Slovenija

'Ena vzgojiteljica na dva oddelka? Nemogoče. Referendum je resna možnost '

Ljubljana, 29. 11. 2012 15.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Spremembe na področju vrtcev in osnovnih šol Slovenijo vodijo 30 let v preteklost, opozarjajo šolniki. Pripravljeni so na stavko in referendum. Skupnost vrtcev med drugim odločno nasprotuje temu, da bi bila ena vzgojiteljica za dva oddelka otrok.

Spremembe na področju vrtcev in osnovnih šol, ki jih predvideva predlog zakona za uravnoteženje javnih financ za občine, Slovenijo vodijo 30 let v preteklost, opozarjajo šolniki, zato so pripravljeni tudi na stavko in referendum. Tudi današnja pogajanja niso prinesla premika s te točke. Vlada vztraja: vzgojiteljice naj delajo dve uri in pol oziroma pet za drugo starostno obdobje dlje, njihove pomočnice pa uro dlje, v skupine naj vključijo do tri otroke več.

Če bi bilo v oddelku več otrok, torej 17, bi to negativno vplivalo na najmlajše otroke, stare leto in dve, je za 24UR OB ENIH povedala predsednica Skupnosti vrtcev Slovenije Božena Bratuž. Kot je dejala, vsak, ki ima vsaj enega otroka, ve, kaj pomeni posvetiti čas in sebe otroku, vzgojiteljica pa ima veliko več otrok. Otroci so v vrtcu devet ali deset ur, torej potrebujejo tudi v tem času ljubezen in nežnost, je povedala Bratuževa in se vprašala, kako naj vzgojiteljica razdeli to med 17 otrok.

Po vladnem predlogu bi morala vzgojiteljica skrbeti kar za dva oddelka hkrati, torej za 34 otrok. Bratuževa je pojasnila, da bi morala v tem primeru vzgojiteljica spremljati razvoj 34 otrok, izvajati pogovore s straši in poskrbeti za individualno delo z otroki. Opozorila je, da jaslice niso razredna stopnja, da bi vzgojiteljica vstopila, izvedla program in zapustila oddelek ter odšla v drugega. Pojasnila je tudi, da vzgojiteljice in njihove pomočnice delajo 40 ur na teden kot vsi zaposleni v državi in da dodatni dve uri in pol ne moreta rešiti težav.

Končno besedo bodo imele občine, ki vrtce sofinancirajo.
Končno besedo bodo imele občine, ki vrtce sofinancirajo. FOTO: Thinkstock

Izračuni kažejo, da so naši vrtci dragi tako za občine kot družine. Vzgoja otrok je dražja le v Luksemburgu, na Islandiji, v Združenih državah Amerike in Italiji, zato želi vlada znižati stroške. Bratuževa meni, da je treba pri primerjavi cen s tujino upoštevati različne plati, med drugim sam program in to, kaj je vključeno v ceno. V oddaji je dejala, da bi bile cene, če bi izključili stroške dela in bi starši pokrivali le materialne stroške, ugodnejše.

Na ministrstvu ne bodo zagovarjali rešitve trpanja otrok v oddelke

Na ministrstvu za izobraževanje so se danes prvič po objavi predloga sprememb zakona o vrtcih sestali predstavniki združenja ravnateljev vrtcev in osnovnih šol, skupnosti vrtcev, združenja staršev, združenja občin in skupnosti občin.

Kot je na novinarski konferenci pojasnila državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport (MIZKŠ) Mojca Škrinjar, so predstavnikom stroke na sestanku predstavili predlog sprememb na področju predšolske vzgoje oziroma zakona o vrtcih in povedali, da so "odprti za pogovore in da ni problem spremeniti kar koli v tem predlogu do okvira, ki je občinam potreben".

Na ministrstvu bodo po njenih besedah zagovarjali strokovne rešitve in ne rešitve trpanja otrok v oddelke, še zlasti tam, kjer ne dosegajo prostorskih normativov.

