Črna kronika

Diploma za žrtve

Blacksburg, 19. 04. 2007 07.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Žrtvam pokola na univerzi bodo posmrtno podelili diplome. Svojci so zgroženi nad posnetkom izpovedi strelca.

Študenti na univerzi so še vedno pretreseni.
Študenti na univerzi so še vedno pretreseni. FOTO: Reuters

Južnokorejski študent Čo Seung Hui, ki je v ponedeljek v študentskem naselju univerze v Virginiji v dveh strelskih napadih pobil 32 ljudi in na koncu storil samomor, je še pred pokolom na ameriško televizijsko mrežo NBC poslal paket, v katerem je bil tudi videoposnetek, na katerem strelec jezno pojasnjuje, zakaj se je odločil postreliti kolege na univerzi.

Žrtvam pokola bodo na univerzi posmrtno podelili diplome.

Nekatere družine ustreljenih študentov so šokirane nad posnetkom, zato so odpovedale intervjuje za televizijsko mrežo NBC. Tudi policija je izrazila razočaranje nad objavo posnetka.

Študenti na univerzi so še vedno pretreseni.
Študenti na univerzi so še vedno pretreseni. FOTO: Reuters

Želeli smo se pogovoriti z nekaterimi člani družine žrtev pokola, vendar so odpovedali pogovore, saj so bili zelo jezni na NBC, ker je objavil posnetke,“ je povedala sovoditeljica oddaje na NBC Meredith Vieira. NBC objavo opravičuje z argumentom, da so tako razkrili um morilca.

Na posnetku Južnokorejec izlije svoj gnev nad razuzdanim življenjem razvajenih bogatašev, o sebi pa govori kot o zaščitniku šibkih. Izrazi pa tudi svoje občudovanje pokola na srednji šoli Columbine leta 1999.

Potisnili ste me v kot in mi dali edino možnost. Zahvaljujoč vam, bom umrl kot Jezus Kristus in tako navdihnil generacije šibkejših in nebogljenih. Ko je prišel čas, sem to storil. Moral sem,“ je še dejal Čo na posnetku, nato pa se hladnokrvno odpravil na strelski pohod v prostore ene od fakultet v kampusu. V paketu so bile sicer tudi fotografije, na katerih Čo pozira z orožjem v rokah, na eni pa si orožje celo nastavi ob svojo senco.

Imate krvave roke in kri se z njih ne bo nikoli sprala. Čo Seung Hui

Pečat na znamki pošiljke kaže na to, da je Čo Seung Hui paket poslal med prvim in drugim streljanjem. Paket je bil poslan s hitro pošto, vendar je prispel v New York šele v sredo, saj je 23-letni morilec južnokorejskega porekla napačno napisal poštno številko. Policija je tako rešila uganko, kje je bil morilec dve uri, medtem ko je zgodaj zjutraj ubil dve osebi v študentskem domu in ko jih je kasneje v poslopju s predavalnicami pobil še 30.

Študenti na univerzi v Virginii so bili po objavi Čojevega posnetka zgroženi in ogorčeni.
Študenti na univerzi v Virginii so bili po objavi Čojevega posnetka zgroženi in ogorčeni. FOTO: Reuters

Nekateri študenti univerze v Virginiji so se ob prikazovanju zadnjih posnetkov napadalca, ki je pretresel njihovo študentsko naselje, zbrali v prostorih kavarne in si jih skupaj ogledali. Ob tem so bili zgroženi in in niso mogli verjeti svojim ušesom. „To je noro. Ubije dva človeka, nato gre na pošto, potem pa se pripravi na drugo rundo. Naravnost srhljivo je,“ meni eden od šolajočih na univerzi.

Policija naj bi po prvem streljanju v naselju imela drugega osumljenca. To je bil fant prve umorjene, Emily Hilscher, saj jim je nek študent povedal, da sta šla le nekaj dni pred streljanjem vadit na strelišče. Ravno v času zaslišanja Emilynega fanta pa je začel Čo streljati v drugem morilskem pohodu tistega dne.

