Tujina

Po prekinitvi komunikacije z letalom sateliti zaznali šibek signal

Kuala Lumpur, 13. 03. 2014 06.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min

Letalo, ki je brez sledi izginilo z 239 potniki in člani posadke, še naprej neuspešno iščejo. Potem ko je že kazalo, da je kitajski satelit posnel razbitine letala, reševalci na tistem mestu niso našli ničesar. Američani zdaj pravijo, da je letalo morda strmoglavilo v Indijski ocean.

Satelitski posnetek
Satelitski posnetek FOTO: Reuters Video
Ameriški uradniki imajo indice, da je izginulo letalo morda strmoglavilo v Indijski ocean. Tja že pošiljajo vojaško ladjo USS Kidd, a do tja bo rušilec potreboval 24 ur, je za ABC News dejal vir iz Pentagona.

Američani tako, kljub zanikanju malezijskih oblasti, še vedno vztrajajo pri teoriji, da je letalo po zadnjem poslanem signalu letelo še od štiri do pet ur.

Komunikacijski sateliti so zaznali šibke signale z leta 370 potem, ko je v soboto izginil, je neimenovani vir zaupal Reutersu. A iz signalov niso mogli razbrati lokacije letala oziroma kam leti ali kakšno je njegovo tehnično stanje.

Kitajci niso videli kosov letala

Potem ko so s Kitajske sporočili, da naj bi njihov satelit posnel razbitine pogrešanega letala z 239 potniki in člani posadke, so se vietnamski reševalci takoj odpravili na kraj, kjer naj bi bili kosi letala, ki je izginilo brez vsake sledi. A nekaj ur kasneje so sporočili, da na mestu, kamor so jih poslali Kitajci, razbitin niso našli.

Malezijski prometni minister pa je povedal, da so bile fotografije kitajskega satelita objavljene po pomoti in da na njih niso ostanki izginulega letala.

Hishamudin Husein je tudi zanikal navedbe ameriških preiskovalcev, da je bilo letalo v zraku še ure po tem, ko je izginilo z radarjev.

Husein je še poudaril, da oblasti delajo vse, kar je v njihovi moči, da bi našle pogrešano letalo. V Južnokitajskem morju in Malaški ožini ga trenutno išče 43 ladij in 40 letal.

Kitajska uprava za znanost, tehnologijo in industrijo nacionalne obrambe je sicer včeraj objavila fotografije, na katerih so "trije sumljivi plavajoči predmeti". Gre za predmete, velike od 13 do 22 metrov in bi lahko po njihovem pripadali izginulemu letalu.

Satelitski posnetki so sicer nastali dan po izginotju letala, kitajske oblasti pa so reševalnim ekipam že poslale koordinate predmetov.

To sicer ni prvo tovrstno preverjanje, doslej so letalo zaman iskali že, ko so v morju zaznali večji predmet in oljne madeže, a se je izkazalo, da ne gre za pogrešano letalo.

Satelitski posnetek
Satelitski posnetek FOTO: Reuters Video

Ugrabljeno in preusmerjeno v drugo državo?

Ameriški preiskovalci iz enote za boj proti terorizmu pa medtem menijo, da je letalo v zraku ostalo še kar štiri ure po tem, ko je izginilo z radarjev. S tem pa postaja vse bolj verjetna teorija ugrabitve.

Glede na podatke, ki so se avtomatsko prenesli k proizvajalcu boeingovega motorja - britanski družbi Rolls-Royce - naj bi namreč letalo letelo pet ur.

Enota za bolj proti terorizmu tako preiskuje možnost, da je bilo letalo ugrabljeno, preusmerjeno in poslano na "neznano lokacijo, z namenom, da se ga kasneje uporabi za drug namen".

Preiskovalci sumijo, da naj bi pilot ali kdo drug ugasnil vse oddajnike letala in se tako izognil kontrolam. Po tej teoriji je sicer letalo letelo še tako daleč, da bi lahko doseglo Pakistan ali Arabsko morje, piše Wall Street Journal.