Bratuževa je dejala, da zelo resno razmišljajo o stavki in referendumu. Med drugim odločno nasprotujejo, da bi bila ena vzgojiteljica za dva oddelka otrok.
Bratuževa je dejala, da zelo resno razmišljajo o stavki in referendumu. Med drugim odločno nasprotujejo, da bi bila ena vzgojiteljica za dva oddelka otrok. FOTO: Thinkstock

"Zagotovo pa je vse drugo odprto. Kakršne koli predloge bodo dali in bodo strokovni, smo pripravljeni to umestiti v zakon o vrtcih," je poudarila Škrinjarjeva in dodala, da so se dogovorili za srečanje v naslednjem tednu. Predlog sprememb zakona o vrtcih so poslali tudi sindikatom z željo, da se, kot je dejala Škrinjarjeva, usedejo za skupno mizo in se o tem pogovarjajo.

"Ravno tako enako, kot smo se danes usedli z vsemi akterji in jim ta predlog predstavili, smo se pripravljeni pogovarjati s sindikati in skupaj poiskati rešitve, ki bi bile boljše in bi imele vsaj približno enake proračunske učinke," je povedala in dodala, da so se pripravljeni pogovarjati in sodelovati pri iskanju rešitev v širšem okviru javnega sektorja.

Kakšne so predlagane spremembe?

Ob tem je Škrinjarjeva predstavila glavne spremembe na področju vrtcev, ki se umeščajo v predlog zakona za uravnoteženje javnih financ občin. Gre za spremembe standardov in normativov oz. povečanje delovnih obveznosti vzgojiteljev in njihovih pomočnikov ter povečanje števila otrok v oddelkih.

Osnovno načelo sprememb zakona o vrtcih je, da z ukrepi pripomore k znižanju javne porabe do 1. septembra 2016, ko se pričakuje izboljšanje javnega finančnega položaja države. Znova je poudarila, da je cilj zakona tudi, da se racionalizirajo nekateri normativi v predšolski vzgoji, tako da se "znižajo stroški in hkrati ohranja kakovost v slovenskih vrtcih". Kot je zatrdila, želijo ohraniti obstoječa delovna mesta.

Pri nadaljnjih spremembah zakona o vrtcih se povečuje obseg neposrednega dela vzgojitelja z otroki za 2,5 ure – iz sedanjih 30 ur na teden na 32,5 ure, pa tudi delo pomočnika vzgojitelja za eno uro na teden (iz 35 ur na 36 ur na teden).

"Iz publikacije EU leta 2009 je razvidno, da je pri nas malo otrok na strokovnega delavca, kar kaže, da obstajajo vendarle še rezerve in so racionalizacije mogoče," je poudarila Škrinjarjeva. Povedala je, da so občine predlagale večje število otrok v skupini, tudi za štiri več.

Ker na MIZKŠ niso naklonjeni tako velikemu številu otrok v skupinah, so se po besedah državne sekretarke odločili za povečanje skupine za dva otroka, in to v vrtcih s sodobnimi prostorskimi normativi in v skladu z zakonom (tri kvadratne metre igralne površine na otroka).

Predlog zakona za uravnoteženje javnih financ občin, ki ga pripravlja ministrstvo za pravosodje in javno upravo, je predstavil državni sekretar na ministrstvu za pravosodje in javno upravo Helmut Hartman. Kot je dejal, je namen tega zakona predvsem priskočiti na pomoč občinam, ki opravljajo določene obveznosti, ki so nanje prenesene z države, in poiskati možne prihranke.

