Črna kronika

Med ropom ubil zlatarja, zdaj naj bi ga v zaporu tlačile more, ponoči vpije in joka

Ljubljana, 07. 10. 2013 14.05 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Na ljubljanskem okrožnem sodišču se je začelo vnovično sojenje Sandiju Prešernu, ki je med ropom ubil zlatarja Antona Paplerja. Kot je pojasnila tožilka, mu vnovič sodijo, ker je sodišče na prvem sojenju odločalo le o umoru, ne pa tudi o ropu.

Na ljubljanskem okrožnem sodišču vnovič sodijo Sandiju Prešernu, ki je 28. novembra 2011 v Šiški v Ljubljani med ropom ustrelil zlatarja Antona Paplerja. Višje sodišče je ta del sodbe namreč razveljavilo, saj je prvostopenjsko sodišče v Prešernovem primeru odločalo le o umoru, ne pa tudi o ropu.

Prešeren je bil s Simonom Tkalčecem in Alijanom Brajdičem obsojen 18. septembra lani. Sodišče mu je prisodilo 17 let zapora, Tkalčec in Brajdič pa sta bila obsojena na devet let zapora. Višje sodišče je Tkalčecu kazen znižalo na šest let, Brajdičeva kazen pa ostaja ista. Že pred tem so krivdo na predobravnavnem naroku priznali Armin Hasanagič, Ivan Kanduč in Matjaž Režek, ki že prestajajo kazni, dolge med tremi leti in dvema mesecema ter štirimi leti ter petimi meseci zapora.

Neposredno pri ropu, ki je bil usoden za Paplerja, sta sodelovala le Tkalčec in Prešeren, drugi so sodelovali pri njegovi organizaciji, po oceni sodišča pa je bil "ideolog" ropa Brajdič.

Po pojasnilu tožilke Manje Prezelj Prešernu ponovno sodijo, ker je sodišče na prvem sojenju iz izreka obtožnice izločilo element koristoljubja in sodbo oprlo na umor iz brezobzirnega maščevanja. Prešeren je namreč v zlatarja streljal, potem ko je videl, da ima ta pištolo v rokah, in se mu tako maščeval, da ga je presenetil. Tožilka meni, da se Prešernu lahko dokaže tudi rop, saj so sodbe zoper preostale vpletene v zgodbo pravnomočne. "Nedvomno je Prešeren sodeloval pri tem ropu, poleg tega je tudi moril," je poudarila danes. Temu je dodala, da na prvem sojenju sodnik Prešerna ni pozabil obsoditi za rop, ampak je le element koristoljubja izločil iz opisa kaznivega dejanja v obtožnici.

Prešeren: Rekli so mi, da je v zlatarni starejši gospod, ki se ne bo branil

Po ropu zlatarne v Šiški v Ljubljani
Po ropu zlatarne v Šiški v Ljubljani FOTO: B.G.

Sodišče je v ponovnem sojenju prvi narok opravilo v začetku septembra, danes pa je zaslišalo številne priče, tudi vse obsojene za rop z izjemo Brajdiča. Tkalčec je pred sodnim senatom pojasnil, da sta bila v zlatarni le kakšnih 10 ali 15 sekund, Prešeren pa po tem, ko sta kraj kaznivega dejanja zapustila, ni vedel, ali je zlatarja zadel ali ne. Tudi Prešeren trdi, da se je v zlatarni vse hitro odvijalo, zato se po dogodku sploh ni spomnil, kam je streljal. "Rekli so mi, da je v zlatarni starejši gospod, ki se ne bo branil, in bo to čisto preprosto narediti," je Prešeren danes pojasnjeval odločitev za rop, ki se je tragično končal.

