Gospodarstvo

Medja: S slabo banko posojilni krč še ne bo popustil

Ljubljana, 25. 10. 2012 12.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Slaba banka še ne prinaša rešitve za posojilni krč, lahko pa k temu pripomore. Za upravljanje slabih terjatev bodo potrebni sposobni mednarodni kadri, ki tudi ne bodo poceni. Potrebna bo še dodatna dokapitalizacija bank, pravijo strokovnjaki.

Prenos slabih terjatev bank še ne bo zajezil posojilnega krča, bi pa lahko naredil konec kapitalskemu krču, meni novi predsednik uprave NLB Janko Medja. Kapitalski krč bi po njegovih besedah lahko popustil, če bi po prenosu slabih terjatev privabili več tujega kapitala v državo. Posledično bi lahko takrat popustil tudi posojilni krč.

Predsednik uprave NLB Janko Medja
Predsednik uprave NLB Janko Medja FOTO: POP TV

Konkretno o NLB na poslovnem zajtrku Ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji (Amcham) ni želel govoriti, je pa pojasnil, da so nekatere banke že spremenile poslovni model. Njihovo financiranje ne temelji več na zadolževanju na medbančnem trgu, kar bodo morale storiti še ostale banke in predvsem podjetja, ki morajo začeti rasti z ustvarjanjem lastnega kapitala, in ne z zadolževanjem. Povedati si je treba resnico, da tako kot do zdaj ne bo šlo več, je dejal.

In ko se bo to zgodilo, bi lahko začeli govoriti o popuščanju posojilnega krča, saj velika večina trenutnega povpraševanja po kreditih odpade na potrebe po refinanciranju obstoječih obveznosti, in ne na nove investicije.

Slovenska podjetja po stopnji zadolženosti med najhujšimi v Evropi

Marko Košak z ljubljanske ekonomske fakultete je prav tako pojasnil, da v primeru uspešne sanacije slabih terjatev še ne gre pričakovati takojšnjega povečanja kreditne dejavnosti. Pojasnil je, da je bilo poslabšanje razmerja med dolgom in kapitalom v slovenskih podjetjih pred krizo med največjimi v Evropi. Močno se je poslabšalo tudi razmerje med posojili in denarnimi vlogami v bankah.

Državni sekretar na ministrstvu za finance Dejan Krušec pričakuje, da bo izvajanje zakona o ukrepih za krepitev stabilnosti bank pripomoglo k ponovnemu zagonu posojanja s strani bank, stabilizirala pa naj bi se tudi nepremičninski in kapitalski trg. Košak je ob tem opozoril, da idealne formule za reševanje slabih terjatev bank ni, zato bo treba pogledati specifične značilnosti vsake banke posebej.

Krušec pojasnjuje, da v pristopu obstajajo nekatere podobnosti s sanacijo bank na začetku 90. let prejšnjega stoletja, so pa zaradi zahtev evropske zakonodaje bistveno drugačni pogoji.

Potrebni bodo dobro plačani in sposobni kadri, ne pa dosedanji upravljavci bank

Mark Batten iz svetovalne hiše PriceWaterhouseCoopers, ki je sodeloval pri sanaciji bank na Irskem, je pojasnil, da so imeli tam mešane izkušnje, država pa si je po njegovih besedah s hitrim ukrepanjem povrnila zaupanje vlagateljev. Država sicer še ni iz krize, je pa na dobri poti, dodaja.

Kot največji izziv je izpostavil ustrezno kadrovsko sestavo slabe banke. Dobre upravljavce, ki so nujni za slabo banko, bo treba plačati po tržni ceni, saj kot pravi Batten, ti ne rastejo na drevesih. Postopki morajo biti jasni, natančno pa mora biti opredeljena tudi odgovornost. Pri njihovi izbiri se je treba izogniti ljudem, ki so vpleteni v dosedanje upravljanje bank, a se zaveda, da to ni popolnoma mogoče, zato pravo pot vidi v mešanici mladosti in neobremenjenosti ter izkušenj.

