Črna kronika

Pripnite se!

Ljubljana, 17. 03. 2008 08.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Uporaba varnostnega pasu zmanjša število smrtnih žrtev za najmanj 40 odstotkov.

Kazen za voznika ali potnika, ki ni privezan, znaša okoli 80 evrov.

Na ministrstvu za promet so tudi letos pripravili že tradicionalno preventivno akcijo Pripni svoje življenje. Akcija se začenja danes, trajala pa bo do 4. aprila. Z njo želijo na ministrstvu zmanjšati število mrtvih in poškodovanih zaradi neuporabe varnostnega pasu. Z akcijo naj bi povečali uporabo varnostnega pasu med vozniki in potniki osebnih ter tovornih vozil in avtobusov.

V Sloveniji je lani v prometnih nesrečah umrlo 52 voznikov osebnih avtomobilov, ki med vožnjo niso uporabljali varnostnega pasu.
V Sloveniji je lani v prometnih nesrečah umrlo 52 voznikov osebnih avtomobilov, ki med vožnjo niso uporabljali varnostnega pasu. FOTO: POP TV

Policija bo izvajala tako preventivni kot represivni nadzor. Policisti bodo skupaj s svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu nadaljevali izobraževanje v vrtcih in šolah o pravilni uporabi varnostnega pasu, hkrati pa bodo poostrili nadzor nad prometom. Še zlasti bodo pozorni na prevoze otrok.

Mednarodne izkušnje kažejo, da uporaba varnostnih pasov zmanjša število smrtnih žrtev in hudih telesnih poškodb za najmanj 40 odstotkov.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

