Črna kronika

Laže zdaj ali je lagala prej?

Ljubljana, 23. 01. 2008 15.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
M.K./B.K./V.L./STA
Komentarji
33

V primeru Lipa je pričala mati Roberta Zavašnika. Zaradi drugačne izpovedi kot pred letom dni ji grozi kazenski pregon.

Robert Zavašnik in njegova mama Milena Zavašnik vztrajata, da je bila diskoteka zelo varna in da je bilo za varnost zelo dobro poskrbljeno.
Robert Zavašnik in njegova mama Milena Zavašnik vztrajata, da je bila diskoteka zelo varna in da je bilo za varnost zelo dobro poskrbljeno. FOTO: POP TV

Na ljubljanskem sodišču se je danes nadaljevalo sojenje proti lastniku diskoteke Lipa Robertu Zavašniku. Na prostor za priče so stopili starši pokojnih treh deklet in mati obdolženega Milena Zavašnik, ki pa je danes podala drugačno izjavo kot februarja 2007. Prav zato, je povedala tožilka Tatjana Devčič Svetek, bodo upoštevali tudi možnost, da bi mater razglasili za neverodostojno pričo. Zavašnikovi pa grozi tudi, da bi tožilstvo sprožilo kazenski postopek še proti njej.

Sojenje se bo nadaljevalo 30. januarja, ko bodo zaslišali več mladostnikov, ki so bili priča dogodku.

Čeprav je Milena Zavašnik v pogovoru s preiskovalno sodnico pred letom dni izjavila, da je na tragični večer ni bilo v lokalu in da je bila v lokalu odgovorna le za čiščenje, pa je danes povedala, da je gostinsko dejavnost vodila sama ter tako skrbela za nabavo, dokumentaciji, finance in nadzor nad delom. Kot je dejala, je koordinirala tudi varnostno službo. Tako kot sin Robert Zavašnik tudi sama vztraja, da je bilo v diskoteki Lipa za varnost dobro poskrbljeno in da se je menjavalo od 12 do 15 različnih varnostnikov. Tudi na dan tragedije je bilo po njenih besedah tam šest varnostnikov, čeprav več prič trdi, da sta bila na mestu največ dva varnostnika in več rediteljev.

Ko je Mileni Zavašnik predsednik senata Srečko Škerbec predočil izpoved iz februarja 2007, je priča poudarila, da je bila takrat v šoku in si zato ni upala povedati resnice. Glede bistvenih okoliščin oziroma njene vloge pri dogodkih pa ni želela odgovarjati, da se ne bi proti njej sprožil kazenski postopek.

Starši: Želimo si čimhitrejšega konca postopka

Tragedija pred Lipo se je zgodila decembra 2005.
Tragedija pred Lipo se je zgodila decembra 2005. FOTO: POP TV
Njihov cilj je bil s čimmanj stroški zaslužiti čimveč denarja. Oče ene od deklet, ki so jo do smrti poteptali

Na glavni obravnavi so zaslišali tudi starše pokojnih deklet. Spraševali so jih predvsem o tem, kdaj in kako so izvedeli za tragični dogodek, vsi pa so se strinjali, da je za smrt njihovih hčera krivo tudi slabo varovanje pred lokalom Lipa. Vendar pa starši odgovornosti ne valijo le na Zavašnika, pač pa tudi državo. „Inšpekcija in policija sta delovali slabo, kar je velika sramota za državo. Zatajila je pravna država,“ je poudaril oče ene od deklet Franjo Mršič.

Na sojenju sta bila zaslišana še Matjaž Brank, ki je v Lipi delal kot prodajalec kart in garderober ter Primož Bilban, ki je bil takrat natakar. Oba sta izjavila, da sta bila od varnostnikov Enigme prisotna en ali dva varnostnika, poleg tega pa so bili še trije reditelji. Brank pa je tudi poudaril, da Milena Zavašnik ni imela posebne funkcije v lokalu.

