Slovenija

Vsaka tretja ženska žrtev spolnega in fizičnega nasilja

Ženeva, 05. 03. 2014 10.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
N.Š.K./STA
Komentarji
125

Ženske so še vedno vse prevečkrat žrtev spolnega in fizičnega nasilja. Raziskava stanja v državah EU je razkrila, da je bila vsaka deseta ženska žrtev spolnega nasilja, kar polovica teh žensk pa je bila posiljena. V Sloveniji je bila žrtev fizičnega ali spolnega nasilja dobra petina žensk, na ravni EU pa je ta podatek 33 odstotkov.

Gre za doslej največjo raziskavo, katere namen je zajezitev spolnega in fizičnega nasilja nad ženskami. V raziskavo je bilo vključenih 42.000 žensk. Raziskava je potekala pod okriljem Agencije EU za temeljne človekove pravice (Fra) ter pod okriljem Evropskega inštituta za preprečevanje kriminala, ki deluje pod okriljem ZN. V poročilu so zapisali, da so ženske žrtve spolnega nasilja vsak dan in vsepovsod.

Skoraj vsaka deseta ženska, ki je doživela spolno nasilje s strani osebe, ki ni bila njen partner, navaja, da je bil v ta najhujši primer nasilja udeležen več kot en storilec.
Skoraj vsaka deseta ženska, ki je doživela spolno nasilje s strani osebe, ki ni bila njen partner, navaja, da je bil v ta najhujši primer nasilja udeležen več kot en storilec. FOTO: Thinkstock

Raziskava je bila opravljena na osnovi osebnih pogovorov raziskovalcev z ženskami v starosti od 15 do 74 let. Vanjo so bile vključene prebivalke vseh 28 držav Unije. Raziskava je potekala od marca 2012 do septembra 2012.

Poročilo razkriva, da je fizično, spolno in psihično nasilje nad ženskami zelo razširjena zloraba človekovih pravic v vseh državah članicah EU.

Po podatkih raziskave je več kot 100 milijonov žensk že trpelo zaradi spolnega in fizičnega nasilja, oblike nasilja pa so razdelili v 11 kategorij. Ugotavljajo, da le ena od sedmih žensk prijavi policiji svojega partnerja zaradi spolnega nasilja.

Prav tako ugotavljajo, da je kar 10 odstotkov vprašanih žensk že bilo tarča katere od oblik spolnega nasilja, medtem ko je vsaka 20. že bila posiljena. Če preračunamo na število žensk starih med 15 in 74 let znotraj EU, je žrtev posilstva v Uniji kar 9 milijonov evrov.

Fizično, spolno in psihično nasilje nad ženskami je zelo razširjena zloraba človekovih pravic znotraj EU.
Fizično, spolno in psihično nasilje nad ženskami je zelo razširjena zloraba človekovih pravic znotraj EU. FOTO: Thinkstock

V EU je bilo kar 33 odstotkov vseh žensk žrtev spolnega in/ali fizičnega nasilja. 12 odstotkov žensk je bilo žrtev spolnega nasilja, ko so bile mlajše od 15 let. En odstotek teh žensk pa je dejal, da so bile prisiljene v spolni odnos. V veliki večini primerov so bili storilci moškega spola.

55 odstotkov žensk je doživelo določeno obliko spolnega nadlegovanja. 32 odstotkov vseh žrtev spolnega nadlegovanja pa je dejalo, da je bil storilec nadrejena oseba, sodelavec ali stranka. Kar 67 odstotkov žensk ni prijavilo najhujšega primera partnerjevega nasilja policiji ali kateri drugi organizaciji.

Glede spolnega nasilja v partnerskem odnosu, pa so ženske razkrile, da jih je kar 22 odstotkov že doživelo fizično in spolno nasilje, ki ga je partner izvajal nad njimi. Kar 43 odstotkov žensk je bilo žrtev fizičnega izživljanja, ki ga je nad njimi izvajal njihov sedanji ali bivši partner. Med temi nasilnimi dejanji so ženske navedle poniževanje, grožnje z udarci in omejevanje svobode.

Podatki za Slovenijo

Predstavljeni so podatki tudi za posamezne države. V Sloveniji je 22 odstotkov žensk odgovorilo, da so že bile žrtev spolnega in/ali fizičnega nasilja, ki ga je nad njimi izvajal partner ali tuja oseba. Povprečje EU je 33 odstotkov. Partnerji so spolno in/ali fizično napadli 13 odstotkov vprašanih Slovenk, medtem ko je povprečje v EU 22 odstotkov.

