Znanost in tehnologija

Nas bodo roboti izbrisali že v tem stoletju?

Cambridge, 27. 11. 2012 10.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Angleški strokovnjaki se bojijo, da bi lahko prizori iz filmov, kjer umetna inteligenca ogroža človeško raso, postali realnost že v tem stoletju. Zdaj bi radi ustanovili znanstveni center, ki bi realno ocenil stopnjo nevarnosti.

Strokovnjaki pravijo, da je skrb, da bi nas v prihodnosti umetna inteligenca resno ogrozila, upravičena.
Strokovnjaki pravijo, da je skrb, da bi nas v prihodnosti umetna inteligenca resno ogrozila, upravičena. FOTO: Reuters
Nas lahko umetna inteligenca že v tem stoletju izbriše z obličja Zemlje? To se med drugimi sprašuje skupina britanskih raziskovalcev iz Cambridgea, ki želi ustanoviti poseben center za ugotavljanje in analiziranje možnih scenarijev oziroma največjih groženj človeštvu.

Kot poročajo angleški mediji, raziskovalci pravijo, da bi v centru poskušali realno oceniti naše možnosti preživetja ob izjemno hitrem razvoju biotehnologije, nanotehnologije, umetne inteligence, ekstremnih klimatskih sprememb in morebitnih jedrskih vojn. V ospredje bi postavili prav umetno inteligenco, saj bi prav ta po njihovem mnenju lahko z razvojem inteligentnih sistemov nenadoma najbolj resno ogrozila človeško raso.

"Super zmogljivi računalniki bodo do leta 2045 ustvarili kiborge, ti pa bodo v vseh pogledih prekosili človeško inteligenco,“ je že marca 2011 napovedal Raymond Kurzweil, strokovnjak na področju umetne inteligence, ki ima kar 19 doktoratov. Več o tem ...

robot
robot FOTO: Reuters

Lahko prizori iz filmov postanejo resničnost?

Eksponentna rast zmogljivosti računalnikov bo sčasoma dosegla kritično točko, ko bo tako imenovana umetna inteligenca omogočila, da bodo računalniki sami začeli programirati ter razvijati tehnologijo v svojo korist, so prepričani.
"Pomislite, kakšen boj za surovine bi se lahko vnel med dominantnimi vrstami,“opozarja Huw Price, filozof z univerze v Cambridgeu. "Za primer lahko vzamemo gorile. Razlog za njihovo izumrtje ni ta, da smo ljudje sovražni do njih, pač pa ta, da mi upravljamo, nadzorujemo in spreminjamo okolje tako, kot nam najbolj ustreza. Žal pa naš način spreminjanja okolja ogroža njihovo preživetje,“ je pojasnil.

V centru bi sodelovali strokovnjaki z različnih področij, tako računalništva in znanosti kot tudi pravni strokovnjaki. "Na neki prelomni točki, do katere bo morda prišlo že to ali pa naslednje stoletje, se bomo morda morali soočiti z eno od največjih sprememb v zgodovini vesolja – umetna inteligenca bo ušla zakonom biologije,“ pravi in dodaja, da glede na pustošenje, ki ga povzročamo, očitno narava tudi nas ni predvidela. "Zato tudi mi ne bi smeli jemati umetne inteligence za samoumevno,“ je prepričan.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (38)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

