Občinstvo je namreč krstni uprizoritvi komične drame, ki na začetku deluje kot situacijska komedija, skozi vsako dejanje pa tone globlje v otožnost in melanholijo, vse do zaključka, ki stre srce tako gledalcem kot likom, namenilo dolg in bučen aplavz.
V predstavi, v kateri se v lokalu z novimi lastniki stari klienteli stvari obrnejo na glavo, slabo pa se v njem znajdejo tudi novi obrazi, igrajo Nina Rakovec, Gašper Tič, Domen Valič, Uroš Smolej, Janez Starina, Tjaša Železnik in Milan Štefe, je na Malo sceno postavil njen avtor Nejc Gazvoda. Za scenografijo je poskrbel Peter Plantan, za kostumografijo pa Branka Pavlič. Likovno podobo sta soustvarila avtor videa Darko Herič in oblikovalec svetlobe Boštjan Kos, za jezikovno podobo pa je poskrbela Maja Cerar.
Nejc Gazvoda je dramsko besedilo napisal posebej za MGL. V pisanju za znanega naročnika Nejc vidi pozitivne stvari. "Definitivno je to prednost, saj v tem primeru veš, da bo to uprizorjeno oziroma, da bo šlo naprej. Hkrati pa je bila to sanjska naloga za Malo sceno, ki je krasna. Mala je samo po velikosti, po srcu pa je absolutno velika. Jaz sem se izjemno dobro počutil," nam je dejal Gazvoda, razkril pa nam je tudi, da so bili vsi igralci, ki jim je ponudil vlogo, takoj za. "Zdi se mi, da so bili že po prvem branju zelo navdušeni nad tekstom, tako, da smo že začeli krasno. Če pišeš za igralce, ki jih tako dobro poznaš, kot jih jaz, potem veš za njihove posebnosti in potem to lahko izkoristiš že v samem tekstu in potem tudi v režiji," nam je dejal Gazvoda.
Ideja za delo se je avtorju porodila iz dejanske situacije, ko je v nekem precej slavnem ljubljanskem lokalu videl dva tabora ljudi (staroselce in tiste, ki jih je tja privlekel novi lastnik) ter poglede med njimi. "Spopad dveh svetov v mikrosvetu lokala se mi je zdel dober nastavek. In tu se je razmislek o videnem tudi končal. Vsak korak naprej je bil izrazito moj. Gre za moje like s svojimi težavami, hrepenenji in potrebami po tem, da bi bili ljudje. To je tisto, kar me zanima v življenju. V bar sem delo umestil zato, ker sem lahko na tak način ujel dosti slovenskega hrepenenja. Zdi se mi, da je hrepenenje ena stvar, ki zelo manjka v umetnosti," nam je svojo odločitev pojasnil Nejc.
Gašper Tič, ki v predstavi igra stalnega (starega) gosta lokala Petra, je z Nejcem delal prvič, rad pa bi videl, da ne bi bilo tudi zadnjič. "Z Gazvodo je bilo zelo lepo delati in to že od prvega branja naprej. Jaz sem ga namreč ob tem študiju šele spoznal, kar je redko, da po 20 letih v teatru nekoga na novo srečaš. Dobil sem tekst v branje, ponujeno vlogo in že pri prvem branju sem si rekel, da mora biti zadaj res en inteligenten in zelo pišoč človek s svetovi v glavi, ki so samo njemu znani. In v stilu teksta je šel potem naprej tudi študij. Zelo mi je bilo prijetno, zelo ljubeče do igralca in mislim, da v končni fazi tudi do gledalca, kar je pa najpomembnejše," nam je dejal igralec in dodal, da bi z veseljem še delal z Gazvodo. "Lahko me pa tudi na film pokliče, če želi," nam je v smehu dejal Tič.
