Tuja scena

Brad Pitt Angelinino odločitev označil kot junaško

New York, 14. 05. 2013 08.53 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Angelina Jolie je razkrila, da se je odločila za odstranitev obeh dojk, potem ko so zdravniki ugotovili prisotnost gena, ki povečuje tveganje za nastanek raka na dojkah. 37-letnica si namerava v kratkem, prav tako zaradi povečane nevarnosti razvoja raka, odstraniti še jajčnike.

37-letna zvezdnica si bo v kratkem dala odstraniti še jajčnike.
37-letna zvezdnica si bo v kratkem dala odstraniti še jajčnike. FOTO: Reuters
Svojim otrokom zdaj lahko zatrdi, da je ne bodo izgubili zaradi raka na dojkah.
Svojim otrokom zdaj lahko zatrdi, da je ne bodo izgubili zaradi raka na dojkah. FOTO: X17 Agency

Zdravniki so pri Joliejevi potrdili prisotnost gena BRCA1 ter posledično kar 87-odstotno tveganje za raka na dojkah in 50-odstotno tveganje za raka na jajčnikih. Mati šestih otrok se je odločila, da bo "proaktivna" in bo skušala čim bolj zmanjšati nevarnost za razvoj raka, je razkrila v članku z naslovom Moja zdravstvena izbira, danes objavljenem v ameriškem New York Timesu.

Ker je bila nevarnost za nastanek raka na dojkah občutno večja od nevarnosti raka na jajčnikih in ker gre za precej bolj kompleksno operacijo, je začela s preventivno dvojno mastektomijo, nato pa si bo dala odstraniti še jajčnike. Poseg se je začel februarja letos in je bil končan konec aprila. S tem se je verjetnost za razvoj raka na dojkah pri njej zmanjšala s 87 na pet odstotkov.

Kot je v New York Timesu zapisala igralka, ki velja za enega najbolj znanih hollywoodskih obrazov, je njena mama v starosti 56 let umrla zaradi raka na dojkah. Zdaj lahko svojim otrokom – trem posvojenim in trem biološkim – zatrdi, da se jim ni treba bati, da jo bodo izgubili zaradi raka na dojkah.

Kot je dodala, je "sprejela močno odločitev, ki nikakor ne zmanjšuje njene ženskosti". "Želim opogumiti vse ženske, še posebej tiste z zgodovino raka na dojkah ali jajčnikih v družini, da poiščete informacije in zdravstvene strokovnjake, ki vam lahko pomagajo, da se prebijete skozi ta vidik življenja in sprejmete lastne odločitve na podlagi vseh razpoložljivih informacij."

Obenem se je svojemu partnerju, prav tako znanemu hollywoodskemu igralcu Bradu Pittu, zahvalila za njegovo ljubezen in podporo.

Brad Pitt je njeno odločitev označil za junaško. Kot je dejal 49-letni igralec, se mu zdi njena odločitev, tako kot tudi enake odločitve drugih, njej podobnih žensk, "povsem junaška". Zahvalil se je še zdravniškemu osebju za vso skrb ter dodal, da si za Angelino želi, da bi imela dolgo in zdravo življenje, z njim in njunimi otroki. "To je srečen dan za našo družino," je še dejal.

Brad in Angelina
Brad in Angelina FOTO: Reuters
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (161)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

