Slovenija

Kraljič o reformah: Ura je že 13.30

Ljubljana, 17. 10. 2012 16.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"Trenutno se ne nahajamo niti pri pet do 12. ure niti pri 12. uri, ampak že ob 13.30," je dejal nekdanji direktor in partner svetovalne hiše McKinsey Peter Kraljič. Pravi, da je Slovenija v zadnjih 10 letih na lestvici konkurenčnosti krepko nazadovala, časa za nujne reforme pa praktično ni več.

Kraljič o nujnosti reform: Ura je že čez 13.
Kraljič o nujnosti reform: Ura je že čez 13. FOTO: POP TV

Nekdanji direktor in partner mednarodnega svetovalnega podjetja McKinsey Peter Kraljič je na sedmi mednarodni poslovni konferenci Management poslovnih procesov spregovoril tudi o nujnosti sprejetja reform za izhod iz krize. Poudarja, da trenutno nismo niti pri pet do 12. ure niti pri 12. uri, ampak že na 13.30. S tem je želel ponazoriti, kako zelo Slovenija zamuja pri uvajanju nujno potrebnih reform, s katerimi bi izboljšala svojo že več let padajočo konkurenčnost in izšla iz krize.

Slovenija je po njegovih besedah v zadnjih 10 letih na lestvici konkurenčnosti krepko nazadovala, a očitno to ni nobenega dovolj zaskrbelo, da bi začel ukrepati. To po navedbah Kraljiča kaže, da Slovenija sodi v skupino zadovoljnih povprečnežev, ki se zadovoljijo z določeno stopnjo uspešnosti in ne izkoristijo vseh svojih potencialov, ker nimajo skupnih ciljev in vrednot ter zadostne stopnje sodelovanja in zaupanja. Da je res tako, dokazujeta tako današnji dialog med socialnimi partnerji kot stopnja zaupanja prebivalstva v vlado in politiko, pravi Kraljič.

'Treba je pridobiti zaupanje prebivalcev in socialnih partnerjev'

Ker časa za nujne reforme praktično ni več, morata vlada in politika doumeti, da je treba znova pridobiti zaupanje prebivalcev in socialnih partnerjev. Za to pa morata poskrbeti za skupne cilje in vrednote ter transparentnost, dokazati morata tudi svojo zanesljivost, je nadaljeval.

Prav s tega vidika so pristopi in načela, ki se uporabljajo v managementu poslovnih procesov, zelo uporabni ne samo na ravni podjetij in organizacij, temveč tudi na širši, državni ravni.

Kraljič pravi, da časa za nujne reforme praktično ni več.
Kraljič pravi, da časa za nujne reforme praktično ni več. FOTO: Thinkstock

Uspeh podjetja odvisen od formalnega, mentalnega in socialnega konteksta

Študije o tem, zakaj so nekatera podjetja učinkovita in uspešna, so po Kraljičevih besedah pokazale, da je uspeh podjetja odvisen od treh kontekstov – formalnega, mentalnega in socialnega.

Formalni kontekst zajema strukturo in vodstvene kadre v podjetju in je kot tak zelo pomemben, vendar pa vpliva samo na 30 do 40 odstotkov uspešnosti podjetja.

Na levji delež uspešnosti podjetja vplivajo zaposleni, ki pa so odvisni od mentalnega in socialnega konteksta. Mentalni kontekst zajema skupne vrednote in cilje, ki jih delijo čisto vsi v organizaciji, socialni kontekst pa stopnjo sodelovanja in zaupanja.

Glede na to je mogoče podjetja oziroma organizacije razdeliti v tri skupine. Eno sestavljajo podjetja v krizi, kjer vladajo nizka stopnja sodelovanja in zaupanja ter odsotnost jasnih ciljev in vrednot. Kraljič je kot primer takšnega podjetja navedel Slovenske železnice.

V drugi skupini so vrhunska podjetja, ki so trajno uspešna in jih zaznamujejo jasni ter visoki skupni cilji in vrednote ter visoka stopnja sodelovanja in zaupanja. Takšno podjetje je denimo zelo uspešni ameriški jeklarski koncern Nucor. Temu je po besedah Kraljiča uspelo doseči, da se vsi delavci obnašajo kot podjetniki in solastniki podjetja.

Večina podjetij pa sodi v skupino zadovoljnih povprečnežev, ki dosežejo določen uspeh, a zaradi odsotnosti ambicioznih skupnih ciljev ter nezadostnega sodelovanja in zaupanja ne izkoristijo vseh svojih potencialov.

