Tujina

Krut eksperiment s prašički so prekinili

Dunaj, 16. 01. 2010 15.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Znanstveniki so v avstrijskih Alpah nameravali v sneg zakopati 29 živih prašičkov, a so morali eksperiment po dveh dneh zaradi močnega pritiska društev za zaščito živali prekiniti.

Krut poizkus s prašički so hoteli opraviti na Tirolskem.
Krut poizkus s prašički so hoteli opraviti na Tirolskem. FOTO: Reuters
Cilj avstrijskih raziskovalcev je bil, da bi do potankosti raziskali, kaj se dogaja z ljudmi, ko jih zasuje snežni plaz. Želeli so ugotoviti, na kakšen način ponesrečenci umirajo pod snežno odejo. Vodja projekta Peter Paal ter dva nemška psihologa pa so morali eksperiment prekiniti po dveh dneh, saj je bil pritisk združenj za zaščito živali prevelik.

Kljub temu, da so poizkus prekinili, je moralo pod snegom umreti 10 ubogih prašičkov. V naslednjih dveh tednih so nameravali vsak dan v globok sneg zakopati še po dva do tri prašičke, ki bi se zadušili. Nekatere so načrtovali zakopati le do glave, da bi zmrznili. Živali bi bile ves čas priključene na instrumente, da bi znanstveniki lahko spremljali njihove vitalne funkcije v času umiranja.

Bizarni eksperiment je odobril avstrijski minister za znanost, saj je menil, da bi bili rezultati raziskav lahko koristni za človeštvo. Združenja za zaščito živali pa so ta poizkus označila kot nehumanega, surovega in škandaloznega. Po tem, ko so uspeli s pritiski eksperiment prekiniti, so zahtevali, da prašičke, ki so poginili pod snegom, pokopljejo na pokopališču za živali.

Preden so eksperiment prekinili, je moralo pod snegom umreti deset prašičkov.
Preden so eksperiment prekinili, je moralo pod snegom umreti deset prašičkov. FOTO: Reuters


