Črna kronika

Še en cerkveni škandal?

Slovenj Gradec, 28. 05. 2007 13.51 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Slovenjegraški policisti so zaradi suma pedofilije pridržali župnika iz župnij Brezno in Remšnik.

Temni oblaki so se zgrnili na župnijo v Breznu kamor spada tudi cerkev na Remšniku
Temni oblaki so se zgrnili na župnijo v Breznu kamor spada tudi cerkev na Remšniku FOTO: Jani Dolinšek

Kriminalisti Policijske uprave (PU) Slovenj Gradec so v četrtek zaradi suma storitve kaznivih dejanj zoper spolno nedotakljivost pridržali 35-letnega duhovnika z območja Upravne enote Radlje ob Dravi. Gre za Antona Kmeta iz župnije Brezno.

Osumljeni župnik Anton Kmet
Osumljeni župnik Anton Kmet FOTO: POP TV


Kot je za 24 ur.com poudaril tiskovni predstavnik PU Slovenj Gradec Peter Pungartnik so duhovnika že v v petek privedli k preiskovalni sodnici slovenjgraškega okrožnega sodišča. Sodnica je osumljencu izrekla sodni ukrep prepovedi približevanja dvema dekletoma, mlajšima od 15 let, ki sta ga ovadili, in sicer do razdalje enega kilometra.

Napis pred vhodom v župnijo v Breznu
Napis pred vhodom v župnijo v Breznu FOTO: Jani Dolinšek

Neuradno je omenjeni duhovnik osumljen kaznivega dejanja spolne nedotakljivosti nad dvema dekletoma, mlajšima od 15 let. Župnika so po zaslišanju izpustili na prostost in krajani so povedali, da je že naslednji dan pri maši sam spregovoril o dogodku ter jim zagotovil, da ni kriv. Župnik je zatrdil, da ni kriv, da je bil ob pridržanju presenečen in da verjame v pravni sistem.

