Slovenija

Odločanje med blaginjo in kapitalom

Ljubljana, 03. 09. 2008 14.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 9 min

Predsednica LDS Katarina Kresal meni, da Slovenija potrebuje spremembe, saj ne bi prenesla še enega mandata vlade Janeza Janše.

LDS je po besedah predsednice Katarine Kresal zmago dosegla že pred volitvami. "Glede na to, da sem prišla na čelo stranke, ko nihče več ni pričakoval, da bi nam uspelo, smo se zopet poenotili“, je dejala. "Težko rečem, da bo enoštevilčen rezultat na volitvah za nas predstavljal neuspeh," je med drugim v pogovoru dejala Kresalova in glede ocene dela vlade v tem mandatu poudarila:

Na volitve gremo s konkretnim programom. Nekaj, kar politika lahko naredi takoj, je, da se umakne s tistih področij, kjer nima kaj početi. Umakne naj se iz gospodarstva, meni Kresalova.
Na volitve gremo s konkretnim programom. Nekaj, kar politika lahko naredi takoj, je, da se umakne s tistih področij, kjer nima kaj početi. Umakne naj se iz gospodarstva, meni Kresalova. FOTO: Dare Čekeliš

Menim, da živimo slabše kot pred štirimi leti, in tako glede na ankete menita tudi dve tretjini ljudi, kar je zelo zaskrbljujoče. Slovenija ne bi prenesla še enega mandata vlade Janeza Janše, čas je za alternativo. LDS bo uresničila svoje cilje, skupaj s kolegi iz SD in Zares dosegla večino na teh volitvah ter postavila nove strategije za hitrejši in bolj uravnotežen razvoj Slovenije“.


Kaj pa statistični podatki o višji gospodarski rasti, manjši brezposelnosti, ki jih omenjajo na vladni strani?

Statistika je eno, drugo pa, kako ljudje res živijo in kaj imajo od dobrih statističnih kazalcev. Gospodarska rast ni posledica dobrega upravljanja države, temveč dobrih trendov v svetu. Problem je, da ta vlada ni znala izkoristiti presežkov, ki jih je naredilo gospodarstvo, in ni ničesar prihranila za slabše čase. V tem času ni začela nobene resne reforme sistemov, kot sta zdravstvo in pokojninski sistem, ki postajajo neusklajeni z razvojem družbe in staranjem prebivalstva.

Vidite se kot alternativa. Kje so konkretne razlike med vami in vladno SDS? Zdi se, da si v vseh strankah postavljate podobne cilje.

Postavljamo si podobne cilje. Poti, ki nas peljejo do tja in jih ponujamo, pa so različne. Ko poslušam nastope Janeza Janše, kjer pojasnjuje, kaj naj bi bili cilji njegovega štiriletnega vladanja, kjer pove, da bo vedno izbral ljudi, če bo treba odločati med delom in kapitalom, ter da mu gre za blaginjo, ugotavljam, da je to nekaj popolnoma drugega od tistega, kar dela. Njegova dejanja se razlikujejo od tega, kar obljublja. Po tem ocenjujem realnost njegovih ciljev.

Sam pravi, da smo na pravi poti. Bistvena razlika njegove in naše poti do ciljev pa je, da mi menimo, da je do teh ciljev moč priti zgolj po pravni poti. Zadnja leta so se cilji dosegali brez upoštevanja zakonov, s kršenjem pravil in poseganjem v človekove pravice. Pozabljalo se je, da je država dana vladi zgolj v upravljanje, ne v last. Posegalo se je v medije in gospodarstvo, takšna pot do ciljev pa je drugačna od tega, kar zagovarjamo v LDS. Zato ni dovolj pogledati samo v program stranke, ampak tudi v njen način dela.

V govoru na programskem kongresu LDS ste dejali, da država ni za to, da se jo malikuje, ampak za to, da lajša vsakdanje življenje ljudem. S katerimi konkretnimi ukrepi bi vi olajšali življenje Slovencev?

