Črna kronika

Po ugrizu kače planinec v dolino s helikopterjem

Kranj, 03. 06. 2019 09.42 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Enota za helikoptersko reševanje v gorah je odletela na pomoč nemškemu planincu, ki ga je na Komni ugriznila kača, in sicer naj bi ga v prst ugriznil gad. Prepeljali so ga v zdravstveno ustanovo.

Ekipa za helikoptersko pomoč v gorah je v nedeljo popoldne na Komni posredovala zaradi ugriza kače, je sporočil predstavnik PU Kranj Bojan Kos. Državljana Nemčije, ki je pomoč potreboval, so prepeljali v zdravstveno ustanovo in že okreva.

Nemški pohodnik je med vzponom sedel na manjšo skalo. Z roko je segel za skalo, tam pa je bil najverjetneje skrit gad, ki je pohodnika ugriznil v prst na roki.
Nemški pohodnik je med vzponom sedel na manjšo skalo. Z roko je segel za skalo, tam pa je bil najverjetneje skrit gad, ki je pohodnika ugriznil v prst na roki. FOTO: Dreamstime

Strupene kače v Sloveniji

V Sloveniji živi enajst vrst kač, med njimi so tri strupene – modras ter navadni in laški gad. Slovenske strupenjače prepoznamo po čokatem telesu, kratkem repu in ozki zenici. Njihov ugriz ponavadi ni smrten. Za modrasa na primer velja, da z enim ugrizom v telo spusti 20 miligramov strupa, medtem ko bi odraslega, 75 kg težkega človeka, ubilo 75 miligramov strupa. Smrtna je enaka količina strupa gada, ki pa ga z enim ugrizom sprosti pol manj kot modras. V kar četrtini primerov ugrizov sicer strupena kača strupa ne vbrizga. 

Kako ravnati v primeru ugriza?   

Če vas ugrizne kača, morate najprej ugotoviti, ali je bila strupena ali ne. To boste ugotovili po sledi ugriza na vaši koži. "Strupenjače imajo dva zoba strupnika, ki na koži pustita dve ranici, slab centimeter narazen. Ti dve redko krvavita, iz njiju teče sokrvnica; vidita se tudi dva niza vbodov manjših zob. Nestrupena kača pa vas bo zaznamovala z več vbodnimi ranicami v obliki podkvice," piše na spletni strani Gremo v hribe. 
 
Pomembno je, da v primeru ugriza obmirujemo. Nad rano v smeri srca naredimo rahlo prevezo, pičeni ud držimo v poziciji nižje od srca, na rano pa polagamo mrzle obkladke. Ker prizadeti del telesa oteče, je pametno odstraniti nakit. To je tudi dober pokazatelj, ali je kača oddala strup ali ne. Če otekline ni, to pomeni, da strupa ni izpustila. 

Prizori iz filmov, ko strup izsesajo, niso resnični, zato tega nikar ne počnite. 

