Črna kronika

So zdravniki zrno graha potisnili še globlje v pljuča?

Zagreb, 13. 04. 2012 09.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Primer 18-mesečne Mije še naprej odmeva v hrvaški javnosti. Obdukcija naj bi pokazala, da otrok ni umrl zaradi zastoja srca, kot so zdravniki povedali staršema, temveč je res šlo za zadušitev. S primerom se ukvarjajo tudi kriminalisti.

Starša pokojne deklice
Starša pokojne deklice FOTO: dnevnik.hr

Primer smrti 18-mesečne Mije Antunović še naprej pretresa hrvaško javnost. Opravili so tudi obdukcijo, ki naj bi razjasnila tragično smrt otroka. Zdravniki so sicer materi in očetu dejali, da je Miji odpovedalo srce, a očitno je obdukcija pokazala, da je vzrok res zadušitev.

Hrvaška spletna stran Jutarnji.hr se sklicuje na še neuradne rezultate obdukcije, ki so jo opravili izvedenci sodne medicine v Zagrebu. Preiskave naj bi pokazale, da je imela deklica res manjšo luknjico na srcu, a da usodnega dne ta napaka ni vplivala na razvoj dogodkov in posledično na samo smrt.

Omenjena spletna stran poroča tudi, da je v zapisniku jasno zapisano, da je otrok umrl zaradi zadušitve z zrnom graha. Na pljučih naj bi bile opazne tudi določene spremembe, kar naj bi kazalo na to, da so zdravniki poskušali tujek iz dihalnih poti odstraniti z instrumenti. Ali so ga pri tem zdravniki potisnili še globlje, je eno izmed vprašanj, na katero bo treba odgovoriti.

Tudi nekateri zdravniki se sprašujejo, zakaj otroka niso že na urgenci primerno obravnavali, zakaj so ga nato poslali v bolnišnico Merkur, kjer sploh nimajo pediatrije oziroma ustreznih otorinolaringoloških instrumentov, s katerimi bi lahko pomagali 18-mesečnemu otroku, ki ne more dihati? Prav tako ni jasno, zakaj so otroka, ki se duši, pustili tako dolgo čakati na reševalna vozila?

Vprašanj je ogromno, saj so dogodki popolnoma nelogični. Prav zato je minister za zdravje Rajko Ostojić ukazal notranjo preiskavo dogodka.

Sicer pa minister ni želel komentirati neuradnih podatkov obdukcije. Prav tako bo počakal tudi na zaključke kriminalistov, ki se že ukvarjajo s primerom male Mije, saj morajo ugotoviti, ali je bilo storjeno kaznivo dejanje.

Spomnimo, da so zagrebški zdravniki očeta in otroka pošiljali od vrat do vrat ter od bolnišnice do bolnišnice ..., dokler otroku ni bilo več pomoči.

Več o primeru: Zagreb: 18-mesečna Mija je mrtva. Oče jo je najprej pripeljal na urgenco, saj je imela deklica težave z dihanjem, a zdravniki so menili drugače. Oče je nato pomoč iskal v eni bolnišnici, nato v drugi ...