Na volitve gremo s konkretnim programom. Nekaj, kar politika lahko naredi takoj, je, da se umakne s tistih področij, kjer nima kaj početi. Umakne naj se iz gospodarstva, ker smo v LDS prepričani, da so gospodarstveniki boljši nadzorniki podjetij kot strankarski funkcionarji, iz medijev, ker smo prepričani, da so novinarji boljši pisci člankov kot politiki. Vlada je zanemarila področje zdravstva, sodstva. Nobenih ukrepov tudi ni bilo, ki bi aktivno spodbujali nastanek novih delovnih mest in privabljali svež kapital v Slovenijo.

LDS je posebno pozornost v programu namenila povezovanju lastnikov in upravljavcev podjetij ter delavcev. Gospodarstvo je lahko uspešno le, če so v njem zadovoljni lastniki in delavci. Kar nekaj ukrepov je zato usmerjenih k spodbujanju delavskega delničarstva - ob takem davčnem okviru, da je takšno delničarstvo stimulativno, k spodbujanju nagrajevanja delavcev s participacijo pri dobičku in nagrajevanju z delniškimi opcijami.

Za dosego teh ciljev bi bile verjetno nujne tudi nekatere spremembe zakonodaje?

Zakonodaja mora slediti razvoju družbe. Noben zakon ni zacementiran in vsi slejkoprej potrebujejo vnovičen razmislek. Spremeniti bi bilo treba zakon o RTV, da se bo onemogočilo politično kadrovanje urednikov ter vplivanje na novinarstvo. Sprejeti bi bilo treba zakon o ustanovitvi posebnega sklada, v katerega bi se stekale vse kupnine od prodaje državnega premoženja, posebej od prodaje deležev v gospodarskih družbah. Sklad bi upravljale posebne finančne institucije z namenom pridobitve dodatnega zunanjega vira za financiranje pokojninske blagajne.

Dosežki in ocena dela te vlade

Najpomembnejšo oceno bo vlada dobila na koncu mandata, to bo mnenje državljanov in državljank. Svoj mandat je začela z velikimi obljubami in ugodnim ekonomskim stanjem, večine od teh obljub ni izpolnila, kar je povzročilo veliko razočaranje ljudi. Sicer pa nam je pokazala, kako je, če vodi Slovenijo, in te izkušnje si ne želimo več.

Vlada je začela z davčnimi reformami, a načrta ni izpeljala do konca. Naša programska prioriteta je, da se uvede inteligenten davčni sistem, ki aktivno spodbuja nove investicije. Zavzemamo se tudi za sistem, ki ima čim manj olajšav, je poenoten in stremi k temu, da se splošne davčne stopnje znižujejo.

Kresalova: Marsikdo bo presenečen nad rezultati

Omenili ste že, da je cilj levosredinskih strank, da bi dosegli na volitvah vsaj 51 odstotkov in skupaj sestavljali novo vlado. Kolikšen delež pričakujete za LDS?

Čim večji. Glede na to, da imamo konkreten program in "težko listo" z izkušenimi ljudmi, verjamem, da bodo volivci to zaznali. Optimistična sem tudi, ker ugotavljam, da se je stranka dobro obdržala in v mnogih okrajih dosega visoko podporo. Pričakujem, da bo marsikdo presenečen nad našim rezultatom. Sicer ne želim špekulirati s številkami. Vem, da imamo dobre možnosti.

Kakšen rezultat bi za vas pomenil poraz na volitvah?

LDS je svojo zmago že dosegla pred volitvami. Glede na to, da sem prišla na čelo stranke, ko nihče več ni pričakoval, da bo preživela, sem s stanjem duha v stranki zadovoljna. Od tedanjega praga naprej, ko je bila stranka dobesedno na robu rezultata, ki še zagotavlja vstop v državni zbor, gradimo hišo in štejemo rezultat. Če ga v enem letu uspeš podvojiti ali potrojiti, je to že zelo dober rezultat. Zato težko rečem, da bo enoštevilčen rezultat na volitvah za nas predstavljal neuspeh.

LDS je šla skozi hudo krizo. Že to, da smo se uspeli v tako kratkem času pobrati, je velik uspeh. Zavedam se, da bodo rezultati težko takšni kot pred štirimi leti, ampak glavno je, da smo dolgoročno začrtali našo pot k uspehu.


