Tujina

Assange o Manningovem opravičilu: Trajalo je tri leta, da so iz njega izvlekli te besede

Washington, 15. 08. 2013 08.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

"Žal mi je, da so moja dejanja prizadela ljudi. Žal mi je, da sem prizadel ZDA," je na sodišču dejal vojak Bradley Manning, ki je bil spoznan za krivega vohunjenja, ker je spletni strani WikiLeaks posredoval ameriške tajne dokumente. Assange je prepričan, da so opravičilo izsilili.

Ameriški vojak Bradley Manning, ki je bil spoznan za krivega vohunjenja, ker je spletni strani WikiLeaks posredoval ameriške tajne dokumente, se je za svoje dejanje opravičil Združenim državam Amerike.

"Žal mi je, da so moja dejanja prizadela ljudi. Žal mi je, da sem prizadel ZDA. Opravičujem se za nepričakovane rezultate svojih dejanj. V zadnjih treh letih sem se veliko naučil," je dejal na sodišču v oporišču Fort Meade v Marylandu.

Kot je povedal, je zmotno verjel, da lahko spremeni svet na bolje. "Zdaj vem, da bi moral bolj agresivno delovati znotraj sistema, če bi te spremembe želel doseči. Ko sem sprejemal odločitve, sem verjel, da bom pomagal ljudem, ne da jih bom prizadel. Na žalost se ne morem vrniti v preteklost in spremeniti stvari," je dejal. Dodal je še, da razume, da mora odgovarjati za svoja dejanja, a vseeno upa, da bo nekoč lahko šel naprej študirat in imel dobre odnose z družino.

Braldey Manning se je opravičil ZDA, a Julian Assange je prepričan, da bi moralo biti ravno obratno.
Braldey Manning se je opravičil ZDA, a Julian Assange je prepričan, da bi moralo biti ravno obratno. FOTO: Reuters

Kot je znano, je ameriška vojaška sodnica polkovnica Denise Lind Manninga 20. julija razglasila za nedolžnega obtožbe pomoči sovražniku zaradi predaje tajnih dokumentov organizaciji WikiLeaks. S tem se je izognil kazni dosmrtnega zapora, še vedno pa mu grozi do 90 let zaporne kazni. Sodnica ga je namreč spoznala za krivega v 19 od 21 točk obtožnice, med njimi v petih točkah kršitve zakona proti vohunjenju. Izrek kazni je pričakovati v prihodnjih dneh.

Assange: To je izsiljeno opravičilo!

Na vojakovo opravičilo se je že odzval ustanovitelj spletne strani WikiLeaks Julian Assange, ki meni, da bi se morala vlada opravičiti Manningu, ne pa obratno. "Opravičilo je bilo izsiljeno. Bil je zaprt v samico, slečen do golega in podvržen krutemu, nehumanemu in ponižujočemu ravnanju vlade ZDA. Trajalo je tri leta in na milijone dolarjev, da so iz pogumnega vojaka izvlekli te besede. Kot dokazuje več kot 100.000 podpisov k njegovi nominaciji za Nobelovo nagrado, je Bradley Manning spremenil svet na bolje. Tudi za našo organizacijo ostaja simbol poguma," je v izjavi na ekvadorskem veleposlaništvu v Londonu dejal Assange. "Prisiljeno odločitev, da se opraviči ZDA v upanju, da bo zaradi tega prejel za kako desetletje ali več milejšo kazen, moramo sprejeti s sočutjem in razumevanjem," je še dodal.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (96)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

