Črna kronika

'Morija na cestah naj se čim prej konča'

Celje, 15. 11. 2009 15.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Na celjskih cestah je v letih 2008 in 2009 umrlo 52 oseb, zato so ob svetovnem dnevu spomina na žrtve prometnih nesreč v spomin in opomin postavili prav toliko križev, poleg njih pa prižgali svečke.

Svetovna zdravstvena organizacija je leta 2007 na podlagi resolucije ZN za svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč določila tretjo nedeljo v novembru.

Ker so letošnji podatki o zlorabi alkoholnih pijač v cestnem prometu – posledično pa veliko število umrlih zaradi alkoholiziranih voznikov – zaskrbljujoči, še posebej na celjskem, je tamkajšnja interdisciplinarna akcijska skupina za varnost v cestnem prometu v sklopu projekta Alkohol RES UBIJA organizirala manifestacijo v spomin na umrle v prometnih nesrečah.

Spomin na 52 žrtev v letih 2008 in 2009, med njimi kar 30 zaradi alkoholiziranih voznikov, so počastili tako, da so v njihov spomin in opomin postavili 52 križev, ki simbolno ponazarjajo število umrlih. 30 od njih je pobarvano rdeče. Poleg križev so prižgali svečke.

K aktivnosti, s katero nadaljujejo z ozaveščanjem širše javnosti o problematiki zlorabe alkohola v cestnem prometu, so poleg najbližjih svojcev in sorodnikov umrlih povabili predstavnike ministrstev in služb, ki se ukvarjajo s problematiko zlorabe alkohola ter vse, ki se ne strinjajo z morijo na naših cestah in jih v boju proti alkoholu v cestnem prometu podpirajo.

Samo letos je na celjskem območju v nesrečah umrlo že 20 ljudi, od tega 14 zaradi vinjenih voznikov.
Samo letos je na celjskem območju v nesrečah umrlo že 20 ljudi, od tega 14 zaradi vinjenih voznikov. FOTO: POP TV

"Želimo, da s svojo prisotnostjo na manifestaciji pokažete, da vam ni vseeno, ker na cestah umirajo naši otroci, očetje, matere, sinovi in hčere, obenem pa z močjo medijev pripomorete k večji prepoznavnosti problematike in trudu, da se tovrstna morija na naših cestah čim prej konča,“ so zapisali na celjski interdisciplinarni skupini za varnost v cestnem prometu.

SDS: Vsaka žrtev, ki jo vzamejo ceste, je preveč

Pobude, ki opozarjajo na zavedanje o pomenu prometne varnosti, pozdravljajo tudi v SDS. "Življenje je neprecenljivo in vsaka žrtev, ki jo vzamejo ceste, je žrtev preveč," so zapisali na svoji spletni strani.

Strokovnjaki ocenjujejo, da na svetovnih cestah na dan umre 3450 ljudi, na leto pa približno 1,26 milijona ljudi. V stranki opozarjajo, da je to "mnogo preveč žrtev, ki pa jih lahko z ustrezno politiko cestne preventive zmanjšamo".

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (45)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