To sta na prejšnjem zaslišanju potrdila tudi Stjepan Bagarič, ki je vodil varnostno službo Enigma, in Mladen Frlič, ki je bil tisti dan v vlogi varnostnika brez licence. Bagarič je povedal, da se je o varovanju dogovarjal izključno z Zavašnikom, "njegova mati pa na sestankih ni bila nikoli prisotna". Frlič pa je potrdil, da se o varovanju ni nikoli dogovarjal z obdolženčevo materjo.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

malena__79@hotmail.com
26. 01. 2008 13.08
ah..so se spravili samo na lastnika diskoteke,,Se strinjam,delno je tudi on kriv,ker ni poskrbel za večjo varnost pred diskoteko,,.Kaj pa tisti,ki so stali v zadnjih vrstah in so porivali množico naprej?!!!!!zakaj te osebe ne stopijo pred sodišče?!!Kaj se ne počutijo tudi delno krivi? Jaz bi rekla,da so nekatere pijane glave,zanalašč potiskale množico vnaprej in potem se je zgodila katastrofa.
izbruh@gmail.com
25. 01. 2008 13.22
politik70, iz tega sledi, da množico je možno obvladat. Če je ne bi bilo, potem bi bilo, potem ne bi rabili varnostnikov, a ne? Pred Gavioli npr. so planke speljane v ovinkih, tako da ne more množica pritiskat samo v eno smer. Varnostnikov je na en rave party po 20 in so profesionalno usposobljeni. Kljub temu, da je diskoteka v industijskem območju, nimajo odprtih oken in se ven sliši relativno malo. Skratka, vse je urejeno po predpisih. Če pa delaš vse po kavbojsko, potem pa sprejmi tudi odgovornost za to. To kar so počeli tile Zavašniki je enako, kot če stotič pijan divjaš po naselju in zbiješ tri ljudi, čeprav so te prej že 150 krat ustavili policaji, pa si se vedno izmuznill kazni. In na žalost jo bodo tudi tako poceni odnesli: 6 mesecev pogojno...
sharona
25. 01. 2008 13.20
tako kot je nekdo napisal...poglejte kakšen petek pred gaviolija...pa vam bo vse jasno.
politik70
25. 01. 2008 12.46
izbruh Kar poizkusi! Vteti narodu eno izmed dveh stvari(Kruha in IGER) Kar pizkusi pa boš videl kakšna bo reakcija!
Samo.Jst
25. 01. 2008 11.42
zakaj 'ALI'... dejte rajš 'IN' vmes! Ta ženska je hudič... če povprašate ljudi, ki jih poznajo, mislim da boste težko dobili koga s pozitivnim mnenjem...
gumza
25. 01. 2008 11.18
kolko pa sploh more bit varnostnikov v primerjavi z številom obiskovalcev... tud če tak gledaš.. v lokalu je enih 300 ljudi.. od tega jih ni 300 problematičnih.. oz pred lipo ni blo tak... nemorš zaj krivit nekoga če je blo to v bistvu nemogoče preprečit... varnostniki so lahko močni.. niso pa super heroji, ki bi lahko obvladovali tako množico ljudi.... ka pa navijaške skupine ko so izgredi.. kdo pa je takrat kriv da nea morjo preprečit tega.. bojo tud koga obsodli zato? mislim od policije itd.. ?
izbruh@gmail.com
25. 01. 2008 09.15
Vsem tistim, ki valite krivdo na "množico" lahko odgovorim samo eno: Če množice ni možno obvladat, potem je treba vse takšne lokale in vse prireditve, od fuzbalskih tekem do koncertov in novoletnih rajanj na prostem ukinit!
sharona
24. 01. 2008 18.42
ja, se s strinjam s tistimi, ki pravijo, da sta kriva za vse, samo za smrt deklet ne. za jurja se verjetno ni bilo vredno prerivat v tisti množici, ga je pač kasneje dal za 2 pira. kriva je vzgoja in starši in tisti procent neumne mladine.
Buena Vita
24. 01. 2008 18.39
hm hm hm hm hm hm .veš preljuba mladina res si ni treba vsega privoščiti ,,,pabrez glave,,,slej ko prej se vse plača...vsako posojilo se vračila veseli,,,mati in sin sta goljufala sedaj morata živeti med nami , ćeprav sta goljufa za vesoljni slovenski svet sta morilca ,,prav je tako,,,,a v zapor pa bi moral npr župan,,,pa inšpektoria ppaaa dacarji te glavce glavni nosilcikkkkrrriiiivvvdddeeee,,,krriivviiccee
