Film/TV

16. LIFFe: Čevlji in lutke

Ljubljana, 17. 11. 2005 15.24 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Neuspeli romanopisec je pred dilemo: koga ljubiti in zakaj. Bratska ljubezen pa je lahko povod za krvavo poravnavanje računov.

Čevlji umrlega (Obzorja)

Po Derbyshireu, malem mestecu v škotskih višavah se začne širiti vonj po truplih, ko se bivši vojak Richard (Paddy Considine) vrne, da bi se maščeval lokalnim kriminalcem, ki so pred leti mučili njegovega zaostalega brata Anthonyja. Richard se s peterico malih lopovov in preprodajalcev drog najprej zgolj poigrava, nato pa s svojim filozofskim, a vojaško učinkovitim pristopom, najde enega za drugim in jih krvavo kaznuje.

Film režiserskega samouka Shanea Meadowsa je brezkompromisna moralka o zločinu in kazni, ki jo lahko gledamo kot kako resničnostno serijo tipa Cops. Tudi vizualna podoba spominja na gverilsko produkcijo, kakršni je bil Meadows zvest ob začetku svoje kariere. Sicer pa je režiser igralcem vlil dovolj zaupanja, da so lahko izrazili sebe in s tem med seboj ustvarili posebno energijo, ki je dala izvrstne rezultate. V vlogi maščevalnega brata še posebej blesti Considine, ki se je zadnje čase kar nekako ustoličil v vloge psihopatov (npr. v My Summer of Love).

Elementi maščevalne kriminalke so v filmu prepleteni z nekaj precej hudomušnimi humornimi vložki. Ti pa so smešni le za hip, saj tempo, ki se ves čas stopnjuje, ne dovoli, da bi se gledalec za hip sprostil in zadihal. Napeto, izvirno in realistično.

Ruske lutke (Obzorja)

30-letni Xavier je nekdanji študent, ki ne ve prav dobro, kaj bi s seboj. Ni ne pretirano samostojen, niti kaj prida dobro situiran mlad moški. Tudi njegova kariera je bolj na trhlih nogah, saj ga tudi mikavne poslovne priložnosti ne zanimajo več pretirano. Prav tako ni uspel kot romanopisec, sedaj pa se preživlja kot občasni novinar ali anonimni pisec za druge. Njegov največji uspeh je bilo sodelovanje pri scenariju za televizijsko limonado. Prav tako ni kaj prida odločen na jubezenskem področju. Ko pa se nekega dne usede na vlak od Pariza do Londona, s seboj vzame prenosni računalnik in začne pisati novo zgodbo, spomine na Barcelono in dogodivščine v St. Peterburgu, kjer je bil na poroki Williama in ruske balerine. Xavierja pa najbolj muči osebna razklanost, saj kljub številnim priložnostim nima najbolj jasne slike, kaj si pravzaprav želi na ljubezenskem področju ...

Režiser Cédric Klapisch je idejo za film dobil, ko je videl zakulisje neke poroke, ko je ženin mrtvo pijan ležal na stranišču, nevesta pa ga je čakala pred vrati. Sicer pa je to pravzaprav nadaljevanje filma L'auberge Espagnole iz leta 2002, ki je bil velika mednarodna uspešnica. Kritiki so si edini, da ne gre za pravi "sequel", torej nadaljevanje, ampak za nadgraditev in veliko bolj poglobljen film, ki zrelejše prikaže pripetije, razmišljanja in težave protagonistov. Film vsekakor veliko pove o razmišljanju modernih tridesetletnikov.