Po očiščenju bank slabih terjatev bo potrebna dodatna dokapitalizacija.
Po očiščenju bank slabih terjatev bo potrebna dodatna dokapitalizacija. FOTO: Thinkstock

Potrebna bo še dodatna dokapitalizacija

Krušec pojasnjuje, da se že dogovarjajo z več mednarodnimi strokovnjaki, pomoč pa bi lahko ponudila tudi Mednarodni denarni sklad in Evropska centralna banka. Za zdaj glede kadrovske sestave slabe banke še preigravajo več možnosti. Del zaposlenih lahko pride tudi iz vrst zaposlenih pri bankah, ki bodo morale v zameno za pomoč države krčiti svoje poslovanje.

Državni sekretar priznava, da bo po prenosu slabih terjatev potrebna dodatna dokapitalizacija bank, glede interesa, da bi se v ta proces vključili tuji investitorji, pa je povedal, da za to obstaja zanimanje, vendar šele ko bodo banke očiščene. V tem primeru bi lahko za banke iztržili tudi bistveno višjo ceno.

Zakonu o krepitvi stabilnosti bank sicer grozi referendum. Krušec pravi, da pogajanja še potekajo, za zdaj pa na ministrstvu o načrtu B še ne razmišljajo, a to ne pomeni, da ga nimajo, dodaja.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (23)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