Fizično, spolno in psihično nasilje nad Slovenkami, mlajšimi od 15 let. Povprečje EU je 35 odstotkov, podatki za Slovenijo pa so 16 odstotkov. Za odstotek manj žensk, ki so dejale, da so bile žrtev katere od teh oblik nasilja, ima le Ciper.
Fizično, spolno in psihično nasilje nad Slovenkami, mlajšimi od 15 let. Povprečje EU je 35 odstotkov, podatki za Slovenijo pa so 16 odstotkov. Za odstotek manj žensk, ki so dejale, da so bile žrtev katere od teh oblik nasilja, ima le Ciper. FOTO: Agencija EU za temeljne pravice
Po podatkih raziskave se je Slovenija presenetljivo dobro uvrstila glede podatkov o fizičnem in spolnem nasilju nad ženskami, ki so mlajše od 15 let.

15 odstotkov Slovenk je bilo žrtev spolnega in/ali fizičnega nasilja, ki ga je nad njimi izvajala druga oseba (ne gre za partnerja). Povprečje EU je 22 odstotkov. V 31 odstotkih gre za neznane osebe, v 30 odstotkih pa za sorodnika. V 25 odstotkov vseh primerov je storilec znana oseba, v 21 odstotkoh gre za prijatelja ali znanca. V 11 odstotkoh je storilec nekdo v službi, v 9 odstotkih pa nekdo v šoli.

32 odstotkov vseh najhujših oblik spolnega in fizičnega nasilja se je zgodilo na domu žrtve. 17 odstotkov na ulici ali na katerem drugem javnem prostoru. Sledijo šolski prostori, lokali in narava. To so podatki za Slovenijo, medtem ko podatki za celotno EU razkrivajo, da se največ spolnih napadov zgodi na domu žrtve, na javnih površinah (ulicah, parkiriščih) ter v šoli ali na delovnem mestu.

Nasilje nad ženskami vsakodnevno vpliva na družbo

"Teh številk iz raziskave preprosto ne moremo in ne smemo prezreti. Raziskava Fra kaže, da je fizično, spolno in psihično nasilje nad ženskami obsežna zloraba človekovih pravic v vseh državah članicah EU," je rezultate pospremil direktor agencije Morten Kjaerum.

Dodal je, da je "razsežnost problema dokaz, da nasilje nad ženskami ne vpliva zgolj na nekaj žensk, ampak vsakodnevno vpliva na družbo. Zato morajo oblikovalci politik, civilna družba in delavci na terenu preveriti ukrepe za boj proti vsem oblikam nasilja nad ženskami, ne glede na to, kje se pojavlja". "Zdaj je treba ukrepe za boj proti nasilju nad ženskami dvigniti na novo raven," je pozval Kjaerum.