Tkalčec je senatu povedal še, da Prešeren zaradi dogodka hudo trpi, drugi zaporniki na Dobu, ki si sobo delijo s Prešernom, pa so mu povedali, da ga tlačijo hude nočne more in nemalokrat zato ponoči vpije in joče.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (29)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User830359
11. 10. 2013 21.37
res smo ubogi norcki,s katerimi se igrajo sodisca,politiki in ne nazadnje vsi uradniki....pripravite se da boste izstopili iz tega vlaka
User1100893
11. 10. 2013 21.34
Ljudje moji,ko sodisca zatajijo pri navadnih smrtnikih, potem je nekaj v narodu zelo narobe
JosipBrozDrugi
09. 10. 2013 10.35
nekaj vplivnih ljudi v sloveniji nosi priimek prešeren...
Johnny_boy
08. 10. 2013 22.54
+0
lahko bi si par let delila sobo s tem sodnikom. ne bi bilo nič hudga...brezveze a sploh kdo zna izpeljat kakaršen koli postopek ne da bi se zgodilo 100 napak? maščevanje, bi bilo če bi ju zasačil oborožen zlatar in bi morala zato pobegnit brez plena recimo in bi se potem vrnila in ustrelila zlatarja. definicija maščevanja je ravno v tem da se dejanje zgodi kasneje, po nekem drugem dejanju. pa da mu pozabijo kakih 10 let dat še za rop, pa upam da sedaj ne bodo pozabili še na nedovoljeno posest orožja, še par let ker dvomim da je bila pištola registrirana.
Jasnovidec Cosmos
08. 10. 2013 22.31
+0
Kolikor jaz vidim jasnovidno ga tlačijo more kako bo zapravljal denar katerega mu bo še nazadnje morala odšteti država za nagrado da je hladnokrvno ubil zlatarja.Električni stol mu je pripadal že zdavnaj sedaj se pa vidi še njegovo hinavsko držanje na sodniški obravnavi.Napaka kakršna koli z ni pomembno katere strani ne more spodbijati umora katerega je storil in morilec ostane morilec le,da bo spet nekdo na ta račun dodatno zaslužil po nepotrebnem.
roten
08. 10. 2013 12.08
+2
bogi bogi revček trpi in ponoči ne spi ja kar za prostovolca za v afganistan ne bo treba proračuna obremenjevat ponoči bo na straži pa kvote za nato bodo polne
User1066416
08. 10. 2013 20.50
+4
a fajn joka, dejmo se zment, pejmo mu zvečer za lahko nočko pravljico povedat, sej dvakrat ni za rečt da nam bi celo dovolil, glede na demokracijo v naših zaporih
BMWmunja
08. 10. 2013 20.57
+1
User1089305
08. 10. 2013 07.59
+12
Verjetno bo zaradi "travm" zahteval odškodnino od zlatarjevih sorodnikov....saj smo vendar v Sloveniji !!
Hugh_Mungus
08. 10. 2013 07.55
+5
"Prešeren je namreč v zlatarja streljal, potem ko je videl, da ima ta pištolo v rokah, in se mu tako maščeval, da ga je presenetil. " A samo jaz ne razberem maščevanja iz tega? Lahko da je streljal potem, ko je opazil, da ima zlatar orožje, ampak kaj je tu maščevalnega?! (Ga pa ne branim, da ne bo pomote)
espirit
07. 10. 2013 17.37
+18
res se mi smil :), morilec ubogi....
Gaja Bobek
07. 10. 2013 17.56
+16
ja pa nabito pištolco je samo za hec nosil s sabo, sigurno je to konstrukt, mu jo je kdo podtaknil
janezpodre
07. 10. 2013 17.30
+8
Če nogometni sodnik naredi takšno očitno napako, je kaznovan. Koliko bo koštalo ponovno sojenje ? Ker ga bomo plačali državljani, imamo pravico vedet, kako je lahko postavljen za sodnika takšen nesposoben trotel. In kakšen umor iz maščevanja. Umor je načrtovan, v tem primeru je kvečjemu uboj med ropom.
