Glasba

Petra Slapar: Zeitgeist nosi močno vizualno sporočilo

Ljubljana, 12. 07. 2009 19.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Petra Slapar, ki je nedavno presenetila s skladbo Zeitgeist, je za istoimensko pesem posnela še videospot. Inspiracijo je dobila v dokumentarnem filmu Zeitgeist Addendum.

Petra Slapar priporoča ogled dokumentarnega filma Zeitgeist Addendum.
Petra Slapar priporoča ogled dokumentarnega filma Zeitgeist Addendum. FOTO: Dejan Nikolič

Petro Slapar je za novo pesem inspiriral dokumentarni film Zeitgeist Addendum, ki govori o skrb vzbujajočem stanju naše družbe, resničnih vzrokih za to in ponuja tudi alternativo. Svetlolasa pevka je ob gledanju dokumentarca dobila idejo za glasbo, skupaj s svojo piarovko in avtorico besedil Kaly Kolonič pa je ustvarila besedilo s konkretnim sporočilom, ki govori o tem, da si ljudje vse prevečkrat zatiskamo oči in delujemo kot nevedni individumi, namesto da bi se združili in s tem pridobili moč za ustvarjanje konkretnih sprememb.

Pri aranžmaju je sodeloval producent Željko Mladenovič, ki je poskrbel, da je pevkina ideja dobila svojo pravo inštrumentalno obliko. Videospot za pesem Zeitgeist nosi močno vizualno sporočilo, ki v gledalcu doseže učinek spontanega toka misli in ga usmeri v razsežnosti, za katere prej ni vedel, da sploh obstajajo.

Kaly Kolonič, piarovka in soavtorica besedila pesmi Zeitgeist: "S pesmijo in z videospotom Zeitgeist sva želeli s Petro opozoriti na nepravilnosti v naši družbi, sporočiti ljudem, da ostane marsikaj očem prikrito in zrežirano, predvsem pa želiva vse poslušalce in gledalce spodbuditi, da zaupajo svojim občutkom, svoji presoji in predvsem, da začnejo uporabljati svoj lasten um. Mislim, da verz v pesmi pove vse – prosim, reši me ozkih sten, naš um je nem."

"Pred nastankom pesmi Zeitgeist sem se igrala z raznimi idejami za pesem, po ogledu filma pa sem nemudoma dobila idejo za celoten komad. Ustvarjanja pesmi sem se lotila pred dvema mesecema, preživela pred računalnikom in sintom noč in dan, se učila delati s programom, a nisem si mislila, da bom že tako kmalu dobila celotno zasnovo za skladbo. Močno priporočam ogled dokumentarnega filma, mene je namreč popolnoma prevzel in je kot rečeno tudi inspiracija za komad Zeitgeist, kjer se prvič predstavljam tudi kot avtorica," je o nastanku pesmi Zeitgeist povedala Petra Slapar.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

KOMENTARJI (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User363613
09. 01. 2011 18.51
@Nad.oblaki 12.07.2009, 19:4 kam pa potemtakem spada evropska unija? Vrag si ga vedi, kaj vse se dogaja za našimi hrbti, verjetno nikoli nebomo zagotovo vedeli.Preden kdo reče da se preveč gledal zeitgeist-a, psloh ga še nisem pogledal.Pa niti ga ni treba, da vidiš a je veliko stvari OČITNIH samih po sebi brez da ti film to prikazuje.Ozri se naokoli, mogoče boš pa le ugledal malce "resnice".
User363613
09. 01. 2011 18.02
ooo glej no glej, smrekar je prišel na obisk :D. Lpe pozdrav tudi tebi . Zanimiva odločitev, da se izbere tematika iz zeitgeista za pesem.če ne drugega bo vsaj za ODTENEK drugačna od vsega mainstrema. Drugače pa na vajin prepir:zgodovino pišejo zmagovalci.