Letalo Malaysia Airlines
Letalo Malaysia Airlines FOTO: Reuters Video

Malezijske oblasti so torej zanikale, da je bilo letalo še štiri ure v zraku, potem ko je prenehalo komunicirati. Zadnje informacije, ki so jih prejeli z avtomatskih oddajnikov motorjev, so govorile, da vse deluje optimalno.

''Vzpostavili smo stik z obema družbama, ki imata podatke – Rolls-Royce in Boeing – in obe družbi sta zatrdili, da nista prejeli podatkov po 1.07,'' je zatrdil izvršni direktor malezijske letalske družbe  Ahmad Jauhari Yahyain. ''Zadnji prenos ob 1.07 pa je govoril, da vse deluje normalno,'' je še dodal.

Sistem za prenos podatkov naj bi bil po poročanju Wall Street Journala standardni postopek za vzdrževanje in nadzor nad motorji. Sistem sporoča delovanje letala, višino in hitrost – podatki so zbrani v paketu, ki se ga pošilja v 30-minutnih intervalih.

Viri blizu preiskave so potrdili, da proizvajalca Boeing in Rolls-Royce nista prejela nobenih podatkov, po zadnjem kontaktu z letalom. Prejeli so le en paket podatkov, ki pa niso govorili o težavah.

Nekdo ni opravil svojega dela?

Skrivnostno izginotje letala pa že tudi neti spore med Kitajsko, ki je imela na letalu največ svojih državljanov, Malezijo in Vietnamom.

Kitajci so Malezijce obtožili nesposobnosti, da najdejo letalo, še posebej jih je razjezilo, da so na pomoč poklicali celo vrača, ki naj bi letalo priklical nazaj.

Kolegom iz Malezije in Vietnama pa je svoje povedal kitajski strokovnjak za radarje, ki poudarja, da letalo ne more kar izpuhteti.

"Letalo je letelo tako visoko, da je imela posadka dovolj časa za klic na pomoč. Čeprav bi letalo eksplodiralo v zraku, bi radar zaznal kose letala. Radarska tehnologija je danes tako napredna, da zazna kose, velike komaj dober meter. Neverjetno je, da Vietnamci niso zaznali ničesar. Očitno nekdo ni opravljal svojega dela!"

Strokovnjak je še dejal, da je okorno odzivanje malezijskih oblasti uničilo vse možnosti morebitnih preživelih. "To je umor preživelih," je pribil.

Svojci potnikov letala medtem še naprej izražajo svoje nezadovoljstvo nad količino in kvaliteto informacij. Medtem ko nekateri še ohranjajo upanje, da je z njihovimi svojci po čudežu nekje vse v redu, drugi priznavajo, da so to najtežji trenutki v njihovem življenju.

Malezijske oblasti so sicer danes ponovno zanikale, da bi bila njihova preiskava nesreče neorganizirana.

Letalo Malaysia Airlines
Letalo Malaysia Airlines FOTO: Reuters

Napake na letalu?

Čeprav letala boeing 777 veljajo za ena najvarnejših na svetu, pa je med možnimi vzroki izginotja letala tudi strmoglavljenje zaradi napake na letalu.

Ameriška uprava za varnost letalskega prometa (FAA) je namreč lani letalskim družbam ukazala, naj preverijo letala 777 zaradi možnih razpok in korozije na trupu letala, saj bi lahko v tem primeru prišlo do hitre dekompresije, letalo pa bi lahko razpadlo v zraku. Določili so tudi rok za preglede in popravila, ki se izteče 9. aprila letos.

Malezijski obrambni minister sicer pravi, da je bilo pogrešano letalo redno servisirano.

Opozorilo letalskim družbam je FAA izdal potem, ko so jih proizvajalci boeingov opozorili, da naj bi ena od letalskih družb na trupu 14 let starega letala pod komunikacijsko anteno našla dolgo razpoko.

