Črna kronika

Medvedka pobegnila

Ljubljana/Postojna, 14. 03. 2007 13.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Medvedko, ki je v naselju Cajnarje napadla domačina, so nehali iskati. Njena mladiča pa sta poginila.

Medvedka se po vsej verjetnosti v brlog ne bo vrnila (simbolna fotografija)
Medvedka se po vsej verjetnosti v brlog ne bo vrnila (simbolna fotografija) FOTO: Kanal A

Posebna intervencijska skupina za hitro ukrepanje v primeru ogrožanja življenja ljudi in premoženja po velikih zvereh je danes dopoldne končala akcijo iskanja medvedke, ki je v nedeljo popoldne v naselju Cajnarje v občini Cerknica napadla 31-letnega domačina. "Ocenili smo, da je verjetnost, da se bo medvedka vrnila nazaj na to območje, minimalna. Medvedka si je rešila svojo kožo, mladička pa sta na žalost poginila," je povedal področni vodja intervencijske skupine Tone Marinčič.

Medvedke zdaj ne bodo več čakali pred njenim brlogom ali jo iskali, bodo pa poostrili nadzor okolja. "Medvedka se v brlog ne bo vrnila. Če že, le toliko, da se prepriča, da mladičev v brlogu ni več. Zaradi slabe izkušnje v tem okolju bo odšla drugam," meni Marinčič.

Na vprašanje, zakaj medvedov niso uspavali in preselili, je Marinčič odgovoril, da je lani s tega območja sam preselil medvedko z mladiči, pa se je vrnila že v nekaj dneh. Drugi razlog pa je, da se je na tem območju v zadnjih petih letih zvrstila že vrsta konfliktov med medvedom in človekom.

V naselju Cajnarje je medvedka v nedeljo napadla 31-letnega domačina
V naselju Cajnarje je medvedka v nedeljo napadla 31-letnega domačina FOTO: Kanal A

Razloge za to vidi v številčnosti medvedje populacije v Sloveniji, v razpršeni poselitvi krajine in vse večjem prodiranju človeka v življenjski prostor medveda. Rešitev težav pa je kompleksno vprašanje. Zgolj odstrel in odvzem medvedov po Marinčičevem mnenju ni rešitev; to je vprašanje kmetijske politike in urbanizma.

Konflikte med medvedom in človekom bi lahko zmanjšali tudi s hranjenjem na t.i. mrhoviščih. "Hranjenje medveda z vidika vrste same sicer ni potrebno, s ciljem preprečevanja konfliktov in intervencijskega odstrela medvedov pa mrhovišča ne morejo škoditi," je prepričan.