Znaki zastrupitve so navadno: okolica ranic se vijolično obarva, pičeno mesto začne peči, zatečejo bližnje bezgavke, na koži se pojavijo modrordeče lise, včasih pomodri cel ud, hitrejše bitje srca, težko dihanje, slabše počutje, žeja, oblivanje znoja, vrtoglavica, bruhanje, driska. V takšnih primerih čim prej poiščite zdravniško oskrbo. Če mesto ugriza po 15 minutah ne oteče, zastrupitve ni, še piše na spletni strani, namenjeni planincem, Gremo v hribe. 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (76)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Janez Francl
30. 12. 2021 11.14
-1
Če sem prav razumel , ko te v gorah piči kača takoj obvestiš 112 , da oni pripravijo heli reševanje in če ne zatečeš v 15 minutah pokličeš zopet na 112 in poveš , da ti ni ubrizgala strupa in da boš sestopil sam . Nemec je imel zavarovanje in takšne rešujejo brez problema . Tud iz Nemčije bi poslali helikopter . Aja še to . Ležal sem na infekcijski , z menoj kačarji in eden pastir je sam prišel z Dinare in po 8 urah od pika poskoka, sam iskal oddelek bolnice , kamor so ga napotili iz urgence , ki je bila čez dvorišče ! Tako , da po 8 urah niste mrtvi !
abmam
07. 06. 2019 12.47
+7
Opis gada ustreza mojemu šefu, ki se piše ... (drugič bom navedel polno ime)
abmam
04. 06. 2019 21.34
+2
Glede na podatke v članku imajo torej otroci, ki imajo okoli 20 kg, kaj malo šans za preživetje.
Janez Francl
30. 12. 2021 11.06
Oni rabijo kontra serume , med tem ko odrasle zdravijo z antibiotiki . Na ugriz takoj pritisnite prižgano cigareto , ker je strup termo labilen in ga boste tako uničili več kot polovico . Potem pa led ! Led je samo zato , da ne otečete in da upočasnite sprehod strupa po telesu .
Jimi1
04. 06. 2019 11.03
+8
Kače pač strupeno grizejo... Jaz sem jo 2x pohodil in obojikrat od strupenjače dobil odtise njenih zob v spomin, prvič se solidno količino strupa v dar skupaj z ugrizom... V drugo strupa nisem čutil, so mi pa jetrno testi čez 3 mesece pokazali, da vendarle nekaj hudega prebavljam...
Janez Francl
30. 12. 2021 11.07
anakondabox
03. 06. 2019 16.56
-6
Torej niso vse redke živali izumrle, kot je bilo nekdaj napisano. Gad še obstaja, hvala bogu. Ni pa to prijeten plazilec, če ti slučajno vbrizga strup. Ne vem sicer kaj je počel Nemec, da je s prstom migal kači. Tudi gadu se je čudno zdelo in ker nima toliko 'pameti' kot človek, jo je Nemec skupil. Povem mu tole (ne gadu; Nemcu): 'Kogar enkrat piči kača, se vekomaj boji zvite vrvi!' #božebolje
Porocilo
03. 06. 2019 19.09
+22
Ne vem za kaj ti dopado minuse. Kace so koristne zivali
Porocilo
03. 06. 2019 19.11
+4
Nimasmisla
03. 06. 2019 16.07
+1
ni se mu ljubili peš iti
Matiias
03. 06. 2019 15.14
+6
Ta je ze bil eden izmed nemskih neplacnikov slovenskim podjetnikom pa ga je roka pravice ujela na nevtralnem obmocju
Richy1260
03. 06. 2019 15.13
+52
Jaooo,usi vi k po cele dneve sedite tle gor in trolate z raznoraznimi debatami ki so bolj kot ne povezane z brezdeljem in zdolgočasenostjo,upam da dobesedno sedite na denarju,ker če ne,bi ta čas lahko porabil za služenje 'kruha'
SadButTrue
03. 06. 2019 15.37
+70
Velika večina bi se morala naučiti pravopisa. V bistvu 95% obiskovalcev tega portala.
Dostrojevški xd
03. 06. 2019 15.37
+30
Matiias
03. 06. 2019 15.52
+6
Ti imas ocitno s sluzenjem kruha bolj malo izkusenj sploh pa v severnih predelih
iwilliwillhacku
03. 06. 2019 15.11
-45
Ja kaj pa ma za bezat kačo, a je mislu, da bo mel palco za hodit, da jo je prijel...?
oježeš
03. 06. 2019 19.44
+24
Lahko mu je kaj padlo na tla in je želel pobrati, ali kaj podobnega. Ne moreš obsojati ljudi, če ne vidiš kaj delajo ti pa si na desetine km daleč. Ja, je pa enostavno klamfati in si utvarjati, da si vseznalec in vse vid. Kače ne vidiš vedno na par metrov, da bi se je lahko izognil. Včasih se naredi hipoma, največkrat pa nehote, brez izzivanja.
srecnii
