Petrovaradinska trdnjava iz 18. stoletja, s svojimi tuneli in številnimi platoji, je prizorišče, ki je idealno za največji festival na Balkanu. 15 odrov, od skupaj 28 prizorišč, je na letošnjem Exitu postreglo z glasbeno mešanico v stilu - za vsakega nekaj. Od svetovnih zvezd, do plesne glasbe, reggaeja, world music, pa do metala, rocka in še bi lahko naštevali.
Štiri dni žura, plesa, balkanske kuhinje in dobre glasbe je bil dovolj tehten razlog za obisk Srbije, ki je vse dni in noči trajanja festivala dobesedno živel in dihal samo za Exit. Obiskovalci so se lahko peš ali s taksiji pripeljali čez Donavo v “državo Exit” (State of Exit), kjer je bil nek drug svet z novimi pravili. Pijača na žetone, horde ljudi pa so se lahko med odri in prizorišči gibali samo v vnaprej določene smeri.
Največji festival na Balkanu, ki iz ga iz leta v leto obišče več ljudi (govorilo se o številki 150.000 in več), so letos preplavili Britanci - v Novi Sad jih je menda prispelo več kot 10.000. Zato je bilo med prebijanjem skozi gnečo brez večjih naporov možno slišati več angleških besed kot srbskih. Da so mladi Britanci dobri pivci, morda drži, dejstvo pa je, da zmernost ni njihova vrlina, saj so obenem dali največ dela zdravniškim ekipam, ki so sproti odnašale “padle junake”. Spet druga zgodba pa je okus za oblačenje mladih Britank. Na kratko povedano - bile so nezgrešljive. Slovence pa bi po drugi strani lahko iskali z lupo, saj jih je bilo zgolj za vzorec, poleg Nemcev, Avstrijcev, Čehov, in tako dalje.
Od glasbenikov velja omeniti zadnje čase nekoliko poduhovljenega Roberta Planta, ki je najbolj zažgal z zadnjo pesmijo, hitom Whole Lotta Love, iz repertoarja svoje nekdnanje skupine Led Zeppelin. Britanska alter dance senzacija The Prodigy je v rajanje ponesla gruče njihovih rojakov, ki so poskrbeli, da je bilo v času njihovega nastopa prizorišče pod glavnim odrom popolni kaos.
Newyorški hip-hoperji Beastie Boys so bili glavni izvajalci petkovega večera, v soboto pa je bilo moč prisluhniti pevki Lauryn Hill (nekdaj prvi glas The Fugees), priljubljenemu britanskemu elektronskemu dvojcu Basement Jaxx, ter zloglasnemu “gangsta” raperju Snoop Doggu, ki je postregel z rimami z ameriške zahodne obale.
Letošnji Exit ni šel mimo slovenskih izvajalcev, saj so se med drugim predstavili DJ-ji Luygi Van, Krizs, Markoman & Tsunami ter skupini Melodrom in Kaoz. Oder Fusion je bil večinoma rockersko obarvan, saj so ga v štirih dneh zavzeli KUD Idijoti, Hladno pivo, Majke, Obojeni program, kot tudi Atheist Rap in Edo Maajka. Zadnji dan pa je ponudil poslastico za ljubitelje rapa in hip-hopa, saj je glavni oder gostil legendarni newyorški rap kolektiv Wu-Tang Clan, na plesnem odru oziroma Dance Areni pa sta najbolj vztrajne v ponedeljkovo jutro s svojimi elektronskimi ritmi ponesla didžeja Eric Prydz in Marko Nastić.
Exit, ki je letos pozival tudi k toleranci in strpnosti - mimogrede, prvi dan so srbske aktiviste akcije Vsi enaki, vse enakopravni, huligani v centru Novega Sada grdo pretepli - je tako minil v upanju, da se vrne naslednje leto, s še več zvezdami, boljšo ponudbo in manj čakalnimi vrstami. O edinstvenem vzdušju z balkanskim pridihom pa tako ali tako ne gre izgubljati besed.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.