SORODNI ČLANKI

  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ncnau
19. 03. 2008 14.24
Drugač smo pa way way waaaaaaaaaaay OFFTOPIC :)
ncnau
18. 03. 2008 21.36
Lej, mularija se šopiri, neglede na to kakšen avto ima... Pa ni samo mularija taka, veš... Ajd dobro, zdaj greš premerjat nesrečo med terencem in navadnim osebnim avtom :) To je nekaj druzga! @julija - to kar se tiče spuščanja se čist strinjam... ampak prej ko slej se eden najde, ko te spusti! Da ne bomo slučajno prišli na primerjavo, kdo je boljši voznik...
kleopatra-1
18. 03. 2008 20.42
pa človek mora zgubit živce ob takih komentarjih - kaj šele na cesti. Vztrajno in vztrajno o teh konjih, pa poglejte statistiko in mi povejte, kolikšen procent mularije ima 300 konjev pod pokrovom? Bistvo je vozniška kultura in upoštevanje prometnih predpisov, ne glede na konje!!!! In kakšna je razlika med žensko, ki izsiljuje prednost in med moškim, ki izsiljuje prednost??? Jaz mam glede tega na cesti več težav s slednjimi. In na drugi strani, če ne moreš izpred svoje hiše, ker te v prometni gužvi noben ne spusti na cesto, ti ne ostane drugega kot izsiliti. Cela kolona ve, da nimaš šans na cesto, če kdo ne pokaže malo kulture in te spusti, ma ne, še če je majhna luknja na oni strani ceste in bi bilo dovolj, da ta drugi samo malo nogo z gasa umakne, da jaz speljem, udari z nogo po gasu, da ja "ne bo šla ta kura ven" itd primerov...nehajte s konji, pogovorite se raje o tem, kaj sploh kultura vožnja pomeni...
Fash
18. 03. 2008 19.05
Se iskreno jast opravicujem tem zlo majhnem procentu te mularije, ki je sposobna, da ne zganja panike za volanom in,da zna predvidevati. Samo zardi tega majhnega procenta si pa ni treba mizati na en uc. Je pa razlika ce nekdo z zverino Audi Q7 prleti v Cliota z 150 km/h. Njemu v Audiju po vsej vrjetnost samo praske za unega v Cliotu pa pogreb. Mulariji (vecina moskih) je potrebno spustiti ego, da se nesopirijo in se presiljujejo stem kaksni frajercki so, ker so dva dni nazaj nardili voznisko danes ti pa stoji na semaforju in ga turira, da se cim bolj ispostavi, ko se prizge zelna luc pa po gasu in cim hitreje, da se bo ja cim bolj govorilo kako je on frajer seveda z zverino 300 konjev pri startu z zelene luci je hitrost veliko vecja kot pri 60 konjicih. Z enim polotom pa se ta frajercek nebi tko ispostavljal ampak bi lepo pelau ta avtomobilcek, ker se nima scim ispostavljat. Seveda, da nisem prevec hudoben bi lahko vozili tudi zverine v spremstu oceta npr. Jast se pa z hitrostnimi preiskusnjami ukvarjam, to je odgovor na tvoji dva iskusnji. LP.
ncnau
18. 03. 2008 18.31
Kar je zamenjano je sklopka in ponovno zavarjen lonec... To je pa tudi vse! Ob kritični situaciji ti v tisti 1 sekundi abs ne pomaga čist nič... Pomaga ti, če situacijo dojameš nekaj sekund prej! Hočem ti povedat, da če prileti pri 150 vate, ti tud airbagi in abs in svašta ne pomaga! Je res, da mularija takoj spusti volan v situaciji, ampak ne podcenjuj tistih par procentov mularije, ki znajo speljat situacijo! Tud izkušenejši ljudje spustijo volan, verjami! In ne, nisem mulo! Imam že 2 lepi izkušnji glede te odločilne sekunde. Prvič sem zapeljal iz ceste naravnost v traktor, ki je bil parkiran nekaj metrov stran ob cesti, ker drugače bi bili jaz in še 3 sopotniki mrtvi, ker je gospod (okrog 35) na regionalki podcenjeval svoje hudičeve izkušnje! Seveda mu tudi s mercedesom ni uspelo priti v škarje! Kaj je posledica? Jaz zbit avto, njemu pa še izpita niso vzel... Druga dokaj podobna, le da sem fajno podvozje skrivil in da sem bil v avtu sam... Potem pa sem rajši 191 konjski avto zamenjal za 60 konjskega in se malce umiril...
Fash
18. 03. 2008 16.47
