Črna kronika

Nesreča avtobusa: Kazensko bodo ovadili voznika

Murska Sobota, 09. 02. 2011 18.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Nesrečo šolskega avtobusa, ki je bil konec januarja udeležen v prometni nesreči, smo obravnavali kot narekuje zakon, je sporočila murskosoboška policija, ki so ji številni očitali pristranskost.

Murskosoboška policija je prometno nesrečo šolskega avtobusa, ki se je zgodila 27. januarja letos, obravnavala tako, kot to narekujeta zakon in stroka, so se na očitke, da so izpustili številna dejstva in poenostavili zaključke, odzvali na PU Murska Sobota.

Nesreča se je zgodila 27. januarja.
Nesreča se je zgodila 27. januarja. FOTO: Sobotainfo.com

Največ očitkov je bilo prav zaradi izvedeniškega dela, ki naj bi ga policisti odredili zaradi številnih vprašanj medijev. Kot so pojasnili, je bil sprva odrejen izredni tehnični pregled avtobusa pri organizaciji za opravljanje tehničnih pregledov. Policija lahko namreč zgolj odredi tehnični pregled, opravi pa ga pooblaščena organizacija. Ker odrejenega izrednega tehničnega pregleda zaradi okvare motorja niso mogli opraviti, so policisti odredili izvedeniško delo. Sodni izvedenec je avtobus že pregledal in bo podal izvedeniško mnenje. ''Treba je poudariti, da izvedensko delo predstavlja višji standard kot tehnični pregled, takšno zaporedje ukrepov pa je strokovna praksa, zato ni mogoče trditi, da bi policisti odredili izvedeniško delo zaradi medijskega pritiska,'' so zapisali.

Avtobus se je prevrnil na bok.
Avtobus se je prevrnil na bok. FOTO: POP TV

O prometni nesreči so takoj obvestili državnega tožilca, ki je ogled prepustil policistom. Policisti so v postopku odvzeli registrske tablice in tahografske liste, ki so jih poslali v pregled v akreditirani kontrolni organ za pregled tahografov. ''Na kraju nesreče so tudi ugotovili, da avtobus in voznik izpolnjujeta pogoje iz Pravilnika o posebnih pogojih za vozila, s katerimi se prevažajo skupine otrok. Poleg tega je policija podala predlog Inšpektoratu RS za delo, da pregleda celotno dokumentacijo s področja delovno-pravne zakonodaje v prevozniškem podjetju, katerega avtobus je bil udeležen v nesreči, in pri vozniku,'' so še pojasnili na PU Murska Sobota in dodali, da so voznika avtobusa preizkusili z elektronskim alkotestom, rezultati pa so pokazali, da v izdihanem zraku ni imel alkohola.

Voznik avtobusa ni bil pijan.
Voznik avtobusa ni bil pijan. FOTO: POP TV

''Da pri preiskovanju prometne nesreče policija ni prikrivala ničesar, kaže tudi dejstvo, da je o svojih ugotovitvah ves čas dosledno obveščala tudi medije. Takoj po prometni nesreči je namreč Operativno-komunikacijski center Policijske uprave Murska Sobota o dogodku obvestil vse 'lokalne' novinarje. O prvih ugotovitvah ogleda prometne nesreče so bili s pisnim obvestilom obveščeni vsi mediji, naknadno pa je bila pisna informacija tudi dopolnjena z novimi ugotovitvami. Vsem zainteresiranim novinarjem pa je predstavnik policije na kraju dogodka podal izjavo,'' so še sporočili na policiji.

Otroci so po nesreči odšli peš v šolo.
Otroci so po nesreči odšli peš v šolo. FOTO: Sobotainfo.com

Policija bo zoper voznika avtobusa podala kazensko ovadbo zaradi kaznivega dejanja Ogrožanje posebnih vrst javnega prometa, izdali so mu tudi plačilni nalog, ker o prometni nesreči ni obvestil policije in zato, ker je prevažal skupino otrok, ki na prvih sedežih v avtobusu niso bili pripeti z varnostnimi pasovi. Zoper samostojno podjetnico bodo uvedli hitri postopek pri prekrškovnem organu, ker so se na avtobusu prevažali otroci, ki na prvih sedežih niso bili pripeti z varnostnim pasom, morebitne druge ukrepe pa bodo podali na podlagi izvedeniškega mnenja, ki do danes še ni izdelano.

