Ste vedeli, da so ustvarjalci za film Spiderman 3 iz leta 2007 porabili največji 'budget', in sicer kar 258 milijonov ameriških dolarjev, film pa je v svetovne blagajne prinesel okoli 892 milijonov dolarjev profita? Na drugem in tretjem mestu sta filma Avatar in Quantum of Solace, ki ju v kinodvoranah še pričakujemo in sta potrebovala 250- oziroma 230-milijonski proračun, na četrtem mestu pa je pristal razvpiti King Kong z 207 milijoni porabljenega proračuna.
Najbolj donosen film vseh časov še vedno ostaja Titanik iz leta 1997 z 1.848.813.795 dobička po vsem svetu. Sledijo mu Lord of the Rings: The Return of the King z 1.133.027.325 prisluženimi dolarji, Jurassic Park z 920.100.000 zaslužka in Star Wars Ep. IV: A new hope s 797.900.000 dolarji zaslužka.
Filmi, v katere je bilo vloženega malo denarja, pa so kljub temu v blagajne prinesli bajne dobičke, pa so: The Blair Witch Project iz leta 1999 – proračun za film je bil 35.000 dolarjev, dobiček pa 248.300.000 dolarjev, Tarnation s samo 218 dolarji in 1.162.014 dolarji dobička, Mad Max (1980) z 200.000 dolarji proračuna in 99.750.000 profita ter Super Size Me s 65.000 dolarji proračuna in 29.529.368 dobička.
Med največjimi filmskimi 'zgubami' najdemo film iz leta 2001 Town & Country, ki si je pridelal 99.817.616 dolarjev izgube, Saharo s Penelope Cruz in Matthewom McConaugheyjem v glavnih vlogah iz leta 2005 in 84.164.038 dolarji izgube, Alexandra v podobi Colina Farrella iz leta 2004 z 71.351.405 dolarji izgube ter komedijo iz leta 2007 Daddy Day Camp s 66.901.301 dolarjem izgube.
Titanik – duh morskih globin
Najuspešnejši film vseh časov Titanik je delo režiserja Jamesa Camerona iz leta 1997 in si naziv najverjetneje zasluži že zaradi izvirnosti, prepričljivosti in iznajdljivosti ustvarjalcev. Ko je Cameron dobil zeleno luč za blockbustersko uspešnico, je takoj vedel, da želi gledalcu zadnje ure pred katastrofalnim potopom 'nepotopljive ladje' prikazati tako živo, da bi le-ta imel občutek, da je tudi sam na ladji, ki tone v pogubo. Ker niso imeli dovolj velikega studia, v katerega bi lahko postavili model ladje, je družba 20th Century Fox posebej za to kupila 16 hektarjev zemlje ob morju v mehiški Bahi in za 15 milijonov dolarjev zgradila 'studio za 100 dni', kot ga je poimenovala, saj so prav toliko časa snemali film. Zgradili so tudi dva ogromna bazena z vodo, v katera so potopili model ladje – ta se je v 90 odstotkih ujemal z izvirnikom.
Za snemanje zadnjih trenutkov pred katastrofo so model ladje ločili na pol in ga potopili v vodo. V prizoru, ko ljudje panično skačejo z ladje, le-ti pristanejo na udobnih blazinah, morje in obzorje pa sta umetno ustvarjena in računalniško obdelana, digitalizirana. Ustvarjalci so tudi sicer skozi celoten film za bolj resničen učinek uporabljali posebne učinke. Posnetke iz zraka na primer pa so snemali iz ogromnega žerjava.
Kakor koli že, ogromno časa, denarja in izvirnih zamisli je pripeljalo do končnega rezultata. Dobitnik enajstih oskarjev je ob vsej katastrofi še ljubezenska zgodba med Leonardom DiCapriom in Kate Winslet, ki se znajdeta na dveh bregovih ene ladje in dokazujeta, da njuna ljubezen lahko premaga socialne razlike. Ko ladja trči ob ledeno goro, njuna strastna ljubezen postane boj za preživetje.
'Vse, kar boste videli, je res'
Na drugi strani pa je nizkoproračunski film Čarovnica iz Blaira, ki je požel velik uspeh, odličen dokaz za to, kako prepričljiva je lahko dobra reklama. "Vse, kar boste videli, je res!" so ob promociji objavljali oglaševalci. Napis na začetku filma: "Oktobra 1994 so trije študenti filma izginili v gozdovih Burkittsville v Marylandu, medtem ko so snemali dokumentarni film. Leto kasneje so našli njihove posnetke …" pa je gledalce prestrašil in dejansko sprožil ugibanja o pristnosti posnetkov. Nekateri še danes dvomijo …
Pa vendar … biser modernih grozljivk je bil narejen na podlagi okvirnega scenarija in ne videoposnetkov nekih študentov, ki se odpravijo v temačni gozd raziskovat legendo o čarovnici. Je pa res, da dialogi niso bili zapisani in so plod popolne improvizacije bolj ali manj polprofesionalnih igralcev, ki so, predvsem z izvirnostjo in iskrenostjo prepirov, presenetili še same producente.
Trije glavni igralci, Heather Donahue, Joshua Leonard, in Michael C. Williams, so sami posneli skoraj celoten film. Ustvarjalci so jim v roke potisnili vsega skupaj 35-strani scenarija in jih poslali v gozd brez pretiranih smernic. Ideja o neznanem, skrivnostna tema in grozljivi zvoki v gozdu so bili dovolj, da se je razvnela njihova domišljija. Skoraj vsi zapleti in dogodki so bili igralcem neznani, njihova besedila so bila popolnoma improvizirana. Ekipa jim je vsak dan snemanja (snemali so le osem dni, op. a.) dala manj hrane, da bi ustvarila nejevoljo, razdražljivost in resnične prepire med njimi. Tresenje šotora sredi noči in pokanje vej v gozdu je bilo delo snemalne ekipe, ki pa je doseglo svoj namen – igralci so bili resnično prestrašeni, zato so tudi bolj realno in prepričljivo odigrali svoje vloge. Malo vloženega denarja, dosežen namen in lovorika – zaradi uspeha je film zapisan v Guinessovo knjigo rekordov.
KOMENTARJI (13)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.