Krajani Brezna ne verjamejo, da so obtožbe resnične
Krajani Brezna ne verjamejo, da so obtožbe resnične FOTO: Jani Dolinšek
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (233)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Milan LUKI?
28. 04. 2014 19.07
+1
pa tistem ki se je tome namisliu naj jezus odpusti ko ne ve kaj dela
Milan LUKI?
28. 04. 2014 19.04
+1
človeka poznam lično in mi je zadojst pomagal meni mojem otroku ter soprogi.ne grešite dušo na jezusovega sina..
misli-si
02. 09. 2013 12.42
+3
v glavnem pogrešamo ga-vsi mladi in stari!
hillya
05. 06. 2007 16.42
svobodnjak: DA MI NISI PREJ POVEDAL, OH JOH !
User172839
01. 06. 2007 21.36
Sedaj je že javno objavljeno, da bo to nedeljo ob treh popoldne shod v podporo farju.
MojOdgovorJeEnakPrejšnjemu
31. 05. 2007 17.42
+2
lubi Jezus, kaj še zmeraj živite v srednjem veku?!?!?!
User100309
31. 05. 2007 14.28
+1
trip, hvala, zdaj se kuha samo, samo malo poskočim vmes, hehe. Videla sem članek, ki ga omenjaš Maji. Tudi mene ni pretresel v dobro. To, kar nam vernim pogosto očitate, kar razumem. Se mi zdi vsaj. V resnici se dogajajo stvari zelo počasi, kar vse, se mi zdi. (Če kdo "pozna" Medjugorje - če se ne motim, se cerkveni vrh še ni javno izjasnil, kaj mislijo o tem. Pa je že 15, 20 let od "začetkov".) Druga stvar, poleg počasnosti, ki mene tudi moti, je izrazje. Bolj všeč mi je uporabljati nek splošen jezik, če govoriš javno. Svobodnjak, strinjam se, da lahko frustracije pridejo tudi iz neprimerne vzgoje, lahko tudi verske. Ponavadi se izogibam tukaj Svetemu pismu, toda zdaj pa bi rada omenila le delček iz psalma 139, da vidiš, kaj so napisali že veliko pred našim štetjem, torej res tudi že pred Cerkvijo (vendar Cerkev to ima za sveto): Zahvaljujem se ti, ker sem tako čudovito ustvarjen ... Moj zarodek so videle tvoje oči ... Ali pa Visoka pesem ... Poljublja me s poljubi svojih ust! Saj je tvoja ljubezen opojnejša od vina ... Kako lep si, moj ljubi ... Na svojem ležišču sem ponoči iskala njega, ki ga ljubi moja duša ... Kako lepa si, moja draga, kako lepa! Tvoji dojki sta kakor dva mladiča, gazelina dvojčka, ki se paseta med lilijami ... obline tvojih bokov so kot koralde, delo mojstrovih rok. Tvoje naročje je kot vrčasta posoda; naj ji ne manjka odišavljenega vina ... Tvoja postava je podobna palmi in tvoje prsi grozdom ... Kako je pa nastalo tudi pretiravanje? Da zavarujejo spolnost, da zavarujejo družine. Po moje samo za to. Z dobrim namenom. Se pa strinjam, da je marsikdaj šlo v skrajnosti. Toda če pomislim, če bi bili čisto svobodni, če bi res znali živeti popolnoma iz svoje svobodne notranjosti, ali nam bi res šlo dobro. Ne vem. Svobodnjak, misliš, da je kakšen pedofil tudi v ateističnih vrstah - ali pa se zmeraj najde, vsaj nekaj, v daljni preteklosti neko Cerkev v ozadju? Vprašanje postavljam resno, ne hecam se. Zanima me tvoje mnenje. (O Mitji Ribičiču pa zdajle ne bi - saj najbrž nisi postavil kot vprašanje.) Maja, lepo mi je prebrati tvoje misli.
User73406
31. 05. 2007 14.14
majanovak oprosti, zgleda da sem ti stopil na žulj.. ni bilo tako mišljeno.. pod tem člankom pač pišem/o ker je trenutno aktualen in se je nazadnje zgodil, ne da se mi prskat po arhivu in potem tam komentirat.. to je dovolj sorodna tema... in še enkrat, jaz in še nekateri tukaj(ne vsi) razglablamo problem pedofilije v cerkvi globalno, mene ne zanima ta zaenkrat še nedolžen duhovnik.. in to sem povedal že najmajn 3x.. mene ne zanima ta specifični duhovnik, jaz razglablam, razmišlam ter kritiziram stanje kakršno je v cerkvi in njen odnost do tovrstnih problemov.. to je tisto in ne ali je on zlorabil omenjeni deklici v članku... morda jih je morda jih ni.. bomo videli..
User204511
31. 05. 2007 14.02
+2
