Film/TV

21. LIFFE: Zakopan

Ljubljana, 13. 11. 2010 12.10 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Tomi Šujdovič
Komentarji
0

Ali dvomite, da vas lahko na robu stola dobro uro in pol drži film, v katerem je prostora za eno osebo in en kraj dogodka? Dvome razprši ogled filma Zakopan (Buried), dober primer napetega trilerja z dobro režijo, igro, scenarijem in kamero.

V filmu je v kadru ves čas le en igralec, dogajanje pa je skrčeno na leseno krsto, zakopano v zemljo, ključ napetega dogajanja pa je v režijskih rokah Španca Rodriga Cortesa. Klavstrofobični in sila minimalistični triler, posnet za tri milijone ameriških dolarjev v 17 dneh v Barceloni, je prinesel že več kot 13 milijonov zaslužka, premiero pa je doživel konec septembra v ZDA in je hitro postal ljubljenec številnih festivalov.

Paul Conroy (Ryan Reynolds) je voznik ameriškega tovornjaka, ki so ga zajeli teroristi in ga zakopali nekje v iraški puščavi, v zameno za njegovo svobodo pa želijo visoko denarno odkupnino. Bitka s časom je na prvi pogled izgubljena, saj ima v ozki leseni krsti le nekaj osnovnih pripomočkov: telefon, vžigalnik, nož, tablete, svetilko in to je praktično vse. Koga lahko pokliče in kdo mu bo pomagal? Iskanje rešitve v telefonskih pogovorih z zunanjim svetom je sila neuspešno, čas teče in rešitev iz podzemne grobnice je vedno bolj oddaljena, zanese se lahko samo nase in na svojo iznajdljivost.

Izvrstno se je v glavni vlogi znašel Reynolds, ki je sicer bolj znan po vlogah v komedijah in akcijskih filmih. Uspelo mu je prikazati paleto čustev in občutkov v tej na videz brezizhodni situaciji, režiserju in scenaristu, pa da film deluje kot izjemna celota. Še posebej, ker se Cortes s končnim (dvojnim) preobratom izogne klasičnemu hollywoodskemu zaključku in premore dovolj suspenza, preobratov in živčne vojne, čeprav se celotna zgodba (v filmskem času) odvije le v dobrih treh urah, da gledalcu ni prav nič dolgčas.

"Že v prvem trenutku sem se odločil, da krste ne želim zapustiti, saj bi tako storil Hitchcock. Zdrava pamet ti govori, da bi moral zgodbo odpreti ter nato uporabiti preskoke in pokazati površje, a jaz sem menil, da je to odličen način, kako vse pokvariti," je o tem, kako je "uničil" film dejal režiser Cortes.
 

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.