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (53)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User653450
14. 04. 2012 13.27
-2
Do tragedij lahko pride zaradi neznanja, neizkušenosti (tu nekje je tudi primer Bora), ko pa je prisotna malomarnost, aroganca (tudi v primeru Bora) pa je to čisto nekaj drugega, saj gre za človeško življenje. Menim, da bi morali vsi spremeniti odnos do zdravja, tudi bolniki ne skrbimo dovolj za svoje zdravje, ko pa je tu bolezen mora zdravstvo vse narediti takoj in brez napak. Zdravstvo kliče po boljši organizaciji (tu se je tudi že marsikaj naredilo), racionalizaciji (cel kup posrednikov za vsako vatko, zdravilo i.t.d.), ki se mastijo na ta račun ter boljši izkoriščenosti zdrvanikov (manj administracije). Današnje stanje v zdravstvu in pri bolnikih je odraz družbe v kateri živimo
User470471
14. 04. 2012 01.38
+1
No pametno kar tako naprej dohtarji, se lahko zgodi da bodo enkrat problemi zaradi nepazljivost.i
0100011110111
13. 04. 2012 16.30
+6
Enkrat se bodo našli eni starši, ki se jim bo v podobnem primeru utrgalo do daske in bojo tako štalo nardili, da se bo nekaj spremenilo. Dokler pa se samo cinca in zamahne z roko češ - itak ne bomo nič dosegli, bo vse tak slabo kot je!
User440778
13. 04. 2012 15.36
-1
Nevem zakaj se vsi v zdravnike obsojate kirurge sam ljudje so pomaga jo iz svojih izkusenj 2 raka premagala 5 operacij kemo 6 mesecev 42 obsevanj in so se trudili na vse nacine ,, verjamte ,da so medicinske nekater res nesramne ,, res tud da mo pacienti tecni,,, ker hocemo vse takoj ,zato nesmemo obsojati ,tisti pa ki naredijo napako iz malomarnosti pa morajo bit kaznovani posteno npr primer BOR NEKREP zbornica sam zagovarja te tri zdravnike ,,,njih pa bodo pomilistili ,,,,tu je sramota
User892259
13. 04. 2012 14.35
-6
Vazno da ste vsi tako pametni! drugace pa vsak ve da pac mali otroci ne smejo jest graha, smokijev itd. vseh stvari ki so majhne in se otroku lahko zataknejo. In vazno da so vedno zdravniki krivi, pac vseh se ne da resit, tudi oni so samo ljudje. ce jih ne bi bilo, bi vsak bolnik umrl, tako se jih pa kar velika vecina resi, tudi kakih zelo zakompliciranih primerov. cudno da se nikoli ne poroca o kakih uspesnih tezkih operacijah ko so bolniki preziveli, vedno se isce same napake. vsi jih delamo.
PiknyBoo
13. 04. 2012 15.01
+3
Ja najboljše potem, da otroku ne daš jest ničesar. Zaduši se lahko z čimerkoli, še posebej če mu dovolimo med hranjenjem tekati in se igrati oz. če govori med jedjo. Vem da je težko, lahko se zgodi tudi po nesreči in slučajno. Kar se pa tiče zdravstva pa itak vemo kako je, tudi če si na pol mrtev bojo rekli, da je vse v redu pol ko pa je treba odgovarjat pa nobeden ni nič kriv.
PiknyBoo
13. 04. 2012 15.02
+2
Se pa absolutno strinjam da so tudi zdravniki ljudje in da se zgodi, samo se dogaja že prevečkrat in malomarnost je ena od stvari ki si jih oni žal ne smejo privoščiti.
User266981
13. 04. 2012 15.07
+7
>>Kar se pa tiče zdravstva pa itak vemo kako je, >>tudi če si na pol mrtev bojo rekli, da je vse v redu Če je pa tako, zakaj so potem še vedno čakalnice polne?
User447077
13. 04. 2012 15.22
+4
Čakalnice so polne, ker ljudje čakajo na diagnozo
User266981
13. 04. 2012 18.07
Rezultate dobiš po pošti, ali pa pokličeš.
kokon12
14. 04. 2012 00.40
dancy17,res se ne da rešiti vseh,pa vendarle še enkrat dobro preberi članek o mali Miji
Ramzess
14. 04. 2012 14.11
Lahko jedo grah, samo mečkanega, ali drugače pripravljenega.
jamajaka
13. 04. 2012 14.16
+2
NAJBOLJŠI JE KRIVDO OVRŽT NA TISTEGA KI NI KRIV
Ramzess
13. 04. 2012 13.58
+0