Agencija poziva, da bi morale države članice EU ratificirati konvencijo Sveta Evrope o preprečevanju nasilja nad ženskami in nasilja v družini ter boju proti njima (Istanbulska konvencija), partnerjevo nasilje pa obravnavati kot javno in ne zasebno zadevo. Zakonodaja v vseh državah članicah EU bi morala zato posilstvo v zakonski zvezi obravnavati enako kot druge primere posilstva, na nasilje v družini pa bi se morala odzvati kot na resno vprašanje v interesu javnosti.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (125)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Mladen sir
06. 03. 2014 16.02
-1
Takšen moški ,ki se spravlja nad ženo ali partnerko si zasluži zapor.Nikoli nisem spolno niti psihično nadlegoval ženo.Dosti mi je bila beseda NE.
Mejduš
06. 03. 2014 15.01
-1
Vsak moški ki klofute daje ženskam, ga je treba od glave do pet, preurglat gumijom štrudlom, sigurno se nebi več upal ženske klovftati to je samo njihova navada,ki jim je treba zglave zbiti.
M_teorija
06. 03. 2014 14.27
-1
Če je le samo ena žrtev, je preveč! Vseeno me pa zanima, kako pa dotična oseba lahko ve, da je ravno tista tretja!?
abigail
06. 03. 2014 09.43
+0
Temelj obstoja in preživetja na svetu je stalen kompromis med prilagajanjem in nasiljem vsakogar nad vsakomer. Vsa bitja na svetu so zajeta v te zakonitosti. Za rastline in živali nam seveda ni povsem jasno, kako to sprejemajo in ali se zavedajo občutka krivic in ogroženosti, jih dojemajo kot slabo ali so do tega ravnodušni; pač ne govorijo z nami na nam razumljiv način. Mi pa smo ljudje, zavedamo se nasilja, ki smo ga deležni in ki ga izvajamo sami nad drugimi, ker sledimo v sebi nekemu višjemu občutku človečnosti, ki se nasilju na nek način upira, po drugi strani pa zaradi svoje prav tako živalske oblike temu ne moremo pobegniti. Vsak se čuti prisiljenega in dolžnega preživeti. Zase, za svoje otroke, za ženo, za moža...Nasilni smo, ker sovražimo druge, ki nam zavzemajo prostor in možnosti razvoja in občutimo ter izvajamo nasilje celo nad tistimi, ki jih ljubimo in obremenjujemo s svojimi pričakovanji in se čutimo dolžne, da se jim razdajamo. Vrtimo in izgubljamo se v teh začaranih krogih in poskušamo ohranjat trezno glavo in zdrav razum. Feminizem je bil in je še vedno nek poskus izravnave možnosti med moškimi in ženskami in celo med vsemi šibkimi in nešibkimi. Očitno ne preveč uspešen, ker se pogosto izrablja - kot pač vsaka stvar v tej naši večno patriarhalni družbi - za koristi posameznic nad vsemi ostalimi, kar je spet nasilje. Je pa bil nujen in je nujen, ker je dejstvo, da je še vedno veliko več fizičnega nasilja in posilstev iz strani moških nad ženskami in ne obratno. In kaj je s tem psihičnim nasiljem, ki naj bi ga ženske izvajale nad moškimi in se o tem ne govori? Je temelj tega v pričakovanju žensk do moških, da bodo uspešno poskrbeli zanju in za njune otroke v zameno za njeno skrb zanj in za njegove otroke? V tem, da je prav vsaka ženska kot tudi vsak moški naravnan-a k temu, da med pripadniki nasprotnega spola izbira in izbere sebi najbolj primernega in najmočnejšega partnerja/ko? So v tej vrsti tekmovalnosti ženske psihično nasilnejše? Ne bi rekla, ker bi bila naša družba v tem primeru že popolnoma drugače zastavljena in nihče ne bi čutil kakršne koli potrebe po vzpostavljanju kvot, ker bi bilo razmerje že samo po sebi enakopravnejše. Dejstvo je, da je v velikanski večini vrst živalskega sveta moški spol fizično in tudi psihično nasilnejši od ženskega. Ženske so v večji meri primorane v večje razumevanje in podrejanje zaradi bolj neposredne skrbi nad zarodom. Saj obstaja tudi tekmovalnost med samicami za boljše