Črna kronika

'Cestninske postaje bodo odstranjene letos, s pomočjo Darsa ali brez njega'

Ljubljana, 13. 06. 2012 11.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Še vedno ni popolnoma jasno, kaj je bil vzrok za prometno nesrečo na cestninski postaji Log. Voznik, ki je v kritičnem stanju, je star 72 let. So ga med vožnjo presenetile nenadne zdravstvene težave? Ali so varnostni mehovi na cestninskih postajah dovolj učinkoviti pri močnejših trkih? Zakaj so ovire sploh še na cesti?

V nedeljo zjutraj se je na cestninski postaji Log zgodila huda prometna nesreča. Policisti so nam danes sporočili tudi starost voznika. Gre za 72-letnega moškega, ki je z osebnim vozilom znamke Mercedes C200 trčil v betonski del cestninske postaje. Moški je še vedno v kritičnem stanju. V času nesreče je bila v vozilu tudi sopotnica, ki se je v nesreči lažje poškodovala.

Policisti so v nedeljo sporočili, da prve ugotovitve kažejo, da je voznik vozil z neprilagojeno hitrostjo, zato je trčil v betonski robnik na cestninski postaji.

A v javnosti je slišati tudi, da obstaja sum, da je imel voznik med vožnjo nenadne zdravstvene težave. O tem smo povprašali tudi tiskovno predstavnico ljubljanskih policistov Majo Ciperle Adlešič, ki pa je dejala, da te zadeve ne more komentirati. Je pa razložila, da glede okoliščin prometne nesreče policisti še zbirajo obvestila.

Je imel 72-letnik nenadne zdravstvene težave?
Je imel 72-letnik nenadne zdravstvene težave? FOTO: Promet.si

Zakaj so cestninske postaje še tam in kako je poskrbljeno za varnost?

Na Darsu so za 24ur.com dejali, da so bile leta 2008, ko se je uvedel vinjetni sistem plačevanja cestnine, vse večje cestninske postaje opremljene z mehovi. In kako delujejo mehovi? Na Darsu odgovarjajo, da je v njih zrak. Opremljeni so z ventili, ki ob naletu vozila iz meha spuščajo zrak.

Tip meha, ki je bil nameščen na delu CP Log, kjer se je zgodila nedeljska nesreča, je bil testiran za nalete, ki se zgodijo pri hitrosti 80 kilometrov na uro, kar pa glede na omejitev hitrosti v širšem območju cestninske postaje (60 kilometrov na uro) in njenem ožjem območju (40 kilometrov na uro) zadošča, zatrjujejo na Darsu. 

Varnostni meh po nesreči na CP Log
Varnostni meh po nesreči na CP Log FOTO: Bralec Simon

Na vprašanje, kdaj bodo odstranili cestninske postaje, so nam odgovorili, da je bil pilotni projekt za preureditev čelne cestninske postaje Log izdelan, v zvezi s tem je bila pripravljena tudi razpisna dokumentacija, vendar do objave razpisa ni prišlo, saj jih je ministrstvo za infrastrukturo in prostor pozvalo, naj omenjena dela opravi v lastni režiji. "Dejstvo je, da v družbi DARS, d. d., nimamo večine potrebnih resursov, še zlasti ne tehničnih, da bi to lahko naredili sam," ob tem dodajajo.

Kaj na očitke pravijo na ministrstvu?

Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor so za 24ur.com dejali, da so njihove poglede na odstranjevanje v preteklih mesecih že večkrat pojasnili. Spomnimo pa tudi, da je stranka SDS v predvolilni kampanji večkrat poudarila, da bodo odstranili cestninske postaje.