Očitno da so, ne vem zakaj bi sploh dvomili, na koncu pa še starša nalagali glede vzroka smrti. Človek ne more verjeti.
User266981
13. 04. 2012 14.15
+1
Igor ima pa rentgenski vid, da že pred obdukcijo ve, da je v pljučih grah. Gojčič, sem že spodaj napisal, da na urgencah zdravniki velikokrat ugibajo, ker ni časa za vse preiskave. V tem primeru sta bili dve varianti: a) lepo na rentgen, slikat, počakat na slike, pa ugotovit da je nekaj v sapniku. Punčka sicer vmes umre, ampak vsaj takoj vemo, zakaj je umrla. b) na slepo probat sprostit dihalno pot in upat, da bo uspelo.
Tone 12345
13. 04. 2012 13.14
-3
Tako da jaz ne bi čez zdravnike!Sigurno so se trudili z deklico,ampak rešiti jo v tako kratkem času dušenja,ko niti niso vedeli za kaj gre-še če bi vedeli bi jo gotovo težko rešili!Saj človek mora vedeti da brez zraka ne more preživeti brez posledic recimo več kot četrt ure!!!Kaj pa lahko naredijo če niti ne vedo da gre za zrno graha v pljučih in jim nihče ne pove!žal- pa nisem zdravnik da bi jih zagovarjal sam tako kruto in usodno je življenje!
User465337
13. 04. 2012 13.35
+13
deklice niso sprejeli na oddelek, ampak so jo pošiljali iz bolnišnice v bolnišnico, torej napaka.....minilo je preveč časa..........šlo je za otroka............res žalostno
User266981
13. 04. 2012 14.03
+1
>>niso sprejeli na oddelek, ampak so jo pošiljali iz bolnišnice v bolnišnico Urgenca ponavadi ni v domeni bolnice, ampak zdravstvenega doma. V Ljubljani je izjema, ker ima Zdravstveni dom Ljubljana prostore urgence kar v kliničnem centru. Zato so jo verjetno poslali v drugo bolnico, kjer pa imajo otroški oddelek in kirurgijo.
Ramzess
13. 04. 2012 14.09
+3
Tukaj ne nosi odgovornosti le en zdravnik, temveč kar nekaj njih.
User266981
13. 04. 2012 14.19
-7
Gojčič filozof. In kaj bi ti naredil? Pred sabo imaš otroka, ki se duši. Ne zna ti še povedati, kaj mu je. Starša sta panična in vreščita, nič pametnega ne povesta (ali pa nočeta povedati, ker vesta da sta sama nekaj zakrivila-že videno pri nas). Ne vesta niti, ali je otrok alergičen na kaj. Časa imaš 10 minut.
User266981
13. 04. 2012 14.33
+0
10 minut je minilo. Kaj si ugotovil? Al ti je pacient umrl?
User744869
13. 04. 2012 15.13
+1
modridirkac, ne bluzi! kaj mešaš zdaj klinični center in zdravstvene domove in že videno pri nas?? stvar se je zgodila na hrvaškem in kaj ima naš klinični center in urgenca pri tem???
User266981
13. 04. 2012 15.18
+1
Ker ne vem, kako je zadeva organizirana pri sosedih, pač povem, kako je to v SLO. Pri hrvatih je verjetno podobno. Torej da na urgenci ni kirurga, pa pediatra, pa operacijske, pa ... Da je funlcija urgence, če se le da, da preživiš prevoz v bolnico.
Googlebot
13. 04. 2012 12.45
+4
spodnji komentar od Mikija pravi da so zdravniki preplačani? Kako preplačani če pa delajo nekateri celo po 27 ur na dan no vsaj izračuni kažejo na toliko ur! No je pa res da v JS vsi veliko delajo pa malo naredijo! Zelo mi je žal za mlado družino ampak je veliko takih primerov ki ne pridejo na plano!
User833514
13. 04. 2012 13.12
+2
Saj je Zidar (po lastnih navedbah) tudi delal po 40 ur na dan... in imel 120 let delovne dobe .....
Tone 12345
13. 04. 2012 12.32
+7
Mene pa sam zanima poleg vseh komentarjev !Kako bi pa lahko dobili ven tisto zrno graha!!!!A lahko objasni način kakšen zdravnik????Mislm čist tako al z operacijo ali udarcem po hrbtu ali z tistim prijemom ne vem kako se že reče??Očitno je to dost huda in nerešljiva zadeva!!!
Ramzess
13. 04. 2012 14.04
+1
Heimlihov prijem, ki pa ni za dojenčka, razen če se ga izvede na določen način, z eno roko, ...
Ramzess