User368180
09. 01. 2011 17.28
Nekaj pametnega od nje :)
Smrekar1
16. 07. 2009 09.19
@alescare: Nikakor ne, Napoleon je obstajal, vendar po enakih standardih kot Zeitgest dokazuje, da ni obstajal lahko dokažemo, da ni. Če ti ni jasno, da to dokazuje res porazen nivo Zeitgeista, bi moral biti zaprt v posebni ustanovi. 2. Napiši uporaben URL, pa bom pogledal. Odrezan je pri ključnem delu. Močno dvomim, da bom videl kaj, česar še nisem. No, glede teh 'svetovno znanih' arhitektih (eden - Richard Gage), fizikih (eden - Steven Jones) in kemikih (eden - Niles Harrit) - se niti eden ni lotil uradne verzije, ampak zavračajo neko svojo. Tole o taljenju jekla ni nikoli bilo del uradne zgodbe, ampak se je pojavil v nekem dokumentarcu iz leta 2002. Preberi si NIST FAQ (najdeš ga na guglu) in videl boš, da napadajo čisto napačne tarče - ker pravih ne zmorejo. 3. Morda je 94 (in ne 500) res še vedno preveč, ampak se ti ne zdi, da se je zmotil za faktor več kot 100 morda še bistveno bolj preveč, da bi mu še verjel? Tudi 16000 poslovalnic se mi zdi precej pretirana številka (nad 160 poslovalnic na banko - to bodo same velike banke, kar tudi ni res - vsaj 8 letos propadlih bank, denimo, je imelo samo po 1 poslovalnico), ampak v filmu je jasno povedano tako, da si je zelo težko predstavljati le poslovalnice. Ali ti laže, ali pa je popolnoma nesposoben, ali pa kaka kombinacija teh dveh. Zakaj je potrebno laganje, da prikažeš "resnico"? Morda zato, ker resnica sama sploh ni taka, kot on meni da je?
User432569
15. 07. 2009 14.57
@smrekar1 1.Po enakih standardih se da 'dokazati', da Napoleon ni nikoli živel. Guglaj "Napoleon hoax". Imaš torej 2 možnosti - ali verjameš da ti dve osebi nista nikoli živeli, ali pa ne verjameš ne eni in ne drugi opciji. Izbira je seveda tvoja :)..AMPAK POGLEJ...JE NEKI DRUZGA ZGODOVINA 200 LET NAZAJ PA 2000 LET NAZAJ...DRUGAC PA SM POGLEDU TALE TVOJ HOAX PA NI NC PAMETNGA...SAM NE MI ZDEJ GOVORT D NAPOLEONA NI BLO PA PRIMERJA 200 PA 2000 LET ZGODOVINE 2.Sem gledal film in tudi poznam trditve teologa dr.Griffina. Dejstvo je, da so ugrabitelji na seznamih potnikov. Niso jih dali na seznam žrtev, ki so jih 'iskalci resnice' preimenovali v seznam potnikov, čeprav je zraven izrecno pisalo, da ugrabiteljev tam gori ni. Tu so tri možnosti: ali so tako nesposobni, da tega niso opazili, ali ti načrtno lažejo, ali pa oboje....OD KE TI TO? SM JS MAU POGUGLU PA "POYUTUBU" TEGA GRIFFINA IN SM NAJDU ALE POSNETK: http://www.youtube.com/watch?v=_Aw9Qwk4U0w&fea... MOGOČE DA JE PETER JOSEPF UNO NAPACNO SKLEPUU DA JE PAC AMERIKA PLACALA AUTO SLUZBO PA