Kljub temu so nam dejali, da je za njihovo ministrstvo "nesprejemljivo, da ovire, predvsem na čelnih cestninskih postajah, ki povzročajo nevarno oviro v prostem prometu, v preteklih letih niso bile odstranjene. Odstranjene bodo letos, s pomočjo Darsa ali brez njega. Dokler se to ne bo zgodilo, zadeve ne bomo komentirali," so še dodali.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (164)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

hotchilipoper
14. 06. 2012 08.42
+4
Čaka se samo to,kdo bo dal večjo provizijo
HooplaToopla
13. 06. 2012 23.57
+13
Zakaj so ovire sploh še na cesti? Zato, ker se sleparji ne morejo dogovoriti, koliko bi na račun stroškov odstranitve lahko ukradli zase. In drug drugemu mečejo polena pod noge.
kubo
14. 06. 2012 04.52
+0
lahko,da je imel napacne ocala gor in je bilo njemu od dalec prevec blizu..... :)
sazas
14. 06. 2012 10.09
"Na vprašanje, kdaj bodo odstranili cestninske postaje, so nam odgovorili, da je bil pilotni projekt za preureditev čelne cestninske postaje Log izdelan, v zvezi s tem je bila pripravljena tudi razpisna dokumentacija, vendar do objave razpisa ni prišlo, saj jih je ministrstvo za infrastrukturo in prostor pozvalo, naj omenjena dela opravi v lastni režiji." Poglejte projektno dokumentacijo! Dovolj je, da pogledate samo elektro del, pa boste videli, da to ni "šala mala". Ampak ministrstvo za to nima potrebne izobrazbe...
BMWmunja
13. 06. 2012 23.29
+5
Odprite komentarje povsod, postavite admina v kot! & DELITE S PRIJATELJI Problem Mravlje: mravlje sovražijo kumarice olupek kumarice dajte na mesto, kjer se pojavljajo Če želite bistri led: prekuhajte vodo preden jo zamrznete Da vam ogledalo sije: očistite ga s Sprite-om Da spravite žvečilni gumi z obleke: dajte obleko za eno uro v zmrzovalnik Da bo belo perilo res belo: Potopite ga v vročo vodo z rezino limone za 10 minut Za sijoče lase: žlico kisa vtrite v lase, nato izperite Izcedite maksimum soka iz limone: potopite limono v vročo vodo za eno uro Neprijetenj vonj pri kuhanju zelja, ohrovta... dajte v lonec košček kruha Da vam ne bi solzile oči pri rezanju čebule, žvečite čikgumi Da hitreje skuhate krompir: pred kuhanjem olupite polovico enega krompirja. Čiščenje madeža od črnila z obleke : madež dobro natrite z zobno pasto in pustite, da se dobro posuši, nato sperite hitrejše lupljenje kuhanega krompirja : takoj po kuhanju damo krompir v hladno vodo Se želite znebiti miši in podgan? Posujte s črnim poprom mesta, kjer se gibljejo. sigurno bodo zbežali. KITAJSKI PREGOVOR:
N0Nlame
14. 06. 2012 00.54
-1
sasko1234
13. 06. 2012 22.15
+0
Teli stari ljudje so dejansko najbolj nevarni v prometu. 95% izmed njih sploh ne pozna CPP. Nad 65 letom bi bilo potrebno vsako leto delat zdravniškega in CPP. Ker tole al pa recimo ko srečaš babico, ko ti gre v krožnem nasproti se pač nebi smelo dogajat
Super1337
14. 06. 2012 03.22
+0
zgrešijo izvoz v rondoju in grejo rikverc...hehe
Mr.JanHara
13. 06. 2012 20.43
+6
Srčno upam, da bo v najkrajšem času lastnoročno odstranjevala cestninske postaje tudi njena gn(i)ada, madam Mateja Duhovnik v zaporniški uniformi. Če izvem, na katerem prehodu bo, pripeljem mimo, se naredim, da mi je "poslabilo" in jo s polnim plinom povozim v franže, da tudi z lopato ne bo kaj strgati. Mogoče s špahtelnom.. Strinjam se z dorijen, ne bodo kriva leta, kriv bo voznik, ki se bo že kako izmazal!