 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (69)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User481607
17. 01. 2010 17.24
Latina America Lepo pozdravljena. Problem je ker si nekateri dovolijo nedopustno,nabijajo si negativne pike,ker Vesolje vse sliši,vse vidi,da ima račun poplačitve.Če se spomnemo kakšen boj je bil,in je še zdaj,npr v ZDA ali drugod na svetu.Nekateri si želijo živeti na tuj račun,zasužnjenih,revnih,in podobno.Vse lahko fizičnega vzemejo,Duha močnega pa ne.Njega podpira sam Bog saj On deluje tudi skozi Nas. Samo se moramo podpirat in Je vredno!Vsak premik šteje.Zato poguma mate,delajmo v dobro Zemlje,vseh Bitij,za čisto zemljo,zdravo hrano,dostojno življenje,čisto vodo,za otroke,za Ljubezen in Mir.Vredno je Spodbujajte se medseboj,imejte potrpljenje z tistimi bolj "trdi".Takšni so ker so mogoče bili prikrajšani za Ljubezen.Zato je treba delati z ljubeznijo. Peace & Love vsem !
User434341
17. 01. 2010 16.07
PRAVILNO! VESEL SEM DA V EVROPI VEDNO BOLJ MISLIMO HUMANO IN PRAVIčNO ZA VSA BITJA! Ni povsod po svetu tako. To zavzemanje za pravice živali je rezultat 50 let vzpona demokracije in človekovih pravic v Evropi po 2.SV ,zato je sčasoma ljudjem kapnilo ,da so živali tudi čuteča bitja ,kar se pred 50imi leti ali manj sigurno nebi zgodilo. Ta boj je treba nadaljevati ,saj smo še daleč od cilja o enakopravnosti vseh bitij!
User481607
17. 01. 2010 15.02
Branc,ljubeče deklice,prijatelje,mater,očeta in druge pa se veseliš.Problem je da poučeni nismo.Ljubimo pa Ljubezen.Religije vode ljudi različnih nivojev.Daned Dalaj Lama,predstavnik Tibetanskega Budistov,je meso!Do zdaj se nikioli to ni zgodilo!Muslimani jedo meso,čeprav je njihov Prerok Muhamed prepovedal,povedal je :Naj vaši trebuhi ne bodo pokopališča živali!".Kristjani jedo meso,čeprav obstajajo dokazi da so po naročilu Svete spise ponaredili,ki so govorili da moramo se suzdržat mesa in krvi.Jezusov evangelij govori o zaščitniški vlogi ljudi do živali.Človek dela narobe v svoji trdosrčnosti in neznanju.To je problem te civilizacije.Napovedano!
User481607
17. 01. 2010 14.59
Branc,ljubeče deklice,prijatelje,mater,očeta in druge pa se veseliš.Problem je da poučeni nismo.Ljubimo pa Ljubezen.Religije vode ljudi različnih nivojev.Daned Dalaj Lama,predstavnik Tibetanskega Budistov,je meso!Do zdaj se nikioli to ni zgodilo!Muslimani jedo meso,čeprav je njihov Prerok Muhamed prepovedal,povedal je :Naj vaši trebuhi ne bodo pokopališča živali!".Kristjani jedo meso,čeprav obstajajo dokazi da so po naročilu Svete spise ponaredili,ki so govorili da moramo se suzdržat mesa in krvi.Jezusov evangelij govori o zaščitniški vlogi ljudi do živali.Človek dela narobe v svoji trdosrčnosti in neznanju.To je problem te civilizacije.Napovedano!
User481607
17. 01. 2010 13.47
Brancc ,lepo pozdravljen! Kaj misliš,zakaj so nektere prinašalce Resnice skurili,obglavili,pokončali z kamni,križali?Zato ker se učenje ne sovpada v družbeno normo.Seveda,treba se je podredit večini,vendar je modrecev vedno premalo.In teško ih je poslušat če resnice ne želiš čut.Pa če prihaja hudo,raje bežimo od situacije kot da rešujemo.Za otroke je vredno.Tud za sebe.Vendar vedno ostaja izbira.In da se živet brez ubijanja.Ubijanje je prepovedano,dovoljeno samo če nam gre za življenje,da bi preživeli,če ni druge hrane.Vendar je hrane dovolj,ni razdeljena pravilno.Zapoved :"Ne ubijaj!" ali v Budizmu:"Ne ubijaj čuteča bitja!",je enako,kakor v vseh verstvih sveta.Ne je ne! Kakor je Ljubezen Ljubezen, naj bo pes pes, človek naj bo človek! Peace & Love ! Vsem Bitjem !
