Črna kronika

Balkanski bojevnik: časa vse manj

Ljubljana, 21. 08. 2012 14.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Po mesecu in pol so obtoženi v zadevi Balkanski bojevnik spet sedli na zatožno klop ljubljanskega okrožnega sodišča. Čeprav ima sodišče le še tri mesece časa, da izreče sodbo, sicer bodo morali odpraviti pripore, se obravnava ni nadaljevala z izvajanjem dokazov.

Dragan Tošić na sojenju.
Dragan Tošić na sojenju. FOTO: Damjan Žibert

Predsednik senata Gorazd Fabjančič je napovedal, da bodo na prihodnji obravnavi predvajali prisluhe telefonskih pogovorov Željka Vujanovića, domnevnega sodelavca slovenske skupine. Na eni od obravnav prihodnji teden pa naj bi zaslišali Draška Vukovića, prav tako nekdanjega domnevnega člana preprodajalskega združenja Darka Šarića, danes pa pričo oziroma policijskega sodelavca.

Obrambo je, tako kot večkrat doslej, na noge dvignila napoved predvajanja prisluhov Vujanoviću. Zagovorniki 17 obtoženih namreč že od začetka sojenja maja lani zaradi po njihovem mnenju nedovoljenih dokazov iz Srbije zahtevajo izločitev vseh listin iz spisa z izjemo obtožnice.

Odvetniki menijo, da prisluškovanje Vujanoviću ni potekalo v skladu z ustavno zagotovljenimi človekovimi pravicami in svoboščinami, saj je prisluškovala srbska varnostna agencija BIA (Bezbednosno-informativna agencija), ki da ni pooblaščena za prisluhe. Hkrati naj bi se Vujanoviću prisluškovalo dlje od zakonitega roka, še izpostavlja obramba. Sodišče mora o morebitni izločitvi dokazov odločiti do konca dokaznega postopka.

Kljub temu pa sta zagovornika prvoobtoženega Dragana Tošića, odvetnika Luka Zajc in Marko Bošnjak, danes znova predlagala, naj senat odloča o predvajanju prisluhov Vujanoviću, saj da obstaja "nevarnost resnega učinka prejudiciranja".

Obramba je že večkrat med postopkom zahtevala, naj se senat opredeli o teh prisluhih, vendar jim je Fabjančič vedno znova odgovoril, da bodo o tem odločili do konca dokaznega postopka. Obrambi je pojasnil, da sodišče s predvajanjem prisluhov zadeve v ničemer ne prejudicira. Tudi okrožna državna tožilka Blanka Žgajnar je poudarila, da je senat ob načrtovanju dela na obravnavi skrbno pretehtal vse dokumente.