Ramzess
24. 01. 2008 15.02
DarthRevan="Ni važno, kdaj je lagala. Krivo pričanje je krivo pričanje." Ne nujno, ne posploševat, treba je jasno vedeti, kdaj je kašno spremenjeno pričanje ali izjava, tudi res krivo ali, ne. Ne smemo zanemariti dejstva, da se znanje, vedenje, razumevanje in pogledi ljudi na nek dogodek, ali o nekem dogodku s časom spreminjajo, pomnenje pada, in izjave se seveda, povsem logično, razlikujejo. Dlje kot traja nek primer, večje so razlike v vsebini izjav, zato je treba biti pri teh obtožbah previden, niso vse spremenjene, dopolnjene izjave tudi krive izjave. Ljudje se s časom (znanje, vedenje, razumevanje in pogledi) spreminjajo in njihove izjave seveda tudi, kar je povsem logično, in nesporno. Vse metati v isti koš je kratkumno in neprimerno. Seveda nekateri to britko in brezvestno ali namensko izkoriščajo in zlorabljajo. Širhakl="Kdorkoli je bil kadarkoli, kjerkoli v takšni množici ljudi prav dobro ve, da pritiska cca 100 ljudi nebi vzdžala nobena montažna ograja niti 20 varnostnikov. Masa prebije tudi policijski kordon!" Politik70="Toda za smrt mladih deklet pa ta baraba ni kriva! Zakaj? Ker se tak primer lahko zgodi kjer koli na kateri koli javni prireditvi! Če se je današnji mladini odtrgal do konca in se med sabo zaradi nevem česa dobesedno zgazijo nebi v primeru Lipa pomagalo niti 30 varnostnikov!" Zelo se strinjam in zelo res je, da je zelo neumestno, če ne celo neumno, obtoževati, za dejanja množice, nekega posmeznika, in se za povrh izgovarjati na verigo dogodkov pred tem, ki niso povezani z množico, ki za te reči morda sploh ni vedela, pač z lastnikom oz. upravljalecem objekta in nedoločeno število varnostnikov, kot da pozabili, da so tudi oni ljudje, ne pa kakšni androidi. Proti pravilom množice, pa naj si je pijana ali trezna, so ljudje od 'zunaj' (varnostniki, policaji, in kdorkoli drug) nemočni, sporno je, da ob takih primerih to gladko zanemarijo, zanemarijo odgovornost množice, ki je bistvena in nezanemarljiva pri takih rečeh, in je ni mogoče spregledati. Nevem zakaj se obtoženi ne zagovarjajo v tej smeri. Nevem zakaj pristojni, preiskovalci, pa tudi starši tega (še vedno) ne upoštevajo. Mar res vsi iščejo najlažjo in najcenejšo pot, pa četudi je polna krivic, do zadoščenja, do odškodnin, do navsezadnje zaključka, te humoreske, ker dramo je že zdavnaj porerasla. Kako morejo biti ljudje tako slepi, in spregledati očitno odgovornost, za povrh pijane množice ljudi. Najlažja pot ne vodi do odrešitve, prej v greh. Bridko spoznanje za vse nas, ob takih dogodkih je, da se človek, celo otrok, veliko varneje počuti med (bežečim) tropom, katerekoli vrste, živali, ker živali, v primerjavi s človekom, ki se ima, v večini primerov zmotno, za civiliziranega, spoštujejo pravila skupine oz. tropa v premikanju ali begu. Ali ste kdaj slišali, da bi kje kdaj za tropom katerekoli vrste živali (živalskega sveta) ostala poteptana žival ali mladič, seveda ne, in ne boste nikoli. Živali namreč spoštujejo pravila skupine, množice, tropa, tako znotraj vrste, kot celo med vrstami (sestavljenega tropa)(denimo beg pred požarom). Lp.
inexslo@hotmail.com
24. 01. 2008 12.57
vseeno bi jo morali sankcionirati, ker če ne laže sedaj je pa prej in pod prisego je laganje kaznivo kolkor vem
politik70
24. 01. 2008 11.53