BAJTO...SAM USEEN...POGLEJ POSNETK PA POWEJ BOM ŠE NEKI REKU KAJ PREJ NISM.U FILMU TI POKAŽE NEKAJ SVETOVNO ZNANIH ARHITEKTOV, KEMIKOV KI POVE DA JE FIZIČNO NEMOGOČE DA SE STOPI UN ŽELEZ PRI UNIH STOPINJAH KI BI BILE ČEB SE SAMO LETALO ZALETU U NEBOTICNIK...."CITIRAM IZ FILMA!: TEORIJA SESEDANJA, PO KATERI SE JE POŽAR, ČEPRAV NI STOPIL JEKLA, DOVOLJ SEGREL IN OB TRKU LETALA OSLABIL TRDNOST NADSROPIJ, KI SO SE ODTRGALA OD JEKLENIH STEBROV, KAR JE SPROŽILO VERIŽNO REAKCIJO.TKODA BI PO TEJ URADNI TEORIJI PRICAKVAL DA BOJO JEDRA, NARJENA IZ JEKLA STRMEL V ZRAK 300M...A JE TAKO?..NE NI TKODA EDIN DOPUŠČAM MOŽNOST AL DA SO "TERORISTI" Z BOMBAMI TUD NAPADL 9/11,KAR JE PA NEMOGOCE KER NIMAJO KR TKO DOSTOPA DO TEH DELOV ZGRADBE..EDIN ČE SO JIH LJUDJE K DELAJO ZA AMERIŠKO VLADO SPUSTIL 3.16000 uničenih bank? Dragec, lani je v ZDA v celem letu propadlo 94 bank, letos pa še kakih 60. Tekom velike depresije je propadlo vsega kakih 500 bank. Številka 16000 je v celoti izmišljena in laž, tako kot skoraj cel film. V celotni ZDA je bilo lani pred krizo malo manj kot 8500 bank in velika večina jih ni propadla. MORM REČT DA KLE PRIZNAM DA SE JE JOSEPG ZMOTU SAM USEEN.ASE TI NE ZDI DA JE 500 VELIK PREVEČ? MOGL BI JIH BIT 0.NE PA 500 VRJETN JE MISLU JOSEPH 16000 POSLOVALNC BANK IN NE PODJETIJ SAMIH IN ZA KONC TI TOLE POVEM Zdaj mi pa povej, si preveril trditve v filmu, ali si ga samo gledal in si zdaj 'strokovnjak'? ŠE ENKRAT.NE TRDIM DA JE ZEITGEIST 100% RESNIČEN.JE PA NJEGOVA ŽELJA DA SE LJUDJE ZAVEDEJO RAZMER V SVETU LP
Smrekar1
15. 07. 2009 10.23
@alescare: Po enakih standardih se da 'dokazati', da Napoleon ni nikoli živel. Guglaj "Napoleon hoax". Imaš torej 2 možnosti - ali verjameš da ti dve osebi nista nikoli živeli, ali pa ne verjameš ne eni in ne drugi opciji. Izbira je seveda tvoja :) 2. Sem gledal film in tudi poznam trditve teologa dr.Griffina. Dejstvo je, da so ugrabitelji na seznamih potnikov. Niso jih dali na seznam žrtev, ki so jih 'iskalci resnice' preimenovali v seznam potnikov, čeprav je zraven izrecno pisalo, da ugrabiteljev tam gori ni. Tu so tri možnosti: ali so tako nesposobni, da tega niso opazili, ali ti načrtno lažejo, ali pa oboje. 3. 16000 uničenih bank? Dragec, lani je v ZDA v celem letu propadlo 94 bank, letos pa še kakih 60. Tekom velike depresije je propadlo vsega kakih 500 bank. Številka 16000 je v celoti izmišljena in laž, tako kot skoraj cel film. V celotni ZDA je bilo lani pred krizo malo manj kot 8500 bank in velika večina jih ni propadla. Zdaj mi pa povej, si preveril trditve v filmu, ali si ga samo gledal in si zdaj 'strokovnjak'?