''Iz predstavljenih dejstev izhaja, da je policija svoje delo opravila zakonito, strokovno, predvsem pa nepristransko,'' so zaključili.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (13)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Pancho57
11. 02. 2011 23.33
jank0 11.02.2011, 05:05 Ne vem če bi še najbolj "butast policaj", ob tolikem številu potnikov-šolarjev, kar za sabo ptegne še šolo in starše, sploh pomislil na kakšno pometanje pod preprogo
beri66
11. 02. 2011 09.05
pa ste že kovali neke zarote,vi novinarji, ko je nesreča te ne reši živ bog,kaj šele poznanstva z policisti,tudi oni se bojijo za svoje službe.
jank0
11. 02. 2011 05.11
To, da ne pomagas ppnesrecencem nezgode, se posebej te, ki si jo sam storil je kaznivo dejanje. Policija pa sploh to ni ovrednotila. Itaq, da mu bo izrecena oprostilka, to je ze vnaprej dogovorjeno. Pa pkacal bo 100 €, da si organi " pregona" pokrijejo malco pa benz do gorickega pa nazaj.
jank0
11. 02. 2011 05.05
Voznik ni poklical policije, ker so ocitno sprva mislili zadevo resiti pod preprogo, preko krimica petka. A ker so mediji hitro lansirali novico, to vec ni bilo izvedljivo. Zakaj se odt ni odzval, da bi usmerjal tiste, ki so zelelu vse opraviti po tihem ni znano. Glede na to, da ni vec domnevno koruptivnega tozilca stojka, je mogoce se kateri, ki se mu ni zdelo vredno in je raje igral poker.
civitasstain@gmail.com
10. 02. 2011 17.21
Da šofer ni poklical policije ali rešilce je en velik prekršek, Zakaj si državni tožilec pri taki nezgodi ni ogledal kraj nesreče, smrdi po korupciji. Zakaj niso bili privezani otroci s pasovi? Mora voznik pred pričetkom vožnje otrok napravi osebno kontrolo? Jaz tega ne vem? Zakaj se vsa ta pregled vrši šele en dan po nesreči? Malo dvomljivo. Kaj?
mariomutic
10. 02. 2011 16.45
škoda, da se ne govori o tem da niso bili prisotni gasilci. Nekaj je pri obveščanjo šlo hudo narobe. Kaj bi v slučaju požara, izlitja tekočein, gorivo, olje , kisline itd.. Takoj bi trebalo poskrbeti za otroke, jih zaščitit, peljat v bolnico itd.. Kje so sedaj vsi načrti reševanja pri teh nesrečah ? Če se bi to zgodilo v Ljubljani bi bilo prosotno najman 30 reševalcev in gasilcev. Bemti enakopravnost v naši državi !
Ramzess
10. 02. 2011 13.09
Pancho57, prva vrsta je samo ena, ... v članku je zadeva posplošena, itak, kot da so vsi otroci sedeli na teh štirih sedežih. Ja, saj, 112 obvešča vse potrebne, ki jih pač na kraju nesreče potrebujejo, in tega vpletenim ali pričam ni treba, le jasni morajo biti dovolj, kaj in koga rabijo in zakaj. Denimo, pričakuješ, da bo policija poskrbela za drugi promet, zapore, obvoze, ipd., ne pa se vmešavala v samo reševanje, ali še kaj. Za preiskave je čas kasneje, najprej se rešuje življenja, ... že tako so površni. V tem primeru se prič sploh ne omenja, če so kakšne bile, bojda so se otroci sami 'rešili' iz vozila in odšli v šolo, slab kilometer stran. Če bi bile tam priče, bi pričakovali, da poskrbijo zanje, in jim preprečile, da bi otroci sami hodili okrog, hkrati pa se sploh ni vedelo kakšne poškodbe, oz. posledice bi lahko imeli. Ne bentim čez policijo, in ni mi stopila na žul, ... sicer so znani potem, da bolj gledajo