Žanri, kot so fantazija, znanstvena fantastika in grozljiva fikcija so bili vedno nekakšen obstranski žanr, namenjeni populaciji, ki je raje ostajala doma pred ekranom (bodisi pred televizijskem ali računalniškem) ali zabubljena v knjige. Vse, dokler se ni zgodil Gospodar prstanov, in sicer že prej priznan pisec med ljubitelji fantazijske literature, John Ronald Reuel Tolkien, je postal znan med vsemi. Nato je prišla še J. K. Rowlingova in Harry Potter, ki je postal nekakšen vzornik mlajše generacije in fantazijski bum se je začel. Nekako podobno je bilo tudi v znanstveni fantastiki. Če so le redki oboževali Iztrebljevalca (še redkejši so prebrali knjigo po kateri je bil posnet film - Ali androidi sanjajo o električnih ovcah? velikega pisca Philipa K. Dicka) in 2001: Vesoljsko odisejo, pa je bila najbrž Matrica tista, ki je, kar se tiče znanstvene fantastike, naredila velik preboj. Nato pa so sledili junaki iz stripov, začenši z Batmanom, še večji junak je bil Spider-Man ter Možje X.
Žanr stripovskih junakov je postal tako priljubljen, da so filmski studii pograbili vse glavne stripovske junake in jih začeli tlačiti v filme, ki pa ni bil le en samostojen film, nadaljevanja so postala del trade-marka velikih studiov. Potem pa imamo tukaj še velikega zvezdniškega pisatelja Georgea R. R. Martina, ki ga pozna malone vsak. Televizijska interpretacija njegove fantazijske sage Pesem ledu in ognja je v zadnjih letih zavladala svetu. Če smo bili pred 15 leti le redki Slovenci, ki smo sploh vedeli zanj, pa je zdaj del vsakdanjega pogovora povsod.
In s tem so rasle tudi konvencije. Če so v tujini prisotne že desetletja (predvsem zaradi stripov), pa je Slovenija kljub nekaj poizkusom v preteklosti bila bolj kisle in osamljene narave ... Dokler nismo dobili Na meji nevidnega. "V tujini so takšni festivali že desetletja, tudi Hrvati in Avstrijci imajo močno sceno, kar se tiče konvencij. Pri nas pa je bilo dokaj mrtvo, le manjša društva ... Zato smo hoteli združiti vsa ta društva pod eno streho. Začeli smo počasi, zdaj imamo to konvencijo že tretjič. Vsakič je konvencija večja, vsako leto večji prostor, več ljudi ... Atmosfera je super, ljudje s podobnimi hobiji, strastmi in skupnimi interesi. Biti geek je bilo včasih nekaj, kar je bilo daleč od priljubljenega, zdaj pa je to postalo mainstream, tudi zaradi zvezdnikov, ki jim ni težko pokazati, da so tudi sami geeki," nam je dejala Rebeka, soorganizatorka festivala: " Najbolj zanimivo za obiskovalce na festivalu je tekmovanje v kostumih (cosplay), ker se sodelujoči zelo potrudijo ter pokažejo zelo širok spekter zvrsti, od računalniških iger, do animejev (japonske risanke). Vidi se, da smo Slovenci zelo ustvarjalni. Veliko je navdušencev nad filmi in igrami. Knjige so mogoče še najmanj priljubljene."
Eno od starejših še delujočih društev, ki so doma v fantaziji in fantastiki je tudi društvo Gil-Galad: "Delujemo že od leta 1998, torej nekje 17 let. Širimo vedenje o Tolkienu in pa seveda tudi o drugi fantazijski literaturi. Izdelujemo lastne kostume ter se že od samega začetka udeležujemo igranja domišljijskih vlog, ki ga krajše imenujemo LARP (oz. larp - gre za mednarodno sprejeto kratico, ki označuje termin Live Action Role-Playing), ki je zdaj dobil na veljavi tudi med drugimi Slovenci. Od začetka izdajamo tudi društveno glasilo, okoli štiri številke na leto, vse te izvode pa smo zdaj dali vezati tudi v dve zbirki, za prvih sedem let in za drugih sedem let," pa je o društvu, ki povezuje vse navdušence nad Srednjim svetom, povedala dolgoletna članica Ajda.
Splošno priljubljeni pa niso le filmi, čedalje več navdušencev je tudi nad igranjem namiznih iger, zato so se slovenski ljubitelji namiznih ubijalcev zmajev združili v društvo Igrolog, ki pa ni namenjeno samo igranju namiznih iger, ampak: "Naš cilj je, da promovirano kulturo igranja iger, namizne igre predstavljamo takšnim, ki tega ne poznajo, ali pa poznajo samo monopoli in karte za remi. Pokažemo jim še vse ostale igre, kajti na trgu je ogromno zanimivih namiznih iger iz vseh žanrov in zvrsti. Kultura igranja namiznih iger je svetovno čedalje bolj popularna, enako je tudi v Sloveniji, na vsakem dogodku zapolnimo vse mize, ker je res veliko zanimanja. Največ zanimanja pa je med mladimi, študenti, imamo pa tudi cele družine ljubiteljev namiznih iger. Celo Slovenci imajo na Kickstarter omrežju kar nekaj svojih iger, ki so jih ustvarili."
Če je bilo tekmovanje v kostumih na konvenciji najbolj zanimiva zadeva, pa so bile polne tudi mize z namiznimi igrami, tipkovnice in igralni ploščki so bili polno zasedeni, polno obiskana pa so bila tudi predavanja o znanstveno fantastičnih in fantazijskih temah. Pokazalo pa se je tudi, da je knjiga še vedno v ozadju. Vzrok za to je mogoče tudi v tem, da je prevodov malo (čeprav smo v zadnjih letih dobili v slovenščini J.R.R. Tolkiena (ponovno), J. K. Rowlingovo, Georgea R. R. Martina, Robin Hobbovo in Patricka Rothfussa) ter manko kakovostnih slovenskih avtorjev. So pa bili organizatorji letošnje konvencije prijetno presenečeni, kajti na objavljan natečaj je prispelo ogromno kvalitetnih kratkih zgodb.
KOMENTARJI (17)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.