Črna kronika

Zavašnik obtožbe zavrača

Ljubljana, 19. 12. 2007 08.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Začelo se je sojenje za tragedijo pred diskoteko Lipa. Mnogim odgovorom se je obtoženi izmikal.

Robert Tomaž Zavašnik
Robert Tomaž Zavašnik FOTO: Kanal A

Na okrožnem sodišču v Ljubljani se je začelo sojenje lastniku podjetja Roto in lokala Lipa Robertu Tomažu Zavašniku, ki je obtožen povzročitve splošne nevarnosti, zaradi katere so umrla tri dekleta.

V svojem zagovoru je obtoženi povedal, da se je z gostinsko dejavnostjo takrat ukvarjala njegova mama, organizacijo dogodka pa je prevzel Blaž Šmid, ki je skrbel za glasbo. Ob vprašanjih okrožne tožilke Tatjane Devčič Svetek glede varovanja, obratovalnih dovoljenj in organizacije, se je Zavašnik odgovorom izmikal.

Sprva je okrožna tožilka prebrala obtožbo, ki Zavašniku očita neustrezno varnostno službo in neustrezno dovoljenje za obratovanje. Zavašnik je obtožen povzročitve splošne nevarnosti, zaradi katere so umrla tri dekleta. Obtoženi je obtožbo zavrnil, saj je bilo po njegovem mnenju varnostnikov dovolj in so svoje delo opravljali korektno.

Obtoženemu zaradi povzročitve splošne nevarnosti grozi od enega do osmih let zapora.


Lokal pa je bil varen in je imel vsa dovoljenja za obratovanje. Kot je še poudaril, je za gostinsko dejavnost skrbela mama, organizacijo večera pa je prevzel Blaž Šmid, ki je skrbel za glasbo ob petkovih večerih. Dodal je, da mu ni jasno, zakaj je do tragedije prišlo.

V toku obravnave je tožilka med zasliševanjem Zavašnika predstavila posamezna dejstva, ki dokazujejo, da podjetje Roto ni registriralo obratovanja diskoteke, ampak le gostinsko dejavnost in to za skupaj okoli 100 kvadratnih metrov, ne pa za 600 kvadratov, kot je bila dejanska površina lokala.

Glede na odločbo občine Medvode je bil čas obratovanja od 6. do 23. ure, lokal pa je bil odprt do jutra. Devčič Travnikova je prebrala tudi izjavo Zavašnikove mame, kjer ta zanika kakršnokoli sodelovanje pri gostinski dejavnosti ter pri dogovarjanju o varovanju lokala.

Prireditev je varovalo šest varnostnikov

Tožilka je še poudarila, da je pogodba z varnostno službo Enigma Bagarič predvidevala le enega varnostnika, Zavašnik pa je povedal, da sta bila iz Enigme dva varnostnika, poleg njih pa je najel še štiri osebe. S Šmidom pa je imel pogodbo za opravljanje del v zvezi z glasbo, ne pa za celo organizacijo, je dejala Devčič Svetkova.

Zavašnik posamezna vprašanja v zvezi s predloženimi dejstvi ni želel komentirati, ni vedel odgovora ali pa je le ponavljal, kar je povedal že v zagovoru. Med drugim je poudarjal, da se sam ni dogovarjal z varnostno službo, da ne ve, kako je potekala organizacija tega večera ter da zadnje leto ni bil veliko prisoten v zadevah v zvezi lokalom.

Naslednja obravnava bo 16. januarja
Naslednja obravnava bo 16. januarja FOTO: POP TV


Predsednik senata Srečko Škerbec je ob koncu določil datume nadaljnjih obravnav. Naslednja bo 16. januarja. Če ne bo prišlo do sprememb, bodo obravnave tudi 23. in 30. januarja ter 6. februarja.