jocjoc321
16. 08. 2013 07.57
+7
komaj čakam dan ko bo amerika odgovarjala za kar je storila
Frane Šajn
15. 08. 2013 22.15
+3
Upam , da ta svet le enkrat sreča in se prepriča v največje svetovno enoumje kar nosi ime Ameriška demokracija, ki jo tako vneto sejejo po svetu z ognjem in mečem. Že če samo pazljivo spremljate Ameriško kinematografijo vidite kako sprane glave imajo ti nevedni niti ne toliko, bolje nerazgledani ljudje, za njih je konec sveta na ameriški meji kot nekako pred Kolumbom!
Follow me
15. 08. 2013 17.16
+7
Dejanje kar je storil, zelo podpiram.
IlluminatiAllSeeingEye
15. 08. 2013 16.59
+8
so mu že sprali možgane
brsankovi 1
15. 08. 2013 16.16
+6
zadaj za to izjavo je verjetno pogajanje o višini kazni,možno je tudi da tega sploh ni rekel,ampak je to samo ameriška propaganda.
Angela Franko
15. 08. 2013 15.55
+4
samo upam ,da res ne trpijo zastojn ti fantje ,žal mi jih je tako so še polni življenja ampak sedaj bodo pa v strahu živeli .Upam da jim nebo preveč hudo .
umazanec2222
15. 08. 2013 15.28
+7
Ccccc uni pravi kriminalci pa na prostosti. Kam gre ta svet...
appollyon
15. 08. 2013 14.01
-44
Gospod asange, če bi hotlei kaj izvlečt iz njega, to ponavadi izlvečejo v enem dnevu z raznimi metodami ki se jih okoriščajo mučitelji! Tri leta ponavadi človek rab, ko sam pogrunta da ni naredil nič pametnega in koristnega za ljudi! Svet se vrti naprej, on bo pa kmalu pozabljen, samo neki žvižgači ga bodo še sem pa tja omenil, pa po formoih, predvsem p tistih s Teorijam zarote ga bodo imeli za boga! Je pa lahko vesel da o to naredil v 21 stoletju, 30 let prej bi se izgubila vsaka sled!
antirepresija
15. 08. 2013 14.16
+48
Ob takšnih ljudeh kot si ti brez hrbtenice in brez lastne interpretacije se ne čudim, da smo tam kjer smo.
PremierLeague
15. 08. 2013 14.47
+16
Shisui
15. 08. 2013 15.18
+16
appo je itak do konca opran, zanj je 1 milijon mrtvih v Iraku "ok".
DeBill
15. 08. 2013 13.38
+0
Mene samo zanima kaj bo, ko bo padel Fed, ali bo ta tvorba razpadla ali bi državljanska vojna.
DeBill
15. 08. 2013 13.37
+4
V bistvu je največja sreča, da je obstajala SZ in da sta sedaj Rusija in Kitajska, pa zraven Indija, drugače bi pravoverni imeli cel svet za talca.
nikhrast
15. 08. 2013 15.41
-1
o22
15. 08. 2013 13.14
+22
Prisilno opravičilo je lahko prej v posmeh ZDA kot olajšanje, ali kar koli so hoteli s tem dokazati.
DeBill
15. 08. 2013 13.30
+4
o22
15. 08. 2013 13.36
+3
Res je blaga ,karkoli drugega izrečenega pa zradirajo...
Matjaž Zvan
15. 08. 2013 13.10
+16
Malo si preberite, kako so ga po MKULTRA priročniku mučili v samici. Jaz bi po enem tednu priznal tudi, da sem križal Jezusa.
Shisui
15. 08. 2013 13.00
+52
ZDA dovolj je bilo, spustite tega otroka in za spremembo enkrat počistite pred SVOJIM PRAGOM! Zaradi Manninga je morda 200.000 manj žrtev v Iraku, tip si zasluži Nobelovo za mir, ne pa 90 let zapora!
DeBill
15. 08. 2013 13.30
+2
appollyon
15. 08. 2013 14.05
-8
Zaradi maninga 200.000 tisoč manj mrtvih hehe! Le zakaj če pa je dal to vse v javnost ko je amerika že zapustila Iraq! Kaj misliš da ga drugače nebi! Jst ga podpiram in ne, podpiram ga s strani ker je razkril zločin ameriške vojske in prekrivanje le tega( (napad novinarjev s helikopterji), vendar ga ne podpiram v njegovem dejanju. Imaš tudi druge variante kako to pokazat svetu in nebi bil izdajalec.
DeBill
15. 08. 2013 14.34
+7
Ja, povej kako? A greš na sveto pot po mehiškem zalivu nafto pobirat?
PremierLeague
15. 08. 2013 14.50
+6
appolyon bolj ko berem tvoje komentarje bolj se mi zdi da si star 12. Ne mores izdat tajnih podatkov svoje vlade brez da bi bil izdajalec. In ce smo ze tle, je ameriska vlada izdala vse americane s prikrivanjem podatkov. Kdo je tu res izdajalec?
Jakobjak
15. 08. 2013 12.33
+27
v času inkvizicije, na natezalnici so tudi vse priznali in se pokesali.... samo za primerjavo, kaj se dogaja....
kratkovidni
15. 08. 2013 13.37
+2
LordKEK
15. 08. 2013 12.26
+14
illuminatt
15. 08. 2013 11.34
+64
Manning! Ti si heroj! A žal živiš v času, kjer je vse obrnjeno na glavo. Vse kar je včasih bilo moralno je sedaj nemoralno in obratno. Narod pa ne vidi dlje od nakupovalnih centrov, žal.
Fuck the system
15. 08. 2013 11.17
+42
Ne rabiš se vračati nazaj in popravit, ker si naredil prav!!!
Beopen
15. 08. 2013 11.12
+36
