Črna kronika

'Pri morilcu je šlo za hudo osebnostno patologijo, za občutek, da mu stvari pripadajo'

Ljubljana, 08. 10. 2019 07.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
121

Na dan prihajajo nove podrobnosti o srhljivem petkratnem umoru, ki je pretresel tudi med Slovenci zelo priljubljeni Kitzbühel, ki je še vedno v šoku. O tem, zakaj 25-letnik ni mogel prenesti, da ga je nekdanje dekle zapustilo in je zato ubil vso družino, je v oddaji 24UR ZVEČER spregovoril klinični psiholog Tristan Rigler.

Na dan prihajajo nove podrobnosti grozljivega zločina, v katerem je 25-letnik v noči na nedeljo v domači hiši ustrelil nekdanje dekle, njene starše, brata in novega fanta. 

Včeraj smo tako lahko izvedeli, da je novi fant umorjenega dekleta, 24-letni Florian Janny, v soboto na predvečer tragedije odigral svojo prvo tekmo v alpski ligi, kjer nastopata tudi slovenska kluba Olimpija in Jesenice. Še več dni pa bo trajalo, da si bodo od dogodka opomogli osupli prebivalci Kitzbühla.

Kot smo že poročali, naj bi bil motiv za dejanje ljubosumje. V tem primeru se je izkazalo, da je lahko to tako močno čustvo, da na koncu privede do nezaslišanega dogodka.

"Ljubosumlje je čustvo, ki je bilo tukaj prevladujoče, ker gre za trikotnik, v katerem so se znašli dekle, partner in nekdanji partner. Zadeva pa je šla močno čez rob. Sklepamo lahko, da je pri tem morilcu šlo za hudo osebnostno patologijo, gre za občutek, da mu stvari pripadajo. Zelo verjetno je občutil, da mu je to dekle pripadalo in da mu jo je nekdo vzel," je v oddaji 24UR ZVEČER dejal klinični psiholog dr. Tristan Rigler

O tem, zakaj 25-letnik ni mogel prenesti, da ga je nekdanje dekle zapustilo in je zato ubil vso družino, je v oddaji 24UR ZVEČER pojasnil klinični psiholog Tristan Rigler.
O tem, zakaj 25-letnik ni mogel prenesti, da ga je nekdanje dekle zapustilo in je zato ubil vso družino, je v oddaji 24UR ZVEČER pojasnil klinični psiholog Tristan Rigler. FOTO: POP TV

Po njegovem je v celotni zgodbi ključnih več elementov. "Izbruhnil je namreč spor med nekdanjim in sedanjim partnerjem, nekako smo iz tega sklepali, da se je zadeva omilila, drugi moment pa je bil ta, ko je prišel ta nekdanji partner v hišo, v kateri je nekoč živel, in naletel na dekletovega očeta. V tem trenutku je prišlo do nekakšnega zapleta, do narcisističnega besa in narcisistične rane, ker se je zelo verjetno počutil tako ponižanega, da je šel po orožje in dokaj hladnokrvno ubil celotno družino in se maščeval," je pojasnil Rigler. Na koncu smo lahko videli še razplet, ko se je morilec sam odpravil na policijo in hladnokrvno prijavil svoje dejanje.  

V kolikšni meri pa je bilo odločilno tudi to, da so bili vpleteni mladi posamezniki? "Pri mladih ljudeh pogosto naletimo na to, da slabše predvidevajo posledice svojih dejanj, da jih bistveno bolj vodijo čustva, impulzi, sploh če to kombiniramo z uporabo psihoaktivnih snovi, med katere sodijo tudi alkohol, prepovedane substance," je izpostavil Rigler. Na prognozo za takšno dejanje pa vpliva tudi preteklo vedenje. Nekdanji partner, ki je zakrivil umor, je imel namreč  v preteklosti že določene težave z zakonom. "Retrogradno potem ugotavljamo, da zanj mogoče ni bilo tako nenavadno, da je izvedel dejanja, ki niso v skladu z normami in socialnimi pričakovanji," je k temu dodal sogovornik.  

Zelo zanimivo vprašanje pa je tudi to, od kod je izvirala njegova vztrajnost, saj je splezal čez balkon, da je lahko na koncu pokončal še nekdanje dekle in njenega sedanjega partnerja. Kot je pojasnil Rigler, to sodi v kontekst že omenjenega besa. "Zelo verjetno si je zadal to kot cilj, ki ga bo izpeljal za vsako ceno. Ne vemo sicer, ali so bili ti družinski člani del njegovega cilja ali so ga ovirali na poti do njega. Ampak zelo očitno je bil to njegov cilj, ki ga je na žalost tudi izpeljal," je še zaključil Rigler.  

