Manderlay (Obzorja)
Film se nadaljuje, kjer se je Dogville (posnet leta 2003), nehal. Leta 1933 so ZDA sredi gospodarske krize. Grace (Bryce Dallas Howard) se z očetom (igra ga Willem Dafoe) in njegovimi pomočniki pelje proti Zahodu. V zvezni državi Alabama se popotniki ustavijo na posestvu Manderlay, kjer Grace odkrije, da še vedno živijo v sužnjelastništvu. Oče Grace sicer svetuje, naj se ne vmešava, a ga ta ne posluša. Upre se očetovim nasvetom in ostane na posestvu, saj je prepričana premagati sistem, ki so ga prepovedali že pred davnimi leti. Z oboroženimi očetovimi pomočniki zato začne biti bridki boj za demokracijo in osvoboditev sužnjev.
Von Trierjev drugi film v njegovi "ameriški trilogiji" je (kot Dogville) posnet na odru, brez pravih rekvizitov, z namišljenimi hišami in prostori. Kamera je po vzoru Dogme 95 še vedno vodena ročno, čeprav je v filmu naracija, nekaj glasbe, razsvetljave in ostalih tehnikalij. Von Trier zopet ponuja svoja filozofska opažanja glede ameriške družbe, kulture in politike. Marsikdo pa bo v filmu našel tudi črnohumorno, a neusmiljeno kritiko Busheve administracije.
Je Lars Von Trier genij ali le filmski provokator? Vsekakor dela zelo specifične filme, ki marsikoga navdušijo, druge pa spravijo v nejevoljo. Mnogi ga označujejo za enega najbolj pogumnih delujočih režiserjev. Najbrž imajo prav - Von Trier si pač ne daje omejitev in posname oz. pokaže tisto, kar si zamisli. Taka je npr. tudi odjavna špica filma, ko se ob fotografijah izkoriščanja in zločinov belcev nad črnci odvrti pesem Young Americans Davida Bowieja.
Kot zanimivost velja omeniti, da je zaradi smrti osla, ki je bila v scenariju, film zapustil igralec John C. Reilly (Chicago, Tolpe New Yorka, Vroče noči). Igrati bi moral Dr. Hectorja, ki bi moral ubiti osla. Vlogo je tako zaigral Željko Ivanek, igralec slovenskega rodu. Von Trier se je kasneje prizor odločil izrezati, s tem pa se je pametno izognil tudi napadom zaščitnikov živali z izgovorom, da "ni hotel, da bi ljudi odvračal od vsebine filma".
Cmočki (Ekstravaganca)
Qing je nekdanja starleta, ki je postala žena premožnega poslovneža. Pri štiridesetih zaradi vse bolj opaznega staranja postaja vse bolj nezadovoljna in osamljena. V iskanju večne mladosti se tako zateče k skrivnostni Mai, ki v svojem stanovanju sredi blokovskega naselja izdeluje čudežne cmoke. Ti naj bi blagodejno vplivali na kožo in ženske vidno pomladili. Mei, ki je nekdanja ginekologinja, namreč predobro pozna žensko dušo. In vse, kar je potrebno, je kanček vere in nekaj njenih cmočkov z neobičajnim nadevom ...
Film pokaže, kaj vse so nekateri ljudje pripravljeni storiti, da bi se pomladili. Režiser Fruit Chan
elegantno podaja zgodbo in njene elemente, ki jih tekom filma le še
potencira. Film razdeluje tematiko in negativne plati pri iskanju večne
mladosti, čeprav nekaj interpretacije dopušča tudi gledalcu. Iskanje
lepote je namreč lahko hudo trnova pot.
Zagotovo film za vse ljubitelje hongkonških (in ostalih) filmskih odbitkov.