Žgajnarjeva sodišču zaupa, da bo postopke speljalo korektno in zakonito. Kot je dejala, imajo zagovorniki obtoženih svoj načrt, kako voditi obrambo, obenem pa meni, da tudi tožilstvo aktivno sodeluje v postopku. Tako je prepričana, da se zadeva približuje koncu. Sojenje se bo po njenih besedah tako zaključilo najkasneje do konca novembra, ko se izteče dveletni rok od vložitve obtožnice. Če se sojenje v tem času ne bi zaključilo, bi morali priprte po zakonu o kazenskem postopku izpustiti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bruhalnica24
23. 08. 2012 08.02
+3
Dobili bodo odskodnine,
piki_jakob
22. 08. 2012 12.27
+1
vrana vrani ne izkljuje oči
dq
22. 08. 2012 10.17
+15
jst upam da jih bojo spustil, ker ce lahko hilda tovsak,srot , bavcar zidar in njim podobni se normalno po ulci sprehajajo pa nej se tud oni !!!! so velik vec sranja nardil te gr.baroni in pa tajkuni kokr oni.... s tem k pr baronih niso mel niti osnvnega zavaronvanja placanga, v katastrofalnih pogojih so zivel in nakonc se lacni ostal!!!!!
roten
22. 08. 2012 12.58
+10
se popolno strinjam če se bedak zadeva v sinuse se zadeva prostovolno in si je sam kriv za finančni minus gradbeni baroni so pa kot paraziti izcuzali ljudi in jih vrgli v kanal niti za hrano jim niso plačali mad tem pa ti baroni pa kot mi je znano poskrbijo za svoje ljudi pa se vprašimo kdo je večji kriminalec! če imajo borzo dela bi prosil za naslov
dq
22. 08. 2012 13.54
+7
tocno to....! :) so velik vecjo skodo nardil te smrduhi kokr "balkanski bojenviki" ce jih ze tko imenujemo :)
starivolk
22. 08. 2012 16.50
+7
normalno ti niso nič škode naredil, taki ljudje zapravljajo na veliko in spodbujajo gospodarstvo, tajkuni pa izčrpavajo podjetje in potem zapravljajo in si na Karibih rit namakajo. Tile so po moje že vnaprej obsojeni že zaradi javnosti in drugih pritiskov ali če se pa kakšen čudež zgodi in ji spustijo.
Borut Pahor 1
22. 08. 2012 09.09
+0
to so velke ribe ne pa male kakršnih so pr ns vajeni
FU.EU
22. 08. 2012 13.02
hehe +1 za nick, js bi se ahtu kdaj te bo borči zahaklu, upam da imas moda in ga bos ob priliki nazaj
bustard80
22. 08. 2012 08.04
+0
Otzzi
22. 08. 2012 07.32
+2
Kdaj bo pa Majer spet prišel na sodišče? Bo tudi zastaralo, ali je morda že, ker so vsi tako tiho?
starivolk
22. 08. 2012 07.18
+12
Me ne samo zanima nekaj, vsi pišete smrtna kazen lopovi, kriminalci itd...zdaj pa mi povejte kdo je več škode naredu gospodarstvu oz. ljudem, tile gospodje ali gospodje kot so Šrot, Kordež, Baučar,Zidar. Zaradi tajkunov so propadla podjetja ljudje so ostali brez služb, v kakšni družini oba starša, ker so omenjeni gospodje izčrpali podjetja za 500 mio eurov . skupaj čez 1 miljardo eurov. Absolutno se strinjam, če se jim dokaže krivda za rešetke.
radenko81
22. 08. 2012 11.54
+2
Najprej treba zapret vse te tajkune, potem pa lahko sodijo še njim...
IgorGorenc
21. 08. 2012 23.48
+14
Mah saj se nam že cel razviti svet smeje.. Tale Slovenija je ena velika skorumpirano mafijska burleska v kateri je edina rešitev spakirat kovčke, imetje pa prodat barabam kateri s pridom izkoriščajo te razmere in seveda imajo denar...
aojz
21. 08. 2012 21.14
+17
Mene pa skrbi višina odškodnine, ki jim jo bo sodišče prisodilo.
HiTech3
21. 08. 2012 19.52
+31
Tile možakarji so lahko srečni, da se jim sodi v Sloveniji. To je raj za zlikovce vseh vrst. Še par mesecev in bodo svobodni. Naši sodniki se intenzivno udejstvujejo samo takrat, ko se 'borijo' za svoje plače in pa za trajni sodniški mandat.
choco_muffin
21. 08. 2012 20.59
+3
Pa sploh veš, kaj je razlog sodniškega trajnega mandata? Če sodniki ne bi imeli trajnega mandata, bi politika(sploh pa slovenska) na njih izvajala ogromen pritisk, vrstile bi se grožnje, sodniki bi bili politično obarvani ali pa ne bi nikoli postali sodniki itd. Nekateri imate resnično IQ kot amebe...
Jakce
21. 08. 2012 21.17
+2
To se strinjam. Mora biti trajni mandat! Še tako ima politika povsod prste vmes!
firewall
21. 08. 2012 21.29
+10
Slovensko pravosodje je leglo vsega tega kar imamo danes. Lopovi se prosto sprehajajo po cesti, poštenjakarji pa plačujejo za njih. Sramota od države in sramota od sodstva.
abra1kadabra
21. 08. 2012 22.26
+2
BOD LOPOV PA SE SPREHAJI PO CESTI!!!! TAKO IMENOVANI FIREWALL butl
EricFlat
22. 08. 2012 08.49
+0
Choco, če ne bi bilo trajnih mandatov, bi bili sodniki prisiljeni, da bi delali dobro in učinkovito.
john gotti
21. 08. 2012 18.38
+8
ah ,ubouga slovenia
Libra77
21. 08. 2012 16.53
+10
Vsak svoj košček pogače in se že spet skače.
jester1970
21. 08. 2012 16.08
+8
Mogoče bo pa pravica zapela iz 8 nadstropja Metalke, preko parka.
jeb...
21. 08. 2012 16.34
+3
hahahahahahahahahahahaha...kdaj pa že je?
tincika7
21. 08. 2012 16.06
+24