na zakone, kot zdravo logiko, oz. ... potem pa se čudimo, da so rezultati takšni kot so oz. jih ni. Kajetan, lep komentar, a saj veš v tem sistemu je dejanje samo bolj pomebno kot vzrok, ali vzroki, zanj, oz. ki so pripeljali do njega, ... zato pa je tudi kazenski sistem takšen kot je. Zanima jih vedno kaj se je zgodilo, ne pa tudi zakaj, obsoja oz. presoja se na osnovi prvega in ne na osnovi drugega, ... pozablja ali negira se dejstvo, da žrtve nikoli niso nedolžne, krivda ali odgovornost nikoli ni samo na eni strani, ipd. Prav imaš, vedno je treba preveriti mnoge vidike, ne samo vidnih in očitnih, in le ene strani. Potem pa se čudimo, zakaj se zadeve tako mrcvarijo in vlečejo na sodiščih, ker jih po nepotrebnem, preveč zapletajo. Nevednost, nerazumevanje, ego, lastni interesi, ... delajo svoje.
Kajetan
10. 02. 2011 10.43
Da pride do prometne nesreče je v igri več dejavnikov, ali na kratko splet nesrečnih okoliščin. Seveda je v prometnem zakonu napisana izjemna alineja prilagodite vožno razmeram na cesti, kar se lahko poistoveti z svetopisemskim izrekom Blagor tistim ki ne vidijo in verjamejo. z tema dvema trditvima roko na srece izničte vse dvomljivce tako v veri kakor v prometnem zakonu. Krivf je seveda zmiraj človek - pa je vendar zmiraj tako? Tukaj ne zagovarjam voznika ali policije, vendar iz same slike se da razbrati da je vozišče bilo in še je delno zasneženo. torej kaj bi morala narediti policija v danem pšrimeru: - alkotest OK - tehnična izpravnost - OK ni bilo pomankljivosti - dovoljenja - OK so bila vsa - delovnopravna zakonodaja - ne vem zakaj se spušča policija v to , kaj ima sedaj veze da preverjajo celo podjetje - zopet še za dodatno pobiranje kazni, nekaj bo še davčna in inšpektorat najdel, - kazen vozniku za prekršek - OK - ja ga je naredil, - kazen vozniku ker otroci na prvih sedežih niso bili pripeti, je OK, saj je naredil izpit iz varstva pri delu, imel opravljen zdravniški pregled, torej je videl in bil sposoben za vožnjo, - kazen spremljevalcem, saj se otroci niso vozili sami, če je bil organiziran prevoz, razen če ni bila direktna linija šola-dom tam ni spremljevalcev, če so morajo biti tudi oni podučeni in skrbeti ravno tako za varnost... - kazen podjetniku zato ker otroci niso bili pripasani naa prvem sedežu - NE ni OK - kajti voznik ima izpit iz varstva pri delu in dovoljenje, torej skrbi sam za to ne more zmiraj podjetnik dirkat za voznikom in se voziti zraven če to upošteva, ta del zakona je potrebno brisati, za en prekršek ne smeta biti kaznovana dva, če je odgovornost enega, pa pustimo sedaj to saj vsi vemo da je to narejeno zadari dodatnega zaslužka države, Kar pa bi morali pri vsaki nesreči pa niso: - meritve trdnosti bankin , tudi v takem vremenu morajo biti vozne žal če niso kar se v tem primeru vidi pomeni da je težava v odvodnjavanju, - trenutno stanje cestišča in meritve zdrsa ozr. trenja med podlago in kolesom, ne tega ne naredijo ker nimajo aparatur, pri takšnih tipih nesreče je v Ameriki to predpisano in se obvezno upošteva - kajti tudi vzdrževalci ceste nosijo svojo odgovornos, ki pa je pri nas ne - pri nas samo vlečejo denar za pluženje in posipavanje pol pa si je