Trip, oprosti, imaš še veliko drugih člankov o dokazani pedofiliji in nemoralnosti cerkve. Tole je pa res slab primer. Prosim, preberi si drugič kaj pišem: Cerkev sama tega problema ne bo razreševala, potrebni so pritiski od zunaj. Torej trdim isto kot ti, razlika je v tem, da se ne strinjam z napadi na verne kar vsevprek. Prav tako se strinjam, da je papežev odnos do genocida nad Indijanci neopravičljiv, ampak kaj ima ta nesrečni duhovnik s tem? Svobodnjak, tudi ti si prosim, preberi, kaj pišem, preden komentiraš. Kakšne zločince pa jaz branim? To, da je človek nedolžen, preden se mu dokaže krivda, je pač temeljna predpostavka našega pravnega sistema. Če ne bi bilo tako, lahko tudi tebe kdo obtoži pedofilstva, pa te potem zažgemo na grmadi. Zakaj bi bil pa ti izjema? Zločinci so zločinci. Ne poznam delitve na klero in ateistične zločince. Ta umetna delitev je neka stara slovenska travma, ki jo nekateri še kar naprej obujajo. Uradni odnos katoliške Cerkve do vprašanj spolnosti se mi zdi zelo velik problem, prav tako odnos do številnih drugih vprašanj. Sploh ne dvomim, da je to eden od temeljnih vzrokov za pojav pedofilstva v duhovniških vrstah. Ampak spet vprašanje: zakaj je ta nesrečni duhovnik kar naenkrat kriv za vse zlo, ki ga je kdaj povzročila Cerkev kot institucija? Bi rekel, da je znak zdravega razuma, če bi tebe kot ateista kristjani linčali, ker je Stalin organiziral gulage? Kar se tiče sproščene in svobodne spolnosti: poznam prav toliko primerov žrtev pedofilstva s strani vernih kot nevernih. Žrtve z belim blagom se večinoma ne gibljejo v vernih okoljih. Med pripadniki mirovnih sil, ki posiljujejo otroke, najbrž ni več vernikov kot ateistov. Kombiniranje turizma s prostitucijo in otroška pornografija na internetu tudi niso zgolj domena verskega lobija. To ni nobena obramba Cerkve, da ne bi slučajno narobe razumel. Skušam samo razbijati predsodke pri tistih, ki jim v bistvu ne gre za zaščito žrtev pedofilstva, ampak za križarsko vojno proti drugače mislečim.
User73406
31. 05. 2007 13.19
majanovak oprosti, a naj pišem o pedofiliji pod člankom o sovi? pa še nekaj, poišči si članek ''Cerkev vsak sum takoj razišče'' pa potem piši kako cerkev rešuje ta problem.. iz prve roke boš slišala in videla kako (ne)rešujejo tovrstne probleme.. meni gospod andrej saje ni vlil nekega zaupanja da je njihov način reševanja pravilen
User261396
31. 05. 2007 13.14
-1
če so se farji zaobljubili celibatu in resno mislijo, naj si dajo tiče operativno odrezat...vsak pedofil, tudi če samo pomisli na dejanje, zasluži smrt v največjih mukah....
User204511
31. 05. 2007 13.11
+1
Trip, če ateisti (med katerem spadam tudi sama), skušate opozarjati na problem pedofilije med duhovniki, ste si pa res izbrali najbolj ponesrečen primer. V tem primeru gre za problem človeka, ki je doživel linč, še preden mu je karkoli dokazano. Seveda Cerkev kot institucija sama ne bo poskrbela za problem pedofilije. Seveda rabi pritiske od zunaj. Toda ne na takšen način, kot se dogaja tukaj. Ko bodo vsi verni in vsi duhovniki postali grešni kozli, se bomo vrnili v čas pregonov čarovništva. Ana, se strinjam. Zdi se mi pomembno, da se nasprotna stališča izražajo na civiliziran način. Ta primer ne bi smel biti izgovor, da se zdaj začenja vsesplošna gonja proti vernim. Pedofilstvo je globalni problem v vseh segmentih družbe, duhovništvo je samo eno izmed teh področij, reševati pa je treba vse. Vernost ali nevernost nimata posebne vloge pri etiki človeka. Zato se mi zdi nesmiselno metati blato kar na vse pripadnike Cerkve in čisto vse po vrsti obsojati nemorale. S tem ateisti izražajo samo svojo neciviliziranost in pomanjkanje razuma.
User73406
31. 05. 2007 13.10
ana dober tek... gabi nisi mi odgovorila.. glede tončeka pa lahko rečem da ga nisi razumela... mislim da je mislil cinično.. pa še nekaj.. bog res ničesar nikomur ne vsiljuje.. to delamo ljudje.. tudi Vi kristjani in vsi ostali... recimo izjave papeža da je krščanstvo s prihodom v ameriko očistilo tamkajšno prebivalstvo so absurdne izjave.. po moje gre prej za genocid kot očiščenje!
User172839
31. 05. 2007 12.43
-1
gabi.blatnik in njej podobni osebki (anakos, majanovak) očitno ne morejo preboleti resničnega dejstva, da je v RKC in med katoliki nasploh veliko več pedofilije kot kjerkoli drugod, zato iščejo vse mogoče bedne izgovore za opravičevanje zločinov klero-kriminalcev. Zato tudi skuša sprevračat pozornost s konkretnega problema na neko splošno problematiko. Dejstvo pa je, da RKC jemlje spolnost kot nekaj umazanega in s tem povzroča spolne frustracije, iz njih pa izvira pedofilija. Da seveda ne omenjam celibata. Iz tega je jasno, da je delež pedofilov med katoliki daleč najvišji med vsemi verskimi skupnostmi, da ateistov ne omenjam. Ateisti imamo sproščen in svoboden odnos do spolnosti in se nam ni treba obremenjevati