Letalska družba je pregledala še ostala boeingova letala 777 iz svoje flote in tudi na njih na istem mestu znašla znake korozije, ne pa tudi razpok. Šlo je sicer za modele serij B777-200, -200LR, -300, -300ER in -777F, ne pa tudi za model izginulega letala B777-200ER, a je FAA opozorilo preventivno vseeno izdala za celotno družino letal.

Nekdanja letalska inšpektorica Mary Schiavo sicer meni, da bi nenadna dekompresija pojasnila marsikatero skrivnost v primeru izginulega letala. "Hitra dekompresija pomeni, da bi lahko posadka izgubila zmožnost komunikacije, letalo pa bi brez opozorila skrenilo s poti," meni.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (528)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Razumnež
14. 03. 2014 07.24
+2
A dajte no s tem letalom kar naprej in naprej.... pa so dobili signal, pa ga niso, pa so našli ostanke, pa jih niso itd. itd.... Malo že pretiravate.
Citadel
14. 03. 2014 02.01
+1
Vpišite v google: Six Important Facts You’re Not Being Told About Lost Malaysia Airlines Flight 370 in malo preberite...
vrtaca1
14. 03. 2014 00.40
-2
en vietnamski ribič ni vlovil nobene ribice pa je ukradel letalo, seveda ko je blo v zraku, čisto majhno, pa ga spravil v žep....
drrmrr
14. 03. 2014 09.31
Ja kje si pa videl da se letalo krade na tleh..........JE PREVELIKO !
Perac 46
14. 03. 2014 00.06
+6
soonce111
14. 03. 2014 00.05
+2
samo se neki, preden grem, a pol , ce grem cez en mesec kam z letalom, ga lahko ugrabim , izklopim odajnike ga skrijem in ceez dve leti prodam, potem kar zdej govorijo in delajo ni sans , da me dobijo:D
soonce111
14. 03. 2014 00.10
+0
hehe a ti , ko so ga ugrabili so imeli veze
soonce111
14. 03. 2014 00.40
+0
soonce111
13. 03. 2014 23.46
se spomnite , ko je pokojni Sterk izginil z jadrnico, a veste , da so jo nasli in to sredi morja, samo takrat tudi priblizno niso vedeli kje je! Ampak so jo nasli, pa mislim, da jo ni ribiska ladja nasla!
janez pokora
13. 03. 2014 23.46
+1
vrač je za debel denar povedal, da letalo morda še leti, ali pa je morda tudi že nehalo letet. jst pa vam zaston povem, da leži na globini 50 m sredi južnokitajskega morja. v kosih. in da vode ni dotaknilo v enem kos. in da del krila leži v vodi kakih 10-20 km v smeri SZ od koordinat glavne razbitine. in da posnetka črne skrinjice ne bodo obavili.
soonce111
13. 03. 2014 23.47
+4
to je nemogoce rozle, ker bi tudi crna skrinjica odajala signal
moonk
13. 03. 2014 23.59
+0
Američani ga bodo našli v Iranu, kako prikladno za novo vojno.
janez pokora
14. 03. 2014 00.01
+0
saj ga. ampak domet tega signala je...??? vedno najprej najdejo letalo, potem pa skrinjice. če sploh. ;)
soonce111
14. 03. 2014 00.01
+1
ja saj 2x ni za rect, saj ves kej je najvec denarja, nafta in orozje
soonce111
14. 03. 2014 00.02
+2
janez pokora
14. 03. 2014 00.05
+0
ne mislim navzgor, mislim horizontalno, če je cca 50 m globoko v vodi... ;)
soonce111
14. 03. 2014 00.07
+2
soonce111
14. 03. 2014 00.07
+1
soonce111
14. 03. 2014 00.09
+1
janez pokora
14. 03. 2014 00.14
+2
to je šibak oddajnik. zelo šibak. in ja, itak da je v morju, ugrabitev? ja kje bo pa revše velikansko pristalo neopaženo? in kaj bo kdo z njim počel? po delih prodal? je bol enostavno in varno oropat banko ali gojit travo...