Ti bi najprej mogu majckano kazen placati, ker tvoja zverinica od 60 konjicev (to je podatek iz prometnega dovljenja) je majckno predelana in so realni konjici vecji in s tem dejanjem placujes manjse dajatve pri registraciji tega vozila, kar je utaja. V avtu s 300 konji ni smrt prau nic drugacna od smrti v 60 konjskem avtomobilcku. Je pa precej vecja moznost da ti v svojmu 60 konjskemu stroju naj..es zaradi nespametnega mulca in neiskusenega soferja, ki se nikoli ni bil v kaksni teski sutaciji z vozilom pri 100 km/h in mi povej kako bo ta mulo odreagiral pri situaciji pr 200 km/h, ko pa je od te reakcije odvisno se nekaj zivljenj (najman 2). Tko da ne trosi neumnosti ITSWUU. Pa ne biti pametn, ker nisi edini, ki se ukvarja s predelavo avtomobilov. Normalno, da se mi lahko zgodi povzrocitev prometne nesrece, vendar z svojimi iskusnjami imam precej manjso moznost kot mularija ( predvidevam da si ti tud se med to mularijo po tvojem pisanju). Mislim, da se tudi se nezavedas da ABS na avtomobilu podaljsuje zavorno pot, kar se 80 % ljudi nezaveda!!!!!!!!! Ce se ti sploh sanja o cem govorim butlj.
DarthRevan
18. 03. 2008 16.04
Eh, pa slovenska vozniška kultura inu kultura razprave o vožnji...
ncnau
18. 03. 2008 15.57
Potem pa berem tele bučmane kot so Tonček Balonček in Fash, ki je res neverjetno pod povprečjem, ki itak ne dojame bistva... Bedak Fash, povej mi, kaj je drugačna smrt v avtu s 300 konji in avtu s 60 konji? Kaj ima veze če oba avta prideta do 150 kmh? Vsi so mrtvi... Kakšna je razlika? Edin pomen imajo tukaj airbagi, pa še ti pri taki hitrosti ponavadi ne pomagajo! Sorry Fash, expert za avtomobile, moja 60 konjska strela leti 200... Kako je to možno človek? Povej mi pametnjakovič! Seveda, samo mulc je sposoben naredit pizdarijo! A teb se ne mora zgodit, da povzročiš tragično nesrečo? A je starejši, izkušenejši ne mora? Mal pridte k pameti, pa ne obtožujte samo mularije... Vi itak samo preberete v poročilih...prekomerna hitrost...To je za vas vse... Ne piše pa nikjer in nikoli, da je ata fušal po cesti, drug ga je prehiteval in je počilo... Seveda ata nima tukaj veze Potem najbolje, da vzamemo izpite tud veliki večini žensk, ki te izsiljuje na veliko, potem pa še butast gleda! A vzamemo izpite tudi kamijonđijam, ki te izsiljuje na avtocesti? @batobre64 - Poglej prvo kako se dela izpit... Tebi avto crkne na križišču pa ne narediš izpita! Zraven imaš pa človeka, ki ima tako dinamiko vožnje, da te je strah, v tisti glavni vožnji ne naredi napake in dobi izpit? A je tukaj kaj logičnega? Ti dam primer... pridem na pregled za izpit (dooolgo nazaj), ona dohtarca men grozi s očali za v avto! Pred mano pa dedek, ki je še z očali komaj videl, mu pa reče, da mu ni potrebno nosti očal med vožnjo... To je resnično in ne lažem! Pa ne sekajte jih s temi psihotesti no...
Fash
18. 03. 2008 15.03
Pa se to sm pozabu napisat, Pravite da hitrost ubija sam tudi hitro vozim, pol pa berm komentar " kje vidite razliko med 300 in 60 konjev". 60 konjicev se ne da veliko cez 130 km/h pelat. tu pa je ogromna razlika.
Fash
18. 03. 2008 14.55
ITSWUU, Ti se najbrz zlo slabo spoznas na avtomobile. Ce nevidis razlike med 300 konjici in 60 konjici bi te prosil, da vrnes voznisko dovoljenje, ker ocitno si na zelo niski ravni znanja kar se avtomobilizma tice. Razlika je ogroma pa ne samo v konjski moci temvec tudi v tezi avtomobila in vzdrzljivosti sasije, ki ob trku zlo vpliva na posledice, tko da ce ma neki 18 letni mulc tako zverino v rokah njemu mogoce nebo nc ampak ce on tresci koga s tako zverino v neko povprecno vozilo npr Clio pa nevem, ce bo kaj veliko ostalo od potnikov v Cliotu. Ta mularija je pa problem, ker se nezaveda kaksne posledice lahko nardijo s taksnimi vozili. Tko da nepisite bedarije, da to ni vazn koliko star mulc vozi tako zverino.
batobre64@gmail.com
18. 03. 2008 13.32
Predlog: kdor v 3 (tretjem) poskusu ne opravi preizkusa vožnje, bi moral pavzirati recimo 1 (eno) leto; vozniki pred 24 letom bi vozili le avte pod 1800 ccm; psihotesti za vse voznike še posebno za tiste nad 60 letom (npr.vsake 2 leti); alkoholizirani vozniki pa na rehabilitacijo oz. tako kot na Švedskem v norišnico, saj prisebni ne vozijo pod vplivom alkohola... Ja pa alkohol dovoljen v krvi 00.....
Tonček Balonček
18. 03. 2008 13.26