03. 06. 2019 13.13
+187
Kače so koristne, v gorah je pa to njihovo okolje, mi pohodniki smo samo gosti in temu primerno se je treba obnašat.
Maximus
03. 06. 2019 16.56
+12
A nui fascinantno, da 11 osebkov misli, da je ta svet njihov in da bi bilo treba kače in ostale živalske vrste iztrebit, da bi lahko oni mirno lahko šli kamorkoli. Ne morem preklinjat zato bom samo rekel, kako ste lahko tako sebični.
JosipBrozDrugi
06. 06. 2019 09.53
-2
Seveda so kače koristne živali. No, obstajajo tudi nekoristne. Npr. SLO desničarji.
Ovca12345
03. 06. 2019 13.12
-34
Se dobro da ni imel lesene roke, kdo bi drgac vsa drva dol znosu.
DirtySanchez
03. 06. 2019 13.12
+60
Ovca12345
03. 06. 2019 13.22
+38
zjolah
03. 06. 2019 13.59
+9
scipio
03. 06. 2019 13.08
+69
Še ena zgodba, ki nas uči, da v naših krajih nimaš kaj za šlatat in za prijemat, dokler se prej ne prepričaš, da je varno in primerno.
luckysss
03. 06. 2019 13.16
+210
Ja, kača,ki se pusti "šlatat" se običajno potuhne dokler je ne oženiš...;)
luckysss
03. 06. 2019 14.05
+40
Po minusih vidim da tukaj komentira manj kot 10% žensk ;)
graf
03. 06. 2019 14.17
+16
Zofka93
03. 06. 2019 12.47
+120
Od kdaj se je kačji ugriz spremenil v pik? Če te nekaj ugrizne potem je to mesto ugriza, ne pa pičeno mesto. 24 ur naučite se kakšna je razlika med pikom in ugrizom. Kače in pajki vedno ugriznejo, medtem ko komarji, čebele itd pičijo
luckysss
03. 06. 2019 13.02
+27
Seveda ima @Zofka93 popolnoma prav....Le kaj je z vami narobe da dajete takšnemu komentarju minuse ?! Ste imeli težko otroštvo ali kaj ?!
luckysss
03. 06. 2019 13.19
+35
Pikajo tisti, ki imajo želo, ki pa je na drugi strani telesa kot usta s katerimi se grize...Bo sedaj šlo ?! ;))
mmickica
03. 06. 2019 13.40
+55
Zofka ima prav, ampak vsi pravimo, da je nekoga picila kaca, tako se pac rece, ceprav gre za ugriz. Manj dlakocepljenja ne bi skodilo!
Komendator
03. 06. 2019 13.42
+51
Mi smo vedno rekli, da te kača piči in da čebela ne pogine temveč umre. Mislim, da sta obe izjemi dovoljeni!
Komendator
03. 06. 2019 13.50
-12
Ko ti z injekcijo špiknejo in vbrizgajo zdravilo ne rečemo, da so te vgriznili, torej te tudi kača piči, ko ti zasadi strupnike v telo in vbrizga strup...
luckysss
03. 06. 2019 14.02
+16
Kolikor vem, modras ne vbrizgava strupa z injekcijo, pač pa s pomočjo votlih strupnikov, ko ob zapiranju ugriza stisne strupna mešička...
šumar
03. 06. 2019 14.13
+8
to je pa res fuuulll pomembno al je pik al vgriz haha
luckysss
03. 06. 2019 14.13
+8
Ja, lepo je reči da čebela umre, škoda da jih skoraj ne vidimo več, to ne pomeni nič dobrega za človeštvo... Sicer pa tudi če celo življenje govoriš, da kača piči, te bo na koncu le ugriznila in za povrh te bo pičila še kakšna čebela, ki bo posledično tudi umrla...
Komendator
03. 06. 2019 14.21
+1
@Luckyss, komar nima žela na drugem delu kot usta, torej nas po tvoji logiki ne piči?
luckysss
03. 06. 2019 14.24
+20
Je precej pomembno, tudi zaradi spoštovanja svojega jezika...ali pa tudi v praksi.. Če ti rečem da sem le ugriznil tvojo ženo, tako da sedaj nosi šal ali pa povem, da sem jo "pičil" boš takoj opazil razliko ;)
luckysss
03. 06. 2019 14.51
+7
Berija2 03.06.2019, 14:21:00 Komar nima žela ampak obustne izrastke ki so po fiziognomiji bliže nogam kot želu...S tem ranijo kožo in potem preko sline izločijo antikoagulante , da lahko potem s sesalom POSESAJO kri...torej te "sesne" ;)) Seveda smo tu sprejeli termin pikanja, ki pa seveda ni pravilen ker nima žela, niti strupa v njem...Ampak tu seveda ne komplicirano ker ne gre za tako očitno razliko kot pri osi in kači...
Karantanija
03. 06. 2019 16.34
+0
"Kogar je kapa pičila, se še zvite vrvi boji", pravi slovenski pregovor.
Karantanija
03. 06. 2019 18.01
+2
mario64
03. 06. 2019 18.19
-1
cekinar
03. 06. 2019 12.34
+23
Smo ravnokar spravili seno, no med nalaganjem kopic sem pičil kačo z vilami(nehote).
fi?ko