Tucci
13. 06. 2012 20.33
+4
Niso kriva leta, kriv je voznik kot tak.
pato-123
13. 06. 2012 19.01
-8
72 letnik za volanom? RESNO? Največje grožnje v prometu so starejši ljudje, ki se jim tresejo roke, že ko vtikajo ključ v avto, kaj šele da ga vozijo. Svastha
Mr.JanHara
13. 06. 2012 20.45
+10
Bi ti videl, kako se meni tresejo roke, ko bi ti nategoval oslovska ušesa!!! Na vrhu glave na metuljčka, kot Miha brejc pod vratom!
Scorpia1
13. 06. 2012 22.52
+5
Ok 72 je lahko blazno velik al pa je 72 letnik v telesu 50 letnika, tako da prosim ne posplosevat...
jcl2010
13. 06. 2012 18.42
-5
vam jst povem kaj je vzrok pa nisem niti članka prebral :)....to da se lahko 72 folk star vozi po infarktu z sivo mreno :)
Barbara Kopa? 1
13. 06. 2012 18.58
-13
točn tako, ti maš čist prou. kaj ma za delat 72 letnik delat za volanom.
liskub
13. 06. 2012 19.56
+16
Sram naj vas bo ki takole komentirate da voznik star 72 let nima kaj delat za volanom.Sigurno je boljši šofer kod pa večina vas pametnjakovičev ki pišete komentarje.Sem kar precej na cesti pa vidim kaj se dela ko telefonirajo frajerji pa pozabi kakšna luč je na semaforju,prestavlja z levo roko enkrat je na enem drugič na drugem pasu in tako naprej.Ne obsojajte ker večina vas ki pišete vem da nimate nikakršne vozniške kulture,morda pa niti vozniške niste naredili ali vam je pa odvzeta in ste zato zadirčni
idrca
13. 06. 2012 20.11
+12
Ko dopolnil 72 let če jih sploh boš ali boš še istega mnenja mislim da ne.
Mr.JanHara
13. 06. 2012 20.47
+6
jcl2010 "s" sivo mreno in ne "z" sivo mreno. Še slovensko ne znaš, pa tu pametuješ. Pojdi v drugi razred devetlekje, če te sploh sprejmejo.
Scorpia1
13. 06. 2012 22.54
Ducky112
13. 06. 2012 18.17
+4
Ne krivite za vse DARS! Voznik si je sam kriv.
Barbara Kopa? 1
13. 06. 2012 18.59
+3
Elena Konic
13. 06. 2012 21.31
-1
ughiue
13. 06. 2012 18.10
+6
kriv je dars.na teh ovirah stojijo pa gledajo vinjete..zato še stojijo
Barbara Kopa? 1
13. 06. 2012 19.00
+3
Ne to pa sploh ni res naredijo kanal, in moraš pač vozit po omejitvah, kar pa zate verjetno ne drži, če bi se vsi držali omejitev 40 skozi otokov ne bi bilo takoh nesreč, vsak dan grem mimo teh otokov in ni dneva ko ne bi videl da bi šli skozi več kot 100 na uro.
dirkac_007
13. 06. 2012 17.47
-18
vzrok je bila prevelika hitrost oz. slabovidnost 72 letnika...kaj tak še počne na cestah oz. kdo takemu da izpit!!!
KopulacijskiO
13. 06. 2012 17.53
+11
Barbara Kopa? 1
13. 06. 2012 19.02
-9
kdo ga je pa tebi, izpit do 68 leta pol pa adijo izpit, tko pač je.
Mr.JanHara
13. 06. 2012 20.58
+2
dubko, izpite ste delali v Kumrovcu, za vožnjo po javih cestah rabiš VOZNIŠKO DOVOLJENJE! Povej naprej, da ne bo vsa svojat tukaj nabijala z izpiti!
tepee
13. 06. 2012 16.11
+9
Duhovnica bo odstranjena še letos.....
Rde?iAlarm
13. 06. 2012 17.11
+8
iz darsa sigurno sam ko bo dobila na MOL še boljšo službo katero že ima zagarantirano
rob3rt
13. 06. 2012 17.12
+4
tudi če bi bila že predlani, bi to bilo prepozno...
KopulacijskiO
13. 06. 2012 17.52
+7
