Lahko noč, mamica (Avstrija, 2014; režija: Veronika Franz, Severin Fiala)
Če je pred nami srhljivo popotovanje po stranpoteh človeškega vedenja, nad katerim bdi Ulrich Seidl, potem vemo, kaj približno lahko pričakujemo. Dvojčka in njuna mama, ki je nedavno prestala operacijo. A odkar je prišla iz bolnišnice, ni nič več tako, kot je bilo nekoč. Nekoč ljubeča TV voditeljica je postala stroga, zadirčna in neprijazna mama, ki želi, da se sinova pokorita njeni špartanski vzgoji. Fanta razmišljata, kaj se je vendar zgodilo z njuno mamico, a odgovora ne najdeta, zato se odločita, da bosta sama odkrila, kaj tiči za vsem tem in zadeve vzameta v svoje roke. Sledijo šokantna razkritja, ki v protagonistih razkrijejo njihove prave obraze. Vse do končnega očiščenja ali pač pogubitve.
Film iz Seidlove "delavnice", saj je tokrat producent, znano pa je, da je v preteklosti postregel že s Pasjimi dnevi, trilogijo Paradiž (letos pa na Liffu lahko gledamo tudi njegov film V kleti). Režiserski dvojec je postregel z neverjetno fizičnim filmom, ki se osredotoča na človeški sadizem, trpinčenje in vse posledice, ki temu sledijo. Za konec so prihranjena spoznanja, da je marsikaj drugačno, kot se je zdelo na prvi pogled, stvari pa se nekako izkristalizirajo, čeprav si to lahko interpretiramo tudi po "lynchevsko", namreč, da je "v nebesih pač vse v redu" ...
Ljubezen na prvi pretep (Francija, 2014; režija: Thomas Cailley)
Arnaud s prijateljem opravlja tesarska vrtna dela, dokler nekega dne ne delata pri neki družini, kjer sreča simpatično, a nekoliko čudaško Madeleine. Po nekaj srečanjih spozna, da ni "le še eno lepo dekle", temveč da je tudi sila nepredvidljivo, obenem pa se pripravlja, da bo odšla na vojaško urjenje, kjer se bo izpopolnila v tehnikah preživetja. Za vsak slučaj, če bi bil ravno konec sveta. Arnauda pa vseeno neustavljivo privlači, zato se tudi samo odloči in se prijavi na nekajmesečno urjenje. A tam je vse drugače, kot si je sprva predstavljal, saj ima ona težave s svojo neprilagodljivostjo in trmoglavljenjem, zato na neki točki obema "poči film" in gresta po svoje. In kmalu spoznata, da sta njuni duši in srce kljub vsemu na isti strani ...
Navidezna mizantropija glavne junakinje Madeleine nas vodi skozi film, ki skuša pokazati, kako daleč je pripravljen nekdo iti za ljubezen. Na eni strani imamo tako ljubezen, na drugi pa preživetje. Nasprotna pola sta sicer odbijajoče jasno prikazana, a glavna junaka vseeno najdeta skupne točke, četudi morata spotoma premakniti mejnike mogočega. A za tako pot in posledično srečo se splača tvegati, česar pa se več kot zavedata tudi Arnaud in Madeleine.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.