Zalezovalec žensk s samomorilskimi nagnjenji

Videoposnetek je le še potrditev mračne narave študenta, ki so jo opisovali že njegovi študentski kolegi in profesorji. Ti so dejali, da je bil Čo duševno moten samotar. V preteklosti je bil že večkrat obtožen zalezovanje študentk. Tako sta se dve študentki uradno pritožili, ker ju je Čo nenehno klical in jima pošiljal kratka telefonska sporočila. V njih sicer ni grozil, sta se pa dekletu počutili zelo nelagodno.

Leta 2005 pa se je Čo tudi zdravil v psihiatrični bolnišnici zaradi samomorilne narave. Takrat je sodišče razsodilo, da je duševno bolan in da predstavlja nevarnost tako sebi kot drugim.

Kljub temni preteklosti pa je Čo lahko brez težav legalno kupil dve pištoli, s katerima je pobijal na kampusu. To je ponovno odprlo debato o razširjenosti orožja v Virginiji in v ZDA nasploh. Ta razprava se zadnjih deset let ob podobnih primerih vedno vnam, a kmalu spet potihne, saj je orožarski lobi v ZDA premočan, da bi dovolil resne spremembe k zmanjševanju razširjenosti orožja.

Novega zakona najverjetneje ne bodo sprejeli tudi zato, ker so demokrati letos večino v kongresu prevzeli s pomočjo novincev, ki so uspeli zmagati s podporo Nacionalne orožarske zveze (NRA). Ta mogočna lobistična organizacija se je sedaj za nekaj dni sicer potuhnila na strateška zasedanja za oblikovanje javne kampanje, za zdaj pa izdaja le sožalje žrtvam pokola.

Kdo je odpovedal?

Mnogi študenti se z molitvijo spominjajo žrtev.
Mnogi študenti se z molitvijo spominjajo žrtev. FOTO: Reuters

Strelčeva preteklost pa je sprožila tudi razpravo o tem, ali bi njegovo dejanje lahko preprečili oziroma opazili opozorilne znake. Družinsko ozadje mladeniča je bilo sicer urejeno. S starši se je iz Južne Koreje v ZDA preselil leta 1992.

Čo Seung Hui je starše vznemirjal že kot majhen otrok, a le zato, ker ni hotel govoriti. Sicer pa se je vedno lepo obnašal. Dedek Čo Seung Huija

Kot je pojasnil Čojev 81-letni dedek, so si v Ameriki ustvarili lepo življenje, preživljali pa so se z delom v svoji čistilnici. „Moj zet bi naredil vse za svoje otroke. Čoja je vzgojal kot dragulj, zdaj pa je naredil nekaj tako grozovitega. Zato mislim, da si ne bo več želel živeti,“ je dejal dedek.

'Pred streli varna univerza ne obstaja'

Vodilni na ameriških univerzah in šolah so že po grozovitem strelskem napadu na šoli Columbine leta 1999 sprejeli strožje ukrepe za zagotavljanje varnosti. Vendar pa je lahko varovanje celotnih študentskih naselij z veliko travnate površine in številnimi zgradbami težka naloga. Se pa vsi strinjajo, da je bilo najnovejše streljanje opomin, da bo treba na področju varnosti dijakov in študentov postoriti še marsikaj.

Strokovnjaki opozarjajo, da univerzitetni kampusi nikoli ne morejo biti stoodstotno varni.
Strokovnjaki opozarjajo, da univerzitetni kampusi nikoli ne morejo biti stoodstotno varni. FOTO: Reuters

Vodilni na univerzi v Virginiji se vse od ponedeljkovega streljanja soočajo z očitki, da niso pravilno ravnali, ko po prvem streljanju niso zaprli naselja. A strokovnjaki za varnost opozarjajo, da poostren nadzor po tovrstnih dogodkih ni vedno učinkovita rešitev. Tako so nekateri prepričani, da bi se morale univerze usmeriti k preventivnim ukrepom, kot je odkrivanje nasilja, ki bi lahko pripeljalo do množičnega ubijanja.