olyca
29. 10. 2012 15.47
+2
Pa kaj še tega kekca kar naprej kažete, Janša mu je dal delo in basta, delal bo pa tako po njegovih navodilih, kako se pa z marmelado pač počne, Ivane ti zna sve---------------------------------zje-bat !!!!
Kajetan
28. 10. 2012 21.37
+6
Aja še nekaj: - bencin Nemšija 1,529-1,549 - bencin Avstrija 1,422-1,453 Cigareti - nemčija 5 eur - avstrija 3,75 - Slo 3,10 Plače: - avstrija 1350 - delovni čas 8:30 plačano 8 ure 30 min malica - 40 urni delovnik - morebitne pavze 2x10 min so odštete - delovni teden 37,5 ur - nemčija 1490 - delovni čas 8:30 plačano 8 ure 30 min malica - 40 urni delovnik - morebitne pavze 2x10 min niso odštete - slo 584 + malca + prevoz na delo - delovni teden naj bi bil 40 ur + vbogmej kolko si delodajalec zmisli Smo pa Nemce nekaj naučli znajo reći tudi nadur ne plačamo, lahko pa jih koristite (kdaj pa je vaša odločitev...)
Kajetan
28. 10. 2012 21.27
+2
Se strinjam, ta slaba banka naj bo lividator vseh treh državnih bank, brez kakršnegakoli vlaganja vanje. Z vloženim denarjem bi lahko naredili novo močnejšo banko tukaj bodo samo 4 miljarde not zmetali da bojo na nuli pol pa še rabijo en krat toliko da začnejo delat...
illy2
28. 10. 2012 09.10
+5
S slabo banko posojilni krč še ne bo popustil hm..... in rešitev je DAVKOPLAČEVALSKI DENAR !!!! jupi....... medja vidim da te mede !!! ni te izbrala stroka, ampak plitika ( stalna praksa v sloveniji) nič dobrega ne bo iz tega žal
Hammurabi
28. 10. 2012 19.19
-2
HooplaToopla
26. 10. 2012 23.10
+7
"Medja: S slabo banko posojilni krč še ne bo popustil" -- Ni mi jasno zakaj ob tej histeriji s 'slabo banko', nihče ne pomisli na možnost, da bi raje imeli kako 'dobro banko'.
Kajetan
28. 10. 2012 21.28
+2
Zaradi tega ker je potrebno s slabo banko zbrisati sledi vanjo natrpati še 4 miljarde pol pa jo prodati. Eni pri koritu ostanojo vedno enaki..
luciluk
26. 10. 2012 22.42
+3
seveda kreditni krč na bo popustil. Breme bo šlo na slabo banko, nepremičnine bodo ostale v lasti bank-nepremičninskih lobijev in cene bodo po tej banki kvečemu narasle, kar bo pokazalo kako absurdna je tale ''slaba banka''.
olyca
25. 10. 2012 18.42
+10
NLB dajmo v najem Kramarju in sedanjim direktorjem ter guvrnerju bank Slovenije pa naj oni zadevo spravijo pod streho tako kot so jo razsuli. Do takrat jim zamrzniti vso premoženje in videli boste kako hitro bodo izčivkali od kod so prišle komande za nenormalne kredite.
izdajalecivan
25. 10. 2012 16.38
+5
prodajo naj NLB za 1 € pa ne bo nobenih krčev
Kajetan
28. 10. 2012 21.30
Pazi te banke se ne prodaja kajti hkrati za ta en eur podaš še med 30 - 45 % Slovenskega premoženja. Premisli...
GTR
25. 10. 2012 15.00
+11
Naj že nehajo govort o tej "SLABI BANKI"!!! Slabo banko že imamo! NLB!
mark54
25. 10. 2012 14.39
+18
Smo zaprosili eno slo banko za 100 tisoč € za premostitvenega kredita (ker imamo ogromno terjatev v stečajih ). In kaj nam je banka odvrnila ? DA NAS NE MORE KREDITIRATI KER IMAMO PREVEŠ SLABIH TERJATEV ! HALOOO ! Pa imamo tekoče poslovanje pozitivno in bi lahko plačevali mesečne anuitete. Prav smešno. Seveda če nebi imeli slabih terjatev ( in bi nam plačali tajkuni ) sloh NEBI rabili kredita. Zdaj pa bodoi pameten ! Tu pa ni države ki bi nam pomagala. Boljše da cr.kn.emo ! ker smo pač majhni in nepomembni ( brez političnih botrov -ne levih in ne desnih ) !
mark54
25. 10. 2012 14.30
+18