13. 04. 2012 14.07
+1
Prvi bi morali ukrepati straši sami, ...bogve kje so ga polomili, raje so tekali okrog, ...se pustili voditi kot ovce, namesto, da bi zarobantili že v prvi bolnišnici. Nevem zakaj niso šli direktno do specialista, če ne prej, po prvem zavrnjenem obisku. Če imaš težave z vodovodom, menda ne greš do električarja, ...ali eni pač.
User486979
13. 04. 2012 12.30
+23
če bi se meni kaj takega zgodilo, bi novinarji poročali o norcu ki je vletel z motorno žago v bolnišnico...
BigBoss
13. 04. 2012 12.04
-27
Mamica ni slaba.
Moros
13. 04. 2012 11.37
+8
Zdravniki so pri nas absolutno preplačani, in si nikakor nezaslužijo takšnih plač kot jih prejemajo. Zdaj pa preden me križate, naj še razložim zakaj in preprostega razloga, opravlajo zahteeno on odgovorno delo iz teh dveh kriterijev si zaslužijo veliko plačo, se popolnoma strinjam ampak z večjo odgovornostjo s katero prejemajo plačo morajo nositi tudi posledice, ki jih v primeru napak- namernih ali nemaernih ( napak iz malomarnosti itd.) Bi moral izdravniki posamezni odgovarjati, ko se dokaše da so storili napako zaradi napačne diagnoze ali zaradi napak v samem postopku itd. , bi morali posameznim zdravnikom podbrati LiCENCO in ga stem vreči trajno iz delovanja kot zdravnik, da o kakšnih tožbah ne govorim. Ampak to se v sloveniji ne izvaja ker zdravniki držijo skupaj apovrh jih pa še narod poveličuje in tkuje v nebesa kot da so nevem kaj. Pa mi povejte kdo je v zadnjih 20 letih samostojnosti slovrenije v zdravstvu odgovaarjal ( vse od medicinskih sester pa do zdravnikov), nihče ni odgovarjal, nihče ni ostal brez službe, paa to ne pomeni da niso storili niti ene napake zaradi katere bi morali trajno vzeti LICENCO dotičnim zdravnikom. ZALOSTNO!!!
User266981
13. 04. 2012 11.59
+12
Bravo genij!! A si mogoče ugotovil skupno točko, kje se dogaja večina napak? NA URGENCI! In tam se morajo odločati na hitro in s pomankljivimi informacijami. Tako da v primeru kasnejše revizije z dodatnimi podatki in preiskavami (tudi obdukcijo) ni problem najti napake v postopku. A misliš, da je zdravnikom vseeno, če jim "pacient" že v naprej grozi s tožbo? A misiš, da se jim ljubi ukvarjati s tožbami (upravičenimi ali ne)? In kaj boš dosegel s sovjim pogromom na licence? Enostavno bodo rekli "na urgenci pa ne bom delal. pika." Pol se pa znajdi.
aojz
13. 04. 2012 12.09
+6
Ko govorimo o odgovornosti pri delu. Koliko voznikov je v zaporu zaradi napake? Koliko zdravnikov je v zaporu zaradi napake?
User266981
13. 04. 2012 13.13
+3
OK, greva počasi: voznik s svojo napako nekomu skrajša življenje. zdravnik s svojo napako nekomu ne podaljša življenja. voznik ostane doma na kavču, nekdo normalno živi naprej. zdravnik ostane doma na kavču, bolnik umre. A vidiš razliko? Po tvoje bi za vsakega umrlega moral en zdravnik vrnit licenco?
Globin
14. 04. 2012 15.08
V zaporu so bili v zadnjih 20 letih vsaj trije. Brez licence sta trajno ostala 2. Vsi tukaj mislijo, da se na urgenci obravnava 3 ljudi na teden in ker je eden v cajtngih - potem je zdravstvo slabo. Če imaš v eni noči 80 pacientov + in se znajdeš na 24ur enkrat v 30 letih - mislim, da to ni tako slaba statistika. Drugo je malomarnost - za malomarnost se mora it v zapor. Samo novinarji in 99,9% ljudi tukaj nima pojma kaj je malomarnost in kaj je zdravniška napaka in kao je to vpeto v zakon in ustavo...
Jaka..
13. 04. 2012 11.25
+20
žalostno,da se to morala zgoditi,namesto da bi prisluhnili očetu in ukrepali,pa čeprav se bi potem izkazalo,da ni tko hudo,po toči zvoniti je prepozno,ubogi otrok in srarši....
User652768
13. 04. 2012 11.25