Predlog zakona je v strokovnem usklajevanju in na ministrstvu za pravosodje po Hartmanovih besedah pričakujejo, da bo usklajen predlog zakona šel v medresorsko usklajevanje. Predvidenih prihranek, če bi zakon bil sprejet tako, kot je zdaj predlagan, bi bil 80 milijonov evrov, je še dodal Hartman.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (299)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

...Lejga...
30. 11. 2012 13.47
-5
No tukaj se zdaj vidi koliko jim je do dela gnar bi pa meli GOTOFI STE
...Lejga...
30. 11. 2012 13.48
-4
Ponudiš jim delo tile se pa prtožujejo-ejga.
IvanL
01. 12. 2012 09.15
+0
Imel sem tri otroke v vrtcu in so v povprečju dva do trije vedno manjkali, tako, da jih je bilo redkodaj več kot 10 v 1. starostni skupini, jaz pa sem enkrat dobil zavrnjen sprejem, ker so se morali držati normativov. Braz težav bi sprejeli dva več. Drugo pa se sprašujem, ali si vzgojiteljice z isto izobrazbo kot pomočnice res zaslužijo skoraj še enkrat višjo plačo, ki so jo izsilili s Štrukljem, mi pa to drago plačujemo ob tolikem številu nadpovprečno plačanih vzgojiteljev s srednješolsko izobrazbo.
Kritik30
30. 11. 2012 10.14
+12
Opažam da so tu gor pametni tisti, ki otrok sploh nimajo. Vam povem, nevedneži, da vrtec ni samo varstvo, da se tam tudi marsikaj učijo. 11 mesečni otrok je zahteven, ker še ne zna sam poskrbeti za svoje osnovne potrebe (hrana, wc,....) in kako bo potekalo varstvo za take? Bodo od jutra dalje kot na tekočem traku previjale in hranile otroke... Dejte no, lepo vas prosim. Tudi v starejših skupinah ne bo nič bolje. Otroke se bo naučilo manj samostojnosti, manj ustvarjalnega dela itn... Podpiram šolnike, nižanje standardov pri vzgoji in izobraževanju je nedopustno!
m-oja
30. 11. 2012 10.20
+11
Se popolnoma strinjam. V takih pogojih svojega otroka ne pustim. Naj režejo drugje...
IvanL
30. 11. 2012 14.35
-4
Vsak bi rekel, naj režejo drugje, upokojenci, da ne na njihovih plačih, vzgojitelji, da ne pri normativih, kje pa naj potem - pri otroških dodatkih in uvedbi šolnin? Če lahko Evropa vzgaja otroke kvalitetno, s strožjimi normativi, menda lahko tudi naši, saj nismo Luxemburg, da si lahko privoščimo tako visok izdatek za vrtce. Vprašati pa se je tudi potrebno, ali morajo res imeti vzgojitelji s srednje šolsko in višješolsko izobrazbo tako visoke plače, kot nikjer drugje v javni upravi? Tu se lahko tudi malo poreže.
m-oja
30. 11. 2012 15.11
+1
Pri otrocih res ne bomo rezali .. Res je, po mojem ne rabijo tako visoke izobrazbe in bi lahko obstajala srednja šola za njih. Režejo naj pri podžupanih, zakaj ima slo državni svet (si preveril pooblastila)? Niso potrebni... Režejo naj pri politikih, ki so vlado zapustili in res ne vem, zakaj bi še nekaj časa bili upravičeni do prejemanja nadomestila.
m-oja
30. 11. 2012 10.01
+15
