Zanimivosti

Astrolog najavil smrtonosen potres

Sofia, 22. 04. 2009 12.22 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V Bolgariji zelo poznan astrolog Emil Lestanski je z najavo smrtonosnega potresa povzročil pravo paniko. Ker se napoved ni uresničila, astrologu grozijo z zaporno kaznijo.

Temna snov v vesolju
Temna snov v vesolju FOTO: Reuters

Bolgarska policija preiskuje slavnega astrologa Emila Lestanskega, ker je najavil potres v Haskovu, ki se ni zgodil.

Za širjenje laži bo moral odgovarjati. Zaradi njegove napovedi, da bo potres popolnoma uničil mesto in pognal v smrt kar 80.000 ljudi, so številni Bolgari spali v šotorih in avtomobilih.

Ker potresa ni bilo, so pobesneli, mnogi med njimi pa že napovedujejo tožbe proti astrologu. Emil se je prebivalcem Haskova javno opravičil, a mu kljub temu grozita dve leti zapora.

Bolgari so izrazito praznoverni, zato so razni napovedovalci prihodnosti med njimi zelo popularni.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • Powered, bencinska kosilnica
  • Lounge naslanjač Relax
  • Lounge set Maja      
  • Gardena, robotska kosilnica      
  • žar
  •  Vrtna hiška, lesena, mikka
  • Scheppach visokotlačni
  • Lounge set Alex
  • Karcher visokotlačni
  • Villager robotska kosilnica
  • paviljon
  • sedežna fiesta