Ameriške univerze do zdaj niso bile pogosto mesto krvavih strelskih obračunov. Najhujši napad do črnega ponedeljka je bil tisti iz leta 1966, ko je na teksaški univerzi Charles Whitman postrelil 16 ljudi, nato pa padel pod streli policije. So pa pogoste manj odmevne oblike nasilništva, kot so napadi in posilstva.

Zdaj bodo univerze nekaj časa s trdo roko vzdrževale red, študenti in profesorji pa se bodo tako počutili varne. A ne bodo nič kaj varnejši, imeli bodo samo občutek, da so,“ pojasnjuje direktor Brudnik centra za preučevanje nasilja in dodaja: „Tisti, ki so odločeni streljati, bodo vedno našli način, kako priti do ljudi. Zato študentskih naselij ne moremo narediti varnejših.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

medomen
22. 04. 2007 21.28
ma ja Vegos, bedni so ti američani. ne morjo dojet da jih je njihova lastna država nategnila ko jim je dala toliko orožja. pobijajo se med sabo, eni pa na drugi strani zaslužijo z vsakim metkom. škoda da jih po toliko pokolih še vedno ni izučilo. sploh mi ni jasno kako še vedno ne znajo tega preprečit. da človek sploh lahko pride na šolo oborožen... nekje sem prebral da je orožarski lobi izjavil da bi morali vsi imeti orrožje, da bi lahko v podobnih primerih napadalca ustavili.. groza.
Vegos
22. 04. 2007 18.48
Luka.medo, seveda imaš prav, ampak oni bi zdaj radi zadevo prikazali takole; "He was a psychopath, what could we do? Not our problem..."
medomen
22. 04. 2007 18.41
mene pa zanima kje se da dobiti te desetkrat bolj skoncentrirane travce o katerih govori ta psiholog. ne morem verjet da kdo sploh lahko objavi kaj tako neumnega. kaj a je tip skadil en joint pa se odločil da bo pobil 30 ljudi? mislm da ne gre to tko lahko..
paparoach@volja.net
21. 04. 2007 17.52
Bla bla bla ... Kakšne bedarije so to - podelili jim bodo posmrtne diplome?!? Kaj njim ni jasno ... Pa vedno tak cirkus samo in edino okoli ZDA ... Long live America ... not!
jackoo
20. 04. 2007 22.54
Iskreno sožalje svojcem žrtev!
ahmed lackovic
20. 04. 2007 22.31
ja men se pa zdi da se ljudje prevec obtuzujemo. pogledat bi mogli njegove razloge in jih pretehtat.pa kriv ni nihce drug kot strelec bog ve kaj se je pletlo v njegovi glavi.
Ramzess
20. 04. 2007 17.22
Diplome za žrtve. S tem si pač ne bodo olajšali slabe vesti. Eni se leta zelo trudijo, da pridejo diplome, pa jo komaj lahko koristijo, drugi pa je sploh ne bodo, pa jo dobijo posmtrno. Ljudje res ne vedo več kako bi se normalno poslovili od mrtvih, zato obrede kičijo z vsem mogočim, ki mrtvim ne koristijo prav nič, le živi si stem skušajo olajšati vest.
Vegos
20. 04. 2007 15.46
Jonson, lepo si povedal.
CyberWorm@volja.net
20. 04. 2007 06.34
Hja še en k preweč biblijo brau pa se mu mal snelo tko k pojejo Clawfingerji w tem komadu : I think I'm going crazy I'm losing my mind 'cos the logic of the story is impossible to find Like a talking head I'm gonna stop making sense 'cos bad news is like sitting on a burning fence I've got one hot minute of the higher ground and like Simon said I know that silence is the sound Nevermind I'll reach nirvana even if I have to pay I'm a fool for a lifetime and a king for a day Crazy I'm going fucking crazy I'm a loser looking for the