s cerkvenimi zapovedmi, vzdržnostjo in podobno navlako. Zato tudi ni spolnih frustracij, kot so pri katolikih! Pa še tole bi povedal: vsi tisti kreteni, ki imate toliko za povedat glede tega, da je človek nedolžen, dokler se mu ne dokaže krivda, bi lahko enako ravnali v primeru Mitje Ribičiča, proti kateremu se kazenski postopek sploh začel ni, pa so že pred tem govorili, da je kriv - to pa so govorili zagrizeni desnakarji, črnuhi in vsa tista klerikalna svojat, ki sedaj brani farje! Naj med njimi omenim cerkvenega ritoliznika Gašperja Blažiča, ki je bil leta 2002 pravnomočno obsojen zaradi spolnega napada na najmanj dva otroka, pa je dobil smešno nizko kazen, sedaj pa nadaljuje svojo kariero na Janševem trobilu Demokracija kot plačan zmerjalec in hujskač.
hillya
31. 05. 2007 12.36
jouza80: Nasmejal si me. Hvala !
User100309
31. 05. 2007 12.35
Gabi! Kakšno leto se občasno javljam na teh straneh. Včasih kot da sem iz drugega sveta. Toda sama sem zeki kritična do Cerkve, do posameznikov v njej. Kristjani bi res morali biti biljši od drugih. Učim se od obeh strani, mnogi ljudje, ki niso kristjani, so super, in sem jih vesela. Večina od nas pa ne mara čutiti nikakršnega nasilja nad seboj. Za nekater je to tudi citiranje svetega pisma. Meni je nekoč nekdo rekel, da bo molil zame, pa sem v sebi začutila močno bodico: Joj, ne! Tebi pa ne zaupam. če boš ti moli zame, potem ne bo dobro zame ... Ja, take misli so me obšle, ker sem imela s tistim človekom neko zelo slabo izkušnjo. Zato lahko razumem mnoge ljudi, mnoge občutke, žaljenja in posploševanja pa ne maram. LEP dan vsem, Koski me čakajo!
User100309
31. 05. 2007 12.27
hehe, a smem ne odgovorit na osebno vprašanje? Saj se ne izogibam vprašanju oz. odgovoru, toda razmišljala sem zelo veliko o tem, ali se da živeti nekako brez ali ne. Oz. ali je lahko korist od tega, če se nekdo odpove. Toda v življenju je potrebno veliko odpovedi. Na vseh področjih. Jaz sama navijam za par (to tudi živim), za zvestobo. Lahko rečem, da ne trpim pomanjkanja na tem področju in tako rečem tudi za mojega zvestega spremljevalca. Toda marsikdaj so obdobja, ko pač "ne smeš". In zame ni tolerance, da če jaz ne smem, da bi pa mož smel. In obratno. In ali se lahko popolnoma odpoveš normalni "orng" spolnosti za celo življenje? In si pri tem zdrav? Načelno je mogoče. No, otroci me kličejo, lačni koski ... Hvala, zadnji komentarji (trip, polo19sdi, it.sucks2) so super! Verjamem v večino ljudi, da se trudi za OK življenje, eni to najdejo znotraj Cerkve, eni čimbolj daleč stran ... Vsak ima pravico do svojega. In nihče ne sme poniževati drugih! Lep pozdrav! Aja, evolucija. Meni se zdi vse to zelo naravno, kako natančno je pa bilo, tu je pa še mnogo vprašanj. Nikoli nisem slišala v cerkvi, da bi ne priznavali evolucije. Jaz jo. Za moj občutek jo lahko slutim celo v zgodbi o stvarjenu sveta. Prvi dan, drugi dan ... To so dolga, zelo dolga obdobja. Čiv, čiv!
MojOdgovorJeEnakPrejšnjemu
31. 05. 2007 12.25
+1
moje srce je zaklenjeno pred pedofilijo in posiljevanju z bogecom!!!!
hillya
31. 05. 2007 12.20
anakos hvala ! Ti si razumela moj poziv in tudi Tončku Balončku hvala - ostalim pa - ljubi Bog, "odpusti jim, ker ne vedo kaj delajo". "Oči imajo pa ne vidijo, učesa imajo pa se slišijo" in tudi brati in pisati so se naučili - računalnik obvladajo..., a škoda, ker so njihova srca zakrknjena za dobro, saj jim nič slabega nočem. Mojega prepričanja ne vsiljujem nikomur, ker tudi meni ne dovolim, da bi mi kdo vsiljeval nekaj, česar ne razumem, ali pa enostavno ne sprejemam - sem svoboden božji otrok in taka želim ostati. Bog nikomur ničesar ne vsiljuje, vsak se odloči sam, za temo, ali pa za svetlobo. Zdaj pa še enkrat vsem, en lep pozdrav in naj nas spremlja božji blagoslov, da bomo srečni - tistemu, ki tega ne želi - pa, kakor hoče - Bog se ne vsiljuje nikomur, vsak, se odloči sam ! Hvala in naj mi oprosti tisti, ki čuti v srcu, da sem ga mogoče užalila !
MojOdgovorJeEnakPrejšnjemu
31. 05. 2007 12.14
cerkvene miši itak kategorično zanikajo vsak greh Cerkve...baba, ki hodi gledat župnika v cerkev, naj raje doma šlihta familijo in dedca ( če ga sploh ima)!! resnični pokazatelj, da je Cerkev v krizi in ne sledi času, je dejstvo, da se pri nas širi ateizem in pa vzhodnjaške religije!!!