KOMENTARJI (123)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User422645
23. 04. 2009 22.55
edino pravilno....v keho z norcem
User52525
23. 04. 2009 18.32
Sodeč po komentarjih nekaterih, bi raje videli za rešetkami "prevarane" kot tiste, ki so izvajali prevaro? Recimo, nekdo te prevara pri prodaji hiše, ki jo je prodal dvema kupcema. Sedaj sta kupca "kriva", za to, ker sta verjela tistemu, ki je prodajal? Kratka verzija mojega pisanja: Ne znašaj se nad žrtvami prevare, ampak nad tistim, ki prevarjo izvaja.
User441840
23. 04. 2009 17.49
folk je kriv kaj pa mu verjamejo, raj nej bojo veseli da se ni zgodil ta potres ne pa da ga zdej tožjo
mal1111
23. 04. 2009 16.53
zakaj ga pa bjo zaprli? sej ni vendar on neumen, pač pa ljudje k mu verjamejo..........
Vse strokovnjak
23. 04. 2009 16.20
Kdoh hoče zaslužit mora pač tvegat.
User52525
23. 04. 2009 15.01
Igor, kaj je "višanje vibracije planeta"? Po prvih nekaj stavkih zabluziš v totalen new age ...
crysis
23. 04. 2009 13.16
igor gojcic a si ti en filozof
Ramzess
23. 04. 2009 13.15
Analogija smrtonosnega potresa je napačna, kakor je vsled (posledično) tega napačno definiranje žrtev kot kot žrtve potresa. Potres, naravni dejavnik, v onsovi ni smrtonosen. Smrtonosni, za ljudi, so 'izvedbe človeškega uma', zgradbe, vedenje, ravnanje, napačnih odločitev, lastnih ali tujih (najbolj občutljivi so pri tem otroci) v teh okoliščinah, in še kaj bi se našlo. Dejansko je žrtve potresa, vedno enako nič. Ne verjamete, preživele 'priče' lahko potrdijo, zakaj dejansko so umrli ljudje v njihovi bližini, ostalo lahko potrdijo patologi. Vse ostalo je le zaokroževanje, kar potem poznamo kot uraden podatek, ki se glasi, 'žrtev X potresa je toliko in toliko', pa še ta ni nikoli natačnen.
Ramzess
23. 04. 2009 13.04
Chrisking="ENAKO BI MORALI STORITI Z "ZNANSTVENIKI", KI SO NAPOVEDALI KONEC SVETA LETA 2012." Enim sploh ni jasen koncept 'konec sveta', dojemajo ga preozko, materiastično. Še manj pa jim je jesno, kaj pri 'koncu sveta' leta 2012 sploh gre. O slednjem datumu, letnici, govorijo povsod, veliko ljudstev pozna napovedi, veliko posameznikov je napovedovalo o tem času, omeniti je treba 'napovedi' s stikov, z nezmeljani, in še kaj bi se našlo. Nihče ne govori o fizičnem koncu sveta, pač pa vsi govorijo o koncu enega obdobja in začetku drugega obdobja, vmes se dogajajo še druge stvari, o skoku zavesti tukajšnje civilizacije, prehodu planeta in civilizacije na višji nivo, konec obstoječega sistema, ter tvorba novega pravičnega sistema, o uradnih stikih z nezemljani, itd. Že zdaj smo priča mnogim znanilcem tega prehoda, višanje vibracije planeta, pospešitev časa, spremebe magnetne polja, podnebne in fizične spremembe planeta, manj vidne spremembe DNK, gre za aktivacijo DNK, novodobni otroci so že rojeni z večinoma aktivirano DNK, druge osebne spremembe ljudi, kot so spremembe življenjskega okolja, zaposlitve, ter kolektivno finačna kriza, z njo gospodarska kriza idr., množične izgube služb, ki jih ljudje jemljejo preveč osebno, namesto da bi užili priložnost, ipd. Ne napak razumeti te priložnosti, mnogi zaradi napačnih predstav in prepričanj gredo v napačno smer (kot so že prej v preteklosti), in posledice poznamo, najskrajneše so uboji in poboji, kar je nepotrebno, če bi le videli pravo smer in smisel. Znamenj ob poti je dovolj; videti pomeni vedeti, da ne gre za noben fizičen konec sveta, oz planeta, pač le konec ene dobe in začetek nove dobe, o čemer govorijo različni viri.
Ramzess
23. 04. 2009 13.01
Mzupan20="Ker potresa ni bilo, so pobesneli. Brezmejna je človeška neumnost." Etano="Ja, mzupan, se strinjam. Človeška naivnost nima meja. Me žalosti, da je toliko primitivcev na svetu, ki ne razmišljajo s svojo glavo. Upam, da so se Bolgari kaj naučili iz tega..." Se strinjam z vama, ali so kaj naučili iz tega, pa bomo še videli.
Ramzess
23. 04. 2009 13.00