User432569
14. 07. 2009 22.59
ENE PARKRAT SM SE ZMOTU U SPODNEM KOMENTARJU UPAM D STE OZ. BOSTE RAZUMEL KAJ SM MISLU LP
User432569
14. 07. 2009 22.56
@SMREKAR 1 1.Le in samo napada krščanske (in, zanimivo - samo krščanske) običaje in verovanja, sporočila - torej bistva - se pa niti ne dotakne------DOKAŽE PA DA "JEZUS" NI NIKOLI ŽIVEL...TO PA JE NEKDO KI JE ZAČEL NAJVEČJO LAŽ V ZGODOVINI IN SICER KRŠČANSTVO.SE ENKRAT POVEM SE STRINJAM Z NJEGOVIMI NACELI AMPAK TOK VOJN, OBLASTI, DENARJA ...SE NEKI BI KLE POVEDU...USI GOVORIJO O BOGU PA DA JE USEMOGOCEN PA TO...IN KOKR POVE GEORGE CARLIN V NJEGOVMU STAND-UP NASTOPU...VSEMOGOCEN UNO TRETJE USE LAHKO NAREDI...AMPAK PR DNARJU SE MU PA ZATAKNE..TO TI USE POVE..BOG JE SAM IZMISLJOTINA ZA MANIPULIRANJE LJUDI IN ZA DNAR!! 2.Poleg tega ti film reče, da mu ne verjami na besedo, ampak da v "običajnih virih" (?) teh 'dejstev' ne boš našel. Z drugimi besedami, raziskuj, ampak tako, da gledaš moj film.S TEMI OBICAJNIMI VIRI JE MISLU TO..TKO K SO BIBLIJA PA RAZNA PRICEVANJA PA TO...IN CE SO TM GOVORIL O KRISTUSU PA TO ZAKAJ POL NE VERJAMETE TEMU KAR TI FILM POVE?TI JS POVEM ZAKAJ..ZATO KER STE MISLNO IN FILOZOFSKI NESPOSOBNI DA BI SPLOH DAL, KAJ SELE PRIZNAL MOZNOST DA JE KRSCANSTVO ENA VELKA IZMISLJOTINA 2.Kar se 11. septembra tiče, seštel sem vse in prišel do zaključka, da je uradna verzija edina do sedaj predstavljena možna razlaga...ZDEJ PA MI SAM NEKI POVEJ...A SI TI RES GLEDU FILM AL GA NISI?...KER LEPO POVE DA JE ZNANO DA SO USI UGRABITELJI K SI UGRABILI PAR LETAL(MISLM DA 4 AL 5) DA TE UGRABITELJI NISO BLI NA SEZNAMU POTNIKOV...EDINA RAZLAGA ZA TO JE TO DA JE AMERISKA VLADA PREKRILA NJIHOVA IMENA...POVE(EN K JE NAREDU KOKR PREDSTAVITEV KI SPODBIJA URADNO RAZLAGO DA SO TERORISTI WTC UBICN) DA 100% VEDO D SO ZIVELI V HISAH KI SO PLACANE S TRANI AMERISKE VLADE, PRAV TAKO AVTOMOBILE IN KREDITNE KARTICE 3.Kar se bank tiče, problem je v tem, da je denar baziran na neki stvari, ki ima neko vrednost. Tokrat je bil problem v tem, da je vrednost te stvari padla. Isto se lahko zgodi s katero koli drugo stvarjo, tudi z zlatom, ki ga tako kuje v zvezde. Ironično je, da je bil to tudi razlog, zakaj so ga ukinili kot definicijo vrednosti vseh valut, ne samo dolarja.---DJ NE NALAGI...ZNANO JE DA SO LASTNIKI CENTRALNE BANKE PO TEM KO SO UNICLI 16000 BANK PO CELI AMERIKI.KER PA SEVEDA CENTRALNE BANKE NISO MELE DOST BILJONOV SO HOTLE SE MAU LJUDI OROPAT IN SO TKO POD PETVEZO KONCANJA DEPPRESIJE(24.10.1929)KI SO JO SAME POVZROCILE(KAKO SI POGLEJTE V FILMU) SO ZACELE ZBIRAT ZLATO K SO JIM GA MOGL DJ ZASTONJ DRUGAC JE BLA KAZEN 10 LET ZAPORA. RES PRIPOROČAM FILM USM K SO PRIPRAVLJENI RAZUMET OSTLAE RAZLAGE ZA NEKAJ NAJVECJIH SVETOVNIH DOGODKOV/SVARI... LEPO POZDRAV ALESCARE
Smrekar1
14. 07. 2009 10.03
@nosferatu - dejstvo je, da se Zeitgeist glede boga ne spušča na kako metafizično raven. Le in samo napada krščanske (in, zanimivo - samo krščanske) običaje in verovanja, sporočila - torej bistva - se pa niti ne dotakne. Že to bi ti moralo sprožiti en velik alarm s čim te tale film fopa. Poleg tega ti film reče, da mu ne verjami na besedo, ampak da v "običajnih virih" (?) teh 'dejstev' ne boš našel. Z drugimi besedami, raziskuj, ampak tako, da gledaš moj film. To je drug velik alarm pri prvem delu filma. Večina predstavljenih 'dejstev' je potem seveda izmišljenih. Kar se 11. septembra tiče, seštel sem vse in prišel do zaključka, da je uradna verzija edina do sedaj predstavljena možna razlaga. Dopuščam možnost, da je napačna, ampak do zdaj še nisem videl nobene druge možne opcije. Poleg tega bi morala biti drugotna razlaga še verjetna, kar je pa že sploh čisto preveč. Aja, pa kolikor se