Mrhovišč trenutno zaradi evropskih direktiv in veterinarskih predpisov ni. A evropske direktive dopuščajo izjeme, je pojasnil Marinčič. "Če v Sloveniji ni dovoljena izjema krmljenja z mrhovišči zaradi medveda, ne vem kje na svetu lahko je," se sprašuje. Zato že intenzivno delajo na tem, da bi že letos spomladi začeli mrhovišča pilotno uvajati na nekaj območjih.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (69)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User206761
18. 03. 2007 22.36
J.Pirman hvala bogu,da si povedala svoje.Ja res me zanima,če je bil kdo zraven od vseh vas da je videl kako je blo? In verjamete da časopisi pišejo vse tako kot je bilo?
User201867
16. 03. 2007 14.46
Matej-mac, Če stakneš klopa ki je ukužen lahko resno zboliš za Boreliozo,ali klopnim menigitisom! Ki ima lahko resne življenske ovire za dotičnega! ( Sonce itd.)Če te pič čebel,osa,ali konec koncev sršen lahko zaradi alergične reakcije umreš. V primeru alergije seveda,tega pa ni malo! Če te pič kača ( gad ali modras) lahko zaradi slabega srca in prepočasne prve pomoči umreš! Sploh za starejše in otroke! (Če ni hitre prve pomoči) Tako da lahko primerjaš žuželke in razne plazilce z marsikatero zverjo! Ampak marsikdo pomisli prvo na Medveda!?? Kaj pa Divji prašič,In Jelen v času gonitve?? Sploh slednji zna biti zelo nevaren! Ampak ne ,prvo medved!
User9696
16. 03. 2007 11.49
nintendo64 pejt ti rajš igrce špilat!!! Kako lahko primerjaš pik žuželke z ugrizom zveri.
User9696
16. 03. 2007 11.43
+1
Bravo Miljana!!!! Tako se govori. Lep dan ti želim!
User49600
16. 03. 2007 11.12
Ker je ta Podobnikov odstrel v javnosti povzročil proteste in nasprotovanja širše javnosti,predvsem strokovne, je bilo verjetno ali predvidoma (?) potrebno povzročiti incident (?) in s pomočjo po pravilu medvedom nenakljonjenega tiska (predvsem rumenega) prepričati javnost v nujnost takega odstrela (že videno večkrat v preteklosti). No, tule so se tile lokalni lovci resnično osramotili in osmešili ! Da jih ni sram? MVP = minimalna viabilna populacija za rjavega medveda (Ursus arctos) znaša 1000 osebkov, torej je vsako krčenje populacije medveda strokovno nedopustno. ( MVP = Minimum Viable Population). Če neka populacija postane premalo številčna, potem doseže nek nepovraten prag, kjer se začne neustavljivo izumiranje; populacija izumre, tudi če vanjo ne posegamo več.
User201867
16. 03. 2007 07.24
Miljana-petri, , če bi si vzela časa in prebrala enega izmed prejšnih postov ne bi pisala teh bedarij v tem tvojem! cit. rekel sem da ni dobro preživljati psihične,in fizične poškodbe za tega Petra! Ampak sem vseeno mnenja da se medveda zaradi takega napada ne bi smelo odstreliti! Konec koncu z medvedtko ni nič narobe branila je svoje mladiče !Če pa bi medved napadel brez kakršnega koli povoda mimoidočega kjer bi bil medved bolan ,pa sem za odstrel! Kaj sta pa ta dva delala v bližini njenega brloga pa samo ona dva vesta! Je pa dosti žalostno da ne vedo kje imajo medvedje brloge ,ko pa jih je treba prešteti jih pa preec preštejejo 106 preveč! In Miljana-petrič če bi vsaj malo razumno razmišljala bi morala vedeti da nobenemu živaloljubcu ni žival prioriteta pred človekom! V vsej tej stvari se gre za zdrav razum! Ker pa redvidevam da ga taki kot si ti nimate ne piši teh neumnosti!
User46767
16. 03. 2007 02.54