+5
doktori kaj delate pojma nimate!
User697538
13. 04. 2012 14.41
+0
User266981
13. 04. 2012 15.24
-2
Ah pusti ga reveža, verjetno je komaj srednjo šolo končal.
User266981
13. 04. 2012 11.16
-15
Da vržem kost lačnim psom: po vaše torej "kdor pride na urgenco, mora preživeti"? Ljudje se utopijo v 10cm vode, ljudje se zadušijo s keksi, slivami, vsem mogočim. Je hudo, in mi ni vseeno, ker imam tudi sam enako staro hčerko. Ampak nesreče se dogajajo, zdravniki pa tudi ne morejo vseh rešiti. Očitno so poskušali, ampak iz malčkovega grla/požiralnika/sapnika je verjetno težko kaj ven potegniti. Poleg tega na urgenci verjetno nimajo dežurnega kirurga pediatra. Zato so jih poslali na Rebro (kjer so jih čakali). Zakaj je voznik odpeljal drugam, se ne ve. Še malo, pa bo tudi pri nas z zakonom onemogočeno toženje zdravnikov na urgentni službi, sicer bomo tudi pri nas (tako kot v ZDA) ostali brez urgence, ker nihče več ne bo hotel tam delat.
ŽivljenjeJeLepo
13. 04. 2012 11.24
+6
User266981
13. 04. 2012 11.29
-1
Ne, nisem zdravnik. In kaj je bolanega? Da se nesreče dogajajo, da ljudje (tudi otroci umirajo)? Da mi je hudo? Da se vseh ne da rešiti? Da imajo v ZDA zakone proti tožbam delavcev na urgenci?
User465337
13. 04. 2012 13.33
+5
nesreča je bila, da ja grah ponesreči pogoltnila...............ni pa bila nesreča, da je umrla, če je ne bi pošiljali iz bolnišnice v bolnišnico ampak, bi takoja ukrepali, saj je vendar šlo za otroka..............res žalostno.............
User266981
13. 04. 2012 13.49
-2
Kaj pa si ti predstavljaš pod "takoj ukrepali"? Zdravnik na urgenci zelo verjetno ni niti pediater, niti kirurg. Na urgenci nima ustreznega pribora. To hitro ugotovi in jo pošlje h kirurgu na Rebro. Zakaj je voznik drugam peljal, je druga stvar. A to ni "takoj ukrepali"? A po tvoje bi se moral ta prvi zdravnik okoli punčke nekaj afnati in se delati, da nekaj dela? A potem bi bila ti zadovoljna?
Ramzess
13. 04. 2012 14.01
+4
Pa ravno na urgenci bi morali imeti ves pribor, in ustrezen kader, saj zato pa je URGENCA.
User266981
13. 04. 2012 14.30
+0
Preveč gledaš TV in "ER". V SLO na urgenci delajo splošni zdravniki, 1xmesečno po 12 ur. Urgenca je namenjena temu, da te za silo pokrpajo in stabilizirajo, potem pa v bolnico. To pomeni glicerin za infarkt, kisik za astmatika, flikanje ran,... nadaljevanje pa v bolnici, če preživiš do tja.
User447077
13. 04. 2012 15.30
+0
modridirkac...potem bi po tvojem moral odgovarjati voznik? Saj ne mora kar po svoji volji peljati drugam, kot pa mu je naročil zdravnik.
Globin
14. 04. 2012 15.12
modridirkac... Urgenco najprej razdelimo na internistično in kirurško prvo pomoč. V njej dežurajo (preko celega dne) vsi zdravniki (razen oldtajmerjev in akademikov... - 90%+ KCja dela na urgenci), ker morajo - na ta način jim ne pustiš, da bi se polenili... V internisitični pomoči dežurajo internisti, v kirurški kirurgi... Splošni zdravnik pa "dežura" v zdravstvenem domu...
User427488
13. 04. 2012 11.05
+5
Naši zdravniki so enaki, znajo samo obdukcije delati.
lars1102
13. 04. 2012 10.33
+35
upam, da bo kdo od "zaščitenih belih medvedov" izgubil licenco za vedno.....
User682846
13. 04. 2012 11.17
+6
Bogi otrok in starši.Včasih polagajo premalo pozornosti, potem pa se tole zgodi! Žalost!
User682846
13. 04. 2012 11.17
+4
vlak
13. 04. 2012 12.16
+3
anejo.Življenje je včasih kruto čeprav si človek takega dogodka želi,da bi ga nikoli v svojem življenju doživel.Da se bosta starša pobrala bosta rabila dolgo časa in rane se zacelijo a spomini ostanejo.Upam,da bo zdravnik kaznovan je pa tako,da se zmirom izmažejo.