Sem navadni delavec , pa so mi nekatere srtvari ( BILE že pred leti ) jasne. Naši ekonomisti pa nevem ali so t.u.mas.ti ali pa se le delajo takšne. 1) govorijo kot da je problem sv.kriza. NE . mi imamo SVOJO krizo (POHLEPA) in ne svetovne. Da ne moremo izplavati iz krize dokler se neke stvari ne pripeljejo do stanja kot so bile pred sv.krizo. Se pravi VSE tiste ki so LASTNINILI v leti 2002 do 2009 in so podjetja spravili na kant (stečaj) zraven pa je zmanjkalo nekaj 10 ali celo 100 milijonov , je potrebno TAKOJ procesuirati , pregledati kam je šel denar ,zakaj , kdaj ,komu itd!!!! In TAKOj jim zamrzniti osebno premoženje ! In če so krivi (obsojeni ?) jim je potrebno vse pobrati (ne glede na to kako so prišli predtem do nečesa. Seveda do višine ki pokrije vse škode in stroške ! In TAKOJ blokirati račune v tujini vseh ki so velike vsote nakazovali brez ustreznih REALNIH poslov ! Dokler ne bo LUSTRACIJE , nebo konec KRIZE. Mislim da bi se kar nekaj denarja steklo nazaj v SLO. Seveda nisem optimist da bi to bilo dovolj za izhod iz krize , pomagalo pa bi radi same higijene. 2) ko gosp.minister govori da država ne rabi izvajati nekih projektov (ampak le pripraviti pogoje ) se ZELO MOTI. Mislim da nima pojma o realnem življenju. Seveda teorija mu mogoče celo da prav. Vendar država MORA hito udejanit nekaj strukturnih (infra) PROJEKTOV , ki bodo učinkovala na podjetniško klimo tako doma kot za ev.tuje vlagatelje. Čakat na njih brez da se doma kaj zgodi pred tem , ni realno ! Hitro je potrebno zgraditi zadeve ki Takoj prinašajo rezultate tako zaposlitve kot osebno potrošnjo in vzdušje v državi. Recimo elektrarne na savi (pa še kje ) Elektriko uvažamo. Hidroenergija je najcenejša in bi se v sorazmerno kratkem času investicija povrnila. In Vse lahko naredijo slovenska podjetja. Se pravi da ne rabimo tujca ( ELSTOM ?) ki bo večino denarja spravil v tujino in podkupoval tiste ki bodo odločali o poslih !!!! g. ŽERJAV !!! Investicije države lahko TAKOJ prinašajo ugodne učinke na vse kazalce gospodarske rasti . Če bomo čakali da bo država pripravila POGOJE za podjetništvo , bomo vsi prej po.cr.ka.li ! Seveda so leti potrebni , ampak učinek bo dolgoročen . Brez državnih investicij pa nebo NOBENIH investicij , ker neka podjetniška klima se mora ustvariti in to lahko ustvarijo le večji državni posli. Šele nato bodo kaki tuji investitorji prišli in investirali v slovenijo. 3) da slo ekonomski strokovnjaki NISO ZNALI svetovati in postaviti PRAVO dijagnozo g.u Pahorju pa je res žalostno. Mislim da je bilo vsakemu kmetu jasno da so banke v razsulu . če so kreditirale firme ki so v razsulu (stečaju) in ne vračajo kreditov . Če to niso znali oceniti in podrobneje analizirati stanje v banka je pa rez škandal. NEZASLIŠANO !!! 4) To kar pravi bankir , je tudi jasno vsakemu kmetu. Da če slabe terjatve "preneseš" na slabo banko ,NISI naredil še skoraj ničesar. Le to da ko izločiš pleve ,JASNO VIDIŠ da pšenice ni niti za seme. Se pravi da je potreben denar tako za poplačilo dolgov banke do tujih bank ( recimo da sel tega denarja dobi z prodajo državnih obveznic ) . A banko je potrebno DOKAPITALIZIRATI v kolikor želimo da bo dajala kredite . Za to ne rabiš biti niti bančnik niti ekonomist. Samo malo moraš vklopiti KMEČKO LOGIKO !!!! Žal tega naši ekonomisti v veliki meri NISO sposobmi ! Politiki pa še majn !
luciluk
26. 10. 2012 22.40
+4
Lepo napisano vendar samo pobožne želje. Da bi vse to uresničl, bi potrebovali l.45, kajti naveza kapital-politika-sodstvo je v sloveniji totalno prepletena. V slo. ni sodnika in ni tožilca, ki ne bi imel umazanih rod od €€€.
ivo55
25. 10. 2012 14.10
+12
...bodo potrebni sposobni mednarodni kadri, ki tudi ne bodo poceni. ... POŠTENI, NE DOMIŠLAVO DRAGI, POŠTENI SO POTREBNI!!!!!!!!!!!!!!!
Generacija56
25. 10. 2012 13.44
+15