Eh daj milijana.petric ne pretiravaj. Vsako leto v Sloveniji umre kar nekaj ljudi zaradi ugrizov/pikov drugih živali, pa nihče niti ne izve za njih. Niti se jim ne smili. Zdaj pa vsi delate neko paniko zaradi medvedov, ki že celo večnost niso nikoga ubili, poškodbe pa so redke kot letošnji sneg. Če ti je tako hudo za ljudi, te pa daj odstrelit vse sršene ali pa čebele, da ne bo kdo slučajno podlegel alergijski reakciji na pik. Samo ker žuželke ne izgledajo tako grozne in nevarne kot medvedi, pa nikoga ne briga. Zadeva pa je ista. Bognedaj, da greste kdaj v kakšno Avstralijo ali pa kam tak, saj ne boste upali narediti niti metra, saj nikoli ne veš, kje te čaka kaki krokodil ali pa morski pes...
User206748
15. 03. 2007 22.02
aligatorček in petrovcic peter kako lepe besede namenjata ljudstvu ,ki daje komentarje . Mogoče pa le nista tako izobražena na področju medvedov , jelenjadi pa tud kakšen divji pujsek se najde na naših poljih.Pa vendar mi ne dobimo nobenih povračil škode ,če pa komentiramo ,da nam je tega dovolj pa smo sami krvoločneži.Ni problema saj se dobi tud na boljšjaku kaka toplerca,pa najprej pospravmo ljudi ,ki delajo na SVOJIH poljih ali pa v gozdovih,ker s tem ogrožajo divje živali pa kakšen lovec bo izginil in boste vsi ,ki se vam te živalice smilijo potolaženi.Pa tudi spominskih letakov po drevoredu vam ne bo treba več pisati ,kako bodo na vrsti "JUTRI" tisti ,ki pospravi medvedko? Haloo,da je nekomu več za medveda kot do človeka ,to pa je hudo žalostno .Se sprašujem ali ste imeli otroštvo čisto na psu ,da nimate ljubezni do sočloveka.Vidva se malo zamislita nad seboj potem pa zmerjajta ljudstvo,ki si želi varno in zdravo živet. Matej tebi pa lep pozdrav mislim ,da sem ravno danes sledila tisto medo.
Tonček Balonček
15. 03. 2007 16.53
Če najdeš psa ali mačko, žival odpelješ na Gmajnice, če pa najdeš človeka, ga pridejo iskat kar sami in ga odpeljejo neznano kam, še celo nobena ženska, varstvenica pravic živali, se ne oglasi.... saj gre vendar za ljudi, ne za živali! V alnskem letu smo v Sloveniji podeljevali azile le živalim, tudi takim, ki so prišle iz BiH ali Kosova!
User206598
15. 03. 2007 16.38
robi.matijevic ti si navadno teslo a prou?? idijot vseh idijotov!!!! pa kaj res mislš da je vedu. sam ne bod pametn k ti kr škod!! in pa sploh ni šel slikat k tolk veš. sprehod al pa slikat je velika razlika sam ne vem če si tolk pametn da bi loču to razliko
User187805
15. 03. 2007 15.38
Hvala za potrditev moje domneve. Zdaj vsaj vemo s kakšnim "zaščitnikom" živali imamo opravka. Takšnim, ki skuša sredstva za zaščito divjadi iz preusmeriti predvsem v svoj žep.
User201867
15. 03. 2007 15.13
Buha- Ampak soory ti si pa res eno Teslo! Pa lep dan ti želim
User187805
15. 03. 2007 14.22
Petrovcič Peter, se vedno nisi odgovoril na moje obtožbe, da si prestavnik podjetja, ki bi državi rado vsililo izjemno drage rešitve proti naletu divjadi, ki bi jih priskrbelo tvoje podjetje, sam pa bi pobasal goro denarja. No ja, saj vsi vemo tisto, kdor molči devetim odgovori.
User201867
15. 03. 2007 12.07
barbarahorvat10, res je glede psov naj poskrbijo v azilu! Ampak problem nastane ko Ljubljanski azil v Gmajnicah nima narejene oz sklenjene pogodbe z občino Brezovica! In če najdeš kužka v tej občini ga ne bodo vzeli! Vsaj lansko leto je bilo tako ,kako ej pa sedaj pa ne vem. Gmajnice skrbijo za Ljubljansko območje. Glede pokritiosti azilov v drugih občinah pa vsi vemo kako je!
User206505
15. 03. 2007 12.00
+1
sam si je kriv kaj pa je hodu okol brloga. prov dober ve kje majo medvedi brloge tam gor in da je tudi tak cas ko majo mladice. sej je eno leto pr lovcah, pa bi ga morala pamet ucit, ne pa da je sel slikat v brlog. kje ima pamet
User9696
15. 03. 2007 11.26