...Bro... brem tvoje komentarje in se ti vljudno opravičujem, vendar moram vprašati, če si mogoče zabit? Na 28 otrok 1 vzgojiteljica in dve pomočnici se ti zdi čisto ok? Ker upravičeno predvidevam, da svojih nimaš, si boš težko predstavljal, da te že en dojenček oz mali otrok lahko konkretno utrudi. Predstavljaj si 28 11 mesečnih otrok. Vsakega izmed njih je treba nekajkrat previti v enem dnevu in ne samo to, treba je pravočasno ugotoviti, kdaj je to potrebno, da ne prihaja do vnetij. Teh 28 otrok ne zna jesti samostojno, ker pomeni, da jih mora nekdo hraniti. Kako dolgo traja, da 1,5 osebe nahrani 14 otrok? Verjetno toliko, da je že skoraj čas za naslednji obrok. Vsi ti otroci v tem obdobju skušajo tudi hoditi, se plazijo povsod in potrebno je poskrbeti za njihovo varnost. Zraven vsega skupaj jih je potrebno še animirati, saj se v nasprotnem primeru lahko hitro zgodi veliko joka in nerazpoloženja. Prav tako otroci tipajo in mečejo kup predmetov okoli sebe in v druge, ki jih je treba sproti pospravljati, da se kdo ne poškoduje, če se spotakne ob njih, ... Še bi se dalo naštevati, pa nima smisla. Ti zmoreš to kar je zgoraj našteto brez da se ti kak otrok poškoduje, ostane lačen, dobi vnetje?
...Lejga...
30. 11. 2012 08.55
-10
tko je to v JS nč ne delat plačo pa imet
Kritik30
30. 11. 2012 10.09
+7
...Lejga...
30. 11. 2012 08.43
-16
Privatizirat vse javne ustanove,vrce ,šole,bolnice skratka vse,ne pa da samo računate na državo kaj in kako.Že 20 let samo jokate kako vam je hudo.JE TREBA DELAT ČE HOČEŠ KAJ IMET.
mariachi
30. 11. 2012 09.01
+1
m-oja
30. 11. 2012 09.51
+6
Po 10 letih dela ti lahko zagotovim, da če delaš lahko preživiš, če pa hočeš kaj imet moraš pa krasti. Pa brez skrbi, za dobro izobrazbo sem poskrbela. Predvidevam, da nimaš otrok...
kikita
30. 11. 2012 08.40
+18
Res ne vem, kaj vam enim ni jasn. Dala bi vas jaz v jasli s 14 otroci za kak teden, pa bi vi vidli. Pa kaj bi radi, da so naši vrtci fabrike, otroci pa na tekočem traku al kaj. Glede na to, kako se veliko staršev obnaša do otrok in s kakšnim razlogom so jih imeli, me spoloh ne čudijo ti komentarji. Jaz iskreno upam in se trudim, da bo moj otrok imel lepše življenje kot jaz. Očitno pa mentaliteta mojih staršev še kako živi v vas naprej. Ne vem zakaj delamo in se trudimo, a zato da jim bo slabše??? Iskreno upam, da bodo tudi vaši otroci imeli lepo življenje, če že ne po vaši zaslugi, pa po zaslugi kake vzgojiteljice!
XenoSlo
30. 11. 2012 08.29
+7
V dobrih časih, 30 let nazaj, so bile dve vzgojiteljice na oddelek.
...Lejga...
30. 11. 2012 08.36
-5
F12
30. 11. 2012 07.03
+7
Ja, pubeci, ni problema. bomo meli 50 otrok na 1 vzgojitlco. Zdaj pa lepo vsakega pametnega predlagatelja takih ukrepov za 1 mesec v vrtec, pa naj se začne trenirat s 25 otriki. Po 1 mescu ga bomo fprašali, če jih je obvladal.
...Lejga...
30. 11. 2012 08.37
-14
gizadlinka
30. 11. 2012 06.48
-24
najbolje, da ima vsak otrok svojega vzgojitelja in svojega varuha pa potem še direktorja potem bi res zadovoljili našim standardom.
mijam75
30. 11. 2012 07.16
+10
ne vem, kje ti mora nekaj manjkati, da lahko kaj takega izjaviš.... poglej kakšno mamico, ki ima težave že z enim otrokom, ko ni na volji, da ga preobleče in gre z njim ven.... kako naj bo potem s 17 otroki??
...Lejga...
30. 11. 2012 08.44