Človeška naivnost nima meja. Me žalosti, da je toliko primitivcev na svetu, ki ne razmišljajo s svojo glavo. Upam, da so se Bolgari kaj naučili iz tega..." Se strinjam z vama, ali so kaj naučili iz tega, pa bomo še videli. 0Artur0="Vsi ti astrologi in podobni šarlatani bi za svoja dejanja, napovedi, morali odgovarjati!" Komu pa, ljudem, ki jih obsojajo, namesto da bi sebe in svojo nevednost presojali. Lahko je obsojati drugega, težko je priznati svoje napake, vključno z neznanjem. Kdo bo torej na koncu slabšem, tisti, ki je obsojen ali tisti, ki obsoja (brez podlage), sledenji gotovo. Nekdo je zapisal, da se je motiti človeško. Ta izgovor postaja vse bolj prazen in ... Mali_M="Tisti, ki verjame da se da napovedati potrese si je čisto sam kriv!" In obratno. Če bi ljudje znali spremljati naravo in njene procese, namesto, da jih ignorijajo, ter opozorila pred katastrofami, 'laičnih' znanstvenih napovedi ne bi potrebovali. Contra-potentes="Krize pa ni noben napovedal, pa je pognala v šotore na tisoče Američanov in ustvarila milijone brezposelnih po svetu." So bile posredne napovedi, pri umetno ustvarjenih dogodkih je pač problem, da jih težje napovedati neposredno. Tudi napovedi o posledicah te krize obstajajo, žal pa niso pozitivne. Sun-shine-girl=Tem današnjim astrologom ni za zaupat. Glede na to, kako se podnebje hitro spreminja, nemora nihše vedet, kaj je lahko naslednjo minuto, uro,d an, leto..." Podnebje je le del tega, vedeti je treba, da naravo ne vplivajo samo znani ali vidni pojavi, spremenljivke, to cel kompleks spremenljivk, vključno z vplivom človeka, ki jih lahko vidimo ali ne, poznamo ali ne, zato napovedovanje naravnih dogodkov tako problematično, še bolj, če občestvo, ki ji je napoved, kot opozorilo, namenjeno, ni sposobno, zaradi nizke stopnje znanja, razumeti, njenega celotnega obsega. Ljudje pozabljajo kako se stvari v naravi spreminjajo uravnavajo, ravnovesijo, ničijo, itd, zato je možno, da se nek danes ali v preteklosti napovedan dogodek, do dejanskega trenutka, ko bi se naj zgodil, uravna do zelo mile oblike, ali povsem izniči, torej do dogodka sploh ne pride. V naravi se to razmerje, ravnovesje, dogaja ves čas, tudi pod vplivom človeka nanjo, bodisi z negativnih ali pozitivinim rezultatom, to pomeni, da je nek dogodek (katastrofa) zato šibkejši, manj obsežen, ali močan, obsežnejši. Ljudje imamo moč vplivati (z načinom življenja in odnosa do narave) na dogodke v prihodnosti, ki lahko civilizacijo zdesetkajo, ali pa tudi ne, odvisno je od nas, kaj bomo izbrali, kako se bomo odločili.
Ramzess
23. 04. 2009 12.59
Klicaj="No to ti pa delajo samo astrologi rečejo da bo potres za umret pol se pa ne uresniči. Prihodnosti nemorš napovedat." Preveč posplošuješ, kar kaže na to, da ne nerazumeš bistva, koncepta, preveč ozko gledaš na stvar. Kot tile ljudje, ki so ravnali kratkovidno, ne glede nato ali je napoved točna ali ne, kar v bistvu ni pomembno, tako pač ne bi smeli ravnati, kajti če se dogodek zgodi z zamikom, je vprašanje, kakšne bodo posledice zanje, in za astrologa, drugače so dokazali, kakšne neznalice so v resnici. Mi, o tem dogodku, tukaj težko sodimo, ker novinarji niso podali prav nobenih podatkov o napovedi in napovedanem potresu. Čisti fuš od članka. Prihodnost je eventuelno mogoče napovedovati, vendar ne na tako ozkem izhodišču, kot si to privoščijo ljudje, za to je potrebno širše izhodišče, tj. znanje, da lahko kaj napovemo, pri čemer moramo upoštevati marsikaj. Narava je prekompeksno okolje za poenostavljene napovedi, ki zlahka grešijo, ker pač ne upoštevajo vseh spremeljivk, prepogosto se pri 'znastvenih' napovedovalcih dogaja, da 'računajo' nek dogodek v prihosnoti, upoštevajo podatke (spremenljivke), ki so jih 'zbrali' do sedaj, kot 'računajo', ne upoštevajo pa spremeljivk, ki se bodo vplivale na dogodek, med časom 'računanja' in dogodkom samim, kar je huda napaka. Ugotovitev je že znana, kratkoumna, prihodnosti ni mogoče napovedovati, v takem konceptu res ne. Marsikaj se da. vse pa seveda ne, taka je naša narava, vsega nam ni dano vedeti vnaprej, niti osebno, niti kolektivno, zato ljudje tudi v progresiji ne morejo izvedeti vsega o lastni prihodnosti, za kar obstajajo osebni razlogi hipnotizirane osebe. Če bi ljudje znali