Po besedah Kraljiča je zaupanje ključnega pomena, vendar pa ga je težko doseči, saj je zanj potrebna kombinacija kompetentnosti, zanesljivosti in transparentnosti. Pri tem naj bi veljalo pravilo, da manj kot neka oseba pri delu sledi lastnim interesom, ki niso v skladu s skupnimi interesi, več zaupanja je deležna, in obratno.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (42)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

LubaGela
12. 01. 2013 19.13
+1
Mene ni strah bankrota države.. Zgleda lahko edino na tak način odrežemo tiste, ki zažirajo našo državo, trošijo davke in pobirajo provizije. Edino padec države lahko to omogoči. Zdej je siva, pol bo pa črna ekonomija. Dost je blo bogatenja nadzornih svetov, uprav, prokuristov in podobne navlake. Če delaš, boš jedu... Če pa sam sediš, pa še to ti je težko, boš pa na dijeti.
LubaGela
12. 01. 2013 19.03
+1
Bravo Kraljič! Niso preoblem unih par 100k pa tut par mio € pr Zocu pa Jju. Pravi problem je netransparentnost pri SLABI BANKI in SLOVENSKEM HOLDINGU. To so pravi plenilski podvigi. Kar je blo je blo. Dejmo bit za naprej mal bol pametni.
ROMELS
18. 10. 2012 14.28
-1
Krivce iščite v anarhističnih sindikatih,tem prekletstvu slovencev.
ki?ibleko
18. 10. 2012 12.39
+2
21.12.2012 se res zbliža saj za slovenijo končnoooooooo
epson1
18. 10. 2012 12.30
+7
Jugoslavija št. prebivalstva leta 1990 24 milijonov, zunanji dolg 20 milijard dolarjev, to pomeni 900 dolarjev na prebivalca Značilnost: gradijo se tovarne, šole, vrtci, bolnišnice . Slovenija št. prebivalcev leta 2010 2 milijona, zunanji dolg 50 milijard evrov ( 70 milijard dolarjev), to pomeni 25.000 evrov na prebivalca, kar je cca. 2000% več kot leta 1990 Značilnost: tovarne se zapirajo, delavci so na cesti, znižujejo se pravice . gradijo se nakupovalni centri KOLIKO JE ZDAJ URA?
Ksenofont
18. 10. 2012 13.52
+2
15 do poldne v glavah ljudi, ki še vedno nasedajo . =)
LubaGela
12. 01. 2013 18.59
+1
Ne mi s temi urami... Pa čolni... URA JE TOK, DA ZAČNEMO BRSKAT, ISKAT, PAČ KARKOLI, DA DOBIMO MILIJARDE NAZAJ.
sanya10
18. 10. 2012 11.38
+6
Že pred letom in pol je bila ura 13.30 samo, da gospodje niso dobro pogledali na uro.
LubaGela
12. 01. 2013 19.06
+1
Točno! Ko je bil cajt, nam je Psihopat govoril, da naj ne popravljamo nekaj, kar ni pokvarjeno. Naslednja izjava pa je bila, da je že ˇ5 čez 12ˇ Kir je zdej tu nor?
AntonLulek
18. 10. 2012 11.31
+6
Janša: "Ura je pet do dvanajst ne pa dvanajst!" Novinar: "Ura vam zaostaja!" Janša: "Ja glej ga hudiča, zato pa vedno zamudim na sodišče!" hahahahahahahahahahahahahahahaha... šmarnica!!! - press
santamaura
18. 10. 2012 11.48
+3
Aprostite, na turnu kaže ura šele pet do dvanajst, na ai padu je pa datum narobe. Najbolj nas pa letos skrbi Sveti Martin, ker je mošt že spremenil v kis
Ost1234
18. 10. 2012 14.30
+2
Ma klinc! Janši koledar zaostaja, koledar, ne ura ....
Transformerji
18. 10. 2012 11.17
+5
Res je, ura je že 13.30 - pa ne samo za sprejem reform - da bodo uspele, moramo zamenjati parlament. Če se po neumnosti Slovencev odločamo samo med Janšo in Jankovičem, je to tako, kot bi se odločali, ali bo padal bolj ali manj moker dež.
LubaGela
12. 01. 2013 19.07
No.onealive
18. 10. 2012 11.08
+2
ma kaki ura je že 15.00
santamaura
18. 10. 2012 10.52
+0
Kraljič o nujnosti reform: Ura je že čez 13. Tako uspešno je svetoval vladam in multinacionalkam, da so ustvarili svetovno gospodarsko krizo, sedaj pa ne ve točno koliko je ura. Rekel je pa, da ima Janša prav, ko nas hoče izstradati zato, da bodo takšni kot je Kraljič imeli nebeško pokojnino