SAF1
15. 05. 2013 20.15
+8
To pa je gensko spremenjena in polna kemikalij z umetnimi gnojili gnojena, špricana z raznimi strupi zelenjava in sadje. Bravo Američani, sami sebe ubijate.
honsej
15. 05. 2013 22.03
+8
ja itak .. saj pa nad ljudmi se izvaja počasen holokavst, manjšanje populacije ( to je njihov glavni cilj), zastrupljajo nas in to pred našimi očmi, ljudje pa pojma nimajo kdo je na vrhu in kakšni so njihovi plani za prihodnost. obstaja ful veliko dokumentarcev o teh planih, hvalabogu da obstaja folk ki take stvari počasi razkriva, zadnjič sem gledal enega mladega novinarja ki je odšel na eno prireditev kjer so bli zbrani sami taki ki imajo slabe načrte za prihodnost, fant jim je postavljal vprašanja v zvezi s temi načrti , in ti ljudje so se dejansko obračali stran od kamer, klicali varnostnike, govorili da nimajo pojma o čem govori , točno se je vidla reakcija teh ljudi da ima fant prav. Kot si rekel , gensko spremenjena hrana uvožena iz zda, pijače v tetrapakih in plastenkah, razna sladila-barvila,tobak,klor v vodi, celo v wc-papirju bi naj ble rakotvorne stvari, namerno bi naj dodajali tudi nekaj v letala ki puščajo tiste sledi na nebu in še in še vglavnem večinoma v dodajo škodljive stvari v tisto kar človek vsakodnevno uporablja ,in ker je enim vseeno in eni nočejo takim novicam sploh verjeti, se še kar naprej sprašujemo ja kak te to da skoraj vsak zboli za rakom? .. tudi aids bi naj človek namerno spustil ven pa kaj veš kero bolezen še.. ko boste pogledali par dokumentarcev kaj se dogaja oz. kaj imajo ta višji v planu boste vedeli zakaj. en tak dokumentarec je Holokavst počasne smrti : dokaz vlada vas zastruplja. obstaja jih pa še veliko . Baje da majo plan zmanjšat populacijo na 1 milijardo. torej znebit se 8 miljard ljudi , in prevzet svet , ta folk ki bo ostal bodo itak čipirali , ta glavni bodo pa nevem kaj , končno srečni da imajo vse pod nadzorom. žalostno in grozno , človek je postal POŠAST! ;)
dannyer
15. 05. 2013 19.55
+1
no pozabijo povedati da lahko povzroči raka vedno ga pa ne deluje kot nekak sprožilec ki rabi določen kemijski element da se odziva . če bi to ugotovili kaj ga sproži bi imela 99%možnosti da ga ne dobi . po podatkih ki jih imam pa so že ugotovili zakaj gre in s temi operacijami zdaj samo služijo . glede na to da ima denar vpliv osebnega zdravnika bi imela 99,99% da bi ostala zdrava . če pa gledaš zda imaš pa tako ali tako kar precej možnosti da umreš . njena odločitev je znak travme paranoje pa še to ko ji je mama umrla je bila medicina še malce nazaj danes pa je za vsaj 120% napredovala na tem področju prav zaradi tega bi rekel da je bila pretirana odločitev z grobo oceno pretirana strahopetna . sicer mi je vseeno za njo ni mi pa všeč takšno promoviranje tega kar se da preprečiti. na normalni način
dannyer
15. 05. 2013 13.46
-2
pogumno se je spopadati ne pa iz strahu neki kar še ni to je enako da bi šel zdravniku si dati gips ali kaj takega še preden bi si nogo zlomil glede na to da je bogati bi imela ogromno možnosti za lepo zdravljenje in za preventivo ker to še ne pomeni da bi dobila raka .
Ševednonaskradejo
15. 05. 2013 18.14
+15
Če bi imela 87 : 13 % možnost za zadetek na lotu bi ga vsekakor vplačala. In nasprotno: ob kar 87% možnosti za nastanek raka in samo 13% možnosti, da raka ne dobim.... Nisem v njenem položaju, toda glede na podatek, da je Angelina spremljala materino bolezen in še danes materine smrti ni prebolela, se mi zdi njena odločitev kar smiselna! Nenazadnje kar vsi redno zaklepamo vhodna vrata, četudi obstaja samo kakšna 1/1000 možnosti, da nas bo kdo okradel.
Damoklej
15. 05. 2013 10.09
+2