samce, vendar v tej tekmovalnosti nikoli ni toliko nasilja kot jo je med moškim spolom v borbi za samice. Tepejo se med seboj za prednosti in še v večji meri so sposobni pobit samice in svoj zarod, če jim je na poti ali jih samice varajo z drugimi. V človeški vrsti sta sicer tudi žensko ljubosumje in maščevalnost malo bolj izražena in bolj polna domišljije glede postopkov izvajanja pa kljub temu še vedno ne dosegata obsega moškega nasilja. Torej ne obsojajte žensk nasilja nad seboj, dragi moški, in se naučite bolj po človeško krotiti tudi medsebojno nasilje in histerijo. Strah po izgubi privilegijev sproži v človeku nasilje. Zavedanje, da vedno v vsakem primeru človek še vedno ostane človek in edini lastnik svoje edinstvene zavesti o samem sebi, pa gradi močnega človeka. Takšen človek večino časa hodi po svetu z ogledalom razumevanja in dviguje zavest humanosti, tako na ženski kot tudi na moški strani.
zdrava.pamet
06. 03. 2014 08.45
+2
itak je tako....mož ali žena izgubi službo...denarja več ni, včasih niti za najnujnejše...ženska sika, ker je obupana, mož pa je tudi obupan in slabe volje, pa jo namaha...potem pa jo še poseksa, ker misli, da bo s tem popravil zadeve....TEGA BO ZMERAJ VEČ, NE MANJ, DOKLER BO KRIZA
zdrava.pamet
06. 03. 2014 11.05
+3
Mateja Dremel
05. 03. 2014 22.32
+2
In kaj dela policija? NIČ. Izkusila na lastni koži.
periot22
05. 03. 2014 20.55
-1
Samo enkrat bi dvignil roko in nikoli več!!!!!!!!!!!!!!
KardinalVKristusu
05. 03. 2014 16.17
+8
Objavite članek o tem, koliko moških je deležnih psihičnega nasilja s strani žensk... Rezultat bi bil 99%...
abigail
06. 03. 2014 01.42
+1
Se šteješ v tisti preostanek do 100% ali v ustrahovano večino? No, jaz priznam, da zelo vešče izvajam psihično nasilje nad možem. Celo po telefonu ga vsake nekaj ur sprašujem, kako se kaj počuti v službi. Tepem ga pa ne, ker dela non-stop in je premalo doma, pa še prostovoljno mi da svoj zaslužek...
SLOJok3r
05. 03. 2014 16.10
+1
Kar ženska doseže z 'nastavljanjem', moški doseže z pestjo. Že tisočletja je tako in dokler bosta 2 spola na temu svetu bo zmeraj tako.
KardinalVKristusu
05. 03. 2014 16.03
+8
Slovenska družba je pač taka... Ni čudno, ko pa v himni opevamo alkohol, potem pa mož ves pijan doma garba ženo... Da ne omenjam tisto ponarodelo pesem: ˝žena naj bo doma, čaka naj na moža...˝ To je pač slovenska mentaliteta, primitivna, nazadnjaška...
DeBill
05. 03. 2014 13.16
+2
Če bi bila pri procentih spredaj nič in pika, bi bilo absolutno število še vedno krepko previsoko. Edino pravoštevilo teh grozodejstev je 0.
SDS_je_poden
05. 03. 2014 13.21
+1
Spodaj sem ti napisal en namig, ko si razlagal o lovcih. Preberi, morda ti odpre oči. Lp
DeBill
05. 03. 2014 13.37
-1
Očitno ti ne razumeš. V preteklosti je bilo osvajanje na strani moškega, sicer je ženska vedela vsak trenutek ali bi ali ne bi, lahko tudi najprej ne in potem ja ali obratno, ampak moški smo večinoma imeli v glavi, da je treba biti oseba. In kot nek zateženec oseba prav gotovi nisi bil. Čustveno zdrav moški se posilstva ali sploh nasilja ne bo nikdar poslužil. Ker če se mu zdi, da je partnerka, ženska ob njemu "težka" jo bo pač opozoril in potem, če bo nadaljevala zapusti. Ni ona kriva za njegove težave, kriv je on, ker jih ni reševal. Zadevo sem napisal, kako bi ekel, a splošni um. In še kot dodatek: ženske imajo razne probleme, so mnogo bolj obremenjene tako šustveno kot hormonsko od nas moških in če jim nismo pripravljeni stati ob strani, si ne zaslužimo njihove pozornosti. Če pa to veš in znaš kaj tudi preiti znajo bogato nagraditi, tako telesno kot duševno. In res je, kar je povedala ena deklina spodaj, problem je izobraževanje moških in ne žensk, ampak, hm, v zaostalih družbah jih vzgajajo ženske.