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (121)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bullschevik
09. 10. 2019 15.35
+1
Kot naši politkarji, mislijo , da so bogovi nad ljudstvom.....
Maja Kajza
09. 10. 2019 08.38
+5
in na koncu analize lahko ugotovimo, da bo morilec mirno spal, ker je dosegel svoj namen. Zapor in življenje v njem bo zanj, sprejemljiva cena, za visok uspeh.
User503708
11. 10. 2019 09.24
+0
najbolj mirna sta lahko babica in dedek ki na srečo nista stanovala v tej hiši...
TistoPravo
08. 10. 2019 21.58
+1
Lahko noč. Jutri je vedno nov dan. Ne izplača se za nikogar prevzet vso težino posledic. Dejansko je vedno pri takih dejanjih iz oči tretje osebe situacija nič proti izzivom celotnega življenja. In trenutek besa ti ga tako lahko zapečati za večno.
RamzesII
08. 10. 2019 16.27
+5
Kako so vsi pametni, lahko je govoričiti, pa človeka od blizu niti videli niso. Lepo je biti psiholog, psihiater, diagnoze na podlagi opazovanja, ni treba dokazovati s stvarnimi dokazi, pa še plačan si za to.
Kimberley Echo
08. 10. 2019 20.36
+2
Se strinjam Ramzes. Ti pod raznimi članki kakaš take bedarije, da normalen človek včasih ne more verjeti kaj pišeš. Pa glej, zato nisi nič plačan. Kako to, pa tako lepo "govoričiš".
flojdi
08. 10. 2019 16.20
+7
.ježesh...kolk je podobnih patologov še , ki so Prepričani kaj vse jim
Roman M.
08. 10. 2019 16.54
+9
son?ece5
08. 10. 2019 16.11
+6
Mene pa zanima, od kje je ta morilec? Ker pripadnikom nekaterih narodov to veleva vera, že znano , umor zaradi časti! Brat morilca je bil v tujini, za morilca pa piše, da je bil že dobro integriran, ! Če prav razumem je morilec tujec! Naj mi kdo pojasni !
26277
08. 10. 2019 13.32
+4
Že včeraj sem napisal, da se članke o umorih zaklene. Ta, pa res ni pristojen za take izjave. Ker so članki z podobno vsebino pri nas v Slo zaprti, spoštujte to...smo v EU..ali..
son?ece5
08. 10. 2019 16.15
+12
Europejci moramo itak biti tiho in vse požreti. Morilca upravičuje z moteno osebnostjo. Morilec je morilec in pika. Brez opravičil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fortunas
08. 10. 2019 13.09
+13
Tudi veliko žensk ima občutek, da jim stvari pripadajo, še posebej materialne.
26277
08. 10. 2019 12.58
+7
Če, nič če...Tristan, zakaj se ne javiš, ko je zloraba delavca vsakodnevna praksa...itd?
BrezZavor
08. 10. 2019 12.58
+8
Za take je rešitev ena sama. In to ni dosmrtni zapor na stroške davkoplačevalcev.
hotchilipoper
08. 10. 2019 12.54
-1
santamaura
08. 10. 2019 12.34
+35
Osem plus štiri plus deset let šolanja, da dobimo strokovnjaka, ki nam pove točno to, kar je rekel pijanček v gostilni - Ljubosumen je bil in užaljen je bil, zna bit, da je nekaj tudi spil, pa je šla pamet v maloro - Še dobro, da imamo vrhunske in dobro plačane doktorje psihologije - Kdo bo pa verjel pijančku v gostilni ???
26277
08. 10. 2019 12.55
+5
RamzesII
08. 10. 2019 16.28
+0
masni
08. 10. 2019 11.59
+11
Zakaj že prej ne najdejo te bolane ljudi so pa ja specialci iz FDV.Ko se nekaj zgodi pa pametujete po televiziji in radiu z vašimi komunističnimi opranimi možgani
Vig1
08. 10. 2019 11.48
+26