-7
ginek
30. 11. 2012 10.40
-2
:) Se strinjam z Gizdalinko. Sploh pa se otroci doma pri starših bistveno bolj naporno obnašajo. V vrtcu je red in otroci to dobro razumejo (ok, izvzamem jasli, ampak to je 10-15% vrtca)
Hamzibeg
30. 11. 2012 06.21
+53
Policija, gasilci, reševalci, učitelji in vzgojiteljice (vzgojitelji) za mene ne predstavljajo javnega sektorja, ker se njihovo delo še kako vidi. Največji problem SLOVENIJE je preveliko število občin, s tem pa županov, podžupanov, svetnikov itn. Imamo 2 mio ljudi in 210 občin (beri 210 županov in 210 podžupanov),mesto New York ima 8,2 mio prebivalcev in samo enega župana. Da bi pa odpuščal vzgojiteljice, pri vseh teh mešalcih zraka, je pa bosa!
gizadlinka
30. 11. 2012 06.45
-27
najbolje, da ima vsak otrok svojega vzgojitelja svojega varuha, pa potem še direktorja pa tajnico. To bi res zadovoljili st
sonassonas732@yahoo.co.uk
30. 11. 2012 07.19
+17
gizadlinka ti pa zagotovo nimaš otrok... pa tudi upam, da jih nikoli ne boš imela!
...Lejga...
30. 11. 2012 08.38
-8
sinassonas ti jih pa imaš pa so verjetno preveč razvajeni s tabo na čelu
ginek
30. 11. 2012 10.42
-1
Se strinjam z gizdalinko in tudi z Hamzibegom. Vrtce bi se dalo racionalizirat, sploh glede na to kako se obnašajo nekatere tam (minimalna vložena energija). Občine pa sploh, 210 je pretirana številka, če je ne morem vzdrževati.
24pšancov
30. 11. 2012 00.39
-19
Kmalo bo tako kot v Grčiji. 30 učiteljev na 5 otrok. Ker jih je premalo da bi naučili dovolj, popoldne ponujajo dodatne lekcije.
...Lejga...
30. 11. 2012 00.40
-17
...Lejga...
30. 11. 2012 00.26
-19
kar jokajte kar jokajte vaš referendum gre po vodi,pa še plačali ga boste zato se sedaj borimo na ulici.-ejga
5301
30. 11. 2012 00.24
+5
ZADNJA IZJAVA JE NEVERJETNA - BOLJE 11 PLAČNIH RAZREDOV NIŽJE, KOT IZGUBA SLUŽBE. ni res, vsi imamo pravico da si izberemo en dan za dopust, vsi imamo pravico do bolovanja in upam, da se bo našel dan, ko bomo šli na dopust, oziroma bodo vsi iz JS pri zdravniku - saj tudi stre je bolezen. samo dan javite na FB
...Lejga...
30. 11. 2012 00.23
-26
To je živi dokaz javne uprave da večina ljudi dela v vrcih samo zaradi denarja ne zato ker jih delo veseli.To pomeni če delaš v javni upravi ali delal kaj al ne plačo dobiš pa še služba je zagarantirana ni odpuščanj.
lunatix28
30. 11. 2012 00.30
+12
ne meči vse v isti koš, ker ni fer. Poznam vzgojiteljice, ki to delo opravljajo zelo ljubeče in profesionalno. Mogoče je pa problem v sistemu, da se slabe delavce ne izloči. Vedno in povsod se najde ljudi, ki izkoriščajo sistem.
24pšancov
30. 11. 2012 00.41
+13
Še nisem slišal da bi slabe učitelje vrgli na cesto. Pa sem jih precej (slabih) dal skozi, tako da ne govorit, da jih ni.
lunatix28
30. 11. 2012 01.01
+9
sej ne pravim, da jih ni, tudi jaz sem imel nekaj gnilih primerkov in take je potrebno odstraniti. Toda imel sem pa tudi odlične učitelje, katere pa smo jih vsi cenili...
24pšancov
30. 11. 2012 01.20
-2