admin, v ustavi piše, da se nas ne sme ločevati po spolu! Zakaj si torej zbrisal moj komentar, da je treba odstaviti tudi duhovnike, ne samo duhovnice?
kurcvasgleda01
13. 06. 2012 18.01
+9
zato ker žališ cerkev...popovci pa hodijo k maši in imajo vse tri zakramente
KopulacijskiO
13. 06. 2012 19.52
tepee pa žali evangeličansko cerkev, kajti le tam majo duhovnice!
I_LL_BE_BACK
13. 06. 2012 20.10
+1
Za na MOL bo res primerna. Zoki rabi "sposobne". Gliha vkup štriha
tir1A
13. 06. 2012 15.17
+22
Pa zakaj bomo rušili otoke. Že tako jih imamo malo v Sloveniji. Lahko bi postali turistična znamenitost Slovenije, saj malokrat vidiš otoke na AC. Postavimo gor ležalnike, kučice pa spremenimo v barčke! :)
Barbara Kopa? 1
13. 06. 2012 19.05
+0
Ja ti pa lahko še plešeš, pa se honorarno zaposliš.
Scorpia1
13. 06. 2012 22.56
anon_imus
13. 06. 2012 15.17
+0
Kaj zaj Janša? koliko se jih še more zabit, da se bo kaj naredlo oz. da se bo obljuba izpolnila? 10+100 - vic leta
Klampfman
13. 06. 2012 15.22
+15
Nočem zveneti, kot "branilec vlade", ampak po treh mescih na položaju, se je pristojni minister vsaj lotil zadeve. Če ne bo nič narejeno, potem lahko šimfamo ob koncu leta. Pahorjeva vlada oz. pristojni minister Vlačič ni uspela v treh letih nič narediti.
anon_imus
13. 06. 2012 15.27
+4
se strinjam ja... ampak temu je tako zato, ker levica ne bojkotira reform v tolikšni meri kot jih je prej janša... ampak ga razumem, pač blo se je treba borit za oblast, tudi na škodo Slovenije.
Uporabnik811241
13. 06. 2012 15.35
+2
Za porušitev cestninskih ne bo referenduma tako ,da tukaj ni kaj raspravljat ta vlada ni tip top pokaže pa vsaj nekaj volje naprem nesposobni Pahorjevi vladi ,kjer minister Vlačič samo govoril ,da ne more vnovčit bančne garancije ,da bi poplačal podizvajalce !! Cestnin niso bili sposobni zrušit na železnice so pa vlačili brezplačnega svetovalca ,ki je na koncu odnesel goro denarja !! Malo se vsak naj zamisli in pogleda kaj je prejšnja vlada sploh dobrega naredila razen ,da je vzela kredit za plače javne uprave !!
rob3rt
13. 06. 2012 17.13
+2
@anonimus in kaj imajo cestninske postaje veze z "reformami"?
anon_imus
13. 06. 2012 17.55
-3
Barbara Kopa? 1
13. 06. 2012 19.04
+2
Černač naj bo pa tiho, ker gleda sam na svojo rit, prepotentnež, tko kot vsa njegova kompanija.
Uporabnik740916
13. 06. 2012 15.15
+3
@Symons: na štajerskih koncu avtoceste LJ-MB so povsod znaki 40 postavljeni. Pa tudi če je na tleh postavljen, zakaj se ga nebi držal. Aja točno, prideš 3 minute pozneje.
tuttikaki
13. 06. 2012 15.21
+0
glede na to da si tak pravilnež, predvidevam da bi zagovarjal tudi znak STOP, če bi ga zaradi varnosti postavili pred cestninsko in verjetno bi zagovarjal tudi policaje ki bi veselo kazni pisali vsem 99.9% nepravilnežem....al se motim?
Uporabnik740916
13. 06. 2012 15.24
+9
Kar se mene tiče, nimam težav s tem, če na vsak pas na vsaki cestninski postavijo radar, ki pošilja položnice. Če se pelješ po predpisih, ne dobiš položnice - ane. Fizično te pa nihče ne omejuje, da se pelješ 100. Samo ne potem jokat, da si dobil položnico.
clioman
13. 06. 2012 15.52
+2
torej polek tega da te olupajo za 95e pri vinjeti naj še radarje postavijo da če se 50 pelješ si še ob par evrov? znaki gor znaki dol cestninske ute nimajo kaj na avtocesti za iskat če niso več v uporabi... edini v eu ko se 40 vozimo z vinjeto na avtu...