Ramzess
08. 10. 2013 11.31
Res je. Sicer pa smo že vajeni psihološki igric in igric s termini na sodiščih, da je le kazen večja.
113113
07. 10. 2013 16.59
+19
Nič se mi ne smili. Bilo je naklepno, kar naj ga tlačijo more do finiša življenja in na drugem svetu tudi... Samo obramba je pa druga stvar...
113113
07. 10. 2013 16.58
+6
Nič se mi ne smili. Bilo je naklepno, kar naj ga tlačijo more do finiša življenja in na drugem svetu tudi... Samo obramba je pa druga stvar...
Explainator
07. 10. 2013 16.41
+15
kako niso mogli na eni obravnavi obravnavati oboje? ni čudno, da je sodstvo v zaostanku - sami nesposobneži
Ramzess
08. 10. 2013 11.33
Kje pa si videl, da so večopravilni, ...tega ni, vsaka zadeva se obravnava ločeno, tako kot vsak obtoženi ločeno, čeprav bili skupaj pri istem dejanju.
Vapo
07. 10. 2013 16.26
+34
Upam, da ga bo mora tlačila vsak trenutek njegovega bednega življenja, podnevi in ponoči, ko bo jedel, ali ko bo kakal, ko bo spal in ko bo buden in želim mu doooolgo življenje...
Draža
07. 10. 2013 16.25
+12
Še kakšen teden in bo oproščen vsega,težka mladost,nekaznovanost,nezakonite kamer itd itd,naš zakon pač.
Misija1
07. 10. 2013 16.12
+33
Ja, na koncu je to pri nas se olajsevalna okoliscina, ker se je hotel zlatar branit, ga je ropar "MORAL" ustreliti. Ni bilo druge, pravijo nasa sodisca. Zivimo v banana drzavi, katastrofa! V ZDA in marsikje drugje, bi dobil dosmrtno jeco, pa se za to bi se moral pogajat s priznanjem, drugace bi fasal smrtno kazen! In prav je tako! Kdo pri zdravi pameti in normalnem karakterju, bo pa sel ropat s pistolo? Nihce! Tisti ki gre ropat, je ze v osnovi deviacija cloveka! Tisti, ki gre ropat z orozjem, je pripravljen ubijat. Tisti ki je sposobem ustrelit, pa ni clovek!! In da clovek stisne sprozilec na pistoli, mora imeti velik motiv! To vam povm iz prve roke, vsak ki je kdaj ravnal z orozjem sluzbeno ali pa športno, ve, da ni tako enostavno v psihi stisnit na sprozilec! Merit v cloveka in stisnit sprozilec, je predvidevam, se krepko hujse. Redki so to sposobni in tisti ki so, niso ljudje ampak monstruni! Kot taksen si tale fantic zasluzi dosmrtno jeco, pa ne taksno kjer ga bomo hranili mi, ampak taksno, kjer bo vsak dan delal normalen šiht v zaporu in sluzil denar, ki se mu bo trgal mesecno za bivanje in hrano!!! Nekdo ki je sposoben nekoga drugega ubit, bo drugic naredil enako! Ali se huje! Verjemite! Od tu naprej je pot samo še lazja, vedno lazja!
stiing
07. 10. 2013 16.20
+13
funi
08. 10. 2013 09.12
+2
Se strinjam,pa se sodnika na cesto brez zavoda za zap.
gulmor
07. 10. 2013 16.09
+19
Kar naj ga tlačijo more. Ko bi le vse zločince tako tlačile.
User913294
07. 10. 2013 15.50
+25
če bi zlatar po nekem srečnem naključju preživel, bi ga ropar zdaj lahko tožil zarad psihičnih posledic ....
User943561
07. 10. 2013 15.00
+27
hahaha, ma to sodstvo je totalno, res totalno!!! nesposobno. ma kakšne to bereš!
User447379
07. 10. 2013 14.46
+62
bu-fakin-hu !.. kaj nas more brigat če roparji in morilci jokajo v zaporu? hvalabogu da jih tlačijo more. še premalo jih. (res pa je, da tistih "tapravih" roparjev in morilcev, žal more čisto nič ne tlačijo)