soonce111
14. 03. 2014 00.18
+4
pa ne vem, saj mogoce je bilo vse prej dogovorjeno: Mogoce so ga ugrabili, izklopili signale in imeli kaksno tarco, med tem jih izsledijo jih opozorijo, naj pristanejo, ti se ne odzovejo in ga sestrelijo: po vsem tem najbolj logicno. Lahko je pa seveda tudi kaj drugega
DrFake
14. 03. 2014 00.33
-3
Če si slučajno v kristalno kroglo gledal, potem se ti je zlagala. Verjetno je ujela kakšen televizijski kanal s kakšnega filma.
soonce111
14. 03. 2014 00.36
+1
soonce111
13. 03. 2014 23.44
celotna preiskava je vodena tako , da zavajajo in preusmerjajo pozornost od resnice! Vsak laik ve, da je nemogoce da v eni taki resevalni akciji toliko si nasprotujocih informacij, pa ljudje , oni iscejo letalo z 239 ljudmi in ne iscejo, ukradeni avtomobil.
soonce111
13. 03. 2014 23.42
-1
ena od razlag je tudi, da je letalo bilo ugrabljeno, da je verjetno imelo neki cilj, kam bi se zaletelo,letelo nekaj casa in ker ni hotelo zasilno pristat, so se vstrasili, da ne bi res povzrocil kaksne nore tragedije in so ga razstrelili.
Hyphx
13. 03. 2014 23.40
spet potrjeno da je letalo se letelo po izkljucitvi / okvari transponderja... Malezijske oblasti baje tega niso nikoli zanikale.. zanikale naj bi le vir teh infeormacij (spet nevejo kaj bi)... cist butasto je vse skup ze ker ti malezijci vodijo to akcijo tak ko nek cirkus...
777
13. 03. 2014 23.37
+3
te dni pa so dost buč prodali na račun te zgodbe
soonce111
13. 03. 2014 23.28
+2
v glavnem tako bluzijo in lazejo, da ce jutri objavijo, da so nasli rabitine letala jim ne verjamem, ceprav sem laik glede radarjev , satelitev..., ampak marsikaj se da prebrat in me ne bo noben clanek oz nobena izjava ne more prepricat, da ze 7 dan tavajo v temi, in da niti enega samega napredka od prvega dneva!! a mi lahko kdo pove, a li so ze kaj vec ugotovili, kot 1 uro po izginotju?? ce so prosim, ce mi kdo napise, ampak ne informacije in izjave, ki so potem bile drug dan demantirane.
janez pokora
13. 03. 2014 23.32
+3
da ni padel tam, kjer je nehal oddajat signal. ker če bi tam padel, bi ga že našli.
soonce111
13. 03. 2014 23.36
to letalo se ne more primerjat s tistim air franca iz leta 2009, ker prvo je vreme bilo cist jasno, kot drugo, je tudi morje tam precej globje, ampak saj tudi ce bi strmoglavilo in potonilo, bi kaj nasli, saj so vedli kje je nazadnje nehal oddajat in niso rabili 3 dni pridet na kraj nasrece in verjetno ni potonilo v enem delu, kje so razbitine??
janez pokora
13. 03. 2014 23.42
+1
soonce111
13. 03. 2014 23.27
ako, kot sem ze zjutraj napisal, vsak dan 1-2 novici, seveda cisto zato , da zavajajo javnost in odvrnejo pozornost od tistega, kar je res, kar oni tocno vedo. Jutri, ce ne celo danes zvecer bodo te informacuje zopet zanikali. Mislim, da je zdaj ze marsikomu jasno, da nekaj ne stima. Cez kaksen teden se ne bo vec toliko pisalao in cez kako leto bodo rekli, da so nasli razbitine letala v indijskem oceanu, in bodo vsi rekli , da je bilo pricekovat, da je strmoglavilo. Po vsem tem sta 3 moznosti: 1. letalo je bilo ugrabljeno 2. letalo je nacrtno izginilo zaradi teh in drugih razlogov, ki je prevec pomembno, da bi prislo v javnost zakaj 3. letalo je po spremembi smeri in letenju bilo sestreljeno