Okrožna tožilka je po sklepu obravnave povedala, da je obtoženi na njena vprašanja dajal zelo pavšalne odgovore, s katerimi ni bila zadovoljna. Glede kazni pa je tožilka povedala, da zaenkrat o temu še ne more nič povedati.

Decembrska tragedija iz leta 2005

23. decembra leta 2005 je množica nekaj pred 22. uro pred lokalom Lipa v Spodnjih Pirničah do smrti poteptala dve mlajši dekleti, stari 15 in 17 let, tretja pa je zaradi poškodb umrla v ljubljanskem Kliničnem centru.

Pred diskoteko se je namreč zbralo več sto ljudi, ki zaradi gneče niso mogli vstopiti, varnostniki pa jih niso spuščali v lokal. V gneči je varnostna železna ograja popustila. Nekaj ljudi je padlo, množica, ki je potisnila proti vhodu, pa jih je poteptala.


  • MERCATOR zivalice
  • ŽAN
  • ŽIGA
  • ROK
  • VESNA
  • SAŠA
  • BRUNO
  • LIZA

KOMENTARJI (33)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Matic Specto
22. 12. 2007 16.18
Nevem zakaj bi človek če nima papirjev za poslovanje s tem ogrožal varnost obiskovalcev. Pizda pred Globalom so dobesedno ubili človeka in to varnostniki pa noben ni najebu nič. Tuki pa zarad gradbenega dovoljenja maltretirate še enga od desettisočih podjetnikov, ki je sam svoj kruh hotu služt, država pa ni opravljala svoje funkcije in zdaj bo on kriv? Gradbeno dovoljenje res nebi rešilo teh deklet pred smrtjo v NESREČI. Prav tako ne delavni čas. Zakaj za vraga ne morete dojet da je bla NESREČA in ne umor iz malomarnosti. Država pa svoj kiks hoče prekrit in izpostavt nekoga druzga da ga bodo mediji uničl in bo ceu svet prot nemu, sam zarad nesposobnosti države, ki je v resinici glavn krivec. Folk odprite oči!
tinchy90@gmail.com
22. 12. 2007 14.05
Matizzz, se strinjam s tabo ubistvu, ja...
Matic Specto
21. 12. 2007 05.45
Saj ne da bi biu rad nesramen in da ne spoštujem svojcev umrlih in da se mi ne smilijo. Vem kaj občutijo in vem da jim ni lahko. Tudi sam sem bil na prizorišču in videl kako so eno oživljali na tleh in eno v rešilcu. Raje ne povem podrobnosti, ker sem cel teden bil slabe volje, če sem se na to spomnil. Res je bilo žalostno. Vendar pomislite, zakaj zavraga bi bil Zavašnik kriv smrti? On je kriv samo to, da je na črno opravljal svojo dejavnost. Če bi se pred katero drugo diskoteko zgodil, kjer pa imajo papirje bi bil pa lastnik opravičen krivde? Zaradi papirjev? Moje mnenje je, da je to kiks naše inšpekcije in krivdo si naj pripiše sama država. Jebat ga, če so mu skoz prste gledal nej pa zdej tut priznajo to in sami nosijo posledice. In veste kaj... nešteto je firm ki nelegalno poslujejo in ko si v podjetniških vodah je skoraj nemogoče čisto vse legalno opravljati, da bi biu pa kriv za vsak incident, ki se zgodi pod tvojo streho se mi zdi pa tut trapast. In če bi mel papirje bi biu zdaj prost? Kje pa so ljudje, ki so začeli porivat zadaj in kje so ljude na položajih, ki so dobesedno gledali skoz prste in neopravljali svoj poklic... ni jih! Njih poiščite in se na njih sklicujte, Zavašniku pa sam obtožbo zoper nelegalnega poslovanja in ne smrti oziroma ogrožanja življenj.