antitrust08
15. 12. 2012 15.54
+1
Hehehe, saj so 50 let nazaj tudi ,,strokovnjaki,, napovedovali, da se bomo leta 2012 vozili po zraku, pa imeli vile na luni ..
pika poka ježek
05. 12. 2012 15.51
+4
Človek je socialno in sociološko bitje z vsemi pozitivnimi in negativnimi lastnostmi. Umetna inteligenca nima nobenega razloga, da bi nam v čemerkoli sledila, oziroma da bi nas v čemerkoli oponašala. Vsaka oblika življenja pa ima stremenje k temu da se razmnožuje, širi in da se prilagaja razmeram v okolju, ter da na koncu zamre. Ogenj ima recimo vse značilnosti življenja, edino kar mu manjka je zavest, isto je pri umetni inteligenci. Umetna inteligenca pa je vsah teoretično nesmrta, zato nima potrebe po razmnoževanju zaradi ohranjanja. Tudi okolje v katerem živi umetna inteligenca je povsem drugačno od našega. Mi rabimo trdna tla, kisik, vodo, hrano in toploto, umena inteligenca pa svetovni splet, računalniški hardware in električno energijo. Trk med nami in umetno inteligenco lahko pride le zaradi dostopa do svetovnega spleta in kapacitete računalniškega spomina in diskov. Najlažje to povem tako, da se nam recimo "spam" upre, da bi ga pobrisali, zato da bi sprostili zmogljivosti našega računalnika. Računalniku pa je tako ali tako vseeno, umetna inteligenca ni kišta, temveč program v njem.
ni_mi_vse_eno
02. 12. 2012 19.37
+4
To se nikoli ne bo zgodilo. Seveda bodo roboti bolj napredni v vsakem oziru od človeka, ampak to je že danes. Kdo zna do mikrometra natačno 3 leta brez počitka natančno ponavljati isto operacijo? Kdo pozna internet na pamet? Problem je software. Z njim določimo upravljanje. Ni važno število računskih operacij, ni važna količina znanja. Če hočemo, da bi računalnik deloval neodvisno od nas je potrebno razumeti delovanje možganov. (Vir: Jeff Hawkins: How brain science will change computing)
pika poka ježek
05. 12. 2012 15.56
+3
To pomeni le, da program ne zmore povzeti zavesti.
janez_hlod
29. 11. 2012 10.41
+4
kdor ima kaj znanja iz programiranja robotov oz. skriptiranja umetne inteligence, ve, da so to prazne marnje. še najbolj napredni "socialni" roboti delujejo na podlagi osnov teorije iger, teorije odločitev ipd.. daleč daleč od asimove prihodnosti robotov.
pika poka ježek
05. 12. 2012 15.55
+4
točno to, računalniški algoritem nima zavesti, lahko pa da pridemo do točke, ko ne bomo ločili med odzivom algoritma in človeškega uma. Ampak to bo še vedno le program, ki se ne zaveda samega sebe.
purja kolt
28. 11. 2012 16.51
+3
vsa starejša znanstvena fantastika se je uresničila .....zakaj potem " terminator" ne bi? seveda je možno, da umetna inteligenca preraste sama sebe ....oziroma to se bo zagotovo tudi zgodilo. edina rešitev zmanjšati tempo razvoja robotike in umetne inteligence. Če kiborgi kdaj dobijo svobodno voljo ...je po nas...
itenion
28. 11. 2012 11.50
+3
Pa saj problem ni v robotiki temveč v sami inteligenci Če enkrat umetna inteligenca res zaživi, bi bil njen "miselni proces" toliko bolj zmogljiv od človeškega, da bi bil razvoj napredne robotike tik za vogalom. Pri miselnem procesu seveda ne govorimo o umetnostni kreativnosti, temveč o tehnološko naprednih rešitvah. Res da so človeško možgani daleč bolj kreativni, vendar bi imela umetna inteligenca bistveno prednost pri tehnoloških rešitvah že zaradi surove računske moči in možnosti pomnjenja. Tako da ja...ne enačiti umetne inteligence z roboti; roboti so namreč samo naslednji korak, ki so brez umetne inteligence še vedno samo stroji, ki delujejo po vnaprej določenih protokolih in so načeloma nevarni samo toliko, kolikor so programirani.
Vapo
28. 11. 2012 15.05
+1
mkmorfius
28. 11. 2012 11.14
+3
kaj vsi bluzite - človeštvo je samo sebi največja grožnja - kapitalizem, razslojevanje, onesnaževanje, versko nasilje... Če bi dau robotu ukaz naj "popravi" planet zemljo, bi on najbrš v tisočinki izračunu, da je treba za rešitev planeta iztrebiti človeško vrsto... Brez zamere, žal, resnica je taka... Pa še neki za razmislt: koliko "pameti" gre z vsako smrtjo v nič? Če se že grejo, bi lahko izumili način kako neko pamet ali inteligenco ali izkušnje "shraniti" in nato "vtisniti" v nekoga drugega, ki bi to lahko izkoristil in pametno uporabil, po možnosti pa še nadgradil... Pol bi se človeštvo šele "razvilo"; ne pa da se naši otroci morajo učiti vse na novo itd...
purja kolt
28. 11. 2012 16.48
+3
ampak takrat naši otroci bi bili nekdo drug.....
thc_4u
27. 11. 2012 15.48
+3
dobri bi bli za slovenski parlament :D
Tomozuki
27. 11. 2012 14.02
+0
Ma ja. Še največ nas ogroža robotska industrializacija, kar pomeni odsotnost delavcev. Tako bo delovnih mest vse manj, plač ne bo, hrane ne bo itd.