Meni pa je zanimiv rezultat ankete na desni. Če zanemarimo, da moške sprašujete po tem če bi si dali odrezati dojko, je dejstvo da bi si več žensk dalo odrezati, več moških pa ne. Kaj nam to pove? da smo mačoti še vedno raje dedci pa magari z boleznimi in napakami. Pa čisto laično vprašanje za zdravnike, ki se na to spoznajo: ali ta gen določa da se bo rak na dojkah razvil 100%? In ali ni v primeru da imaš ta gen ob redni kontroli še vedno možnost da se v primeru razvoja raka le-ta ugotovi takoj in se prepreči najhujše? Čisto tako vprašam, ker recimo, da bi si dal nogo odrezat, ker je en strokovnjak na neki univerzi - kjerkoli - ugotovil, da imam gen, ki določa 90% možnosti za gangreno ob prvi manjši poškodbi - no ja kakor kdo.
odprioci
15. 05. 2013 11.34
+2
Epigenetika, geni se vklapljajo in izklapljajo glede na način življenja (prehrana, okolje,...)
dannyer
15. 05. 2013 13.48
+3
maš po vsem prav če nebi bila slavna bi ji rekli da je njeno dejanje paranoično in da nima vseh pik.
NotMe
15. 05. 2013 06.29
+23
Respect. Za tiste, ki pravite, da je kakovost življenja bolj pomembna od dolžine - dopovejte otrokom, da raje lepi umrete pri 60-ih, kot pa "pohabljeni" pri 90! In sploh - zakaj so dojke bolj pomembne od materinega znamenja? Saj si damo tudi materina znamenja odstranit, če obstaja šansa, da se razvije rak! Joj joj, naša preobremenjenost z košaricami... Pri Angie so jajčniki in dojke svoje odslužili. Res lepo, da daje prednost vlogi matere, kot pa vlogi prsate zapeljivke na platnu. Ne rečem, mimo je, če si daš vse potegnit ven pri 20 (tako kot ena nevemžekatera), ampak pri njenih letih, ko je biološka funkcija izpolnjena in se itak bliža koncu, ne vidim nobenega razloga za demoniziranje odstranitve dojk.
Maja249
15. 05. 2013 16.29
ateistek
15. 05. 2013 03.34
+2
Zakaj pa se ni raje odločila za bolj pogoste preglede dojk? In šele potem, če se kaj najde pač odrezati? Sej se rak ne more pojaviti v enem tednu in potem v drugem že metastazirati...
NotMe
15. 05. 2013 06.33
+9
Rak dojke je potuhnjen, lahko se tipa le ena bulica v velikosti koruznega zrna, dejansko pa se je razširil globoko v pazduhe. Predstavljaj si še stres ob takem izvidu. Če bi imel 87% šans, da trofiš na lotu jackpot, bi vplačal velike denarje, kajne?
Damoklej
15. 05. 2013 10.12
+0
87% je enako kot 1% - mislim pri jackpotu. Dovolj je 1% nesreče pa ne zadeneš nič! Če gre za igre na srečo je dovolj najnižje vplačilo, ker če imaš srečo boš zadel, če je nimaš tudi s približkom popolnemu sistemu ne zadeneš nič! vse ostalo so pravljice za ovce!
anja84
15. 05. 2013 01.14
+12
bravo ona je legenda....ljubi svoje otroke! tudi jst bi enako naredila.kapo dol
NotMe
15. 05. 2013 06.36
+13
Se strinjam. Negativne komentarje očitno dajejo moški z ojdipovim sindromom, ki hočejo doživljenjsko gnest zize. Pri Angie so reproduktivni organi več kot odlično služili in odslužili. Sedaj je čas, da uživa ob svojih otrocih, brez skrbi, da nekega dne nekaj zatipa. Ne vem, zakaj se delajo razlike med odstranjevanjem materinih znamenj in dojke, organ kot organ.
Damoklej
15. 05. 2013 10.13
-1
Angie ima "nove" dojke, ki jih Brad lahko mesi po tvojem. ;-) PS: materino znamenje ni organ.
anja84
15. 05. 2013 11.48
+6
če bi umrla zaradi raka na dojki, bi se tu pisala zakaj jih ni odstranila... taki pač smo in ne mislimo nič...pitt je prav povedal junaška odločitev
LexLuthor
14. 05. 2013 23.44
+2
Lahko bi pa jedrca marelic jedla namesto tega, npr....
nsiirhilnil
15. 05. 2013 00.14
-2
muholovka
14. 05. 2013 23.09
-5
človek uporablja že manj kot 10% kapacitete svojih možganov, a z vso hitrostjo se bližamo nuli. s pomočjo tistih, ki nam cel čas polnijo glave s tem, da ne vemo kdaj jesti, da ne vemo kdaj in koliko piti, vse delamo po navodilih iz medijev, kot da smo totalno glupi. in kje smo sedaj? z nekimi fake krizami nas držijo v strahu za naše preživetje, pred časom sem gledala "reklamo" američanke, ki je presrečna, ker so njej in njeni družini vstavili čip pod kožo in se sedaj čuti varna pred teroristi, sedaj delajo še reklamo za "samopohabljanje". kam gremo?? ali prisotnost gena res pomeni tako visoko možnost, da bomo zboleli? kako lahko človek tako slepo verjame znanstvenikom, da sam sebe pohabi? kolikokrat so se zmotili v svojih trditvah? primer globalnega segrevanja, vsi verjeli in plačevali, da bi ga pomagali ustaviti, potem pa, hudiča, kje je to segrevanje? dejmo no.. če vprašate mene, v končni fazi mi je bolj pomembna kvaliteta mojega življenja kot pa njegova dolžina.