tinchy90@gmail.com
20. 12. 2007 08.56
Mislim, da se tukaj komentira o primeru Lipa, ne pa o pisanju in imenih...daj glavni umakni se.
GLAVNI
20. 12. 2007 07.58
pravzaprav me ne zanimajo ciganska imena, kot je npr. cosmin kaj je tinie, ne mi rečt, da si ostal brez besed
hanescu.cosmin@personal.ro
19. 12. 2007 23.22
"GLAVNI" moj nick je takšen kakršen je sam pač nimaš občutka za moška in ženska imena nisi razgledan jezikovno hehe poznaš samo anglosaška, slovenska pa balkanska imena pa nemška sicer pa upam da se ta primer reši tako kot se mora
GLAVNI
19. 12. 2007 22.07
Sem se pač zatipkal, kar se pa ti definitivno nisi. Polnomočna? V bistvu je PRAVNOMOČNA in ne uporabljaj besed, ki jih ne poznaš!
tinie100@email.si
19. 12. 2007 21.24
GLAVNI uporabljaj besede ki jih poznaš in ne teh ki jih ne poznaš (,,''stampimdu'' ,, stampedo). Ali pa preveč pričakujem od oseb ki jih kot mene zanima ali bodo barabo zaprli do konca življenja ali ne? Glede napovedi trajanja sojenja: Začelo se je po 2 letih, pa napovedujete rešitev v 5 letih, optimisti! Če bo sodba polnomočna po 10 letih, bo to uspeh za naše sodstvo. Od tega živijo, da primere vlečejo leta in leta. Če pa so pri tem še medijsko izpostavljeni, pa še toliko bolj, z izgovorom da ne smejo narediti napake. Pa pritožba na sodbo, pa višje sodišče, pa razveljavitev, ... Itak vsi vemo da je država zatajila, da se je to zgodilo! Zavašnik pa je kot lastnik diskoteke KRIV. A na sodišču pravico iskat je brezupno! Še enkrat, kot ob dogodku sožalje sorodnikom in prijateljem.
mac4_m
19. 12. 2007 20.48
sodit in zapret bi morali tudi mulce, ki so namerno začeli potiskati ljudi v steno. Pa jih niti išče ne noben...
tinchy90@gmail.com
19. 12. 2007 20.14
Brezveze da sploh razglabljamo kdo je kriv in kdo ne. To ne bo ničesar rešilo. To trem dekletom ne bo pomagalo vstati iz groba. Po eni strani pa je seveda prav, da se kaznuje taka dejanja. In koni9, končno si eden, ki moralno razmišlja (citiram) : "Tisti ki ni izgubil otroka ne ve kako je to hudo! Verjetno tudi sami sebe krivijo,in ni potrebe da jih še drugi obsojajo."
jansa-arms
19. 12. 2007 19.59
Saj ne da bi zagovarjal Završnika,prav je da dobi kazen za svoj del krivde.Ampak tu so še tisti ki mu niso preprečili dejavnosti,če ni imel potrebnih dovoljenj.In ti nosijo po moje,večji del krivde. Seveda Kladošek je odstopil ostali so se poskrili in se jih ne da odkrit,ali pa jih nočejo,in tako bodo vse zvalili na Završnika!
GLAVNI
19. 12. 2007 19.54
sožalje staršem za izgubljene punce, žalostno je tudi, da v ''stampimdu'' ni bil noben takšen, ki bi se pobrigal za uboga dekleta, ki so prehitro zapustila ta svet ne mi spreobračat besed, da mi ni žal za njih, samo dejstvo je, da bi morali glavno besedo imeti pri tem starši @hanescu.cosmin, kako naj jaz vem a si ti m/ž, se mogoče poznama, če bi imel bolj primeren nick, bi te še znal uvrstit @tatjanal, mladoletne oseben nimajo vstopa v diskoteke, 18+, ponekod celo 21+ še enkrat, ne napadajte me za brezveze, sem povedal in izrekel sožalje vsem svojcem umrlih deklet