SDS_je_poden
05. 03. 2014 13.49
+5
DeBill: No sej, nekako se mi zdi da sva se ujela na misli... moški še vedno osvaja, ženska pa v prvih 10s ve, ali se mu bo pustila osvajat ali ne, torej je ona tista, ki odloča kako daleč bo pustila zadevam it, ergo dejansko izbiro naredi ženska.
DeBill
05. 03. 2014 14.32
+4
Ja, ampak moški MORA imeti vtis da je v špilu, to vlogo pa jim je moderna družba vzela in to ni dobro. Ko sem bil "mali" sem točno vedel za kaj gre ter da me vrtijo, ampak sem pa vrtel tudi jaz njih. Da bi mi takoj rekla ajde bi zbežal.
DeBill
05. 03. 2014 12.39
-7
Aja, torej Finci niso koruptivni ker če mu za dnar teži jo prefuke in ne krade. Pa koliko stopnic imajo v Helsinkih.
Ataaufbix
05. 03. 2014 12.24
-13
Žensk se ne pretepa! Babo lahko prefukaš samo če si zasluži!
SDS_je_poden
05. 03. 2014 13.13
+4
S kerga zahojenega hriba se pa ti oglašaš?
valhall
05. 03. 2014 13.35
+6
lohk pa da je tud iz ljubljanskega bloka al ne?
SrakaSrakasta
05. 03. 2014 18.16
-1
Tut loh, kmetavzar si v glav, nima veze s tem a maš gnoj na škornjih al ne
IzmetFekalij
05. 03. 2014 12.22
+1
bundo gor, široke hlače na rit, pa je ne bo nihče niti pogledu...aja to jim pa spet ne paše...ni čudno da se pri takšni "night club" garderobi najde kakšen izme.ček, ki se na zna zadržat
hellcat_666
05. 03. 2014 12.55
+3
405060
05. 03. 2014 13.06
+10
Kako pa bi pojasnil visoko število posilstev v arabskih državah kjer so ženske pokrite od pet do glave?? Kdaj vam bo jasno, da je problem v storilcu in ne v ženskah/obleki.
soniksk
05. 03. 2014 12.08
+23
na moške ste pa pozabili. Včeraj sem v trgovini doživel kako je žena moža klofnila, da smo vsi gledali.
ebiga
05. 03. 2014 12.15
-3
G0VN0-ST3-SV1
05. 03. 2014 12.20
+15
ženska moškega lahko ker je "šibkejša" če bi pa on njo nazaj bi blo pa takoj vse narobe...
DeBill
05. 03. 2014 12.41
+4
s tem je pokazala vsem, da ko jo ta brcne bo naslednjega dolo čakala.
kraljicavesolja
05. 03. 2014 13.04
-2
Vojak, nismo, sam moški ponavad ženskam čeljusti, nosove pa zobe lomjo.
BEEF-TECH
05. 03. 2014 13.05
+5
Ne bo dolgo ko se bomo moški borili za emancipacijo!
BEEF-TECH
05. 03. 2014 13.06
+1
Sicer pa... kaj bi pa še babe rade?! Volilno pravico?! (citat iz olimpijskih iger 1912, ko so ženske prvič nastopile in sicer v skokih v vodo)
SDS_je_poden
05. 03. 2014 13.08
+8
Evo, spet neko otroško obtoževanje: a one pa lahko, buhuhuhu.... Nobeno nasilje ni sprejemljivo, ne fizično, ne čustveno ne spolno. To je poniževalno do partnerja. Oba morata imeti neke meje, preko kateri se pač ne gre, to je del spoštovanja svojega partnerja, sočloveka....
deathbite
05. 03. 2014 12.00
+34
Posilstvo je zločin nad človekom, ki nima nobene zveze z kakršnokoli pripadnostjo in bi maralo biti ostro sankcionirano! Po navadi pa mora žrtev dokazovati, da ni "prosila" posiljevalca, da naj jo posili! Rešitev je kemična kastracija! Za posiljevalce in pedofile!
deathbite
05. 03. 2014 12.47
+6
Space Voyager
05. 03. 2014 15.31
+1
Gone4eveer
05. 03. 2014 11.56
-10
V Ameriki se oborožene ženske ubranijo 200.000-krat na leto pred posilstvi. Preprosta rešitev: sprememba zakona o orožju in upeljavitev 2. amandmaja.
ebiga
05. 03. 2014 12.03
+12
Potem bi se v Sloveniji zelo zmanjšalo število prebivalcev.......nikar ga ne lomi. Daj najprej poglej koliko je posilstev v ZDA. Boš neprijetno presenečen..........
Gone4eveer
05. 03. 2014 12.07
-6
@Saj ni res To je neresnica in nakladanje. Podpri svoje trditve.
ebiga
05. 03. 2014 12.15
+5
SLOJok3r
05. 03. 2014 12.16
+11
Nemški pregovor okoli 1870: Nevarno je ko neumnež dobi moč v roke.