kurva2
18. 10. 2012 10.00
+1
Ma cajta je na pretek. Kaj res mislijo da smo ljudje tko zabiti. Odkar je na vladi grozi vsak dan z besedami NI CAJTA. Po temtakem smo zdavnaj mimo tega njegovega cajta. Pa dajmo bankrotirat pa bo mir. Stečajni upravitelji so itaq kolegi pa nas bodo rešli :-)
el-komandante
18. 10. 2012 00.42
+6
če je že tolko pameten kot se dela bi lahko rekel da je ura pol dveh da ga razume vsa raja --------------------------------------------------- vdimujeresnica ...presss
HooplaToopla
17. 10. 2012 23.45
+9
"Vlada in politika morata doumeti, da je treba znova pridobiti zaupanje prebivalcev in socialnih partnerjev" - Glavna kandidata za pridobitev našega zaupanja sta pa J.J. in Zoki. Trenutno je rezultat tak da mi delamo, J.J. ustvarjeno proda pod roko za pol cene, Zoki pa pobere provizijo. - Toda ne. Izbirčni Slovenci, ki hočemo vedno le najboljše, kot običajno spet nismo zadovoljni. Sedaj se nam spet zdi, da bi stvar skoraj gotovo bolj gladko tekla, če bi Zoki prodajal za pol cene, J.J. pa bi vlekel provizije.
zajcka
17. 10. 2012 23.35
+3
Samo, da je TRANSPARENTNO... :))))))
Kajetan
17. 10. 2012 23.33
+9
In no dragi Kraljič kako bo po tvojem pokojninska reforma in pa reforma trga dela, ter socialna reforma z odvzemanjem reševal to krizo. Pa da ne pozabim kako bo reševanje bank rešilo krizo. KRIZA SE REŠUJE TAKO DA SE OŽIVLJA GOSPODARSTVO, NE PA UNIČUJE IN REŠUJE BANKE. Kraljič preberi si malo kaj piše o tem v ekonomskih procesih ne luftu ki ga prodajaš. Pa še nekaj dal bi ti penzijo moje mame ki za več kakor 40 let delovne dobe dobiva 445 eru, pa da te vidim kak bi bla zate ura 13:30..
b77
18. 10. 2012 08.17
+2
torej odpri podjetje zaposli ljudi in oživi gospodarstvo! Podjetniki imamo dovolj zaščit, prispevkov, birokratskih ovir........ Pri penzijah oa bi bilo res treba porezati ampak zgoraj! in zagotoviti min vsaj 600 eur za 40 let
Kornfleks
17. 10. 2012 23.30
+11
Nisem jaz nič kriv. Pahor je kriv, pa Zoki, pa na splošno vsi, ki levi ste krivi! Jaz pa ne! Jaz samo rušim vse kar leze in gre in kar mi na drevo ali v vodo ne pobegne!
Kornfleks
17. 10. 2012 23.31
+9
Pač ne znam plavat ali plezat... Znam pa vse zanikat!
kurva2
18. 10. 2012 09.56
+4
ni_mi_vse_eno
17. 10. 2012 23.14
+5
Časa ni več, ker bo svetovno gospodarstvo zabredlo v ponovno krizo. :)
krtaca15
17. 10. 2012 19.25
+12
Kraljic kraljic, toliko ucenih besed... Ni hudi.. da ce jih premesas in vrzes na papir da bo nekaj vsaj uceno se slisalo. Drugace pa, velika vecina nas hodi v sluzbo da zasluzimo, ter v sluzbi za zasluzek posteno delamo. Nekaj malega je srecnezev ki jim je sluzba hobi. Zadovoljen delavec, je ponavadi delavec s katerim se dela kot s clovekom, ve kaj mora delati, ima urejene delovne pogoje, normalno kolicino dela, posten zasluzek s katerim si kdaj pa kdaj vsaj kaj privosci itd. Kraljic koliko stavkov je bilo potrebno?
krtaca15
17. 10. 2012 19.36
+5
Se to, ko bo to kolikor toliko urejeno, bo slo gospodarstvo navzgor, vendar zal v okviru eura nikdar vec....
JezekTekaTEka49
17. 10. 2012 18.40
+0
Jaki neki svetovalec, pa še na uro ne pozna ... cccc....
MISTERIJMISTERIJ
17. 10. 2012 19.05
-11
Zemljaričev kader, Murgelski bunker doo AVE JEZEK
Kornfleks
17. 10. 2012 23.32
+6
veliki svizec
17. 10. 2012 17.58
+12
Kok 13,30 če je Ivan včeraj rekel da je 12,00