krivi so kriminalisti k nimajo dosti znanja da za zapahe spravijo kakšno veklo dobro organizirano skupino sudišču predajo kriminalce in zravn še dokaze k niso verodostojni pomanjklivi...... zapirajo lah sam hašišarje in male organizirane skopinice prodajalcov tako zvane male ribe
EricFlat
22. 08. 2012 08.48
+2
Težko se strinjam. Zadeva je takšna, da mali hašišarji nimajo toliko denarja kot veliki, da bi lahko najeli drage in pokvarjene odvetnike.
Feels_good_man
21. 08. 2012 15.40
+20
Kaj pol če so nezakonito pridobljeni dokazi? Če so pridobljeni jih je treba upoštevat. Če so pridobljeni nezakonito mora pa za to odgovarjat preiskovalec. Način pridobivanja dokazov namreč nima nobene veze z obtožencem in njegovo krivdo.
anon.si
21. 08. 2012 15.48
+14
Ni važno kaj je prav, važno kaj je pravno.
EricFlat
21. 08. 2012 15.49
+8
Mislim, da ima Good_man čisto prav. To bi bilo vprašanje za naše veleumne pravnike.
choco_muffin
21. 08. 2012 20.53
+4
Če bi bilo vseeno, kako se pridobivajo dokazi, potem policija ne bi poznala nobenih omejitev pri opravljanju preiskovalnih dejanj. To pa pomeni, da bi državljani postali talci policijske države, ki ne bi poznala nobenih omejitev in bi tako neomejeno posegala v življenje državljanov in njihove pravice ter svoboščine(prisluškovanje, tajno opazovanje in delovanje, vdor v stanovanje itd., nasilje nad državljani, prisilna priznanja). Skratka, podobno kot v Stalinovi Rusiji ali pa srednjem veku.
Jakce
21. 08. 2012 21.04
+4
To kazensko procesno pravi gre že v absurde z varovanjem pravic obdolženega in obtoženega.
choco_muffin
21. 08. 2012 21.06
+2
Si se vprašal, zakaj je temu tako? Mogoče zato, ker bi bilo nepošteno, če bi se zapiralo nedolžne ljudi? Bolje je, da se kdo tu pa tam izmuzne roki pravice kot pa, da se zapirajo nedolžni.
Jakce
21. 08. 2012 21.13
+7
Choco_muffin, gotovo si pravnik ali študent prava. :) Vem da so nam na faksu stalno to pravili in se strinjam, da so pravice v postopku zaradi samovolje represivnih organov pomembne. Ampak vseeno gre v absurde. Če se mogoče spomniš primera iz ZDA ko so morali izključiti dokaze (priznanje) morilca nekega otroka samo zaradi napačno pridobljenega dokaza(priznanja) in je bil nato oproščen morilec, ker drugega dokaza niso imeli. Potem je vrhovno sodišče mislim da to razveljavilo na podlagi argumenta gotovega odkritja. Se mi zdi da je vse več in več pravic, ki gredo obdolženim in vse manj jih imajo policija in tožilstvo. Mogoče bi morali malo zbalansirat vse skupaj.
choco_muffin
21. 08. 2012 21.22
+1
Saj ne rečem, da tvoje mnenje ni legitimno, ravno nasprotno, ampak moj prvi komentar je bil namenjen ljudem, ki razmišljajo podobno kot srednjeveška inkvizicija.
jester1970
21. 08. 2012 22.45
+1
choco, nepravilno pridobljene dokaze bi morali upoštevati, sankcionirati pa osebo, ki napravilno prišel do dokazov.
choco_muffin
21. 08. 2012 23.13
+1
Kako pa bi sankcionirali kriminalista? Če bi ga prestrogo, bi kmalu ostali brez kriminalistov, če bi ga premilo pa bi bil ogrožen pravičen kazenski postopek.
starivolk
22. 08. 2012 07.06
+2
pri nepravilno pridobljenih dokazih bi morali gledati težo zločina in jih nato izločiti, težo zločina bi pa uvršali med zlolčine kot so umori, posilstva, zlorabe otrok..., tu jaz ne bi izločeval kakršne koli dokaze. Za tele narkokartekle pa se mi zdi neumno da toliko časa in denarja porabijo, če imajo dokaze naj obsodijo če jih ni spustijo vse dokaze, ki so jih pridobili nepravilno odvržejo. Eden pedofil ali morilec predstavlja 100x večjo grožnjo ljudem, kot pa tile, ki tam sedijo.
jester1970
22. 08. 2012 07.15
+1
Choco, ne, ne bi ostal brez kriminalistov, je pa res, da bi mogoče "ološ" odpadel. Še vedno se najdejo med kriminalisti ljudje, ki iamjo dovolj visoke moralne in etične standarde.
Sre?ni Felix
21. 08. 2012 15.35
+24
Hm, le zakaj ne bo obsodbe? mogoče zanimive stranke in se bojijo, da jih bodo razkrinkali?
nina1994
21. 08. 2012 15.24
+4
tošića za precednika slovenije
EricFlat
21. 08. 2012 15.28
+6
Jimi1
21. 08. 2012 15.33
+17
Boljše kot Jankoviča.... On samo šverca, pa ne krade !
onxxx
21. 08. 2012 15.35
+7
gram.
21. 08. 2012 16.18
+2
wheelie1
21. 08. 2012 15.08
+28
Stavim, da.... Problem so akcije prevelikega obsega - potem se zadeva zakomplicira in čas teče. Samo eden ob obtoženih bo "napodil" odvetnika, pa bo hec. Nauk: kriminal se v naši domovini splača!
EricFlat
21. 08. 2012 15.02
+33
Ne vem v čem je problem. Naj se poslušajo prisluhi. To z varovanjem pravic kriminalcev gre pri nas čez vsako razumno mejo.
MavritoGazarinni
21. 08. 2012 21.06
+6
danes kriminalec,jutri politik ali tajkun,tako to gre..
starivolk
22. 08. 2012 07.09
ne to ni res, malo si vrstni red zamešal, tajkun politik, kriminalec.
pa dobr no
21. 08. 2012 15.01
+28
Zanimivo, da se na sodiščih toliko govori o procesnih napakah.