03. 06. 2019 12.30
-22
načeloma se kača prej vstraši nas...problem je,ko se mimitizirajo in stopiš najo ali plezalci,ki jo kar primejo namesto skale...in v Slovenji protistrupa ni...
luckysss
03. 06. 2019 12.25
+20
Najprej so ga pogrizle ose potem pa ga je popikal še pes....Nekateri tam spodaj ste res "po(ne)srečeni ;)
ledr
03. 06. 2019 12.23
-42
Problem je v tem, da se je ta "zaščitena golazen" že tako razmnožila, da sploh nikjer v naravi več ni varno hodit. Povsod je že polno kač, kamorkoli greš... To bi bilo nujno treba malo razredčit...
luckysss
03. 06. 2019 12.59
+35
Morda ne veš da so strupenjače precej redke v Sloveniji..Približno 1% jih je...Torej, ko boš videl sto kač, bo med njimi le ena strupenjača..In glede na tvojo retoriko med kače šteješ tudi t.i. "slepiče", torej se ta procent še močno zniža.. Se paš sprehajaj po asfaltu, če nisi za v naravo..;)
gasper111
03. 06. 2019 13.00
+55
Če ne bi bilo te "nazaščitene golazni" bi se ti miši in njim podobni glodalci sprehajali povsod po hiši, tako bi se namnožile.
ledr
03. 06. 2019 13.08
+1
Dragi moj pamet njakovič luckysss??? Ko boš ti doma na svoji parceli skoraj "tedensko" srečeval kače, ko jo boš kdaj našel na vrtu, v garaži ali celo v dnevni sobi, potem boš lahko ti mene učil o kačah! Slepiča pa imaš verjetno ti, tam nekje... Če pa imaš kače tako rad, pa mi samo javi, kje si doma in odslej vsako, ki jo ujamem, ti prinesem domov. V spalnico ali dnevno sobo. Bomo videli, kakšno mnenje boš potem imel o kačah??? Jaz pa dobro vem, kako se je ta "golazen" razmnožila in, da jih je resnično povsod polno. Ogromno in preveč!!!
luckysss
03. 06. 2019 13.43
+22
Verjetno ne ločiš kač kot so npr., črnica, navadni gož, mačjeoka kača, progasti gož, smokulja, belouška, ,belica ali kobranka od modrasa ali gada.. Če pa imaš res toliko strupenjač pa se lahko povežeš s tistimi, ki proizvajajo protistrup...boš kar precej zaslužil in boš lahko kupil sosednjo parcelo kjer bo še več kač..In tako naprej dokler se ti ne bo dokončno zmešalo ;))
ZIPPO
03. 06. 2019 14.11
+8
Ledr, v Tivolskem parku jih ni, so pa race, labodi in veverice, Lp 🤣
ledr
03. 06. 2019 14.47
+7
ZIPPO! Če si že tak brihten ti povem (ker sam o čem takem težko razmišljaš...), da vsi pač nismo iz Ljubljane in vsi se ne moremo sprehajat po Tivoliju. Na piramidi, na Kalvariji in na Pohorju jih je pa žal ogromno.
ledr
03. 06. 2019 14.49
+4
Ti kar proizvajaj strup in služi kolikor hočeš, sem ti povedal, povej kje si doma in ti jih prinesem in jih občuduj kolikor hočeš!!! To pa verjetno ne a? Tipično slovensko. Dokler je neka stvar pred "drugim pragom" je vse OK in super in to je treba na veliko zagovarjat. Ko pa pride k meni, o to pa že ne...
luckysss
03. 06. 2019 15.21
+7
ledr...Močno dvomim, da imaš toliko strupenjač na parceli..Če pa te motijo belouške in goži bolj kot podgane in miši je pa tvoj problem...
ZIPPO
03. 06. 2019 21.58
+2
LEDR, žal mi je da imaš nevšečnosti s kačami, to ni hec, lp
santamaura
03. 06. 2019 12.10
+70
Naš stari ata je govoril - Če te useka gad v leseno nogo, samo počakaš, da oteče potem pa lahko dva kubika drv nažagaš - za zimo
Diebaumaister
03. 06. 2019 12.09
+0
"Če vas ugrizne kača, morate najprej ugotoviti, ali je bila strupena ali ne."Ja, ker v gorah lahko srečate tudi pitone in anakonde.
mmickica
03. 06. 2019 13.43
+11
Pitonov ravno ne, gože pa, toliko da veš.
Diebaumaister
03. 06. 2019 14.30
+0
DirtySanchez
03. 06. 2019 11.42
+137
Se vidi da je bil nemec, če bi bil planinec kakšen štajerc bi po ugrizu gad crknil. Alko pa to.
Krta?a 21
03. 06. 2019 11.51
+33
Štajerca sploh ne bi pičil. Prej bi umrl od smeha pa to.
Kliko7
03. 06. 2019 11.52
-2
gasper111
03. 06. 2019 12.06
+22
Krtača samo v vednost, kača nima žela ali česarkoli podobnega zato ne more pičiti ali zbosti. Lahko le ugrizne.
ZIPPO
03. 06. 2019 12.42
+13
Eni ne razumete nobenega heca, ojoj! 🤪🤪🤪