janez pokora
13. 03. 2014 23.30
+1
4. letalo v zraku razpade zaradi resne poškodbe krila ali repa, kar vodi v dekompresio trupa... 5. v letalo trešči vojaško letalo.
markri
13. 03. 2014 23.24
+2
verjetno so ga pomotoma sestrelili kaki kitajci al pa kar američani, sam ne upa si noben povedat resnice.....
janez pokora
13. 03. 2014 23.30
+1
Hyphx
13. 03. 2014 23.22
tem malezicem sploh ni v interesu da bi ga nasli *.. sam neki razglasajo informacije za neresnicne ali zmotne sami pa niti niso na cistem kaj so hteli z onim \"vojaskim radarjem\".. pol pa gnilobe se vrača poklicejo.. kot da si ne morjo se bol norca delat..
soonce111
13. 03. 2014 23.08
+0
zdi se mi, da za to vsakdanje zava janje ko neki izjavijo, pa pol dematirajo, v bistvu zdej ze 6 dni samo to delajo, mi pa bud ale tuki komentiramo vsako dezinformacijo. sem preprican , da tocno vedo kaj je z letalom, jih je pa zgleda neki presenetilo, ali pa je to samo taktika, da bodo cez dve leti rekli, da so ga najdli .
Ferdo Crni
13. 03. 2014 23.16
-1
Tebe je pa tale izginuli frčoplan čisto iz tira vrgel?
soonce111
13. 03. 2014 23.20
+1
ferdof , pa ne , ampak na splosno me zanima to , ko neki izgine, pa nikoli ne najdejo, a si slisal koliko letal je od leta 1945 izginilo
Hyphx
13. 03. 2014 23.26
nevem mene ne moti to da ne najdejo ostankov letala pac ja katastrofalna napaka 10000m v luftu je hudic...vlko stvri potone.. zgubi se sled... morski tokovi majo tud mocan vpliv pri iskanju itd itd..... sam na zivce mi gre to sprenevedanje pa sem pa tja pa malo to pa malo drugo...
Ferdo Crni
13. 03. 2014 23.28
Sej to ne zanima samo tebe. Veliko ljudi to preiskuje in nekateri so določenim zadevam posvetili celo kariero. Vse zanima kaj se dogaja samo ti pa kar nekaj cepetaš ko neko malo dete ki hoče barbiko . hočem odgovor... hočem hočem HOČEM!!!!
soonce111
13. 03. 2014 23.33
ja a ves zakaj??? 1.ker mi je noro to kar pocnejo, da vsak dan neki izjavjajo in potem demantirajo 2.ker mi je noro, da v 7 dneh niso niti za milimeter blizje kot so bili 1 uro po izginotju 3.ker s tako tehniko in s tolikim stevilom satelitov, radarjev v vesolju, da ni bilo nic videno, 4. da govorijo, da je letalo namenoma izklopilo odajnike in da potem letelo se 4 ure, pa kako je to mozno, ko je nemogoce da ga v 4 urah noben satelit , niti radar ne bi zasledila, potem takem, sploh ni tesko narest teroristicni napad in ce bi vse to drzalo bi bil vsak dan teroristicni napad z letalom
janez pokora
13. 03. 2014 23.34
+3
le kdor hoče, išče odgovor, ga bo našel. ti pa kar čakaj, mogoče še dva balotellia dočakaš, pa telefoni še malo pozvonijo, pa to ...
vapor
13. 03. 2014 22.51
+1
Amerika spet najbolj pametna tk ko vedo
Ferdo Crni
13. 03. 2014 23.17
-2
Ja.... rusi so bl pametni. Oni dajo airbus kar frocom za pelat.
janez pokora
13. 03. 2014 23.35
+4
o vsem. počasi bom mislil, da si američan-ček :)
Ata_Smrk
13. 03. 2014 22.30
Glavavtorbi
13. 03. 2014 22.25
+0
