Med filme, ki so bili nominirani za tujejezičnega oskarja, bi uvrstil 11 minut poljskega režiserja Jerzyja Skolimowskega. "A je žal preveč evropski in filozofski, da bi sploh lahko upal pogledati proti zlatim kipcem, ki praviloma ne prenašajo takšne raznovrstnosti. Savlov sin (letošnji zmagovalec, op. a.) je res briljanten film, a obenem sodi v trend umetniškega izkoriščanja zgodovine in še posebej holokavsta. Po lanski Idi je to že drugič zapored, da je oskarja v tej kategoriji dobil film na to temo." Med izbranci za najboljši film bi si želel videti Tangerine režiserja Seana Bakerja. "To je film, ki trenutno zares trese ameriški film, a ne na nivoju uglednih funkcionarjev in studijskih mogotcev, temveč med filmarji, kritiki in tistimi, ki jim film kot umetnost pomeni kaj več kot priložnost za poziranje na rdeči preprogi." Po njegovo so oskarji enostavno preveč konservativni. Zato je tudi med nominiranci za najboljši dokumentarec pogrešal Pasje srce režiserke Laurie Anderson in Pogled tišine Joshue Oppenheimerja.
Bojana Bregar iz filmskega podcasta Film Flow: DiCaprio dobil oskarja, ker je končno odigral prave vrste heroja Junak letošnjih oskarjev je bil seveda Leonardo DiCaprio, a štiri ustvarjalke filmskega podcasta Film Flow se strinjajo, da bi si ga bolj zaslužil za katero od svojih prejšnjih vlog."Konservativna oskarjevska komisija je končno priznala njegov talent, ker je v Povratniku odigral prave vrste heroja. Takega, ki meče pozitivno luč na zgodovino ZDA," govori Bojana v njihovem imenu. Letos menijo, da bi si priznanje bolj zaslužil Michael Fassbender (Steve Jobs). Složne so tudi pri kategoriji za najboljši film. Pobesneli Max.
Kot Majcen bi Millerja nagradile za režijo. "Ta nagrada je šla v roke Iñárrituju. Kar ni posebno presenetljivo. Ampak če Akademija že hoče imeti tega svojega režiserja/supermana, ki gre čez nore fizične preizkušnje. Ki testira meje možnega v filmu. Potem je George Miller s svojo deset let trajajočo trnovo potjo do produkcije zadnjega Pobesnelega Maxa in produkcijskim peklom v puščavi ravno tako nor režiser kot Iñárritu s svojim neskončnim snemanjem v neznosnem mrazu." Bi pa dale Povratniku nagrado v kategoriji zvoka (kjer je zmagal Pobesneli Max). "Ker je zvok v Povratniku res ključen, da te umesti v dogajanje."
Nagrado za najboljši animirani kratki film bi si po njihovem mnenju bolj zaslužil film Jutrišnji svet. "Tudi če bi ga primerjali s celovečerci, je redkokateri film tako luciden in pretresljiv kot Jutrišnji svet legendarnega ameriškega animatorja Dona Hertzfelda." Med nominacijami so tudi one pogrešale Tangerine. "Miniproračunski, na iPhone posneti neodvisni film o dveh transženskah bi si zaslužil vsaj nominacijo za direktorja fotografije in pa montažo. Še raje bi videla, da bi Kitana Kiki Rodriguez dobila oskarja za glavno žensko vlogo. Kaj takega bo verjetno mogoče šele leta 2050, če sklepamo po tem, kako zelo je oskarjevska akademija naklonjena manjšinam."
Absolutno pa se Film Flow dekleta strinjajo s podelitvijo oskarja za vizualne učinke. "Tudi zato ker je pravzaprav nizkoproračunski film premagal novo Vojno zvezd v kategoriji, ki je skoraj brez izjeme rezervirana za blockbusterje. Ex Machina je film, ki te pusti brez kančka dvoma, da je vse, kar vidiš, povsem resnično, ker to podpirajo brezhibno narejeni posebni učinki." Prikimavajo tudi nagradama Savlovemu sinu in legendarnemu Enniu Morriconeju za glasbo v filmu Osovraženih osem. "Edini, ki je na svojega že davno zasluženega oskarja čakal še dlje kot Leo."
Tina Poglajen: Oskarjevski filmi med najmanj zanimivimi in ustvarjalnimi "Mislim, da si oskarji vse pozornosti, ki so je deležni v medijih, ne zaslužijo zares. Seveda obstajajo izjeme, vendar je iz leta v leto praviloma nominiran in nagrajen določen tip filmov – na neki način pravzaprav generičen oskarjevski material." Če želite dobiti oskarja, se boste tako lotili drame, ne pa katerega drugega žanra – denimo komedije. "Mislim, da so ti filmi v sklopu trenutnih kinematografskih sporedov, kaj šele na ravni celoletne produkcije, med najmanj zanimivimi in ustvarjalnimi." Tudi ona poudarja, da med nominiranci ni neodvisnih izdelkov, kot je Tangerine. "Ki po mojem mnenju predstavlja enega izmed vrhuncev med letošnjimi – ne samo ameriškimi – filmi. Med drugim zaradi svoje iznajdljivosti in subverzivnosti." Bolj zanimivi izdelki so v kategoriji tujejezičnega in animiranega filma. "Odlična sta denimo brazilski Deček in svet in madžarski Savlov sin. Sicer pa oskarjevski filmi običajno odražajo predvsem okus družbene skupine, ki ima največjo moč. Kar je bilo očitno predvsem pri letošnji polemiki glede rase. A hkrati to še zdaleč ne pomeni, da bi enakovrednejša zastopanost problem rešila." Ta je širši in globlji od same podelitve, ki se odvije enkrat na leto. Kot pri vsakem tekmovanju so tudi tu zmagovalci in poraženci. A na koncu je edini sodnik zgodovina. Videli bomo, ali bodo v kolektivni filmski zavesti ostali letošnji nagrajenci ali morda filmi in ustvarjalci, ki jih je Akademija spregledala.
KOMENTARJI (25)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.