Sporočamo vam žalostno vest, da je ob 10:38 žalostno preminula medvedka.
User109940
15. 03. 2007 11.08
julius Se kar strinjam s tabo: tista zenska ni primeren lastnik niti civavi. Za njene pse je v celoti odgovorna sama. A kot vem, so se vedno zivi in bodo tudi ostali zivi. Medtem pa lovci streljajo prijazne pse, ki lezijo tu in tam, ker se jim nic ne da (to sem zelela povedati prej). Po zakonu pa drugace lahko lovec ustreli psa, ce se je le-ta V GOZDU oddaljil od lastnika za več kot 50m. Seveda mora biti pes brez ovratnice... Pa kot izgleda lovci slednjih stvari ne vedo, ker pocnejo vse drugace... Pravzaprav so edini (ki bi jim jaz dovolila) usposobljeni za izvajanje evtanazije le veterinarji. Ce vidite kje psa, ki prosto in sam teka okli (brez lastnika) poklicite v azil. Oni so dolzni priti po psa. Torej lovci nimajo nobene pravice krojiti njihove usode. In se se 1x strinjam s tabo, da bi morali res vsi lastniki psov opravljati izpit, ki bi povedal ali si usposobljen imeti psa ali ne. To se izvaja v šolah za pse. Glede postarjev in psov. Ponovno je kriv lastnik psa, ce pes postarja ne mara (v primeru, da postar psu ni naredil nicesar). Ce imate takega psa, ga pac date v hiso (ce ni revez na verigi ali v boksu - po zakonu so dolzni lastniki psov, ki zivijo na verigi ali v boksu vsakodnevno sprehajati - za vse tiste, ki niste vedeli, da so medvedke z mladici nevarne, tudi slednjega niste vedeli). No, ko pa govorimo ze cez lovce pa se ena bistra z njihove strani: "Lovski pes ne rabi sole, ker je z rodovnikom." Pol pa pravijo, da drugi psi preganjajo divjad: pa jo v bistvu prav njihovi psi. In ko so divjo zival obstrelili, jo se pes goni in ko pride do nje... jao uboga zival, ko pa jo je dohitel pesm katerega lastnik nima 5 posto... V glavnem: lovci (vecina ali pa nekateri, ki vrzejo slabo luc na vse ostale) ne bi smeli imeti strelnega orozja, ce so na kakersenkoli nacin nevarni okolici in seveda, ce so nehumani... Prav tako velja isto za lastnike psov, ki niso primerni lastniki psov... Tak clovek ne sme imeti niti civave, ker bo iz nje naredil zverino hujso od medveda...
User49600
15. 03. 2007 10.58
Na odločitve o ravnanju medvedov ne bi smela vplivati politika, ampak bi morali to vprašanje reševati strokovnjaki in naravovarstveniki. Od vekomaj so bili domačini na gozdnih kmetijah do medvedov strpni in so živeli z njim v sožitju. Šele pred kratkim, z odtujevanjem kmečkega prebivalstva naravi in pretirano industrijalizacijo, so se začeli domačini medvedov povsem neutemeljeno bati in zaradi nelojalnih koristi (neupravičene odškodnine zaradi nestrokovnega in napačnega gojenja drobnice) izvajati sovražno vzdušje v laični javnosti , pri čemer je odigral ključno negativno vlogo kreiranja javnega mnenja t.i. rumeni tisk z pretiranimi zgodbami o u201Ckrvoločnih medvedihu201D. Ti konfilkti so povsem premišljeno in umetno ustvarjeni in nimajo z realnostjo nič skupnega. Zavedena javnost se žal ne zaveda, da dela s to gonjo u201Cmedvedjo uslugou201D sama sebi.
User189751
15. 03. 2007 10.46
vagabondo.ergaomnes, ja sj tistga ki ji je to povzročil, je že ranla, čeprav je zelo grdo da ga tako imenuješ (pezde), vendar nevem če je on kaj kriv, če pa misliš na lovce, to je pa že druga zgodba, vendar lovci jo niso prvi izvali.
User204397
15. 03. 2007 10.26
Izredno inteligentno. Po vsej verjetnosti ranjeno medvedko nihče več ne išče, ker ni več na mojem dvorišču!! Kam je šla, se pa nihče ne vpraša. Upam, da bo srečala tistega pezdeta, ki jo je izzival in ji povzročil vso to sranje!