spomin Zeitgeist za 11. september ne trdi samo "false flag", ampak še kar precej drugega ... zadeva je kopija starejšega "Loose change", z neposredno prilepljenimi kosi slednjega. Če bi te zanimala resnica bi si pogledal popravljeno verzijo slednjega, ampak te najbrž ne. Kar se bank tiče, problem je v tem, da je denar baziran na neki stvari, ki ima neko vrednost. Tokrat je bil problem v tem, da je vrednost te stvari padla. Isto se lahko zgodi s katero koli drugo stvarjo, tudi z zlatom, ki ga tako kuje v zvezde. Ironično je, da je bil to tudi razlog, zakaj so ga ukinili kot definicijo vrednosti vseh valut, ne samo dolarja.
User435799
13. 07. 2009 23.42
bednoooooooooo vseee...produkcija slaba
User365209
13. 07. 2009 15.32
Ok, zdaj sem si ogledal tudi video in moram reči, da sicer melodika ni nič kaj posebnega, tudi besedilo bi lahko bilo bolj "energično", vendar je, glede na to, da je Petra Slapar ena izmed prvih v Sloveniji, ki so si upali sploh it v to smer, pesem v celoti zelo dobra zamisel. Prav tako sem prepričan, da ne bo ta projekt ostal neopažen pri širšem poslušalstvu. Sicer nisem njen fan, ampak za ta korak pa moram reč: Bravo Petra, pogumen korak v pravo smer! Le upamo lahko, da bo počasi še več javnih oseb srečala pamet. Lp
User365209
13. 07. 2009 15.23
Moram priznat, da sem skoraj "dol padel", ko sem preral to novičko. Sicer si bom spot ogledal malo kasneje, vendar pa moram reči, da mi je sama ideja zelo všeč. In potem sem začel brati komentarje, hehe... Par dejstev: Eden je prej nekaj spraševal, če ji ni bilo treba avtorskih pravic za posnetke plačevat. Filma Zeitgeist 1&2 sta NAMENOMA zastonj ter v celoti dostopna na internetu (da se čim več ljudi spoka malo razmišljat o današnji družbi), torej se lahko prosto uporabljajo in prikazujejo tudi izseki iz njiju. Smrekar1, kako da se malo ne zamisliš nad svetom, v katerem živiš? Vsa DEJSTVA oz. DOGAJANJE SAMO v DANAŠNJEM SVETU kaže, da sta imela oba filma PRAV, pa lahko nasprotniki še toliko vreščijo in sprožajo "anti-conspiracy-teorije". Greva na hitro skozi par dejstev? Kar se boga tiče, je sicer metafizično vprašanje posameznika, v kaj verjame; je pa dejstvo, da razne religije s svojimi izključevanji drugačnih v nasprotju s svojim sladkim govoričenjem o miru in ljubezni delajo po svetu predvsem težave. Kar se pa resničnih zgodnjih astroloških korenin religije tiče, je pa itak logično sklepanje in najverjetneje popolnoma pravilno. Kar se 9/11 ter vseh podanih dokazov za "false flag" operacijo tiče, pa si poglej vse globalne dogodke in razkritja od padca wtc dalje ter seštej 1 1. Verjetno pa tega ne boš naredil, ker bi to pomenilo "priznanje, da je imel Zeitgeist prav, uuuu" - in to mi je najbolj nepojemljivo: ljudje se rajši pričkajo, samo da bi bili proti nečemu, kakor pa da bi začeli sodelovati in se razvijati. Kar se finančnega sistema tiče... poglej si začetek "Credit Cruncha", porast števila brezposelnih, propad ogromnega števila podjetij itd. Vse to je človeku, ki je gledal Zeitgeist ter njihovo razlago o "ustvarjanju denarja iz nič" popolnoma razumljivo ter tudi pričakovano - finančnega balončka ne moreš v nedogled polnit z ničemer kot le z zrakom, saj bo v primeru poka balončka potem tudi ostal le še zrak. Kar se pa politike ter skrivnih elit za lutkami v ospredju tiče, tega verjetno ne bo nikoli mogoče do konca raziskati; je pa zgovorno naslednje vprašanje: če se vsi politiki na svetu zavzemajo za mir, blaginjo, znanost ter globalno srečno družbo, zakaj že od začetka modernih političnih sistemov ni nikomur uspelo tega stanja dejansko ustvarit? Zato, ker mogoče ljudjem, ki vlečejo niti, tako stanje ne ustreza? V tem smislu, Lp
Jani.
