V Križankah se je v imenu turneje ob bok novemu albumu Spectre ustavila domača kultna skupina Laibach. Dolgo pričakovani nastop je potrdila tudi dolga kača čakajočih, ki so napolnili razprodani avditorij, ki je po ocenah štel okol 3400 duš. Skupina, ki jo je britanski časnik The Guardian označil za "spet pomembno" je prvi del dvournega "sproščanja", kot so najavljali koncert, posvetila pesmim z aktualnega albuma, ki pa, roko na srce zvenijo bolj mainstreamovsko in manj tipično "laibachovsko". Zasluga tega je zagotovo tudi vztrajno vrtenje prvega singla The Whistleblowers na radijskih postajah. Da je temu res tako, so potrdili tudi vzliki iz občinstva in prvo resno navdušenje ter poplesavanje, ko smo lahko zaslišali tudi elektronsko generirani glas (v angleščini): "Najboljše občinstvo ste, radi vas imamo!"
Vrhunska vizualna plat koncerta njihove redne obiskovalce najbrž ni presenetila, zato pa se je dalo, za tiste posvečene, ki dobro razumejo kritiko in ironijo Laibacha, marsikaj razbrati med vrsticami. Laibach se sicer zadnje desetletje drži ustaljenega koncepta projekcij in impresivnega svetlobnega parka. Posebej je pri novih pesmi izstopala sinergija med pevcem/govorcem Milanom Frasom in Mino Špiler, ki je pri nekaj pesmih tudi sama prevzela osrednje vokalno mesto (Eat Liver!). Laibach nas je tako popeljal v nove višave zvočno-vizualnih užitkov, ki v novem materialu zvenijo precej elektonsko in mestoma na odtenke manj ritmnično agresivno.
Po desetminutnem premoru je bil čas za pythonovsko najavljeno "something completely different" (nekaj povsem drugega). Izvedli so prenovljen "revisited" program, v katerem sta bili pesmi s samih začetkov (Brat moj, Ti, ki izzivaš), kjer smo spet lahko uživali v izmenjujoči se sinergiji Milana in Mine, dve pesmi (skupaj z video odlomki) iz filma Jekleno nebo (priredba Siddhartine B Mashine ter Under the Iron Sky). Za sam konec uradnega dela pa so prihranili še preoblečeno in udarno Leben-Tod z albuma Opus Dei ter tri izvrstne priredbe Warme Lederhaut (v originalu pesem Warm Leatherette projekta The Normal oz. šefa založbe Mute Daniela Millerja), Ballad of a Thin Man Boba Dylana ter See That My Grave Is Kept Clean, ki jo je v originalu izvajal Blind Lemon Jefferson.
V dodatku, ko je elektronski glas občinstvo pozival, naj ponavlja "hov hov hov", se je po sprve medlem odzivu zdelo, da Slovenci "ne štekajo", a so kaj hitro ujeli čredni nagon in ironično "zalajali v isti rog". Nato so odigrali še priredbo Love on the Beat francoskega šarmerja Sergea Gainsbourga, vse pozvali na ples s pesmijo Tanz mit Laibach ter za sam konec dodali še Das Spiel ist aus (Igre je konec).
Laibach, ne glede na očitano komercializacijo (da tudi njihove majice so iz nekdaj strogo črnobelih odtenkov pridobile živahne barve), ostajajo mojstri svojega posla. Bombastični spektakel za čute, ki ga uprozorijo na vsakem svojem koncertu, je brez dvoma prepričal najbolj zagnane privržence (ki so se zbrali iz cele Evrope) kot tudi tiste radovedneže, ki so so šli na koncertr, ker so si v zadnjih nekaj mesecih požvižgavali aktualni singel. "Eden boljših koncertov na tej turneji," je bilo slišati po koncertu od ljudi, ki so videli po tri ali štiri nastope na tej turneji. Da, Laibach v Križankah so bili vedno nekaj posebnega. Od leta 1982, ko so nastopil na Novem rocku naprej. In če Laibach zatrjujejo, da "ni razloga, da bi nekaj malega politične in ekonomske krize spravilo celo nacijo na kolena," potem lahko to vzamemo kot znak pozitivne naravnanosti in poziv k ukrepanju. Vsak posebej. Da, takšni časi so. Evropa razpada, nam sporoča Laibach v novem singlu Eurovision, za povrhu pa nas ima rad, je bilo slišati prek zvočnikov. Če je misija "naredimo to deželo spet sproščeno" uspela, pa se lahko vpraša vsak pri sebi.
Zasedba je pred dnevi obelodanila novi videospot za skladbo Eurovision, ki so ga posneli v rodnih Trbovljah. Oglejte si ga!
KOMENTARJI (33)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.