brancc
17. 01. 2010 12.13
MrRudi333: ni konja, pujsa, miši ali kakšne druge živalce, ki bi jo NE žrtvoval za dobro svojih otrok. A naj raje delajo eksperimente na ljudeh? Živali so zakon, tle se strinjam s tabo, še vedno pa si preozkogled. Naj uganem, na horseburger se boš pa zapeljal, a? rokkk1: nima smisla, obupaj. Za tiste pa, ki ne vidite poante v temu preizkusu pa na kratko: članek je bil (pač v stilu te strani) napisan populistično in na struno človeške krutosti ("V naslednjih dveh tednih so nameravali vsak dan v globok sneg zakopati še po dva do tri prašičke, ki bi se zadušili" slika treh simpatičnih little piggies). močno dvomim, da so tukaj navedli VSE morebitne rezultate, ki bi jih imeli s tem poizkusom. Dvomim tudi, da bi minister kar tako odobril tak eksperiment, če bi ne rezultati odtehtali vsebinskega poskusa (razen, če je minister na nivoju Karla Erjavca, tle bi blo vse možno, hehe). isys_sm: starejši, nič bat, ampak sem vseeno bil žaljiv. se opravičujem, afekt.
izola1
17. 01. 2010 10.34
mrrudi333.....lepo, ko bi bilo več ljudi s takim razmišljanjem
User201965
17. 01. 2010 00.14
Veselo-na-delo: jaz ''usmrtitvi'' dajem drugacen pomen. To je kratkomalo ''umor iz kvazi znanstvenih razlogov''
User470471
16. 01. 2010 23.04
A 10 so jih vendarle usmrtili, tudi to je dosti najbolš nobenega !!!
User481607
16. 01. 2010 22.41
Pozdravljeni. A veste da živali imajo dušo?Bi kdo dal svojega psa za takšen poskus?Ali konja ki ga ima rad ?No da vam povem s kom živali imajo opravka. Obstaja lestvica IQ,torej inteligenčnega kvocijenta. Obstaja lestvica NQ,ali Noble Qualiti,torej nivo ko nekdo doseže v sebi in ima tiste kvalitete kot so obzirnost,pozornost,torej same lepe vrline. No,malokateri zemljani dosežejo NQ 20% Psi,vsi imajo vsaj NQ60% Sloni 100% Konj 120% Prašiči,ne vem podatek,vendar več kot psi,verjetno 100% Krave so ene od 5-tih živali ki imajo vsaj 300% Ljudje pa manj kot 20% ! Razumete zakaj delamo ljudje eksperimente?Ker nismo več humani,Nobel ! Udari svojega psa! Takoj bo sklonjene glave ,pohlevno prišel k tebi in prosil da ga požuljiš!Služi ti!Kakor vse živali na tem planetu.Tukaj so da nam polepšajo ta svet a mi ih kruto pobijamo.To je resnica. Pokukajte na in se poučite kaj bi morali počet,glede živali,boju proti globalnem segrevanju. Živali so zakon!In so Nobel!Kaj pa mi?
User485174
16. 01. 2010 20.12
joj 3 prašiči so umrli ker so se zadušili v sengu... koliko jih je umrlo ko zaradi kolin ko so mu krv spustil(je zadušitev v snegu bolj kruta)i?? koliko prašičev se narodi vsak dan na farmah...nihče nebo pograšal teh prašičev in kaj se vsi nekaj bunite zaradi tega a svinsko meso vam je pa dobro a? pa klobase, salame..., itd.... dajte mir ljudje pa hojte kaj pametnejšega delat...
User320670
16. 01. 2010 19.15
Zdi se mi da je bil LE izgovor izvajalcev poiskuza glede dobronamembnosti tega poizkusa za človeka. Če bi oni hoteli analizirati prostorske razmere pod plazom bi bila dosti bolj primerna lutka kot pa prašiči. Ker oblika telesa v tem primeru igra veliko vlogo. In ne vidim podobnosti v obliki prašiča in človeka. Jaz mislim, da je bil namen raziskave te skupine ljudi le v tem, da so hoteli videti kaj se dogaja neposredno z samim telesom (organi, pljuča, srce ino žilje) ko ga zasipa plast, ker ne vidim druge povezave zakaj bi drugače rabili za tako raziskavo živo bitje. In to je popolnoma ne dopustno. Ker taka raziskava ne koristi nikomur razen zadovoljuje bolane potrebe takih znantvenikom...
User429395
16. 01. 2010 19.10
