumeš kaj mislim povedat naj se spustim na tvoj nivo: Sej se tud iz porničev ne naučiš seksat, pa mi povej kaj si najprej, seksal pa pol gledal pornič al je blo obratno? A si kdaj pomislil kot otrok da bi seksu analno ? Ne govort da se iz filmov nč ne naučiš. Sam tok. @nosferatu: praviš da orožje ni za civiliste, a nož ni orožje? v vsaki kuhinji je najmanj eden. Dej mi povej kolk filmov je kjer se koljejo z noži, pa kolk kjer se s pištolami? Spet čudno naključje ? Sam rad gledam filme, tud take kjer teče kri v potokih, ampak moram priznat da se mi zdi to vedno bolj neumno. Kot otroku se mi je pa zdel to glih najboljš.
klemen456
18. 03. 2009 16.11
ja to wi mislte da ste bli normalna družina ...... dokler je tu naredu sigurn niste bli ...... grem staut da ga nikol niste uprašal kok je pa te fore ...... če bi si uzel 5 minut za pogowor znjim bi se sigurn lepš končal ne pa tok .....
izicom
18. 03. 2009 15.55
"Zakaj nismo opazili, da je Tim zagrenjen in zbegan. Vse do grozljivega dogodka smo bili popolnoma normalna družina." Dragi Kretschmerjevi, nekateri so tako zaprti vase, da jih niti lastni družinski člani ne poznajo.
nosferatu
18. 03. 2009 15.48
@jamdicd: "Okoliščine, ki pomagajo takim izgredom: 1 Holywood filmi v prvi vrsti. (Brez pištole in umora ni več filma)" No ja, verjetno res vplivajo do neke mere, vendar pa se nikakor ne strinjam, da je to poglavitni razlog za taka dejanja. Glede na to, koliko ljudi je na svetu ter koliko ljudi gleda kriminalke, grozljivke, vojne filme, akcijske filme itd., bi se taki dogodki pol morali dogajat zelo zelo bolj pogosto, kot pa se dejansko. Jaz sem pri 12ih letih gledal filme kot so Alien ter Nočna mora na ulici brestov, pa v vseh 16 letih od takrat nisem nikogar ustrelil ali pa zabodel, niti mi kaj takega ne pade na pamet (čeprav sem ravno 2 dni nazaj gledal tudi zadnjega Jamesa Bonda - pustil me je hladnega). Gre se za to, da večina ljudi (tudi mladih) zna jasno ločiti realnost od fikcije (zato je tudi butasto tu poleg mešat igrce kot "Counterstrike", "GTA 4" ipd.). Taki pokoli se pa dogajajo zaradi tega, ker ima čustveno neuravnotežen človek omogočen dostop do orožja! Če bi bil le čustveno neuravnotežen, bi se skregal z vsemi ter bi ga dali k psihiatru; če bi imel le zdravo pamet ter dostop do orožja, bi tako kot njegov foter orožje hranil v sefu ali vitrinah. Ko pa pride do slabe kombinacije, se zgodijo slabe stvari, na žalost. V VSAKEM primeru pa velja: OROŽJE ni za civiliste! Za nosit orožje mora biti človek prvo usposobljen ter psihološko pregledan in mentalno stabilen!
kripo5
18. 03. 2009 15.48
rufta-rza: Du bist wahnsinnig! Arschloch! (če misliš strelca). Če misliš žrtve, je pa euch namesto dich ..!
Tony Yeyo
18. 03. 2009 15.40
wir vermisen dich! r.i.p.
ales1970
18. 03. 2009 15.15
DARCHLP JAZ SE ČISTO STRINJAM Z TABO KAK SI NAPISAL!
Darch Lp
18. 03. 2009 15.11
sam neki pepi85 ZMAGO JELINČIČ PLEMENITI ima doma ogromno orožja pa je dokaj normalen sj tega ne morš tko enostavn preprečit drgač pa orožje ne ubija ubija človek ki nameri vate tko za razmislek naj par zakonov spremenijo pa je sam tle so pa pol spet zbiratelji v škripcih lp
anonim.
18. 03. 2009 15.07
jamdicd kaj ti si ŽUPNIK AL KAJ? daj ne govori bedarij,...ti ne gledaš filmov? ko si bil otrok so straši neprestano vedeli kje si pa skom se družiš,...ja kaj pač se mu je ftrgalo,..se zgodi,...bogi straši!!!DRUGAČE PA GA JE VERJETNO Z OROŽIJEM UČIL DELAT ATA, KER IZ FIMOV SE NE NAUČIŠ STRELAT V GLAVO PA MENJAVANJE SRŽEROV ipd,...TAK DAJTE SE MALO ZRESNIT,...JE PA RES DA VERJETNO ČE ATA NEBI IMEL OROŽIJA DOMA SE VERJETNO TO NEBI ZGODILO,KER GA NITI NEBI ZNAL UPORABLJAT,....
ecoliqua
18. 03. 2009 14.55
lep pozdrav v 21 stoletje, ni vprašanje ali se bo to zgodilo pri nas...ampak kdaj se bo to zgodilo....
sralec
18. 03. 2009 14.43
slika je pa zelo vesela???? debili novinarski
nikica.b7
18. 03. 2009 14.37
JA RES HUDO. ZA STARŠE JE EN VELIK ŠOK ZAZNAMOVAN ZA CELO ŽIVLENJE IN SORODNIKE.
_vatrena_
18. 03. 2009 14.34
jamdicd
18. 03. 2009 14.33
Okoliščine, ki pomagajo takim izgredom: 1 Holywood filmi v prvi vrsti. (Brez pištole in umora ni več filma) 2 Nevzgoja staršev, ker so 100% odgovorni za sinovo vzgojo. 3 Malomarnost staršev (pištole doma) 4 Nesposobnost šolskega osebja ki ne prepozna vase zaprtega otroka. Toliko in nič manj je potrebno da se to zgodi, ni naključje in Pa še to: Mediji ki objavljajo in napihujejo zgodbe na senzacionalističen način dodatno pripomorejo k MOTIVU NADALJNIH MORILCEV. Danes je pot do naslovnic v revijah in časopisih zelo enostavna. Postreliš nekaj sošolcev, učiteljic in že so tvoje slike, življenjepis šle v svet. Tudi mediji ste morilci na nek način. Zato taki problemi zahtevajo uigrano reagiranje vseh naštetih dejavnikov, sodelovanje ki ga v današnjih hitrih časih več ni. Če ne bomo nič spremenili nas take stvari čakajo tudi v sloveniji samo še vprašanje časa.
RednoW
18. 03. 2009 14.31
V Sloveniji je tudi vsaki 50 Slovenec oborožen. (Legalno prijavljena orožja.) Samo čakamo lahko da se bo kateremu vtrgalo in bo začel pokat vsepovprek. Žalostno.