mellow gold but in the garden of sound you know the story's getting old so I'll sow my korn by the helmet in the bush and in the meantime I want you all to help me push with the tool of intolerance I'm ready to crack 'cos I've got suicidal tendencies so lets get whacked I'm gonna suck up the dust and light the fire inside and take a rollercoaster ride to the bizarre side I'm insane in the brain like a looney tune and I'll see you on the dark side of the moon I'm the man in the box locked up in chains and I'm buried deep down underneath the remains I'm a psycho maniac welcome to my nightmare I'll use your brain like chemical warfare I'm out of my mind lets count the bodies born dead and last but not least you better check your head
ferrari
19. 04. 2007 18.36
Povejte mi kaj imajo skupnega Korejec s vsemi vašimi komentarji skupnega popolnoma nič,torej ne mešajte in enačite,da je črno enako belemu,skupanega nimata ničesar,kajti nekateri boste trdili,da sta barvi ampak tudi to nista. Miren počitek pobitim in iskreno sožalje družinam žrtvam tega poboja,ki bi se lahko končal drugače.
rsp.123@email.si
19. 04. 2007 18.27
Bog se vas usmili, tuki maste pa bujno domišljijo. V Ameriki se zaradi fovšije in lastnega neuspeha scufa enemu korejčku, kle pa lapate ene kretenizme o podmornicah, Titu, Rusiji, komunizmu in podobnem sranju. Sožalje pobitim v Ameriki. Pa lep dan.
jonson
19. 04. 2007 18.20
lup... naj kapitalizem še naprej izgrajuje svet, ampak naj ga ne uničuje!
lup1
19. 04. 2007 18.14
Morda je res, da bo kapitalizem nekoč uničil svet. Ampak vsi pozabljate, da ga je kapitalizem tudi zgradil.
jonson
19. 04. 2007 18.03
eagle... točno to, kar si opisal... na kitajskem ni svobode, ker pa tam zdaj vlada tudi kapitalizem pa tudi ni pravice. Vsaka država ima svoj način izražanja neke ideologije. Komunizem v bivši Titovi Jugoslaviji ni bil tak kot komunizem v bivši SZ. V Titovi Jugi je vsak imel možnost živeti dostojno glede na ekonomsko stanje v državi - in to je pravičnost. Manjkala pa je svoboda. Tega imamo zdaj z prihodom kapitalizma, a se nam tehtnica maje v škodo pravičnosti (pravičnost v smislu enakopravnosti in ne razredne razslojenosti glede na denar). Nihče ne pravi, da je komunizem ali socializem najboljši, le dobre stvari smo si zapomnili iz teh časov, ki jih želimo imeti še naprej. Nihče ne pravi, da je kapitalizem najslabši, le slabe stvari je treba spravit stran. O tem govorim. Vzrok nasilja ni vedno družbena nepravičnost... ampak v tem primeru zgleda je tako. Končno, saj vidimo kaj dela agresivni kapitalizem po svetu... vojne! Hočem zmerni kapitalizem z obilo socialnega obnašanja do sočloveka! Upam, da je to razumljivo!
neznan13@gmail.com
19. 04. 2007 17.24
ta podmornica naj bi služila zgolj kot muzejski eksponat!! sam se mi zdi vseen potrata denarja...
ivanz
19. 04. 2007 17.23
eagle, imaš slučajno kakšne vire o eliminaciji "sovražnikov sistema" na kitajskem?
eagle33@siol.com
19. 04. 2007 16.46