Nina Rakovec, ki v predstavi igra novo natakarico Katjo, z Gazvodo sodeluje že od študentskih dni, sta pa tudi zelo dobra prijatelja. Je pa to bilo njuno prvo sodelovanje na odru. "Moram reči, da sem zelo uživala. Nejc je tak krasen človek. Zelo ga imam rada. Midva sva kot brat in sestra. Tako dobro se poznava. Tako zelo dobro se poznava, da me včasih samo pogleda, pa že vem, kaj moram narediti. To je prednost tega, da sva že toliko delala skupaj," nam je dejala igralka, njene besede pa je potrdil tudi Nejc. "Absolutno je to ena stopnja višje. Z Nino sva zelo dobra prijatelja in se krasno razumeva tudi kot sodelavca. A če mi kot igralka ne bi bila zanimiva, je ne bi jemal, ne glede na prijateljstvo. Je pa izjemna. Tokrat je spet dokazala, česa je zmožna. Vsakič gre še korak dlje. Na to sem zelo ponosen," nam je dejal Nejc, Nina pa je pohvalila njegovo delo. "Napisal je tako zelo dobro dramo. Za vse igralce je napisal tako dobre vloge, da sem res zelo uživala. Ko prvič prebrala tekst, me je nasmejal, se me je dotaknil, vse. S tako dobro postavitvijo, ki jo je Nejc speljal in s takimi potezami, ki jih je naredil, se mi zdi, da imamo nekaj res zelo zelo lepega," meni Nina.
Ustvarjalci so bili zelo zadovoljni tudi z odzivi občinstva.
"Sicer si zelo 'notri', a en senzor imaš vseeno odprt, saj ga moraš imeti, ker gre le za sobivanje gledalca in igralca. Ne samo, da slišiš smeh, ampak čutiš tudi energijo. In čutiti jo je bilo zelo dobro. Še bolj pretresljivo jo pa čutiš v dramskih delih, ali pa smrkanje na koncu in podobno," nam je dejal Gašper in dodal, da so bili zelo veseli bučnega in dolgotrajnega aplavza občinstva ob koncu predstave.
Po Nininem mnenju so ljudje krasno spremljali predstavo in se logično odzivali na tekst. Igralki je tudi sicer bolj všeč igranje na manjšem prostoru. "V tem primeru dihaš z občinstvom. Nenehno je v ospredju dvoplan," pravi Nina.
Nejc je občinstvo dojel kot zelo subtilno in nežno. "To ta predstava tudi potrebuje in upam, da bo tako še naprej," nam je dejal avtor in režiser predstave.
Med znanimi obrazi, ki so si ogledali krstno uprizoritev besedila Menjava straže, katero so v MGL zaokrožili repertoar gledališke sezone 2014/2015, sta bila tudi igralec Tomislav Tomšič in modna poznavalka Hermina Kovačič.
"Predstava je super. Zelo duhovita, tudi zelo trpka. Tisto, kar imamo radi – da je resna zgodba z duhovitim dialogom. Zelo sem navdušen," nam je dejal igralec.
Tudi modni poznavalki Hermini Kovačič se je predstava zdela super. "Narejena je zelo filmsko, saj so prizori kar tekli mimo. Je zelo realistična. Sama vsebina je namreč zelo življenjska. Igralci so bili odlični. Vsakemu je resnično uspelo karakter oblikovati v 'nulo'. Zelo me je presenetila Nina Rakovec, medtem, ko Uroša Smoleja in ostale že zelo dobro poznam in so povsem izpolnili moja pričakovanja," nam je dejala Hermina.
Glede na to, da se zgodba dogaja v lokalu, smo znane obraze in ustvarjalce povprašali tudi, ali imajo sami kakšen najljubši lokal in v kakšnem primeru vanj ne bi več stopili.
Hermina ima v Ljubljani en lokal, v katerega redno zahaja. "V Ljubljani je zelo veliko lokalov, enega pa imam zelo zelo rada, ker se v njem zelo dobro počutim. Mislim, da so lokali kot nekakšen drug dom, v katerega greš s svojimi prijatelji oziroma sprejemaš ljudi in tam mora vse 'štimati', se pravi, da je prijetno okolje, da se ob ljudeh, ki te strežejo, res prijetno počutiš. Fino se mi zdi, da si najdeš enega takšnega, v katerega zelo rad zahajaš in v katerem se tudi počutiš dobrodošlega. Žal je v Ljubljani zelo veliko lokalov, kjer imaš občutek, da so tam najpomembnejši natakarji," pravi modna poznavalka.