Seveda se lahko ubiješ z biciklom, mopedom ali 500 kW motorjem, ampak z mopedom ne boš nikoli šibal 200 na uro. Ko s epelejš v modernem avtomobilu 200 km/h (kar je prepovedano, ampak zakaj potem sploh prodajajo take avtomobile, a za po Nemčiji?), sploh ne občutiš te hitrosti... Seveda niso enake možnosti, ker je pač 30 km/h enako padcu s treh metrov in pol, pri hitrosti 150 km/h pa z ene tridesetih.... Notorično dejstvo je, da nihče en bi imel avta s 300 KM, če bi bil motor blokiran na 130 km/h! Ko voziš, držiš za volan, posredno pa orožje, smrt... Zakaj imaš lahko orožni list el za pištolo in puško, ne pa za raketomet, top ali samohodko z bombometom. Saj, ni razlike, končno te lahko nekdo tudi s kolom po glavi..... Če se pač čelno zaletita ena kripa in en Prosche Cayenne, je skoraj vseeno, ali je kripa vozila 30 na uro, oni drugi pa 150, ni pa vseeno, v katerem avtu sediš!!
ncnau
18. 03. 2008 13.09
Nevem kje vi vidite razliko med 300 konjskim strojem in 60 konjsko kripo? Tisti 18 letni mulc ima popolnoma iste možnosti, da se ubije s 300 konjskim ali pa 60 konjskim avtom... Po vaši pameti bi bili na cesti potem samo stari klioti, poloti, predpotopni bmw-ji in podobno... Audija sploh nebi videl... Vi imate take bolane rešitve, da te kar bruhat prime! Pa šmenkiranje avtomobila bi prepovedali pa mulcem nebi izpitov dajal... Ja hudiča, najbolj da ukinemo avtomobilo pa nebo nobene žrtve...
Tonček Balonček
18. 03. 2008 12.46
V ZDA je različno po posameznih državah, v Teksasu vem da je obvezno, sicer pa oni mislijo, da so varnostne blazine alfa in omega varnosti, pa obsedeni so s čeladami, na kolesih, smučiščih itd. V Kanadi je pripenjanje obvezno, vem vsaj za Ontario, kjer so kazni kar visoke! Včasih se res zgodi, da je bolje, če padeš iz avta, preden se raztreščiš, ampak tako je pri veliko stvareh... V tujini nekatere zavarovalnice ne dajejo odškodnin, če nisi privezan! Ne moreš pač početi, kar bi hotel, potem pa zahteval denar!
kleopatra-1
18. 03. 2008 12.38
saj o tem govorim - kultura ne glede na konje. Izsiljuješ lahko tudi s povprečnimi konji. Atomobilčki na nivoju peugeot 207, clio, fiesta itd. danes vsi kar dobro potegnejo, dovolj dobro za izsiljevanje. Nisem hotela reči, da se strinjam s temi pretiranimi konjskimi močmi, ki jih stavijo v nekatere avtomobile, hočem povedati, da se s povprečnim avtom in prazno glavo brez kulture naredi veliko neumnosti na cesti.
Apocalypse
18. 03. 2008 12.32
am....julija petaros....hm....konji...ja no to je tko...nek mulc z dobrim avtomobilom izsili enga normalnega voznika, on se ogne in se zaleti kam drgam....tist mulc k je pa kriv pa pobegne...zarad dobrega avtomobila. No ja....mislim da nej potrebno govort kdo povzroča nesreče, drugo pa je seveda kdo nastrada v njih....
kleopatra-1
18. 03. 2008 12.23
Fash, kazni se boji tisti, ki dela prekrške. Zaradi mene lahko alkohol in varnostni pas zaračunajo 10000 €, me ne gane. Se pa strinjam s tabo, da bi morala biti selekcija že pred opravljanjem izpitov, ampak se bojim, da bi spadal med tiste, ki si zaradi ogrožanja izpita ne zaslužijo. Kar se pa konjev v motorjih tiče - malo poglej statistiko povzročiteljev nesreč - več je avtov z malo konji. Pa ne zagovarjam, da bi moral vsak mulc dobiti 300 konjev pod pokrovom, realno gledano jih je zelo zelo malo. Bolj kot konji je pomembna kultura, strpnost in nenazadnje pamet.
kleopatra-1
18. 03. 2008 12.15
aligatorček primitivni in egoistični - saj če crkneš, te res ne bo nič zanimalo, nas davkoplačevalce boš pa kar nekaj stal, zato zahtevamo, da si privezan. Da ne omenjam, koliko nas boš stal, če slučajno ostaneš trajni invalid. Dokler bomo Slovenci mislili samo nase, bo tako - vozniška in še marsikatera druga kultura na tleh...
hrcekmuri
18. 03. 2008 09.19
v ameriki to ni prekršek,človek se sam odloča ali se bo privezal ali ne,glede na to ,dase na zdravniške preglede čaka tolikočasa da bi lahko prišel z britofa nazaj na pregled pa mislim da za varnost svem hudičevo malo mar,važno je samo biti pomemben in trositi informacije katere nekomu ustrezajo
Draža
17. 03. 2008 23.07
Državi se gre za denar,ne pa za varnost,ve kje je profit,zapomnite si to.