ebiga
05. 03. 2014 12.24
+10
In ta pregovor prekleto drži. Amerikanci naj, kar imajo svoje orožje in svoj 2 amandma. Eni bi očitno radi da se začnejo tudi naši otroci po šolah streljat.
Gone4eveer
05. 03. 2014 12.27
-8
@SLOJok3r Nevarno za potencialno žrtev. Zato je najbolje, da se potencialnim žrtvam prepove dostop do obrambe, da lahko kriminalci opravijo svoje delo nemoteno, žrtev pa naj se potem sama ukvarja s posledicami in če preživi napad, pokliče policiste, ki bodo naredili svoj zapisnik in adijo.
Gone4eveer
05. 03. 2014 12.29
-6
Ker imata rada pregovore in citate, evo vama uslugo: ”Zakonski sistem z obveznim registrianjem in licenciranjem orožja je popolno orodje za odvzem orožja buržuaziji.” (Vladimir Ilyich Lenin) “Zgodovina bo med mnogimi krivicami Britanske vladavine v Indiji prepoved posesti orožja ocenila kot najtemnejšo.” (Mahatma Gandhi) ”Storili bi najbolj neumno napako, če bi okupiranim rasam dovolili posest orožja. Zgodovina kaže da so zavojevalci, ki so zavojevanimi rasi dovolili obdržati orožje, hitro izgubili nadvlado. Še več. Menim da je dostop do orožja nujen predpogoj za vzpostavitev kakršnekoli suverenosti.” (Adolf Hitler) “Nadzor nad orožjem? To je za barabe in gangsterje nekaj najlepšega. Nočem da imate kar koli. Jaz sem slab človek. Vedno bom imel strelno orožje. Varnostne ključavnice za orožje? Medtem ko se boš trudil z odpiranjem ključavnic, bom jaz že pritiskal na sprožilec. Bova videla kdo bo zmagal.” (Sammy “The Bull” Gravano, mafijski morilec) “Če ima nekdo pištolo in te poskuša ubiti, je razumno streljati nazaj z lastno pištolo” (Dalai Lama , 15. maja 2001, Portland Oregon: Na vprašanje dekleta, kaj narediti, če nekdo z orožjem meri na tvojega sošolca.)
ebiga
05. 03. 2014 12.37
+12
Po uradnih podatkih je bilo lani umorov s strelnim orožjem v Veliki Britaniji 14, v Avstraliji 59, v Kanadi 144, v ZDA pa – 9369. Tako da če si želiš drugega amandmaja se prosim preseli v ZDA nas pa usti pri miru s svojimi pištolicami.
Gone4eveer
05. 03. 2014 13.01
+1
ja, za VB ta podatek drži, saj so leta 1997 prepovedali pištole. Od takrat je število napadov naraslo za 77 %, v letu 2007 na kar 1.2 milijona na leto. Danes je več kot polovica vseh napadov v VB napadov s kuhinjskimi noži. Zbrali so že skupino ljudi, ki se zavzema za popolno prepoved prodaje kuhinjskih nožev z ostro konico. Gledano na splošno pa je v VB 2043 nasilnih napadov na 100 000 ljudi, v ZDA pa 466 napadov na 100 000 ljudi. Glede umorov pa: Rusija, 9.7 umorov na 100 000 prebivalcev. Rusija ima eno najstrožjih zakonodaj glede posedovanja orožje, medtem, ko ima ZDA 4.7 umorov na 100 000 prebivalcev, od tega so se vsa množična streljanja do sedaj, z izjemo enega, zgodile v območjih, kjer je orožje prepovedano - saj so tam lahke tarče. Glede smrtnosti pa le to: v ZDA je smrt kot posledica umora šele na 15. mestu, pred tem pa so bolezni, ki so posledica zastrupljanja, rak, in ostale bolezni, povezane s hitro prehrano in raznimi strupi ki se znajdejo v hrani. Tako da bi bilo bolj smotrno preprečevati teh prvih 14 bolezni. in za zaključek: V ZDA je po ocenah 270 milijonov ljudi lastnikov strelnega orožja, ki sledijo zakonu in niso kriminalci. V 30 000 incidentov na leto, ki so v Ameriki in je v njih uporabljeno orožje, je orožje uporabljeno kot obrambno sredstvo. Več kot 80x več je življenj ubranjenih, kot pa vzetih. Zdaj pa sanjajte, da bo stroga zakonodaja preprečila kriminalcem dostop do orožja. Ubija človek, ne pa orodje. P.S. Kriminalec v Sloveniji pride do orožja v manj kot 1 uri, če živiš v LJ.
ebiga
05. 03. 2014 13.06
+8