Počasi razumem zakaj se ta nesreča spreminja v zgodbo o duhovih, obstaja precej verjwtnih razlag, ni pa nobenih dokazov, da se je ta ali oni scenario res zgodil. Če je letalo padlo v morje, zakaj ni plavajočih ostankov in razbitin, če je potonilo v celoti, bi ga verjetno hitro našle vojaške podmornice, opremljene z detektorji kovin in drugimi vrstami podvodnih radarjev. Mogoče je bilo kaj narobe z elektroniko in je letelo do kopnega, predstavljam si, če bi se izgubila vsaka sled nekje nad Ljubljano in treščilo nekje med Koprom in Lendavo, kako dolgo bi trajalo, preden bi našli ostanke, verjetno ne več kot par ur. Ljudje opazijo celo neznane leteče predmete, obala je običajno zelo poseljena, ne verjamem, da bi lahko kaj letelo mimo turističnih letovišč neopaženo. V zrak ni moglo, pomeni padlo je lahko samo pod vodo ali pa je ugrabljeno, kot v kaki sceni iz filma o Jamesu Bondu. Takšna zadevica bi lahko bila verjetno precej koristna, dvomim da si lahko vsakdo kupi pravo potniško letalo, sicer verjetno nobena stolpnica ne bi bila več cela.
myworld
13. 03. 2014 22.33
+3
Detektorji kovin? Podmornice? Pa ti ves koliko je velik ocean? Iskanje igle v senu je to.
jung
13. 03. 2014 22.39
-1
Dober komentar. Dodal bi samo to.Bojim se,da v današnjih krutih časih,ko eno človeško življenje ne predstavlja praktično nič že pri nas,kaj šele v aziji ne izključujem ugrabitve.Krutost je dandanes na žalost resničnost. Moderator! Če sem preoster me skenslaj !
janez pokora
13. 03. 2014 22.59
+1
ferdox, ti, ki praviš, da ne boš ugibal in da čakaš, kaj bodo objavili in boš tisto verjel: kateri verziji izmed 20 dozdajšnjih verjameš? kdaj boš vedel, da si dočakal pravo? :)
soonce111
13. 03. 2014 23.02
mene tudi to zanima, ampak ce sem na zacetku zasledil je ferdox povedal, da je edina moznost strmoglavljenje
Ferdo Crni
13. 03. 2014 23.12
+1
Res je... letalo je na tleh. To je do sedaj edino kar je gotovo. Ugibanja pa so logična dokler se ne ugotovijo dejstva. Glede "kaj bodo objavili" pa bomo verjeli glede na okoliščine. Jaz recimo verjamem preiskovalcem v primeru Francoskega letala pred leti, ki je strmoglavilo v atlantik. Verjamem tudi raziskavam letalskih nesreč do sedaj v večini primerov. Tu gre za veliko ljudi in strokovnjakov in ne za neke rožlete in kekce ki berejo imbecilne "undeground" sestavke iz neta.
soonce111
13. 03. 2014 23.13
+0
na tleh je sigurno, verjetno ne leti ze 6 dni :D
janez pokora
13. 03. 2014 23.19
+1
pravzaprav ni res. če je bilo ukradeno, morda ravno sedaj leti na drugo lokacijo, na barvanje. :D . . . in ker ne verjameš dejstvom, verjameš v bollatellije, in da je letelo naravnost nazaj čez kuala lumpur, in da telefoni zvonijo, in da so kitajci po pomoti objavili sliko razbitin, ki to niso, in... LOL
soonce111
13. 03. 2014 23.20
+1
soonce111
13. 03. 2014 23.25
+2
v glavnem tako bluzijo in lazejo, da ce jutri objavijo, da so nasli rabitine letala jim ne verjamem, ceprav sem laik glede radarjev , satelitev..., ampak marsikaj se da prebrat in me ne bo noben clanek oz nobena izjava ne more prepricat, da ze 7 dan tavajo v temi, in da niti enega samega napredka od prvega dneva!! a mi lahko kdo pove, a li so ze kaj vec ugotovili, kot 1 uro po izginotju?? ce so prosim, ce mi kdo napise, ampak ne informacije in izjave, ki so potem bile drug dan demantirane.