To je res, ampak če dobro pomislim, je bilo dobrih res malo v primerjavi z vsemi (mogoče 1/5 če sem zelo radodaren z oceno). Še najboljša je bila kvaliteta na srednji šoli, zanimivo pa je na fakulteti najslabša, polno nesposobnih predavateljev. Pa še neke liste je bilo treba izpolnjevati o kvaliteti, pa nikoli ni bilo nič s tistega. Smo vedno imeli občutek, da jim je je res zoprno odpredavati tistih par ur na teden, kot da jim krademo čas, ki bi ga drugače za "raziskovalno" delo porabili. Pa tako so večino dela asistenti naredili. Najboljši so bili pa sicer vedno najbolj strogi pa pošteni učitelji.
lunatix28
30. 11. 2012 01.43
+1
se strinjam, toda tu smo sper pri plačah; dobrega delavca je potrebno dibro plačat, če ne, ta uide drugam in ostanejo nesposobni.
...Lejga...
30. 11. 2012 08.36
-2
jaz jih malo poznam v JS da so dobri delovci
24pšancov
30. 11. 2012 09.42
+1
@lunatix tega pa egalitarizem socializma ne dopušča, zato pa je edina rešitev, da se sposobne od nesposobnih loči, privatizacija šolstva
ginek
30. 11. 2012 10.45
Se strinjam glede sistema nagrajevanja, JS ne sme bit normirana zgolj po izobrazbi in delovnih mestih, brez sleherne možnosti razlikovanja uspešnosti. Prav tako ni nikjer prepoznana odgovornost (vsi se je branijo).
...Lejga...
30. 11. 2012 00.19
-17
nesprenevedajte se vzgojiteljice pa saj imamo otroke v vrcih pa ja menda poznamo vaš sistem dela.Vse oziroma večinoma namesto vas naredijo pomočnice vzgojiteljic.To je tko kot v zdravstvu da namesto višje medicinske sestre delajo navadne medicinke njihova opravila..IMAMO MI TUDI OTROKE-PA TO.
lunatix28
30. 11. 2012 00.24
+13
ne vem v kakšnem vrtcu imaš ti otroke, če je to res, pa brž zamenjaj vrtec. V mojem kraju je vrtec brezhiben...
lunatix28
30. 11. 2012 00.25
+3
a ja, pa ne si mislit, da delam v vrtcu... niti približno
...Lejga...
30. 11. 2012 00.30
-17
pol si že edn od tajkunov katere otrokeposebej obravnavajo.
lunatix28
30. 11. 2012 00.37
+6
če bi bil eden od tajkunov, tega članka niti pogledal ne bi, a se ti ne zdi?
...Lejga...
30. 11. 2012 00.38
-11
ko mački stopiš na rep zamjavka,tko kot strici iz ozadja-ejga
lunatix28
30. 11. 2012 00.38
+2
sem prej za islandski scenarij kot pa kaj drugega!
...Lejga...
30. 11. 2012 00.41
-5
mene islandija nezanima,imamo svoje problebe
...Lejga...
30. 11. 2012 00.41
+1
MayLee
30. 11. 2012 01.01
+13
24pšancov
30. 11. 2012 01.26
+1
islandski scenarij pri nas ne pride v poštev tam so lahko enostavno odrezali tuje vlagatelje v njihov bančni sistem (in si s tem prislužili status teroristov :)) in tako prišli sami zelo poceni skozi mi tega nimamo (država ima sama luknjo v svoji banki), edino kar lahko odrežemo je javna poraba ali pa seveda počakamo na bankrot, kar na koncu pomeni podobno
samuelka
30. 11. 2012 09.56
+2
Bro, nehaj delat otroke, ker bodo s tabo postali pravi bedaki
ginek
30. 11. 2012 10.52
+0
Se povečini strinjam z brojem. Pa označevanje človeka za bedaka niso neki bistveni argumenti v debati izmenjevanja stališč (prej se sliši neumno in patetično).
...Lejga...
30. 11. 2012 13.50
toliko o njihovi izobrazbi in pa delo z otroki.
lolipoly
29. 11. 2012 23.41
+9