nsiirhilnil
14. 05. 2013 23.38
+1
frako
14. 05. 2013 23.41
+3
človek uporablja že manj kot 10% kapacitete svojih možganov - Mit zdavnaj dokazano da jih uporabljamo več drgač pa mi sam povej kirih 90% ti lohka odrežem sej jih itak ne uporabljaš s pomočjo tistih, ki nam cel čas polnijo glave s tem, da ne vemo kdaj jesti, da ne vemo kdaj in koliko piti, vse delamo po navodilih iz medijev, kot da smo totalno glupi - se delno strinjam ni treba glih usazga imbecila poslušat kak žvet. in kje smo sedaj? z nekimi fake krizami nas držijo v strahu za naše preživetje, pred časom sem gledala "reklamo" američanke, ki je presrečna, ker so njej in njeni družini vstavili čip pod kožo in se sedaj čuti varna pred teroristi, sedaj delajo še reklamo za "samopohabljanje" - RFID čipe si še ni za ustavljat predusem zato ker niso dovolj varni pred krajo podatkov se gre pa za krajšanje čakalnih vrst recimo na letališčih kjer bi sam skeneral čip in greš naprej ti ni treba čakat da ti use dokumente preverjo am gremo?? ali prisotnost gena res pomeni tako visoko možnost, da bomo zboleli? kako lahko človek tako slepo verjame znanstvenikom, da sam sebe pohabi? kolikokrat so se zmotili v svojih trditvah? primer globalnega segrevanja, vsi verjeli in plačevali, da bi ga pomagali ustaviti, potem pa, hudiča, kje je to segrevanje? - mislm da ti je đabe govort ampak v zadnjih 15tih letih je blo 8 rekordno vročih, če pa je zunaj sneg še ne pomen da ni za to krivo globalno segrevanje pomen da ti ne zastopiš zakaj se gre klimatske spremembe. dejmo no.. če vprašate mene, v končni fazi mi je bolj pomembna kvaliteta mojega življenja kot pa njegova dolžina. - Kok kvalitetno življenje bi imel pri bolečinah ki jih morfij ne blaži
muholovka
14. 05. 2013 23.52
-4
Točno, ime so spremenili, iz globalnega segrevanja v klimatske spremembe. Torej bi bilo po tvoje logično razmišljati tako: nič otrok ne smemo imeti, ker očitno ta gen je precej razpasen (baje napovedujejo za prih.leto 13.000 žensk z rakom na dojki samo v slo) in nočem, da bo nekoč umrl v bolečinah. Al kako?
frako
14. 05. 2013 23.57
+5
Kje pa zdej teb take zadeve na pamet padajo a je kdo sploh govoru o tem da bi kar rezal folku kokr nam paše kar nam paše TO JE BLA NJENA ODLOČITEV.
frako
14. 05. 2013 23.58
+1
Ime so spremenil ker pač folk kot si ti ni kaperou zakaj se gre pa so vam probal olajšat zadevo. Tko kokr hočjo zdej znanstven izraz teorija spremenit v Theorum da bote kaperal da to ni laični izraz teorija oz ugibanje.
frako
15. 05. 2013 00.08
+3
Pač ni jih rabla več pa velka vrjetnost je bla da ji bodo še probleme delale tko da se je pametno odločila in si jih dala odrezat. Tko kokr te zdravniki prašajo ko kej okol trebuha opererajo če ti še slepič vn uzamejo k koristi ti nč ne probleme ti pa grozne lohka nardi.
muholovka
15. 05. 2013 00.30
+3
To je reklamiranje, naj raje povedo ljudem, naj ne jedo hrane prešpricane z različnimi pesticidi, herbicidi, gso, naj ne mečejo v vodo fluor in klor itd. ne da se mi niti naštevat.. kar se tiče tega so modro tiho. in naj ne delajo reklamiranja za čipe, t.j. tujke v telesu, ki gotovo ne koristijo. pa čeprav potem ne bomo čakali vrst na letališčih, ker bom prišla na letalu tudi v primeru, da ne bom označena kot živina. in verjemi, to ni osnovni razlog čipov. in izraza niso spremenili zaradi nas kretenov, da bi lažje razumeli, ker segrevanje pomeni segrevanje, so imeli celo pametnjakoviči plan spuščat "ogledalca" v atmosfero, ki bi odbijala sončne žarke, se pa bližamo normalnemu ciklusu zemlje t.j. ledeni dobi. zapri tv, pa tudi 24 ur:)
muholovka
15. 05. 2013 00.31
+3