tuttikaki
13. 06. 2012 16.32
-2
važno da ti ne dobiš položnice, in nihče tukaj ne govori o tvoji položnici ampak o sistemu katerega smo kot ovce sprejeli...in ja če voziš po predpisih ne dobiš položnice, to vsi vemo, ne rabimo tebe da to oznanjaš. Kar se pa mene tiče, še nikoli nisem jokal če sem položnico dobil, ker sem jo očitno zaslužil. In še enkrat ne govorimo o tvoji položnici ampak o sistemu zaradi katerega je totalna štala na cesti, mogoče pa si spet samo ti pravilnež in mi tega ne razumemo....no pa da vidimo ovčke z minusi....dejmo kakega potalat
rob3rt
13. 06. 2012 17.20
+1
@Leon Dobnik Verjetno predpisov na avtocestah ne kršiš zato, ker nimaš vinjete :P
Nino Kopše
13. 06. 2012 15.04
+0
Kak bojo pa potem preverjali vinjete, če nebojo meli cestnin? :) verjetno se jim gre bolj, da lahko več folka vstavijo...
RED_line
13. 06. 2012 15.10
+3
of horse. kdaj pa je še država delala za varnost ljudi.
mare.florida
13. 06. 2012 14.56
+8
Kot je praksa pri nas se zmigajo šele ko padejo žrtve...SRAMOTA!!!
Uporabnik740916
13. 06. 2012 14.09
+10
O sposobnosti DARSa, nenehnih gradbenih delih na enih in istih delih avtoceste in občasno nelogična signalizacija je zgodba, o kateri bi kdaj drugič. Ampak omejitev na tistem delu je 40 in če je omejitev 40, se je pač treba toliko peljat, ne pa 60 - 80 kolikor se folk večinoma vozi. In če bi se ta gospod peljal 40, trčenje verjetno nebi bilo tako hudo oziroma bi mogoče lahko pred trčenjem zmanjšal hitrost. Neupoštevanje hitrostnih omejitev (čeprav so mnoge precej glupe) in živčnost voznikov, čeprav se pelješ še 5 čez omejitev (In ti pelje potem 3 cm za ritjo) se vzrok za marsikatero nesrečo na AC, ko je potem treba zavirat. Se pa strinjam cestninske je treba umkanit.
Sabina Poto?nik 1
13. 06. 2012 14.27
+8
V tvojem komentarju me je najbolj zmotilo da si voznika obsodil na podlagi predvidevanj.
Symons
13. 06. 2012 14.44
+6
@LEON DOBNIK. Kje je znak za omejitev 40 km/h? Na tleh narisan. Ne vem glih, če je to po predpisih. Zadnji znak, ki je postavljen je omejitev 60 km/h.
tuttikaki
13. 06. 2012 14.52
+16
jaz pa žal ne morem biti tako toleranten, to da so sploh omejitve potrebne in da je vozišče nevarno, to NI samoumevno. Naša država že tako pobira visoke davke in darsu plačujemo pošteno za te neurjene in nekvalitetne ceste, pa še vedno ne naredijo nič oz čakamo da se nekdo ubije ali razbije, potem krivimo hitrost in voznika in tako naprej..... vmes polnijo državni proračun policaji..... na koncu pa se mi narod ''ovčadi'' sprijazni s tem da to je tako in bomo plačevali v evrih, živcih ali z življenjem. Medtem ko pa povoziš kako stvar na AC se DARS neumnega naredi in reče to je verjteno padlo s kakega vozila in ... blah blah blah, in NE odgovarjajo za škodo.... Pa kaj smo z lune ??? zakaj potem plačam Vinjeto?? Da se bom vozil po gradbiščih, med betonskimi postajami, po neustrezni podlagi v tunelu, ter čakal ker ONI delajo in revčki ne morejo delati po noči (ker je pre nevarno) čeprav cel svet dela večinoma ponoči, ko ni takega prometa...... pol se vprašajte kaj smo??? OVCE smo !!
tuttikaki
13. 06. 2012 14.54
+6