Strokovnjaki bi pa že lahko vedeli, da je ta osebnostna patologija, ki jo klasificirajo kot motnjo, en bistvenih delov, ki nas je povzdignil nas živali. Gre se samo za zmožnost koliko je vsak posameznik sposoben to "motnjo" kontrolirati. Za polovico svetovnih morij je kriva vera, za drugo polovico pa ženska, ki je nekoga zavrnila. V zgodovini je bilo že kar nekaj več letnih vojn z na deset tisoč mrtvimi zaradi ene same ženske. Ljudje se ne spreminjamo, samo vedno bolj znamo tlačiti svoja čustva in vedno bolj smo nadzorovani.
BrezZavor
08. 10. 2019 12.59
+9
Krematorij666
08. 10. 2019 11.32
+40
Da storiš tako dejanje dvomim, da je vzrok le ljubosumje...na hitro en scenarij...na podlagi zaupanje vlagaš vse v štalco na koncu te pa odslovijo kot zadnjo smet na planetu. Partnerica reče adijo, novi tip reče hvala za postlano posteljo, nesojeni tast pa kaj klobasaš ker itak ni nič tvojega...in ko vidiš te privoščljive nasmehe, ki si jim včasih slepo zaupal se ti tudi lahko obrne v glavi...vsako nasilje je nasilje, fizično ali psihično. Slišati je potrebno obe zgodbi.
Ate_ist
08. 10. 2019 11.56
+39
kljub vsemu naštetemu, to še ni razlog oziroma opravičilo, za tako radikalen postopek
Krematorij666
08. 10. 2019 12.22
+7
Se strinjam. Ni opravicilo je pa lahko povod za storitev dejanja. Kot če nekomu naročiš umor, ki ga ti dejansko nisi storil si pa pa posledično kriv za to dejanje...še enkrat ni opravicilo a marsikatero dejanje je lahko izzvano zaradi drugačnih provokacij, ki človeku zmanjšajo prištevnost...vsaka plat ima dve zgodbi...pa poglejmo drugo zgodbo. Mlado dekle psihično in fizično zlorabljajo pa se upre in stori brutalen ukrep. V tem primeru pa jo vsi podpiramo...žal življenje je kruto..
BrezZavor
08. 10. 2019 13.02
+0
Ti zgolj pojasnjuješ zakaj se je norcu odpeljalo. Če te nekdo užali norma te družbe ni da ga ubiješ. Tukaj je šlo po principu zob za vse zobe in iskati kakršnekoli razloge za neko razumevanje odpadejo.
Podborsky
08. 10. 2019 13.02
+16
Če vlagaš v štalco trideset let in pride v štalco novo tele, bi morda še zastopil to teorijo, da pa je bilo dekle staro komaj devetnajst let, kaj veliko ta psihopat ni vladal v štalco
Podborsky
08. 10. 2019 13.03
+4
IKOSS
08. 10. 2019 13.39
+8
Vlaganje se terja s pomočjo sodnih postopkov, ne s t.i. samopomočjo in nasiljem. NJEGOVO DEJANJE JE V CELOTI NESPREJEMLJIVO IN ZANJ NI OPRAVIČILA!
jur?ek007
08. 10. 2019 11.29
+29
Ja pa tkole ti povem. Če te ne bom jst mogu met, te ne bo mogu met noben. Tudi mami in očka ne. Bolnik.
jarti?
08. 10. 2019 11.37
-8
BrezZavor
08. 10. 2019 13.03
+8
MIH?E
08. 10. 2019 11.21
-4
Ženske se premalokrat zavedajo možnih posledic svojih dejanj.
BrezZavor
08. 10. 2019 13.04
+12
HUSO BOSS
08. 10. 2019 11.17
+13
Vse je kriva vzgoja..
Maja Kajza
09. 10. 2019 08.43
-1
vzgoja veliko doprinese ali odnese, najbolj pomembni v značaju so geni in njih okvare, te tudi z lepo vzgojo ne spremeniš.
451253
08. 10. 2019 10.57
+6
pamtn k zajfa za roke umivat
26277
08. 10. 2019 10.52
+23
A, mi ta tip lahko pojasni, zakaj bo SP v nogometu leta 2022 v Emiratih? Že sedaj, ko je bilo SP v atletiki ni bilo žensk na tribunah, razen turistk. A ni to tisti občutek, o katerem govori klinični....Tristan?
MirkoGorjup
08. 10. 2019 11.07
+1
26277
08. 10. 2019 11.26
+13