Lej, zaj nimam ne časa ne volje da bi se prepucaval s teboj. Samo še to: če ne bi bilo orožja bi bil ta svet veliko boljši, lepši in bolj miren. Samo slabič, neizobražen in nekulturen človek rabi nosit orožje s seboj. Ti pa pazi, da si kaj ne narediš s kakšno pokalico.
ebiga
05. 03. 2014 13.11
+2
Upam da bo moderator pustil tole gor, ker ti bo dobrodošlo branje. V piši v brskalnik sledeče: Milijarde dolarjev vredna trgovina, ki postavlja žensko pod sovražni ogenj
ebiga
05. 03. 2014 13.30
+2
No vidiš, če bi imel orožje in možnost bi me kar ustrelil, ker nisem enakega mnenja kot ti. Če nimam enakih nazorov, kot ti sem ebeni hipi in se začne žaljenje. In ti bi se rad sprehajal okoli s pokalico v žepu. Ja pa kaj še........
Gone4eveer
05. 03. 2014 13.44
-1
Vidim, da mi je admin zbrisal zadnji komentar, kjer sem s podkrepljenimi viri navedel podatke... hvala, admin. To je isto, kot da bi s podatki in razumom hotel prepričati staro mamo, da Boga ni in da je nemogoče, da se je vse življenje začelo pred 6 000 leti. Prav, verjemi v stereotipe in predsodke... Mogoče se ti bo mišljenje spremenilo, če (upam, da ne) tvoje bližnje doleti podobna zloraba... Če si pošten, to še ne pomeni, da so pošteni tudi vsi okoli tebe.
Mdt6
05. 03. 2014 11.53
-5
Zivimo v casih ko zenske opazijo le milijonarje.Ostali si morajo vzeti drugje,saj prostitucija ni legalna
SDS_je_poden
05. 03. 2014 11.57
+9
BGTF: Če ne znaš drugače pritegnit ženske kot le z denarjem, si ravno tako prazen in plehek kot je ona. Ampak to ne opravičuje tega, da si nekaj vzameš na silo. Tako razmišljanje je BOLANO!
deathbite
05. 03. 2014 12.02
+7
...take, ki si "vzamejo", kar mislijo, da jim pripada je treba...
ebiga
05. 03. 2014 12.03
+5
Kdor ne zna drugače do dekleta kot z denarjem si dekleta niti ne zasluži.
KardinalVKristusu
05. 03. 2014 11.52
+33
Kaj pa psihično nasilje žensk nad moškimi? Vsak moški ga je že doživel... Grožnje, izsiljevanje... Tudi to je nasilje...
SDS_je_poden
05. 03. 2014 11.56
+13
Kakršno koli nasilje z katere koli strani NI sprejemljivo. Učite mlade kaj je spoštovanje do soljudi, partnerja in tako tudi živite. Bodite vzor mladini. Naše generacije so že zavožene kot pač so...
DeBill
05. 03. 2014 12.45
+2
a pol je treba ženske naučiti, kako ne jokajo, pa ne težijo, pa ...
moj i
05. 03. 2014 12.51
-3
za pravično družbo: +++++ DeBill: ženske ne jokajo, ne težijo, če nimajo zato vzroka, odpravi vzrok, spoštuj dogovorjeno, izpelji obljubljeno pa bo vse OK
DeBill
05. 03. 2014 13.09
+5
vsekakor, pa tudi menstruirajo ne pa nimejo idej o tem kaj boš oblekel in kaj boš počel. Vzrok lahko odpraviš, če obstaja, če ne obstaja potem ga ne moreš oz. ne moreš odpraviti vzroka, ki ni pod tvojo kontrolo. Potem pa pride čez dve uri, kot da se ni nič zgodilo in začne navdušeno pripovedovati, kaj se ji je zgodilo. Seveda si še od prej "dobre" volje in komaj čakaš da ti vse pove.
SDS_je_poden
05. 03. 2014 13.15
-2
DeBill: Mislim da je bolj treba učiti moške samokontrole. Od tu izvira ogromno konfliktov.
ebiga
05. 03. 2014 11.42
+13
Važno je da nas medij bombardirajo s posilstvi v indiji in s tem da se severne koreje ponoči ne vidi. Tam bomo našli na stotine komentarjev, takšnig in drugačnih, največ zgražanja in pljuvanja. Ko pa nam takle prespevek nastavi ogledalo, je pa 25 komentarjev. Kadar se take grozne stvari dogajajo pri sosedu smo glasni, da je joj, ko se dogajajo pri nas, pa vsi tiščijo glave v pesek. Namesto, da bi si nalili čistega vina, in najprej pometli pred svojim pragom se raje obrnemo stran. Dokler se ne zgodi nam ali našim bližnjim. Potem je jok in stok. Dokler se bomo delali, da smo nadljudje in nekaj več od drugih se bodo te grozovitosti dogajale v vse večjem številu.