Jonson!! A v komunizmu pa je pravičnost in ni svobode al kako? Mal poglej Kitajsko, k jih kr na stadionu šicajo vsako nedeljo tiste, za katere se jim sprdne da so sovražniki sistema. Sovražnik sistem pa postaneš na ta način, da rečeš besedo, ki nekomu ni všeč. V švic-fabrikah delajo od 15 leta naprej zato da lahko jejo in spijo!! Prostitucijo jim omogočajo predvsem njihovi zvodniki in "kao" varuhi, ker niso sposobni drugač zaslužit keša. Šolski sistem je tolk zagaman, da mladoletniki delajo samomore. Samo is kitajske ne poročajo vsakič o njihovih pokolih in samomorih, ker jih je preveč, ker je verjetno tudi večja cenzura medijev in ker pomojem tudi nimamo tam kakšnega dopisnika :)) Nebi jaz to posploševal in stereotipiziral, da je to streljanje izraz kapitalizma. Isto bi se lahko zgodilo kjerkoli drugje. Pri nas naprimer je še huje, ker se pobija folk kr med sabo v familiji. Fotr sina, sin mamo, brat brata, tip svojo punco itd...itd..al pa da ne omenim tragedije v Pirničah, kar se mi zdi še huje.. Orožarske industrije v Ameriki nebi zagovarjal, vendar pa pogosto ne štekam slovenske jugo-tito-nostalgije in nostalgije po komunizmu. Kupujemo njihove filme, cunje, njihovo znanje, švercamo njihovo robo, krekamo njihovo programje, uporabljamo njihove tujke in potem ko se kaj zgodi, pa udri po siromaku in bi najraje zagovarjali kar muslimane, korejce in kitajce na vsakem koraku. Res je, da ima Amerika orožje in nafto vendar ni to edino kar ima. Irak ma pa samo nafto, islam, kurac in pokrite zapostavljene ženske (usmiljenja vredne). S temi vrednotami pa prodira tudi na zahod in se množi in želi spreminjat vrednote gostujočih dežel. A je že kdo videl skupino arabcev sredi Hyde parka v Londonu. Slučajno sem imel priliko na lastne oči gledat tak dogodek. Obnašajo se tako, kot da bi bli oni domačini in angleži priseljenci. Dretje čez cel park, nobene olike, ošabnost,......itd..itd. Zakaj potem ne gledamo filmov kot so Varuh meje in V petek zvečer. Zakaj ne gledamo le Jonasa Žnidaršiča in njegovega miljonarja, katerega je začel voditi ponovno zato, ker je na Jankovičevi listi. Nisem še opazil, da bi bil v neko oddajo postavljen zopet star voditelj izpred let, razen če je šlo za bolezen ali porodniško. Zakaj že vrabci na cesti čivkajo, da je naš šolski sistem rigiden in tog. Pa še vedno se obnašamo pogosto tako, kot da želimo zdej mi zahodu poturit naše ideale, po možnosti bivšo komunistično jugo s KGB-jem na čelu in sistemi za množično iztrebljanje namišljenih proti-državnih elementov. A je kdo že opazil ta paradoks? Pred kakšnim mesecom dni sem slišal, da Slovenija razmišlja o nakupu podmornice os vojske bivše juge. Ko sem slišal to informacijo me je z ležečega položaja skoraj vrglo s kavča. Haloooo! Pa kdo bo nas revčke sploh kdaj napadu? A nimamo dovolj drugih kvalitet in se moramo zato NATU odkupiti s podmornico? Malo v razmislek in lep pozdrav!
jonson
19. 04. 2007 15.50
Ja, dobro si to napisal Angel_of _darkness. Sam kapitalizem je uničevalen. Sam socializem je "zaviralen". Sinteza obojega. Recimo 30 kapitalizma, 70 socializma.
kritika@email.si
19. 04. 2007 15.48
Motite se, v kapitalizmu je svoboda navidezna. Pravo recimo je največji nateg kapitalizma.
Angel_of_Darkness
19. 04. 2007 15.39
bosko.buha: Naslednje bo sinteza vseh režimov do sedaj. Optimalna mešanica vseh. Iz vseh potegniti dobro in ustvariti sistem, ki bo kompatibilen s hitrim razvojem tehnologije, dober za družbo in naravo. To je cilj.