3D-Flatland
27. 11. 2012 15.04
+2
Tehnologija ne povzroča brezposelnosti ker bi drugače 2% ljudi proizvajalo hrano drugih 98% pa bi bili brezposelni pa ni tako. Vsaka nove tehnologija, ki uniči delavna mest v drugih industrijah ustvari nova delavna mest. Tehnologija je še zalo daleč da bi nadomestila človeške možgane.
Vapo
27. 11. 2012 16.34
+0
Ni ravno tako... Prav nasprotno je... Grozljivo celo...
Ramzess
28. 11. 2012 12.53
-2
Če se izvede v tem sistemu, res zna biti problem, ...za kaj takega mora biti povsem drugačen sistem, ne pa kapitalistični.
pika poka ježek
27. 11. 2012 13.46
+0
Dajte no, to so pravljice. Prvo morate vedeti kaj umetna inteligenca sploh je. Gre le za računalniški program, ki se samodejno uči na podlagi "izkušenj" pridobljenih iz senzorjev. Prvo, umetna inteligenca ne razmišlja abstraktno temveč matemaditčno.Drugič, umetna inteligenca nima zavesti.Tretjič, umetna inteligenca ne razmišlja o lastni koristi.Četrtič, umetna inteligenca ne razmišlja o rudarjenju, o metalurgiji, izdelavi kablov, izolaciji in podobnemPetič, umetna inteligenca stremi le k uresničenju vnaprej programiranega ciljaŠestič, umetna inteligenca ne razmišlja o smrti.Sedmič, umetna inteligenca ne čuti potrebe po druženju, sodelovanju z drugimi umetno inteligentnimi bitji.Osmič, umetna inteligenca je odvisna od zmogljivosti in zanesljivosti strojne opreme.Devetič, obstoj umetne inteligence je odvisen od napajanja. Desetič, umetna inteligenca je povsem odvisna od proizvodnje človeške delovne sile.
Vapo
27. 11. 2012 13.55
+12
Ježek, žal moram ugotoviti, da si v vseh desetih točkah vsaj 10 let v preteklosti...
kuglaonboard
27. 11. 2012 17.19
+7
Jp - se strinjam. Malce je fant še za časom. Premalo bere in preveč sanja.
lordslayer
27. 11. 2012 12.54
+2
bi nas mogl že v prejšnjem, ampak Judgement Day ni prišel :)
Ramzess
27. 11. 2012 12.35
+5
Govorijo o bioničnih izdelkih, denimo udih, potem pa ponudijo neke primitivne izdelke, ...teorija je eno, praksa pa drugo, nimajo pojma o pojmih kaj šele o praktični izvedbi. Sicer pa tak center, kot mnogi drugi, v tem svetu ne bo mogel 'realno' ocenjevati stopnje nevarnosti,. saj bo ocene dajal pod vplivom in interesi močnih in vplivnih.
Ramzess
27. 11. 2012 12.31
+0
Preveč linearno razmišljajo, pozabljajo da ima narava svoje varovalke in meje, ...to velja tudi za človeka in njegovo početje, ...
Vapo
27. 11. 2012 12.38
+9
Kaj pa, če je umetna ineligenca varovalka narave za človeštvo?
devote
28. 11. 2012 10.53
+2
dober pomislek...ker če bi ena stvar v vesolju šla v nedogled bi tista bila bog... tako pa se vse slej ko prej zameji.
VeNoM
27. 11. 2012 12.30
+4
Trenutna stopnja umetne inteligence je še zeloooooo daleč od človeške
gnu
27. 11. 2012 12.36
+18
VeNoM
27. 11. 2012 12.37
+11
enoh
27. 11. 2012 12.25
-2
s tem si spet nekdo ustnavlja firmo samo za o, da bo lahko imel službo.... nič druzga...
enoh
27. 11. 2012 12.25
+2
toti sos e to zihr od naše javne uprave učil... ustavri delo da delaš, četudi je njegov namen zgolj za tvoje delo
R0ss0
27. 11. 2012 12.12
-2
Roboti nas bodo ogrožali? Sej kakšne robote so naredili da nas lahka ogoržajo? Te robotski sesalci za stanovanja ki stanejo 500€ in robotske kosilnice za 3000€? Jah se že bojim......
Ramzess
27. 11. 2012 12.30
-3
Se strinjam, "inženirjev in programerjev" iz Hollywooda še dolgo ne bodo dosegli, vsaj uradno ne.
Vapo
27. 11. 2012 12.33
+6
Daj se malo pozanimaj, kaj že obstaja, recimo v google vpiši cheetah
Ramzess
28. 11. 2012 12.50
-1
Obstaja resda že marsikaj, a večino ni za javnost.
bmoto
27. 11. 2012 11.55
-5
ne vem zakaj se vsi bojijo intteligence pa saj pamet ni povezana z nasiljem , nasilneži so praviloma tudi neumneži, ki se bojijo vsega kar ne razumejo ne verjamem ,da bi umetna inteligenca postala toliko "človeška",da bi postala nasilna prej bo nastala simbioza "brisanja" je zmožen samo človek
Vapo
27. 11. 2012 12.35
+10
Glej, saj lahko, da ne, samo ko se bo pa robot odločil, da ni smotrno saditi takih površin za prehrano ljudi, da bi bilo bolj koristno tam proizvajati energijo, bo s čisto matematiko iztrebil človeštvo, pa ne bo nobenega nasilja...
Vapo
27. 11. 2012 12.36
+13
To je tko, kot doma kosiš trato, pa zraven povoziš še par mravljišč. Se hudo sekiraš? Najbrž ne, ker tega ne počneš, da bi mravlje uničeval, amapk, ker imaš rad pokošeno pred bajto, verjemi pa ti, da se mravlje še kako sekirajo...
malimoz2012
27. 11. 2012 11.50
+10
Ljudje bodo s svojo pozrtnostjo do denarja sami sebe unicili
Explainator
27. 11. 2012 11.29
+15
prej nas bodo politiki