Zmeraj pljuvate po Ameriki.. a tam vec kot 6 malckov ne sme imeti, ce so pa dojencki vmes pa se manj... Sicer je pa privatno in vsak mora placat, razen samohranilke z minimalcem.. Kdo pa lahko uspesno skrbi za 14 otrok naenkrat?
lunatix28
30. 11. 2012 00.19
+9
ni problem plačat, če imaš dostojno plačo!
lunatix28
29. 11. 2012 23.20
+13
A si zamislite jANŠO v vrtcu z dvema oddelkoma naenkrat?
...Lejga...
30. 11. 2012 00.20
-4
SAJ BI IMEL POMOČNICO KI BI DELALA NAMESTO NJEGA.
Sabiny
29. 11. 2012 23.13
+35
No, moja mami je pomočnica, pa vem, kaj ona vse nardi, pa kolk nardi vzgojiteljica... pa je bistveno manj plačana,... ni pravično, res ne... zdej ko mamo pa malčka 14 mescov starega v jaslih, sta pa tut dve vzgojiteljici premalo na 14 miškov malih, kjer jih par hodi, par se jih plazi, eden pleza, eden se pobira s tal, eden bi jedu, trije so pokakani, dva se cukata, vse je treba nahranit v določenem času, v določenem času previt, jih uspavat... in še ukvarjat se z njimi, jim nudit podporo, ljubezen,... KATASTROFA OD DRŽAVE! To sploh nikamor več ne pelje, res ne... prou žalostna sm.... :-(
LovecNaKomuniste
29. 11. 2012 23.08
+6
Realnost je pa drugačna..... Slo. Univerze padajo na vseh svetovnih lestvicah, osnovnošolci so pod povprečjem znanja Evropske unije, Slovenija je država z največ študenti glede na vso prebivalstvo, pa smo še vedno v recesiji...... Vsega tega pred 10, 15 leti ni bilo, ko je naše šolstvo bilo vzgled v svetu. Skratka šolniki, moj odgovor je Da, vrnimo se 30 let nazaj. Takrat ko so otroci morali malo bolj skrbeti sami zase in jim ni dajal noben potuhe.
mili?
29. 11. 2012 23.12
+8
A res, zanimivo, ko pridejo naši srednješolci v Ameriko na univerzo imajo tako znanje fizike in kemije, kot ga imajo njihovi študentje po dveh letih univerze. Prosim ne govorit na pamet. Način poučevanja se je pa spremenil in se ne moremo vrniti 30 let nazaj, ker bi potem pa res zaostajali za svetom. Uporaba IKT tehnologije itd.
guncelj
29. 11. 2012 23.13
+3
Link na resno statistiko prosim, ne politične laži. To ni res kar pišete in ne zavajajte.
crna_ovca
29. 11. 2012 23.15
+1
In točno kakšno vezo imajo univerze z vrtci?
guncelj
29. 11. 2012 23.15
+0
Moj post je namenjen Fallschirmjager (de ne bo pomote)...
LovecNaKomuniste
29. 11. 2012 23.17
+0
So izjeme, jaz govorim na splošno. Si pa dal zanimivo primerjavo Amerika vs. Slovenija. Slovenci se tako radi pohvalimo s splošno razgledanostjo, a kaj ko splošna razgledanost ne nosi denarja. Amerikanci so pač mojstri, da te že od začetka učenja za poklic usmerijo samo v tiste predmete, ki jih boš pri svojem poklicu zagotovo potreboval. Torej kaj ti bo fizika, če boš pravnik, ekonomist, FDVjevc....... Mi pa še vedno capljamo in štrajkamo.
Ann Bee
29. 11. 2012 23.19
+11
Jaz sem generacija izpred 30 let, pa sem z napačno diplomo v žepu (ker me v takratnem sistemu niso znali pravilno usmeriti) in brez službe na svojem področju. Aja, pa še izkušnje sem pridobivala preko študentskih del, ki v realnem življenju nimajo nobene teže. Ko opazujem današnjo mladino, ja so večinoma nevzgojeni in neolikani, ampak to ne zaradi šole ali vrtca, ampak zaradi naše generacije, ki smo izumotvorili permisivno vzgojo in svoje otroke zavijamo v vato.