Ankete LDS napovedujejo okoli šest odstotkov. Ste razočarani nad tem?

Kot rečeno, ko sem prevzela LDS, je imela precej manj podpore. Zame je pomemben trend, da se je padanje podpore zaustavilo in gre navzgor. Nobena druga stranka ni imela tako hude krize kot LDS. Zaupanje ljudi izgubiš z nekaj potezami, pridobiti ga nazaj pa je dolgotrajno delo. Čudeži se ne dogajajo čez noč. Zgraditi želim stabilno podporo LDS.

Ali se vidite v kakšni vidnejši funkciji, ministrskem mestu, če bo LDS del vladne koalicije?

Pogovori o sestavi vlade se začnejo po volitvah, ko so znana razmerja med strankami. Delitev mest pred tem bi bila neresna. Imamo pa ljudi, ki lahko prevzamejo katerokoli področje v vladi. Tega nam ni treba delati vnaprej - resna stranka mora imeti resno ekipo in biti sposobna v vsakem trenutku prevzeti kakršnokoli dejavnost v vladi. LDS te pogoje izpolnjuje.

Ste pripravljeni vstopiti v vlado tudi z drugimi strankami, ne le s SD in Zares?

Nimamo načelnih zadržkov, da bi sodelovali z desnimi strankami. O tem, kako naprej, se odločamo po tem, kar smo videli zadnja štiri leta, ter ocenjujemo način vodenja države. Način vladanja sedanje vlade nam kaže, da to niso stranke, ki bi bile istih vrednot in ciljev kot mi in zato o kakšnih drugih povezavah kot o tej, ki smo jo napovedali s kolegi iz opozicije, ne razmišljamo.


V čem vidite glavno razliko med vami ter SD in Zares? Kje so vaše prednosti?

Bistvena razlika izhaja že iz našega imena. Smo Liberalna demokracija, prisegamo na tipične liberalno-demokratske vrednote, kot so svoboda in enake začetne možnosti za vsakega posameznika. Verjamemo v svobodno gospodarsko pobudo, v to, da mora država čim manj oziroma nič posegati v gospodarstvo. Zavedamo se, da določenih področij ne moremo popolnoma prepustiti trgu, kot so zdravstvo, šolstvo, kultura.

Še posebej pa smo morda drugačni od ostalih strank, ker se zelo zavedamo, da moramo hoditi po pravni poti, če želimo ohranjati demokracijo in hitro napredovati. Ni vsaka pot za dosego ciljev enako dobra. Naša prioriteta je, da res vzpostavimo trdne temelje pravne države in dosežemo, da se bodo vsi, vključno s politiki, tega zavedali.

Odnosi s Hrvaško

Ravno pri politiki do Hrvaške lahko vidimo neproduktivnost te vlade, ker se ni nič premaknilo. Kar velik del njenega mandata so zaznamovali spori in prerekanja s sosedo. Reševanje najbolj perečega problema, meje s Hrvaško, bi se moralo umakniti proč od medijskih luči. To je v prvi vrsti diplomatsko vprašanje in če želi diplomacija normalno delati, mora delati v miru.

Naš predlog je, da vendarle damo še možnost dvostranskim pogajanjem. Kadarkoli so nam v preteklosti mejo določali tretji, smo izgubili kos svojega ozemlja. Zato ne podpiramo tega, da na vrat na nos tečemo v Haag na sodišče ali na kakšno arbitražo. Največ bomo lahko dosegli tako, da se dogovorimo s sosedo. Seveda je potrebno tudi pri dvostranskih pogovorih narediti korak dlje, da se poskusi s pomočjo tretjega, torej z obliko mediacije ali sprave. Menim pa, da ni drugega, ki bi lahko mejo bolje določil kot mi sami in Hrvaška.

Afera Patria

Pred časom je LDS pozvala ministra za obrambo Karla Erjavca, naj prevzame objektivno odgovornost za sume korupcije v zadevi Patria. Kako odgovarjate na očitke predsednika SNS Zmaga Jelinčiča, da je Erjavec v zadevi Patria preprečil načrte nekaterih članov LDS?