Gašper Tič največ časa preživi v internem gledališkem lokalu. "Igralci toliko časa preživimo v gledališču (tam smo vsak dan zjutraj in zvečer), zato je to logična posledica tega. V njem vse 'štima'. No, kakor kdaj. Včasih se kakšna osebna drama tudi pri nas odvije, tako kot povsod v življenju," nam je razkril igralec.
Nina nima najljubšega lokala, saj vanje ne zahaja dosti. Najbolj blizu oziroma domač pa ji je MGL klub.
Tudi Nejc je najbolj redno zahajal v bar na strehi MGL-a. "Sicer pa nisem veliko hodil v lokale. Predvsem sem opazoval. V vsakem lokalu, v katerega pridem, počnem to," nam je povedal Nejc.
In kaj bi se moralo zgoditi, da v 'svoj' lokal ne več stopili?
Tomislav je to že storil, za to pa se je odločil zaradi zelo podobne izkušnje, kot jo je v svoji zgodbi opisal Gazvoda. S partnerico je namreč hodil v en lokal, nato pa so ga lastniki na malce grd način vzeli možu in ženi, ki sta ga imela v najemu, saj so videli, da je posel in so ga hoteli oni voditi. Zato sta s partnerico vanj protestno nehala zahajati. "Med predstavo sploh nisem pomislil na to, dokler me tega niste vprašali," je še dodal igralec.
Hermina bi v svoj najljubši lokal nehala hoditi, če bi osebje postalo nesramno. "Morajo se zavedati, da tja hodim zato, ker se dobro počutim in če bi postali nesramni in za denar, ki ga plačam, ne bi dobila takšnega gostoljubja, tja ne bi več zahajala. Kot tudi ne, če bi se spremenila klientela. To je tudi zelo pomembno," nam je dejala modna poznavalka.
Gašper bi, če bi bil tako zelo navezan na en lokal kot njegov lik in imel takšno predzgodbo, nehal hoditi v primeru menjave lastnika, bi bilo pa to odvisno od tega, kako bi novi lastniki pristopili k temu. "Kot smo videli v tej predstavi, tega niso storili najlepše. In potem se zgodi, kar se je."
Nino pa je predstava spodbudila k lastnemu raziskovanju lokalov. "Zdaj, ko smo delali to predstavo, sem zanalašč zašla v kakšen takšen 'pajzl' in malo opazovala ljudi in situacije, ki so se dogajale. To življenje me vedno vznemirja. Vedno mi je super. Mogoče bom zdaj v kakšnega začela zdaj celo redno zahajati," nam je v smehu dejala Nina, povedala pa nam je tudi zanimivo zgodbo iz Novigrada, kjer sta bili s prijateljico. "Šli sva mimo nekega lokala, kjer je zunaj sedel neki star kapitan. Prijateljici sem rekla: 'Sem morava iti. Prosim. Nujno! Jaz vidim, da tukaj je nekaj'. Ko sem se usedla zraven, sem ga takoj ogovorila. Prisedel je in začeli smo se pogovarjati. Povedal mi je vso življenjsko zgodbo in to se mi je zdelo super. Rekla sem si: 'Evo, oddelala sem nalogo," nam je razkrila Nina.
Nejca pa bi od zahajanja v neki lokal najverjetneje odvrnil odnos ljudi v njem, denimo kakšna hladnost. "Lokal mora biti nekakšen surogat za dnevno sobo, da se lahko v njem v redu počutiš. Tako, kot si lahko v dnevni sobi nesrečen, si lahko tudi v lokalu in obratno. Človek si mora najti svoj stol nekje pod soncem, pod stropom, pod nebom, kjer koli že," nam je za konec še dejal Nejc, ki se zdaj odpravlja na zaslužene počitnice, za naprej pa ima v mislih že par stvari, kakšne konkretno, pa z nami (še) ni želel deliti.
KOMENTARJI (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.