tinie100 in izbruh Kriva je vzgoja današnje mladine! Pojdite enkrat pogledat pred kakšen tak lokal! Sabo se prinese velike količine žganih pijač se ga vzunaj fejst ulijejo in pet minut preden se začne vstopnina je to totalen kaos! Lastnika in mamo v zapor zaradi goljufij ponaverb dovoljenj! ZA 30 LET! Nista pa kriva za smrt pa če se vsi na glavo postavte! Vzroke je treba iskati drugje! Ne pa na lastniku lokala!
tinie100@email.si
24. 01. 2008 11.20
Tisti ki so pristojni, so vedeli kaj se dogaja, pa se jim je je**lo za ljudi, poslediceso tragične. To da je lastnik baraba, pa je pri 150 ovadbah menda dovolj jasno, ker ni in ni nehal s kršitvami. On je glavni krivec! Posredni krivci pa so tisti ki bi morali ob obvestilu inšpektorjev ukrepati TAKOJ in ne nasedati lepim besedam lastnika da bo pomanjkljivost odpravil (priskrbel manjkajoča dovoljenja, varnostnike,...). Če je mati lastnica, sin pa vodil lokal, v zapor z obema! Če kdo da 2 različni izjavi pod prisego, pravno gledano niti ni važno katera je laž, kazen je tudi jasna = zapor + denarna kazen + izključitev kot priče iz nadaljnega postopka. Ampak pri današnjih sodiščih je vse možno, vse je potebno vzeti v obzir,.... Žrtve pa trpijo. Na njih pa se nihče ne ozira. Pravico iskat na sodišču, je dandanes zadnji kraj kjer boš jo našel. Ponavadi zmaga tisti ki ima več denarja in boljše plača odvetnika, ki se tudi potem za stranko bolj zavzame. Tako sodniki in odvetniki živijo od procesov. Menda ja ne bodo sebi odžirali denarja z hitrimi in kratkimi postopki ter velikimi kaznimi. Pa tudi povratnike je treba hirto spet izpustit, da spet lahko sranje delajo in potem spet zaslužijo obojni. Kaj pa nove žrtve? Žal a res, v islamu ni povratnikov. Človek brez dlani je najverjetneje tat in to opaziš takoj ko stopi pred tebe. Za večje zločine pa sekajo glave! Naši zločinci pa odsedijo svoj čas, potem pa so spet "čisti" in nevidni potencialnim novim žrtvam.
izbruh@gmail.com
24. 01. 2008 09.24
Tip je kriv! Pojdite pogledat varnost pred kakšne Gaviole, pa boste videli, da se da maso obvladat. Samo to je ena druga poslovna kultura, kjer ni v enem letu napisanih 150 ovadb, pa se nič ne zgodi...
fafikurac@gmail.com
24. 01. 2008 07.31
točn tko tipček je baraba sam ni pa kriv da se je pred njegovim lokalom zbraza horda podivjanih mulcov... takih idiotov k so bli tm ne bi mogla niti vojska ustavt k lipa je bla tko če si pršu do 10h zvečer si meu brezplačen vhod drgač je blo pa jurja... in valda ura je bla pol desetih in vsi so hotl za djabe not pridt zato so pa rinl... in evo zdej pa je kar je..
politik70
24. 01. 2008 07.17
Primer Lipa je tema? Zavašnik je lump to je dejstvo! Mama je še hujša .... Toda za smrt mladih deklet pa ta baraba ni kriva! Zakaj? Ker se tak primer lahko zgodi kjer koli na kateri koli javni prireditvi! Če se je današnji mladini odtrgal do konca in se med sabo zaradi nevem česa dobesedno zgazijo nebi v primeru LIpa pomagalo niti 30 varnostnikov! Je pa tale zavašnik Lump oziroma baraba največjega kalibra! Toda lipa se je zaprla! Odprto je pa še veliko veliko podobnih prireditvenih lokalov...
append
24. 01. 2008 00.08
kle so tri moznosti: al laze zdej pa je prej govorila resnico, al je prej govorila resnico pa zej laze, alpa je v obeh primerih lagala.
kriss714@amis.net
23. 01. 2008 23.11
Mbdjzan, ni nujno, da si obdelovan, da vidiš tisto, kar je res. Poleg tega: definiraj "v delu"
mbdjzan@volja.net
23. 01. 2008 23.04
kriss714....tebe pa ima policija kar naprej v delu, da je za vse kriva
gkdogkd
23. 01. 2008 20.32
sigurn zdej laže, kr hoče zaščitit sina da ne bi šel v zapor