spremljati naravo in njene procese, namesto, da jih ignorijajo, ter opozorila pred katastrofami, 'laičnih' znanstvenih napovedi ne bi potrebovali. Z zavedanjem, da vemo, da v ta (laični) krog ne sodijo napovedi starih ljudstev, npr, Majev, današnjih domorodcev, npr, Hopi in Cheroke indijancev, pa Aboridžinov, ter posameznikov drugod, ki se pojavljajo skozi zgodovino. Za pojmom 'prihodnosti ni mogoče napovedati' tiči tudi političen razlog, ki vpliva na mnoge znanstvenike, da se uradno o tem ne ukvarjajo, niti ne izjasnijo, in sicer, oblast preprosto noče razmer, ki jih ne more obvladovati, čeprav je vemo kako jalovo je to, kljub temu, ne glede na ceno, kajti moč in nadzor, tj, ti. Status Quo, morda poznate, ima pač v tem svetu prednost.
Ramzess
23. 04. 2009 12.56
In kdaj bi ta potres moral biti, površen članek (več podatkov o potresu oz. napovedi je potrebno), to še ne pomeni da ne bo, hkrati lep dokaz, kako malo ljudi, oblast pa sploh, razume naraven procese, ki lahko marsikaj spremenijo, tudi časovno sosledje. Linearni koncept časa v naravi ne velja, ker pa ljudje delajo ravno narobe, so potem pač take posledice, ki jim je nevednost botra. Praznoverje je sestra nevednosti. Skustran="In ko se bo zgodilo cez XY dni, bo" Vprašanje kakšno bo mnenje takrat, kdo se mu bo takrat opravičil. Mini1337="Clovek bi reku, da ljudje kljub vsakdanjim foram še zmeri nasedajo rečem, ki jih za zdaj nemorjo dokazat. Tu se pa pokaže kako smo primitivni." Res je, pa vendar ne gre zgolj za dokazovanje nečesa, to je omejen koncept, gre za razumevanje narave kompleksnih dogodkov, kot so naravni dogodki, v okviru katerega, v vzročnem, akcijskem (konkretni dogodek) in posledičnem konceptu, deluje veliko spremenljivk. Naravne dogodke je težko nepovedovati, ker je obstoječ koncept napovedi omejen, ker večina ne upošteva dovolj spremeljivk, ki vplivajo na dogodek, ali pač nekateri. Medtem ko linearnega koncepta, dojemanja, čas ne smemo vpletati v napovedi, ker potem prihaja, do zmotnega razumevanja napovedi, in znanih posledic. Ljudje bi radi preveč natančne časovne podatke, kar pomeni, da dojemajo preveč linearno, in če se ne izide, niso zadovoljni, in potem obtožujejo napovedovalca in njegovo napačno napoved, kar morda sploh, pač pa je napačno in pomanjkljivo dojemanje razumevanje (ter znanje) tistih, ki si brez slabe vesti drznejo soditi. Žal taka natančnost v naravi ni mogoča, ne tako kot si predstavljamo, če je podan čas v linernem konceptu, je prevod, ne dejanski podatek, kot če bi rekli 'v našem linearnem razumevanju časa to pomeni ta in ta datum'. Pač v naravi se stvari vedno spreminjajo, lahko je nek dogodek XY prej ali kasneje, lahko je XY šibkejši ali močnejši, ali XY manj ali bolj krajevno obsežnejši. Tudi negativen oz pozitiven človeški vpliv na naravo igra določeno vlogo pri tem, tega ne smemo zanemariti, kajti posledice so temu ustrezne.
User430357
23. 04. 2009 09.50
Boljše ena noč v šotoru, kot večno pod rušo. :) Bedarija. Saj ni astrolog kriv, če so mu verjeli. To je isto, kot če verjameš vedeževalcu. Se pravi bi morali večino vedeževalcev strpat v zapor. Kam bi pa prišli? :(
User266109
23. 04. 2009 09.32
... in ljudje bodo še naprej verjeli astrologom in vedeževalcem. Žalostno.
User248988
23. 04. 2009 09.16
ja v italiji je minuli potres tudi napovedoval en znanstvenik a mu je župan prepovedal širiti paniko kdo bo pa moral v tem primeru v zapor???
leni5
23. 04. 2009 09.05
User441638
23. 04. 2009 08.20
Dobr, če bi biu to seizmolog, bi še mogoč verjela. Sam, da pa astrolog napove neki, kar se dogaja znotri zemlje, je pa že samo po seb hilarious. Še bolj pa ljudje k so nasedl in zdej hočjo neki tožart lohohol
Uporabnik215111
23. 04. 2009 08.08
Potem bi naši politiki morali vsi biti v zaporu, saj vsi lažejo in zavajajo ljudi!!!!
nigHt
23. 04. 2009 07.47
chrisking 22.04.2009, 22:49 EDINO PRAV! ENAKO BI MORALI STORITI Z "ZNANSTVENIKI", KI SO NAPOVEDALI KONEC SVETA LETA 2012 chrisking, konec sveta so napovedali že leta 2000 pa ni bil, tak da ne delaj panike...., ker pomoje sam hocejo pozornost