13. 07. 2009 14.43
+1
RE: Smrekar113.07.2009, 08:32 Verjemi kar hočeš, samo dejstvo je da če verjameš samo v eno terorijo, zgodbo si omejen in nesposoben sprevidet resnice ali vsaj dopustit možnosti. Dajmo poenostavit, vedno so neki argumenti za in proti kakorkoli obrnemo. Poglej samo okoli sebe, ne ZDA, tule doma, poglej ljudi kako se pehajo za denarjem, zavistjo, požrešnostjo, močjo, materializmom...ne vem kako je sploh možno, da lahko zanikaš teorije, taka je ČLOVEKOVA pokvarjena NARAVA!!! To je dejstvo in nekateri ne poznajo meje!
User414149
13. 07. 2009 12.13
Lepotica (obupno oblečena v tem spotu), ki bi rada dosegla neko globino - intelektualno, duhovno ...
ZaZaZuu
13. 07. 2009 09.06
ne rabim slisat da vem da je komad porazen
User366514
13. 07. 2009 08.50
zakon komad in videospot
godhead
13. 07. 2009 08.38
njen fant je menda nek lokalni šarlatan
Smrekar1
13. 07. 2009 08.32
@alescare - 1. del Zeitgeista je povzet po eni sami knjigi, ki je večinoma izmišljena. 2. del je bil diskreditiran že l.2006, ker je samo porezan "Loose change". 3. del je pa samo poln poenostavitev in porazno prazen glede derjstev. Guglaj "conspiracyscience zeitgeist".
orangensaft
13. 07. 2009 08.05
Je slučajno naletela na film Zeitgeist in zdaj misli, da bo ful promocijo filmu naredla? Ko je tak že pasé ta film.
User432569
13. 07. 2009 02.36
no bom pa jst mau pokomenteru 1. zloraba filma zeitgeist 2. komad nima nobene veze s filmom 3. video je čisto mimo glede na besedilo----podpisem glede filma pa.. kar se tice dela k govori o religiji....se strinjam d je mogoce d so ene stvari res sporne...ce ne druzga ti da saj mislt drugac pa usak k je ze mau razmislu ve da je krscanstvo izmislotina...ceprov se strinjak z njem zto ker ljude uci d nej bojo dobri pa to.. 2 del kar se tice 9/11 je po moje zadet u nulo...drugac si pa poglejte Fahrenheit 9/11 film 3. del k pa govori pac o denarju pa o monitarnem financnem sistemu so pa notr sama (tudi preverjena) dejstva tkoda mi ne govort kokr d je zeitgeist sranje uni k pravjo d je sam ena laz ceu film je pa res mislnozaprt kar se tice zeitgeist addenduma morm rect d je to moj najlbusi film use kar je notr je resnica un project venus na koncu ga pa itq zmaga tkoda usi glejte zeitgeista uba2...res priporocam pesm mi je pa mau usec zato kej je bl poskoncna lp alescare