Ferdo Crni
13. 03. 2014 23.31
-1
Kaj jaz verjamem bom jaz povedal. Tisti, ki neavtorizirano govori v mojem imenu kaj jaz mislim, verjame... itd pokaže le znake svoje lastne mentalne nestabilnosti in nesigurnosti, v določenih primerih pa tudi sram nad nebulozami ki jih trosijo.
janez pokora
13. 03. 2014 23.37
+1
sam si napisal, da verjameš uradnim objavam. torej bollateliju, telefonom, vraču, ...
Ferdo Crni
13. 03. 2014 23.42
-1
Balotelli ni "uradna izjava" ampak gnil prevod 24ur. Prav tako telefoni in vrači ne sodijo v "uradne razlage". Ti res nimaš pojma kaj je uradna razlaga pristojnih strokovnjakov in agencij? Kot o marsičem ne a ne? Spet klatiš neumnosti.
janez pokora
13. 03. 2014 23.48
+1
vse, kar so do zdaj povedali, je bilo uradno. narobe, a uradno. uradniki - uradno. :)
moonk
13. 03. 2014 22.06
+3
Nekateri komentirate letalsko tehnologijo, češ kako slaba je, da ne morejo najti letala. Sem pa prepričan, da vas 99% ne ve nič o letalski tehnologiji. Samo eno vprašanje: V katerem programskem jeziku so napisane računalniške aplikacije v potniških letalih Boeing and Airbus?
janez pokora
13. 03. 2014 22.09
+2
basic, posneto na basf kaseto 45 min, Cro2, priklopljeno na ZX Spectrum. 32 kb . . pravzaprav nas zanima, zaka e letalo usekalo v valove, brhita. google zna usak kmet vrtet, in gobec.
DrFake
13. 03. 2014 22.22
+5
Če je strmoglavilo, potem možno da je Windows 95 :). Aja W95 sploh ni pr. jezik. A je HTML :)?
janez pokora
13. 03. 2014 22.28
+0
°°~oxxo~°°, počakaj da zgugla, je bojl počasen, pa to ...
moonk
13. 03. 2014 22.36
+1
To je ADA, ki ga je razvila ameriška vojska. Dolgo časa je bil nedostopen za javno uporabo, zato tudi ni zelo poznan. Vendar zdaj je odprt tudi za javno uporabo.
moonk
13. 03. 2014 22.44
+2
Poleg letal je v Adi tudi vsa vojaška in vesoljska tehnologija. btw, Java je IZRECNO PREPOVEDANA v letaskih aplikacijah.
DrFake
13. 03. 2014 22.53
Jaz sem prepričan, da ima ta ADA vprogramiranega tudi kakšnega trojanskega konja ...
janez pokora
13. 03. 2014 23.04
+2
si siguren, da rakete, ki dandanes amere vozijo na ISS, uporabljajo ADA?
moonk
13. 03. 2014 23.13
-1
To pa ne vem :) vem samo za Ameriko in Evropo. Kako je pa v Rusiji in na Kitajskem pa ne vem in tudi ne morem komentirati.
janez pokora
13. 03. 2014 23.20
+1
pa morda veš, koliko kitajskih predprogramiranih komponent se nahaja v enem 777? ;)
moonk
13. 03. 2014 23.25
-1
janez pokora
13. 03. 2014 23.38
+1
moonk
13. 03. 2014 23.52
-1
janez pokora
14. 03. 2014 00.03
+1
moonk
14. 03. 2014 00.18
-1
ja, samo ti si vprašal za predprogramirane kompenente. to pa ni to. ampak samo sestavni deli. Kitajskih predprogramirah komponent v Boeingih ni.
moonk
14. 03. 2014 00.21
-1
Boeing je glede tega zelo rigorozen, niti WC školjke nevgradijo če ni 100% po ameriških standardih.
janez pokora
14. 03. 2014 00.22
+1
velika večina čipovja se izdela s predprogrami, podprogrami... že na kitajskem. pa tudi kompletni moduli, made in rizi-bizi so vgrajeni v 777