hanescu.cosmin@personal.ro
19. 12. 2007 19.44
GLAVNI da pač nisem kot ti... pa ne spreminjaj mi spola a je Cosmin žensko ime? lol sicer mi pa ni tako ime ampak "nick" je pa m. spola zdaj se pa sklicuješ na mladoletništvo... najprej si pa govoril da so 14-let stare...
tatjanal
19. 12. 2007 19.43
to se pa jaz sploh ne strinjam,ko pravite, mladoletne osebe,nimajo tam kaj delat,to je že res,ja kaj pa če bi bile polnoletne osebe, ja kaj pa potem,skratka ni jih več, pa ne glede na to mladoletne osebe.
jansa-arms
19. 12. 2007 19.42
Veš GLAVNI,takim,ki tako mislijo se ponavadi hitro vrne in ponavadi v še hujši obliki. Imej vsaj malo spoštovanja do mrtvih deklet,ker so bile dobre punce in lahko sočustvujemo z njihovimi starši.Tisti ki ni izgubil otroka ne ve kako je to hudo! Verjetno tudi sami sebe krivijo,in ni potrebe da jih še drugi obsojajo.Če bomo tako razmišlal potem ne bo smel noben najstnik več nikamor.
kromos
19. 12. 2007 19.41
Ali imajo ti novinarji Sveta sploh končano osnovno šolo? Pripor ni kazen! Pripor je ukrep, ki je striktno omejen in je namenjen npr. t.i. ponovitveni nevarnosti, nevarnosti vplivanja na priče, begosumnosti.....Ko so bile vse priče zaslišane odpade razlog vplivanja na priče, ko se lokal pečati odpade ponovitvena nevarnost itd. Narod pa seveda požira takšne bedarije, ki jih servirajo nešolani novinarji.
tinchy90@gmail.com
19. 12. 2007 19.40
Lepo vas prosim, imejte vsaj spoštovanje do staršev umrlih, ki mimogrede, ZELO trpijo. Tudi sorodniki, znanci, prijatelji trpimo. Po dveh letih se rana niti malo še ni zacelila. Zato če imate taka mnenja o starših jih že iz spoštovanja ne izražajte. Saj vem, da boste rekli - če pa tako boli, pa ne beri. Ampak veste kaj, rada sem na tekočem, kako bo z Zavašnikom, pa tudi, če se mi ob branju trga srce. Vem le, da karkoli bodo naredili...nikoli ne bojo moje Katy in ostalih dveh deklet oživeli.
GLAVNI
19. 12. 2007 19.38
nisi kot jaz, kaj si s tem mislila prvo kot prvo bi morali starši zagotoviti otrokovo varstvo, kajti mladiletniki nimajo kaj iskati v diskotekah, povrh tega imajo še ponarejene dijaške izkaznice delno je seveda kriv tudi lastnik, vendar ne za smrt najbolj neodgovorni pa so bili tisti obiskovalci te diskoteke, ki so poteptali te zabaveželjnih punc pa da ne boš mislil, da se mi ne smilijo starši umrlih punc, seveda se mi, nobenemu ne privoščim tega
hanescu.cosmin@personal.ro
19. 12. 2007 19.18
ZA GLAVNEGA: 17-letna Anja Mršič, ki se je od petka borila za življenje, je danes dopoldan umrla v Kliničnem centru Ljubljana. Tragedija pred diskoteko v Spodnjih Pirničah je tako zahtevala še tretjo smrtno žrtev, potem ko na kraju dogodka ni bilo pomoči za komaj 15-letno Katarino Jeras in 17-letno Natalijo Bencan. GLAVNI ko tebe .... najprej se nauči brat in zapomniti ne izmišljuj se.... ne v vsakem primeru sem 100% na strani staršev in njenih ostalih sorodnikov nisem kot ti
GLAVNI
19. 12. 2007 19.11
''in je bila BAJE uredu punca...'' BABA ČULA BABA REKLA + a če ne bi bila v redu pa ko jo jebe al kaj?