MANNING, SNOWDEN IN ASSANGE. KAJ Z NJIMI? ZA MANNINGA SO NEKATERI ŽE PREDLAGALI, JAZ PA PREDLAGAM VSE ZA NOBELOVO NAGRADO.
torkov
15. 08. 2013 11.18
-21
Edini med temi tremi, ki je naredil pravilno, je bil Snowden. Manning pa se je sam ustrelil z bazuko. Eno je, če razkriješ samo podatke o nezakonitih dejanjih, drugo pa če med razkritimi podatki manj kot 10% nezakonitih ravnanj, vse ostalo pa normalni podatki, ki delajo samo škodo državi in vsem ljudem, ki jih imajo v tujini. Assange je pa itak attention whore.
Beopen
15. 08. 2013 11.23
+19
Ali je zakonito tudi nehumano, nepravično in brutalno mučenje zapornikov v Guantanamu, ob tem, da nimajo pravice do odvetnikov in ob dejstvu, da za nekatere zagotovo upravičeno obstaja možnost, da so povsem nedolžni? Ali je upravičeno, da Amerika tiho podpira Izrael pri neupravičeni in nezakoniti gradnji judovskih naselij na zahodnem bregu?
torkov
15. 08. 2013 11.29
-6
Če bi razkril samo take podatke, bi bil oproščen ker bi deloval v okvirjih zakona. Teh pa, kot sem napisal, pa je bilo zelo malo med podatki, ki jih je kopiral in dal Assangu, ki je potem izsiljeval ZDA, da bo razkril in s tem ogrozil tudi vsa imena tajnih agentov, ki delujejo povsem zakonito in jih je tako hotel ogroziti in tudi njihove družine. Snowden je naprimer pazil, kaj je razkril in objavil samo podatke, ki razkrivajo 'nezakonita, nehumana in brutalna' dejanja.
DeBill
15. 08. 2013 13.33
+4
Katerega zakona, a to oni spoštujejo? A tako kot na Kubi v lagerju, pa z kršenjem ozemeljske celovitosti vseh ki niso pridni, pa z ... Ne nabijaj, najprej naj razjasnejo kaj o povodu za zadnjih 12 let terorja, potem se sploh lahko komu verjame. A ti veš koliko otrok so ubili v zadnjem letu? A to je humano dejanje ali kaj? A Hitler je bil humanist potemtakem?
torkov
15. 08. 2013 14.14
+0
In koliko so jih oni direktno pobili? Govoriš tako, kot da vse veš, torej lahko odgovoriš. Pa tudi bistvo mojega posta si čisto spremenil, da ustreza tvojemu prepričanju. Napisal sem, da je tip naredil bedarijo s tem kar je storil. To je tako, kot če bi nekdo hotel razkrinkati mafijca v tvojem mestu in bi zraven objavil še vse tvoje podatke o bančnem računu in tvoj pin - s tem se lahko primerja njegovo dejanje. In ja, glede 'whistleblowerjev' obstajajo zakoni ker je eden na vsakih nekaj let in tisti, ki razkrijejo samo podatke o nezakonitem ravnanju, so zaščiteni. Tako, da se rajši ti pozanimaj, če se že delaš pametnega.
DeBill
15. 08. 2013 14.38
+3
Bedarije pišeš ti ki se obešaš na posamezna dejanja. In ne mešaj jabolk in hrušk, ne delaj desničarskih spinov oz. spinov nadmoči. Nikogar ni ogrozil razen elite in njihovega denarja ter zmožnosti kontrole posameznikov.
DeBill
15. 08. 2013 14.40
+4
Podatki so se nanašali na državo, ki neprestano krši vse zakone, to pa boli ne?
ad-hoc
15. 08. 2013 11.04
+15
90 let ali dosmrtni zapor?....mislm, d ni neke bistvene razlike
odprioci
15. 08. 2013 10.54
+34
Jaz bi tudi to rekel če bi me mučili kot njega in ja so ga mučili, preverite sami. Obama je pa hinavec ko je pršel je rekel da bo spodbujal "žvižgače" a pod njegovo administracijo se se najbolj spravili na njih, da se nobeden ne bo več upal povedati kakšne grozote dela vlada.
MucekMacek
15. 08. 2013 10.59
+14
največja ironija pa je, da so mu podelili nobelovo nagrado za mir v upanju, da bo kaj naredil glede tega. bolje rečeno, bila je podkupnina v upanju, da bo kaj drugače. tako pa se je znašel v kleščah lobijev in lastnih organizacij in je vse tako, kot je bilo. nagrado bi moral vrniti, si jo bolj zasluži kdo, ki je že kaj storil za mir na svetu.
torkov
15. 08. 2013 11.20
-4
Pod žvižgače tudi po njihovih zakonih spadajo ljudje, ki razkrijejo samo nezakonito ravnanje državnih služb z namenom izboljšati stanje. Takih pa je bilo zelo malo v podatkih, ki jih je razkril. Vse ostalo pa po vseh zakonih vseh držav spada pod vohunstvo. Sam si je kriv ... če bi pazil, kaj kopira, bi se lahko še rešil.
DeBill
15. 08. 2013 13.36
-1
a si ti iz une zastražene bajte v centru lj?
torkov
15. 08. 2013 14.16
-2
Ne, samo nekdo, ki lahko razmišlja s svojo glavo in preveri stvari, preden se dela pametnega.
DeBill
15. 08. 2013 14.41
+4
Sploh so pa mučenja, brezpilotna letala in uboji z njimi, zapor izven ozemlja in podobno v čast največji "demokraciji"?
DeBill
15. 08. 2013 14.42
+1
Pa pasi za di na betonskem bloku kaj ne poškoduješ, ko skačeš od jeze okoli.