...in ja....za nobeno štalo nihče ne odgovarja, na odgovornih delovnih mestih....plače pa si izplačujejo kot da so odgovorni za cel svet....
Matevž Snoj
13. 06. 2012 14.56
+6
@symons, točno tako! po zakonu morata biti vertikalna in horizontalna signalizacija usklajeni oz. je lahko horizontalna signalizacija samo dopolnitev vertikalne. horizontalna signalizacija brez vertikalne nima nobene veljave.
Uporabnik740916
13. 06. 2012 15.30
Uporabnik740916
13. 06. 2012 15.31
+3
matevzz: kot sem rekel, večinoma vozim na relaciji LJ-MB, so okrogli znaki 40 na uro. Torej je omejitev 40 na uro, so pa res tudi primeri cestninskih, kjer temu ni tako.
Uporabnik740916
13. 06. 2012 15.43
+5
uttikaki: omejitev 40 je ena stvar in nje držanje je ena stvar, stanje darsa in države pa druga. Če je omejitev postavljena, je zadeva jasna: ali se pelješ po omejitvi, ali pa plačaš. Glede DARSA in odgovornosti pa vse skupaj res, se močno, močno strinjam, drži. Neverjetno je, da razkopavamo ves čas ene in iste ceste oz. odseke. Ampak tega s nedržanjem omejitev ne bomo spremenili - sicer pa ni država nič drugačna kot njeno "ovčarsko prebivalstvo". Na uvozih na AC je omejitev mnogokrat 40. Praktično ni voznika ki bi se peljal 40, ali pa če ga dobim za sabo, da mi nebi peljal pol metra za ritjo - point, folk se ne drži pravil, potem pa pričakuje, da bo "elita" iz tega naroda kaj drugačna, ja pajade. A so take omejitve smiselne. Meni osebno se zdi, da je 60 čez cestninsko čisto uredu. Peljam se pa 40, da dam državi čim manj denarja.
tuttikaki
13. 06. 2012 16.36
+4
Saj imaš prav in pravilno razmišljaš, ampak mene še vedno moti sistem, ki ni pošten do nas uporabnikov cest - voznikov. Velikokrat zaradi ceste ki je zdelana, se naredijo francoze in postavjo znak 40 ali 50....pa še kasirajo pol tam . Pa kje živimo? Da o tem ne govorim, kaj so naredili iz bogih voznikov, posebno tistih ki jim ni dosti jasno, pa se pol vozijo povsod 45km/h za vsak slučaj, ker ne ve koliko se lahko kje pelje...?? in vsi gledajo na števce in za radarji, namesto prometa pred in za njimi...
Uporabnik740916
13. 06. 2012 17.12
+6
clioman: nihče te ne sili, da kupiš vinjeto. Lahko se voziš po regionalnih cestah. Veš kakšno stanje in za kaj plačaš 95 €. tuttikaki: itak je celoten sistem totalna neumnost (poglejmo samo kako so se razrasle cone 30 odkar so nabil kazni čez vse meje zdravega razuma), nato pa takoj za znak 30 radar pa akcija in kasirajmo. Sej je prav da so tam, a zanimivo so VEDNO na enih in istih mestih, potem ti pa še po radiju povedo kje so. Policaji bi mogli met bol gverilski sistem: danes mermo tu, čez pol ure tam, čez pol ure tule, danes ne mirmo, ampak gledamo žmigavce, itnp. E potem, bi dobili marsikaterega norca, ki na znani lokaciji pele 45, nato pa mimo vrtca 90...
oldspice
13. 06. 2012 14.08
+15
in odstranjevat jih bodo začeli ko se bo začela turistična sezona in bo tako ali tako že gneča na cestah.. ajajaj slovenija..
txoxnxy
13. 06. 2012 15.08
+1
Še mesec dni časa, če nebo kdo že prej končal v njih in jih skup zrušo !!
Klampfman
13. 06. 2012 14.01
+31
Cestninske postaje so spomenik nesposobnosti ministra Vlačiča in sposobnosti (kraje denarja) sedanje uprave DARSa.
Elena Konic
13. 06. 2012 21.30