Film/TV

21. LIFFE: Zapuščeni

Ljubljana, 14. 11. 2010 10.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Tomi Šujdovič
Komentarji
0

Celovečerec režiserja Adisa Bakrača plemeniti bosanski humor, tema pa ni zabavna. Prej obratno, film je tematsko vezan na življenje v Bosni po vojni in v ospredje postavlja perečo temo vojnih sirot.

Trinajstletni Alen je eden od številnih otrok, vojnih sirot, ki živijo v sirotišnici v bližini Sarajeva, vse dokler ne dopolnijo 18. leta. Močno si želijo, da bi našli svoj prostor v družinskem krogu, tudi kot posvojenci, nekateri, med njimi tudi Alen, pa upajo, da se bodo lahko pridružili pravim staršem. Tako Alen vztrajno piše pismo za pismom materi, saj verjame, da jo bo kmalu obiskal in zbira denar za odhod in služi tudi s krajami za lokalnega trgovca. Ko mladenič pride do svojega dosjeja, v katerem so zapisani vsi podatki o njegovi družini, sprevidi, da je resnica povsem drugačna. Mati je bila posiljena in je ob porodu umrla, po tem odkritju pa se zgodba začne zapletati. Tenkočutna drama, ki se navezuje na vojno in njene posledice, ki so, tokrat skozi otroške oči, še vedno krepko prisotne v vsakdanjem življenju.

Mladi Alen (Tony Grga) je prepričljiv v svoji vlogi, prav tako Dragan Marinković v vlogi negativca, prijetno presenečenje pa je pojava Mire Furlan, ki igra pomočnico direktorja doma. Furlanova je igrala v celi vrsti izjemnih filmov še v času jugoslovanske filmske produkcije (Oče na službeni poti, V žrelu življenja in številnih drugih), na začetku devetdesetih pa je emigrirala v ZDA in nato povsem "izginila" kot ustvarjalka na nekdanjih prostorih skupne države. Režiser Adis Bakrač je po projekciji na vprašanje, kako to, da se je spomnil nanjo dejal, da jo je imel v mislih že od začetka, vendar ni vedel, kako se bo odzvala. Po vzpostavljenem kontaktu pa ni bilo nobenih težav in hitro so našli skupni jezik. Bakrač je še dejal, da je "Zapuščeni" protivojni film in je želel opozoriti na razmere v Bosni, saj je tematika otrok brez staršev izjemno aktualna, tako kot tudi vojne posledice. Fant v filmu, pravi Bakrač, ni rojen iz ljubezni, temveč iz sovraštva in pripada novemu in nezaželjemu "narodu" otrok, katerih matere so bile posiljene.

Na koncu si lahko zastavimo vprašanje, ali so sanje, v katerih Alen videva mamo, edina rešitev za ranjena srca in dušo in nekakšen boljši svet, saj fant, tako brez greha in čist, vse preživele spominja na preteklost, ki jo hočejo zakopati in popolnoma izbrisati.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.