Katerih članov LDS pa? Ne vem, kako tistim, ki simpatizirajo s to vlado, uspe, da v afero potegnejo člane LDS. Posel s Patrio se je zgodil pod patronatom predsednika vlade Janeza Janše, vodil ga je minister njegove vlade Karl Erjavec, ki je poleg gospoda Jelinčiča verjetno še edini v tej državi, ki verjame, da s tem poslom ni nič narobe.

Na Finskem so zaprli že kar nekaj ljudi, zaradi jasnega suma korupcije je odstopil predsednik uprave Patrie. Naš minister Erjavec pa nič. Začel ni niti notranje preiskave, niti toliko poguma nima, da bi na podlagi vseh teh indicev rekel: "Ja, res je, bilo je nekaj narobe. Prevzemam objektivno odgovornost." Lahko bi se vprašali, komu na čast se tako bolestno oklepa te pogodbe, ki je očitno naredila veliko škodo ugledu Slovenije v tujini. Poleg tega, kot beremo zadnje dneve, vse kaže, da bodo te patrije popolnoma neuporabne.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (8)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User13976
04. 09. 2008 01.41
Sramota....da janša pa njegova cerkvica tok spere možgane ljudem....fuj...Janšo pa vse njegove kompanjone pred zid...pa sploh si kugle ne zaslužijo...preveč stroškov...s svojimi izjavami zavaja javnost, deli naše premoženje CERKVI!!!!!!!SRAMOTAAAAA zapravlja naš denar, prejema podkupnine laže in krade...Bravo Kresalova!!!!!!!!!!!! Raje njo gledam naslednja 4 leta kot pa tega LOPOVA. Še na svoje KOLEGE se je spravu pa jih v drek potisnu(Bratje Šrot) Tak človek rabi samo 1 stvar... Giljotino.... Dajmo Kresalova...
User403078
04. 09. 2008 00.07
+1
tale ženska ma res meglo v glavi... LoL in ne mi je ponujat kot alternativo.
User242283
04. 09. 2008 00.01
440622, ženske niso za v politiko. Ampak še hujši izbor ponuja pahorjeva prefarbana partija. Tisto je šele obup.
BOB-FL
03. 09. 2008 23.39
ta ženska nima pet čistih v glavi!! ce ona pride na vlado smo mrtvi v planu imajo da dvignejo davke!! s tem se bo zgodlo da bo se več nezaposlenih!! pa še dražje bo vse!! lahko noč
metronom
03. 09. 2008 22.48
+1
kresalova ma vakum v glavi ona vidi sam denar
User370089
03. 09. 2008 21.58
-1
Strinjam se z Grumicem. Kresalova in LDS sta prehodili dolgo pot od poraza 2004. To vemo vsi in se počasi tudi strinjamo na tej točki. Ključno sporočilo predsednice LDS je, da si Slovenija enostavno ne more privoščiti še enega mandata Janeza Janše. In tu ima Kresalova prav!! Všeč mi je, da se je trdo lotila ministra za obrambo Erjavca, saj so se pri poslu s Patrio zagotovo dogajale nečednosti. Videli bomo kako se bodo stvari od tu razvijale naprej, jasno pa je, da je Erjavec zoprn nasprotnik, saj ga Janša nujno potrebuje za obstoj v igri in ga zato ne bo dal zlahka. LDS, gremo naprej. Ps. Kriss, Mega in ostali - ponavljam, kdaj bomo Slovenke in Slovenci znali čestitati uspešnim in prenehali z nevoščljivimi pogledi na sosedov vrt? Je to res tako nemogoče?
User242283
03. 09. 2008 20.07
Spet nekakšne puhle populistične floskule.
User342775
03. 09. 2008 17.26
-1
Če ima kaj prav, ima pa to o Patrii in Erjavcu! Ta človek nas je s to vlado tako osmešil, da je to naravnost neverjetno. Sicer pa ne razumem, zakaj bi bil rezultat, ki ga LDS napovedujejo slab? Ta stranka je skoraj razpadla in ta ženska ji je dala eno novo, dobro pot. To je pa točno tisto, kar so rabili. Zato smo jih pa upravičeno zamenjali pred 4 leti. Zdaj pa upam, da zamenjamo še Janševce.