labcon
16. 11. 2009 18.17
Dokler se bodo pijanci, ki ubijajo ljudi na cestah izmazali z minimalno oz. brez kazni (seveda, pogoj je, da imajo super odvetnika) bodo takšne akcije skoraj zaman. Če pa bi bilo z zakonom določeno, da uboj na cesti pomeni takoj in brezpogojno zapor za npr. vsaj 15 let pa bi bilo vse drugačno.... a naša država spančka... Žal, to je cena demokracije (na balkanu..).
User29516
16. 11. 2009 14.37
Se povsem strinjam z ostrimi ukrepi v zvezi z prometno varnostjo. Ne morem pa mimo dejstva,da se naprimer na Ižanski cesti in v okolici tega območja odvija promet v katerem vozniki kamionov dnevno ves čas kršijo prometne predpise in ne upoštevajo prometnih znakov,ki so več kot jasni. njavečja dovoljena masa 7,5 t. Se pravi,da za nekatere zakon in CPP ne veljajo. Ker je Barje še posebaj občutljivo območje,še zlasti Ižanska cesta,bi morali pristojni odločno ukrepati. Tudi radar na tako občutljivem območju nebi škodoval,kajti le redko kdo vozi 50 km na uro.Občasno območje nadzira tudi prometna policija,vendar še nikoli niso ustavili nobenega kamiona,ki že na oko presega dovoljeno skupno maso 7,5 t. Zakon mora veljati za vse ali pa za nobenega.Če pristojni mislijo,da tam znak in omejitve niso potrebne,naj tisti kos železa umaknejo. Prav gotovo pa na DARSU vedo,zakaj je tisi znak tam postavljen.Na koncu koncev moramo uničene ceste plačati vsi davkoplačevalci in ne samo tisti z težkimi kamioni.
User399738
16. 11. 2009 14.19
tele križe kr Mačku prez institucijo postavit da bo meu lep pogled na njih... pika na i je pa naš sistem... tip se zgovarja da se ne počuti vredu in ni sojenja, še to da se je opravičil je priznal krivdo in vse kar še tu sledi je KAZEN _ ZAPOR! za vsako žrtev po najvišjo možno kazen v Sloveniji, seštejte pa lep dopust Maček!!! če se pa sklicuje da ni bil prišteven in bla bla bla ko se je to pripetilo pa taka oseba SPLOH ni za v javnost!!! dragi sodniki, VI ki imate prenizke plače... a nam garantirate da ta neprištevna oseba nemore tega ponoviti? to ze je že zgodilo ko je oseba naredila prometno z smrtnim izidom a kaj ko je svoboda takšnih bolj pomembna kot varnost vseh ostalih!
User267712
16. 11. 2009 14.17
a niso pri celju policisti prodali več polnih sodov zasežene marihuane pred leti???
tech
16. 11. 2009 12.35
Zmanjšat veljavnost vozniškega dovoljenja na največ 5 do 10 let...ker v tem času se lahko marsikaj zgodi vozniku in možno je, da ne fizično ne psihično ni več sposoben za na cesto... trajno odstranit večkratne povzorčitelje prometnih nesreč iz cest...za ljudi, ki niso sposobni vozit imamo javni prevoz... odstrnit tovronjake iz cest, ker to kar je danes na naših cestah ni več normalno...
Ramzess
16. 11. 2009 12.24
Neikius="Škoda denarja za te kampanije. It does not work..." Res je, že če pogledamo plakat, in slike na njem, je jasno kdo stoji za to kampanjo, in za kaj gre. "Prometne nesreče so se zgodile njim, danes so se nam in mi ne želimo, da bi se jutri to zgodilo vam!" Se samo meni zdi, čeprav širše gledano nimam nič proti takim akcijam, in osveščanju, ki je sicer bolj posredno, kot neposredno, da se tu ta akcija gradi na sitem konceptu, kot stotine ali tisoče drugih, prej, ali gre v bistvu pri takih in podobnih akcijah, da