Ja, tudi trtico ti ven vzamejo, ker ničemur ne koristi, pa poznam človeka, ki se mu sedaj zaradi tega seseda hrbtenica.
muholovka
15. 05. 2013 00.31
+2
Znanost je iz nas naredila bogove, še predno smo si zaslužili postati ljudje:)
mertseger
14. 05. 2013 22.19
+6
Tisti, ki trdite da je naredila narobe izvedite naslednji test. Napišite na listke 6 števil in jih pomešajte. Zamislite si številko in potegnite listič. Če številka ni prava ste ga na.je.bal...Pa poskusite večkrat boste videli da so vaše možnosti zelo slabe.
muholovka
14. 05. 2013 23.44
-3
V moji družini sta imeli bližji sorodnici raka in zdravniki so mi celo napovedali, da ga bom sama dobila pri okoli 30-ih. pač dedno.. ok, za 15 let sem jim zamešala račune :D
kitzbil
14. 05. 2013 22.16
+4
še nkol slišali za genetski dnk ??????
vesolec1
14. 05. 2013 21.40
+3
Če si človek odreže del telesa in če še je povrhu zdrav se nima rad in mi lahko date minusov kolko hočete.
vesolec1
14. 05. 2013 21.34
+6
ok,si je odstranla dojke zaradi preventive ampak ziher si bo nardila nove,ker fejst dvomim, da bi ona živela brez dojk in še to, kolk mi je znano imamo rakave gene vsi ampak se tile geni vklapljajo zarad velik stresov nezdravega življenja,tak da sem skeptičen glede odločitve,dost je odvisno od človekovega razmišljanja,če je negativna ziher nebo zdrava tak da...
negro
14. 05. 2013 21.12
+14
Dejansko ima ženska toliko denarja, da bi si lahko privoščila redne kontrole in reagirala, šele ko bi bilo resno. Namreč poseg v zdravo telo... Je pa res, da je težko komentirat, človek s takšno informacijo je v stiski.
Eva Gruden 1
14. 05. 2013 21.20
+24
zanimivo kok folka kritizira in označuje to kot poseg v zdravo telo.. ob enem si pa ženske konstantno povečujejo prsi, izvajajo liposukcije itd. samo zato, da bi bile čim bolj lepe....ne rečem, da nebi mela nobenga v familiji k bi umru za rakom, bi blo to res mal pretirano....ampak v tem primeru je ženska naredila neki zaradi zdravja , ni nič čudnega.....se pa spotikate ob to....in to še rak dojke, ki se rad ponavlja tudi če ga preživiš.....:/
IsThisME
14. 05. 2013 21.30
+1
Ok, ampak govoriš o posegih, katerih namen je "polepšati" telo, ne pa izboljšati zdravje. Vsem je jasno, da taki posegi kvečjemu škodujejo, sem pa tja kdo tudi umre na operacijski mizi - tudi pri še tako rutinskih posegih. Zato se mi zdi povsem primerno opozoriti na negativne posledice preventivnega posega, ki jih zmanjšana verjetnost za razvoj raka morda ne odtehta - odvisno od posameznega primera.
CIA SLOVANIA
14. 05. 2013 20.26
+0
Sej bred pit si jih pa ene 20 lahko privošči....80 jošk
iTunes
14. 05. 2013 20.58
+56
cufdude
14. 05. 2013 22.18
+3
kat-at
14. 05. 2013 20.21
-8
še prej preden so ji potrdili diagnozo raka je prepriana, da ima ali da bo dobila raka. Vso življenje hujša, da izgeda, kot ploh, psihobolezen je neozdravljiva. Ta ženska sovraži sebe, zato si pa grmadi tuje otroke.
dajbev
14. 05. 2013 20.06
-8
Sicer občudovanja vreden njen pogum, ampak še vedno lahko ženske same marsikaj naredimo preden je prepozno. Zato prav vsaki toplo priporočam dvd- Skrbnik za prsi, na katerem so vaje za lepe in zdrave prsi. Mogoče boste sprva dvomile, ampak boste kaj kmalu same videle, kako se prsi s temi vajami spreminjajo.
Klemenqwsqq
14. 05. 2013 19.35
-19
No upam da ne ugotovi da lahko dobi tudi tumor na možganih. Da si ne bo v tem primeru glavo rezala...
dannyer
14. 05. 2013 19.55
-5
to jo naj ne skrbi saj jih nima zato tega nebo dobila
dannyer
14. 05. 2013 19.55
-9
to jo naj ne skrbi saj jih nima zato tega nebo dobila
CIA SLOVANIA
14. 05. 2013 19.28
-13
jih je odrezala še preden jih je pokazala
Roki Berc
14. 05. 2013 19.17
+22
No lepo take stvari ti dajo vedeti da zdravilo za raka še ne obstaja na trgu tudi za bogataše ne... Tako marsikateri misli da niso dali zdravila v javnost samo zato da bi služili z drugimi zdravili.
negro
14. 05. 2013 21.07
-2
Obstajajo tudi v Sloveniji ampak imajo pa strašne stranske učinke. Jih ni za jemat.