vsak sam kriv če ga kam odnese ne glede na to ali je vozil 12, 20 ali pa 50 km/h, - stanje motorja v tem primeru ni relevantno, če bi šlo za tehnično napako bi se tako ali tako videlo na cestišču, emisije pa tu ne igrajo vloge, bi pa radi še na tem kaj zaslužili ALI NE? In kako sedaj izgleda tale nesreča: - voznik ni prilagodil vožnje razmeram na cesti (super pa je že kriv), - no pa če gledamo prejšnjo alinejo se vprašajmo - koliko je vozil in kakšna je omejitev, komu se je izognil in širina pasov ter svetlega profila obeh vozil - seveda če mu je kaj prišlo naproti, - če je pripeljal iza ovinka ki ga je sekal zakaj ga je obrnilo, vozilo je tehnično izpravno, imelo je predpisane pnevmatike - kje in kdaj je bila cesta posipana - mogoče res vse to ne opraviči dejstva da je voznik še vedno mogoče prekoračil hitros, vendar tahografske meritve tega za zdaj še niso pokazale, ali pa jih še niso objavili. Sedaj se vpršajte ali je tukaj odigral za nesrečo samo en faktor ali je splet nesrečnih okliščin, ki pa ne bodo nikoli do konca pojasnjene? Skoraj sem pozabil, kakšno odstopanje ima ta cesta pri suhem vremenu od predpisanega trenja med pnevmatiko in cestiščem?????
Pancho57
09. 02. 2011 22.20
Igor.gojčič Tebi pa je verjetno morala Policija močno stopit na žulj, da jo zmeraj pljuvaš, še preden bi se o čem malo pozanil ali malo razmislil in uporabil logiko. -o prometni nesreči v kateri je nastala telesna poškodba se mora obvestit Policja. To verjetno naredi, seveda če je sposoben eden od udeležencev nesreče. -nikjer niso, policisti namreč, jokali, da niso bili prvi obveščeni. Pa tudi ko se pokliće reševalce na številko 112 je to številka Centra za obveščanje, kateri nato naprej obvešča med ostalimi tudi Policijo -avtobusi morjajo imeti v prvi vrsti vgrajene varnostne pasove, če pred sedeži ni varnostne ograje. Je predpisano in ni potrebno posebaj navajat -ne vod, kje so sedeli. Misliš, da se policisti niso nilč pogovarjali z otroci-udeleženci prometne nesreče istočasno tudi pričami
Ramzess
09. 02. 2011 21.42
Zanimivo, sploh zadnji stavek, češ ni obvestil policije, ... zakaj neki, mislim, in čemu naj bi imeli prednost pred otroki, ki jim brez dvoma najbrž pomagal iz avtobusa (lepo po vrsti in logiki prosim, prej se med drugim , če je trebna itak rešilca kliče, ne pa policije, ki znajo še poslabšat okoliščine), in češ niso privezani, pri tem pa sploh ne povedo, ali je bus imel varnostnen pasive ali ne, vsi jih namreč nimajo, redko kdo pa jih uporablja, vsaj jaz še nikoga nisem videl, in kakžno zvezo ima to ali gre za prve ali zadnje, ... saj ne vedo kje so otroci v resnici sedeli. Res je malo čudna ta zgodba, nevem zakaj tako muči ker prvo niso obvestili njih ... očitno je nekaj na teh povezavah ali čem.
Pancho57
09. 02. 2011 20.46
Zdaj sem pa nazaj obut
repadovrha
09. 02. 2011 20.33
Prekmurje Slovenija09.02.2011, 18:39 Ne vem zakaj bi sploh kdo mislil, da ni v redu? Saj ni vozil policist. Če pa je imel koga zaposlenega pa odgovarja ta ki je vozil. prav imaš
Prekmurje Slovenija
09. 02. 2011 18.39
Ne vem zakaj bi sploh kdo mislil, da ni v redu? Saj ni vozil policist. Če pa je imel koga zaposlenega pa odgovarja ta ki je vozil.