No, sedaj pa točno to, kar trdim tudi jaz. Pa predsednik republike in tisti bolj resni ekonomisti. Kar jaz nisem. Ne bi bilo mogoče potrditi iz višjega mesta! Referendum JE potreben. Ta zakon ne sme skozi. Država bo morala jamčiti za vse milijarde, za katere bo izdala obveznice. Obveznice bo morala vnovčiti. Od koga? Od nas, državljanov. Ker iz slabe banke ne bo dohodka.... Pokrili bodo RKC in vse tajkunske kredite zadnjih 8 let. Vse bomo plačali. In potem bomo še plačali dokapitalizacijo bank, ker še vedno nimajo denarja. Zakaj? Ne zato, da bi le-te dajale kredite! Zato, da bodo živele še naprej na veliki nogi in si delile milijonske nagrade in odpravnine. A ni to že videno v ZDA? Res ne razumem, kako neumen mora biti narod, da to sprejme.
mark54
25. 10. 2012 14.33
+4
podpišem vse. Popolnoma imaš prav. Naj poiščejo denar ki je v tujini . Tudi to se da . vendar je treba biti hiter. ker ga bo (če ga že ni ) zmanjkalo , ga boto prenakazovali na 100 bank in bo zgino ! Pa blokirati vso imovino tajkunom ! HITRO !
povrsniste24kur
25. 10. 2012 13.30
+12
zakaj se dokapitalizira samo slabo poslovanje koruptivnih bank? zakaj ne dokapitaliziramo raje čisto vseh podjetij, ki imajo nek potencial in jasen vidik? dajmo raje njim denar in naj zaposlujejo, pol toliko ga ne bomo porabili, kot smo ga samo za nlb. niti vrnit ga ni treba, itak ga tudi banke ne mislijo. in tu je prav razlog, zakaj si je nekdo izmislil izraz "dokapitalizacija". kaj je to sploh? tega sskj včasih sploh poznal ni. je dokapitalizacija neke vrste pomoč? posojilo morda? darilo? kdo bi vedel, izraz sploh definiran ni, zato ga pa uporabljajo tako veselo. dajte raje povedat na glas to, kar že cel čas momljate in ne upate izrazit s kmečkimi besedami: MI RABIMO DARILO. VAŠE DARILO, DRŽAVLJANI.
povrsniste24kur
25. 10. 2012 13.44
+9
IN NIHČE VAS NE BO SPRAŠEVAL ALI SE VI STRINJATE S TEM ALI NE, TUDI ZAHVALIL SE VAM NE BO NIHČE. VI SAMO DAJTE, HOČEŠ, NOČEŠ, MAŠ AL PA NIMAŠ. DAJ!
mark54
25. 10. 2012 14.37
+1
Smo zaprosili eno ganko za 100 tisoč € za premostitev (ker imamo ogromno terjatev v stečajih ). In kaj nam je banka odvrnila ? DA NAS NE MORE KREDITIRATI KER IMAMO PREVEŠ SLABIH TERJATEV ! HALOOO ! Pa imamo tekoče poslovanje pozitivno in bi lahko plačevali mesečne anuitete. Prav smešno. Seveda če nebi imeli slabih terjatev ( in bi nam plačali tajkuni ) sloh NEBI rabili kredita. Zdaj pa bodo pameten ! Tu pa ni države ki bi nam pomagala. Boljše da cr.kn.emo ! ker smo pač majhni in nepomembni ( brez političnih botrov -ne levih in ne desnih ) !
povrsniste24kur
25. 10. 2012 13.19
+9
sploh se še zadnji dokapitalizaciji ni nihče zahvalil narodu, že se o novi govori. kam je šel ves naš denar? hočemo natančno poročilo, kdaj, komu in koliko denarja je šlo iz zadnjega "dokapitaliziranja", zanima nas kako je s tem denarjem, kje so obrača, kdo ga obrača, se smiselno porablja in in in. mislim, da je to najmanj kaj si zaslužimo kot narod - vsaj natančno vedet, za kaj je šel.
cirenij
25. 10. 2012 14.33
+1
Dam ti v vsem prav. Narod ne ve, kam je šel denar od dokapitalizacij, čeprav nosi vsa bremena. In tudi v prihodnje se ne bo vedelo kam je poniknil. Vsi, ki so kredite dobivali in odobravali, bi morali pred sodišče in pojasnit, kje je denar. Po celi Evropi in v naših nekdanjih skupnih republikah in se verjetno tudi opran vrača na privat račune . Zunaj pa donosne nepremičnine, za katerih vemo zelo malo. Pa bi se dalo ugotovit, če bi bila polična volja. Zato bi res morali dokapitalizirat perspektivna podjetja, ki bi pomenila nova delovna mesta, zagon proizvodnje in povpraševanja. Pa še drage tujce bomo najemali za svetovanje, če imamo pa tako "pametne" ekonomiste in druge strokovnjake, ki kar naprej bluzijo pred kamerami.