ljudje, kaj je z vami narobe?! Ne mormo se ljudje obnašat kot da je cel svet naš, in povrhu vsega izvajat nehumane poskuse na živalih... živalu čutijo glih tko k mi!če ne še bolj...sej narava nam že vrača udarc!!!
izola1
16. 01. 2010 18.33
amadey01, se popolnima strinjam s tabo.... in rokk1 smrt je smrt....halo.... mislim da je razlika, če prašiča ustreliš ali pa zakoplješ živega v sneg.....
User406575
16. 01. 2010 18.30
Načeloma je takšnih in podobnih eksperimentov kar nekaj, ko "znanstveniki" žrtvujejo par živali ipd... Ali je to upravičeno, v enih primerih ja. Seveda so potem ljudje kot so rokkk,1 ki mislijo da je svoboda to, da spravljajo v nevarnost sebe in druge okoli sebe. Tukaj je vprašanje ali ta poizkus human zato, da se bo znanstveno vedelo kako je nekega naduteža ala rokkk1 pobralo ker je mislil da je vsemogočni ali je tukaj humanost v tem, da se s tem eksperimentom samo ve kaj se dogaja s človekom pod snegom? glede na to da v prvem primeru se samo ve kako je nekdo, ki misli da je extreminist, zato ker je bebav, crknil, to ni nič doprineslo v dobro človeštva, v drugem primeru pa se odkriva topla voda, ki ne bo doprinesla nič kar bi lahko kdaj koga rešilo, kar je znanstveno dokazano. Zato lahko mirne volje potrdim in dam prav tej organizaciji da je ustavila to. Tistemu ki se pa to zdi narobe pa naj bo taka faca pa se vrže magari čez most na glavo, ne vidim zakaj bi se moralo zaradi omejenosti nekaterih in po nekem samodokazovanju zaradi majhnega lulčka mučiti živali. So pač ekstrmisti ki delajo z glavo in so ekstremisti ki imajo majhnega in hočejo biti zato face.. Ne zaradi enih ne zaradi drugih svet ne bo boljši... oz. veliko bolj boljši bi bil če bi se ti pujski znašli na krožniku kakšnega lačnega otroka :)
User326700
16. 01. 2010 18.30
rokkk1 ja,v bistvu ne vem kaj bi ti reku,moje vprašanje je blo retorično...parafraza tvojga stavka bi se glasila:''da lahko uživam v svobodni izbiri,za preživetje sicer nepotrebne dejavnosti,zagovarjam pobijanje prašičev''...če je to tvoja osebna etika,pač je,vsak ma svojo. glede vrednosti življenj...to je stara in neskončna tema...in glede na to,da mi želiš odgovor položit v usta,v bistvu mojga odgovora ne bi želel slišat...lahko rečem sam to,da živali so ble zmeri na razpolago,nemočne in brez pravic...zakaj bi sploh kdo razmišljal o alternativah,če maš vse to na ''dohvat ruke''?...ker so pa ščasoma nekateri zarad gnusa nad neverjetnimi prizori trpljenja začel vseen razmišljat o tem,se je pojavu prvi korak-prepoved poskusov za kozmetiko...tud medicinski poskusi majo močne zagovornike in nasprotnike v sami stroki,tko,da tud to ni črnobelo področje... pa te še jest vprašam:po katerih objektivnih kriterijih je eno človeško življenje več vredno kot 18 prašičjih?
Matevz96
16. 01. 2010 18.28
olosh lepo povedano
User281085
16. 01. 2010 18.15
amadej01 lepo povedano :)
catia
16. 01. 2010 18.15
problem je v tem, da ljudje pojmujemo sami sebe kot večvredno živalsko vrsto in posledično menimo da si lahko privoščimo manipulacijo z drugimi živalmi za svojo korist. tale poskus je pa totalno nepotreben, koga briga kak človek umira, pod snegom mu itak ne moreš pomagat.. cilj je pač čimprej ga ven izkopat in that's it...
User281085
16. 01. 2010 18.14
brancc - komu ti "kid"? Me zares zanima koliko si ti star-a. Aja pa predem mi obesite naziv hinavca - ne jem mesa. Moje osebno mnenje je pač da so ti poskusi neumestni in nepotrebni - tako kot je nekdo že dejal: zakaj je to koristno? Da bo nekdo ki ga bo zakopal plaz, vedel kako bo umrl? Dobra tolažba, ja.