svojci osmislijo izgubo in umirijo svojo vest in dušo. Redki so, ki ne gredo v neko akcijo, ki ne skušajo javno osmisliti izgibe, ki pač nekaj morajo naredili, zaradi umrlih, ali pa da se, spet se ponavljamo, drugim ne bi zgodilo kaj takega. Zdi, da ta koncept nima pravega učinka, ne glede na to koliko ljudi je na njem osnovalo svoj projekt oz. akcijo. Poleg nenehnega iskanja osmisliti izgubo, nekateri očitno leto težko prebolevajo. Resda ni lahko, pa vendar še ni treba zato ves čas ponavljati, kaj so izgubili, navsezadnje niso edini, in čisto navsezadnje, smrt je del življenja, če jo nekdo želi osmiliti in razumeti, naj se pouči o njej. Kot je zapisal naš pokojni raziskovalec dr. France Susman: "Odmirajoči rodovi zahodne civilizacije ne morejo razumeti, kar postaja (in je) otrokom samo po sebi umevno: za nas je nevidnih svetov nešteto več, kot jih mi s svojim omejenim vidom in sluhom zaznavamo. Kaj se bo zgodilo, ko se smrti ne bomo več tako histerično bali in ko bomo izvedeli, da se reinkarniramo toliko časa, da se načimo pravilno živeti na tem svetu ob odrešujočem spoštovanju vsega živega?" Ne imejte me za trdosrčnega in ali brez čustev, ker ugotavljam, da se ljudje ponavljajo, na istem konceptu. Ko sem že rekel, nič nimam proti osveščanju javnosti, ljudi, ne glede na starost, vendar osveščanje in njene akcije naj temeljijo na pravem kontekstu. Orangensaft="Začet je treba vzgajat že od rojstva. Pa ne samo v šoli. Starši tako radi vse prelagajo na šole. Doma je treba pospravit podstrešja, dajat vzore,..." Tako radi kaj, ko pa šola skuša prevzeti avtonomijo na vzgojo, pa ji spet ni všeč, ind. Vzgoja doma je prva in edina, šola tega ne more nadomestiti, njeni intersi so povsem drugačni, mnogi starši se tega ne zavedajo, če bi dovolili, da šolski sistem indokrinacije prevzame avtonomijo nad vzgojo otrok, potem lahko starši otroke izgubijo, sistem jih bo, jih že, vzgojil po svoje, v skladu z intersi katerim sledi, in lahko jih obrne proti staršem, se ti tega zavedajo, ne, ker ne vedo na čem temelji in kako deluje šolski sistem, ...
User472244
16. 11. 2009 12.23
CENE POLICIJSKIH STORITEV SO PREVISOKE NEKDO KI BO V NASELJU VOZIL 10 PREVEČ KAR ŠE USEENO NI RIZIČNO BO DOBIL 250-300 €KAZNI PIKE. POVREČNA PLAČA SLOVENCA PA USI VEMO KOLIKO JE.. VELIKO JE TAKŠNIH KI SE GA ZARADI TAKŠNIH STVARI NAPIJEJO IN JIM JE MAR KAJ SE BO ZGODILO.. KER JIH DRŽAVA PRIPELJE TAKO DALEČ.. POGLEJTE MALO RAZGLEDAJTE SE KAKO JE TO PO DRUGIH DRŽAVAH UREJENO SI PIJAN PA TE POLICISI UPRŠAJO ČE ŽELIŠ DA TE ONI ODPELJEJO. ČE ZAVRNEŠ TE SPREMLJAJO DO DOMA... MOGOČE KAKŠNA SIMBOLIČNA KAZEN KI JE VISOKA TOLIKO KOT MOGOČE PRI NAS POLOVIČNA KAZEN ZA PARKIRANJE.. PA GLEDE NA TO DA JE NJHOV STANDARD PLAČ SIGURNO 5X VIŠJI... TAKO BO MOGLA POLICIJA UVESTI ŠE KAKŠEN NOV ZAKON DA BODO LAHKO ŠE VEČ KAZNI NAPISALI IN ŠE BOL UDARILI PO ŽEPU ČLOVEKA KI SE KOMAJ PREŽIVLJA IZ MESECA V MESEC.. IN ČE POTEGNEMO ČRTO LJUDJE SO PRISILJENI V KRIMINAL KRAJE, DROGE, ITN..... ALI NA KONCU NAREDIJO SAMOMOR PA SPET REČEMO PIJAN VOZNIK ZAKRIVIL PROMETNO NESREČO UMRLO XX OSEB... IN SPET POGLEDAJMO STATISTIKO ZADNJIH CELJSKIH NESREČ KI SO JIH ZAKRIVILI PIJANI VOZNIKI EDEN SE LOČUJE DRUGI SE LOČUJE.. ENEMU TRGA DAVČNA PO VRATAH..... V VLOGI JE BIL DENAR.. A SO PILI IZ VESELJA... MOGOČE SO TE PROMETNE NESREČE OPOZORILA NAŠI VLADI NAŠIM RAZGLEDANIM POSLANCEM DIREKTORJEM IN NA KONCU NAŠI DRŽAVI...