LovecNaKomuniste
29. 11. 2012 23.22
+2
Tudi sam sem zaključil šolanje pred 20 leti.... Ko gledam, današnjo študentarijo v svoji firmi. Nič od nič. Mladinci sploh ne vidijo dela. Najraje bi, da zaposlim za vsakega študenta še enega 50 let starga izkušenega šefa, ki jim bo ukazoval.... Najraje bi sedeli, gledali v telefonu, dnar pa naj samo pada.....
24pšancov
29. 11. 2012 23.23
+2
Samo ti, ki grejo tja, so redki talentirani in pridni ljudje, ki bi uspeli v še tako ubogem sistemu. Seveda tudi ostanejo tam (zakaj bi ostali v državi, ki jih bo ropala z ogromnimi davki?), in država na koncu nima od tega nič, razen luknjo v proračunu za njihovo šolanje.
24pšancov
29. 11. 2012 23.24
-2
Povprečneži in slabi seveda ostanejo, njihov življenski moto pa je služba v javnem sektorju brez tveganja, z zagotovljeno plačo in brez odgovornosti.
Ann Bee
29. 11. 2012 23.25
+4
Ja, rešitev ni v vrtcih, ampak v tem, da bi mogli uvest OBVEZNO prakso v proizvodnji za vse, ki zaključijo s srednjo šolo. Potem bi vsak bolj cenil delo na dnu lestvice in študenti bi se bolj posvetili študiju, ne pa žuranju.
LovecNaKomuniste
29. 11. 2012 23.26
+5
Po defoltu, bi morala biti univerza privilegij pametnih, ne pa privilegij tistega ki ima preveč časa.
Ann Bee
29. 11. 2012 23.28
+3
Wizoceko, jaz z veseljem prodam svojo diplomo, če dobim polovico vrednosti za njo, kolikor sem stala državo za to, da sem lahko doštudirala. Žal Slovenija nima ugodne klime za se prebit z dobrimi idejami. Seveda, edino z idejami, kako prodajati meglo.
lunatix28
29. 11. 2012 23.33
+4
Fallschirmjager: Američani so si svoje že zdavnaj prištrajkali in to zelo krvavo; pač je njihova demokracija starejša od naše. Mi pa smo šele na začetku, ko naši vrli kapitalisti mislijo, da lahko z ljudmi delajo kot s smetmi In niti ne več kot s številkami. Za pošteno delo, naj se tudi pošteno plača!
mala_zvezdica
29. 11. 2012 23.40
+4
pri nas enostavno ne razumejo pomena demokracija in kapitalizem... to je problem... kapitalizem jemljejo kot totalno izkoriščanje delovne sile-naj si pogledajo malo okoli kako to gre z zadovoljnim delavcem... demokracija pa... v naši kvazi pravni državi je itak nulta... potem pa še ta glavni pripoveduje, kako je potrebno zakone spoštovati... bruhhhhh!
24pšancov
30. 11. 2012 00.23
-1
Mene kapitalizem ni še nikoli izkoriščal, me pa vsak mesec socializem stane polovico bruto plače.
...Lejga...
30. 11. 2012 00.25
-2
lunatix28
30. 11. 2012 00.33
+0
24pšancov
30. 11. 2012 00.43
+3
v neto plači glede na strošek delodajalca v neučinkovitem in ogromnem JS v državnih podjetjih
...Lejga...
30. 11. 2012 00.44
-3
mala_zvezdica
30. 11. 2012 01.11
+1
ste pa res sami egocentriki, zafrustriranci in nevoščljivci tukaj!
guncelj
29. 11. 2012 23.06
+19
Pride Mojca Škrinjar v top-hudem Audiju s šoferjem in razlaga ravnateljem kako morajo znižati stroške 10% . Pa kdo tu koga, no?