orangensaft
16. 11. 2009 11.38
Nekaj komentarjev na vse komentarje te in podobnih tem. Problem je, ker problema alkohola, voznikov in nesreč ne gledamo celostno. Nekateri bi kaznovali tudi tiste, ki alkohol točijo. To je dejansko izvedljivo samo takrat, kadar imamo bare z licenco za točenje alkohola, ki dovoljuje pijanemu človeku odvzem avtomobilskih ključev. V primenu upora pijanca, mora policija potem reagirati takoj. In kaj imamo danes? Nekateri se dajo prepričat, da je za njih z alkoholom konec za večer, imaš pa bedake, ki ti razbijejo pol lokala (kar je še najmanj). Sama se bila vsaj 1x v taki situaciji, od česar mi 1x sploh ni jasno, da sem ostala v enem kosu. Policija ni reagirala. Naj se zmenimo samo, je rekla. Redno kaznovanje, tudi z zapornimi kaznimi, ne samo finančna in odvzem "kreditnih točk." Če nekoga ali zaradi objestne vožnje ali alkohola zaprejo 3x ali 4x v letu, mislim, da ga šef ne bo preveč rad videl na delovnem mestu, saj ima z njim samo izgubo. Ko gre za službo, potem pa marsikoga stisne. In nenazadnje. Na vsake komentaarje, ko obsojajo alkohol in vožnjo pod vplivom alkohola, pospremi tudi kak komentar o tem, kako smo glasni in da je vsak od nas že vsaj 1x vozil pijan in smo zaradi tega hinavci in kaj vem kaj še vse. Na fb se tudi tvorijo skupine ljudi, ki pijance obsojajo. Nazadnje je bila št. okoli 50000. In baje da če 50000 ne vozi pod vplivom alkohola, zakaj je še vedno toliko nesreč, če smo vsi pametni. No, dokler bo tako razmišljanje prisotno, tako dolgo se ne da nič naredit. Gre za preprost izračun. Jaz osebno ne vozim nikoli, če pijem. In poznam vsaj 30 ljudi, ki prav tako ne. Glede na mentaliteto teh ljudi, verjamem, da tudi oni poznajo še vsaj 20 ljudi, ki razmišljjo podobno. Itd, itn. In da na koncu ugotovimo, da samo 50000 voznikov nikoli ne vozi pijanih, ostalih 500000 pa razmišla v stilu, da se njim nikoli ne more nič zgodit, potem smo pa tam. Začet je treba vzgajat že od rojstva. Pa ne samo v šoli. Starši tako radi vse prelagajo na šole. Doma je treba pospravit podstrešja, dajat vzore,... Ampak glede na to, kolikšen je nivo splošne mentalitete slovencev, mislim, da velikih sprememb ni mogoče več ustvariti drugače, kot z represijami, zakoni in tudi uspešnim izvajanjem zakonov ter omejitev.
User476149
16. 11. 2009 11.16
KR PODPERITE ALKOHOLLLL.................SE NAPREJ...REZULTATI SO OCITNI
User476149
16. 11. 2009 11.14
ce bi bili usi proti ALKOHOLU ....Kot se proti TRAVI......VRJEMITE BII BILO MANJ PROMETNIH NESREC Z SMRTNIM IZIDOM...STATISTIKA POVE SVOJE
penica6
16. 11. 2009 11.12
kozarc1: Se strinjam s teboj. Ampak iz lastnih izkušenj bi nekaj povdarila. Delam v gostinskem lokalu kot študentka in zgodilo se je že, da se je kdo želel odpeljati domov, pa smo mu priskrbeli prevoz. Zgodilo se pa je tudi, da so stranke pijane že prišle. Ker sem to opazila, jim nisem želela prinesti alkohola. V naslednjem trenutku pa je bilo že sranje, pubeci so se spravili name in razbili del lokala. Zanimivo je tudi to, da sama lahko dobim kazen, vendar kako naj pri vsakem človeku ugotovim, ali je pijan ali ne. Vsem pač ne piše na facah... Najbolje bi bilo, da alkohol prepovejo, da ga ne točimo... bi vsem prišparali muke!
cak_noris
16. 11. 2009 10.21
@jozes12: to je to. bl realno situacije ne mores opisat. Mi za vse mislimo da so "norci" in vsak za nas misli da smo "norci" na cesti. Zacaran krog neprijetnih izkusenj na cesti.
User472054
16. 11. 2009 10.09
hm..Naj samo povem, da je katastrofa kaj se dogaja na naših cestah.Vsak dan sem na cesti, vsak dan naredim 120 km.Človek ne more verjeti kaj vse se mu zgodi, kaj vse vidi.Ljudje ne znajo vozit, dejstvo št.1!Na naših cestah je preveč voznikov, ki sploh nimajo pojma zakaj se gre.Res.V roku dveh tednov sta se mi ne nepregledni cesti, v ovinku, v škarje pripeljala 2 NORCA, ki sta prehitevala.Ne morem verjeti.. Žal mi je, da je na slovenskih cestah umrlo toliko nedolžnih ljudi.Vse zaradi neumnosti drugih :(
jozes12
16. 11. 2009 09.09
Res je, da alkohol ubija, in res je da so mladi velikokrat neizkušeni in neprevidni, vendar največja populacija slabih voznikov je srednjih let in upokojenci Očitno nekateri niso sposobni da bi vozili, vendar pri nas se izpit dodeli skoraj vsakemu, pa naj bo še tako bedast ali pa nesposeben za vožnjo. Neprevidno prehitevanje je velikokrat posledica, ker nekdo vozi 60 na cesti kjer se brez problema lahko voziš 90 in tako dela kolono. Seveda je potem norec tisti, ki prehiteva. Nikoli pa ni kriv nekdo, ki je sam nesposoben, da bi vozil kot je predvideno... Žal je g. Maček imel življensko smolo, ker je bil pijan... Še večjo smolo so imeli 3 mladi, ki so umrli. Še v naslednjih 14 dneh je vsaj 5 voznikov vozilo v nasprotno smer po avtocesti. In ni nujno da so bili pijani. Vendar so imeli srečo, da niso povzročili nesreče. Dvomim, da je za vse kriv alkohol. Seveda je kriv, vendar samo akcije polnenja policijske blagajne proti alkholiziranim ne prinašajo dolgotrajne varnosti v prometu. Nujno bi morali delali vsaj CPP na vsake 3 leta in po moje imeti še izpitno vožnjo na 3 leta. Ljudje ne poznajo (CPP) pravil in to vodi v slabo prometno varnost!
User475933
16. 11. 2009 08.42
sigurno, da se ne smemo vsest pijani za volan, dejstvo je pa tudi da nekateri ne znajo vozit, kljub izpitu, sploh ta mladi, divjajo po cestah s svojo neizkušenostjo....
User434436
16. 11. 2009 07.01
bostjan 16.11.2009, 02:20 Ti starši vedo kaj delajo za razliko od tebe!
User445839
16. 11. 2009 06.57
Zanimivo dejstvo. Pretekli teden je bil Martinov teden, ko je blo na cesti največ pijanih. Ampak edino ta teden je minil brez mrtvih na cesti.
bostjan@kocevje.com
16. 11. 2009 02.20
te starši, ki so dovolili objavo svojih otrok po teh panojih se mi zdijo en mejčkn čudni....jaz vem da to nebi dovolil....a jim ni nič bed, ko vsak dan svojega otroka gledajo na panojih ko se vozijo po mestu....sam še manjka da se kaki vandali spravijo na te plakate, pa jih mal porišejo...
User265491
16. 11. 2009 00.59
motofrik 15.11.2009, 22:12 Samo eno vprašanje: zakaj hudiča se na bencinskih prodaja alkohol? Peš ziher nihče ne pride ponj... -------------------------------- Greš stavit? :) Jaz grem večkrat. Peš.
User379220
15. 11. 2009 22.12
Samo eno vprašanje: zakaj hudiča se na bencinskih prodaja alkohol? Peš ziher nihče ne pride ponj...