Biografija Milene Zupančič je neskončna. Akademsko izobražena igralka je bila angažirana v Mestnem gledališču ljubljanskem in Slovenskem mladinskem gledališču, delovala je tudi na svobodi, večino kariere pa je bila članica igralskega ansambla SNG Drama Ljubljana.
Leta 2011 se je upokojila, a ni zapustila odrov. "Čas tako hitro teče, da se mi ne zdi, da bi kdaj nehala igrati. Dokler me kdo hoče in pokliče, prav z veseljem sodelujem. Nisem tip človeka, ki bi po upokojitvi obsedel in bi kar prenehal igrati," je povedala ob življenjskem jubileju. Dodala pa je, da ima za to, da še vedno igra, tudi čisto prozaičen razlog: "Vsi vemo, kakšne so danes pokojnine in da je treba zraven še kaj zaslužiti."
Igra v predstavah, na primer v Boris, Milena, Radko v režiji Dušana Jovanovića, ki je trenutno na sporedu v nekoliko spremenjeni obliki, obetale pa naj bi se tudi ponovitve uspešnega Macbetha po Shakespearu v režiji Ivice Buljana. Nastopa še v ponovitvah Grenkih solz Petre von Kant v režiji Arthurja Nauzyciela in v Buljanovi režiji Tiesta. V prihodnjem letu se za igralko obeta novo sodelovanje z ljubljansko Dramo.
Prednost obdobja po upokojitvi Milena Zupančič prepoznava v tem, da si lahko sama izbira, ali bo določeno vlogo sprejela. Prav tako zelo rada sodeluje z mladimi gledališkimi ustvarjalci, saj jo zanima, v katero smer gre danes gledališče in kako danes delajo: "Če so moje izkušnje z mladimi dobre, sodelovanje rada ponovim, in to delam večinoma brezplačno." Dodala je, da se z mladimi zelo dobro razume in jim tudi rada priskoči na pomoč.
Milena Zupančič sicer se ne strinja z opredeljevanjem teatra kot modernega ali nemodernega: "Teater je vselej moderen, kadar poda pravi razmislek in se ga prav dela. Ne bi mogla reči, da se danes kakšne stvari dela drugače kot nekoč. V teatru me nič na novo ne preseneča, ker sem že vse videla. Nič ni na novo izmišljenega, v osnovi gre za iste stvari, morda v nekoliko spremenjeni obliki."
Meni pa, da je vselej najtežje na začetku igralske poti: "Vselej pravim, da je najtežje biti mlad igralec, saj se moraš boriti zase, za svoj prostor. Potem pa pride obdobje, ko te zanimata samo vloga in delo, in tedaj se pravi igralski užitek začne."
Igralka je po začetnih vlogah temperamentnih naivk in zapeljivk oblikovala številne karakterne in nosilne vloge čustveno bolj zapletenih zrelih žensk. "Imela sem veliko srečo in sem praktično preigrala ves glavni ženski repertoar, od Shakespeara preko slovenskih novitet," je povedala igralka, ki se ji v karieri ni uresničila zgolj ena želja – igrati Riharda III. "Ko sem si to želela, se mi je zdelo, da sem že vse ženske vloge preigrala in sem si želela spustiti in raziskati en karakter, ki je zelo zloben, hlasta po oblasti z vsemi sredstvi, v svojem bistvu pa je nesrečen," je dejala.
Milena Zupančič je gledalcem znana tudi po približno 30 filmskih vlogah. Slovencem se je najbolj vtisnila v spomin kot Meta iz Cvetja v jeseni v režiji Matjaža Klopčiča. Igralki je vloga Mete po svoje ljuba, saj jo je približala ljudem, sicer pa ima najraje Žašlerico iz filma Vdovstvo Karoline Žašler, ki ga je prav tako režiral Klopčič.
V zadnjem obdobju kariere, od osamosvojitve Slovenije, je prejela malo filmskih ponudb. Med filmi iz tega obdobja sta ji ljuba Na planincah v režiji Mihe Hočevarja in njen zadnji celovečerni filmski projekt Srečen za umret, pri katerem je sodelovala z Matevžem Luzarjem.
Za svoje delo je prejela izjemno veliko nagrad. Letos jo je predsednik Boris Pahor odlikoval z zlatim redom za zasluge za ustvarjalni opus na področju slovenske gledališke in filmske umetnosti, prejela pa je tudi stanovsko nagrado bert za življenjsko delo. Veliko Prešernovo nagrado si je prislužila že leta 1993, leta 1999 pa je prejela Borštnikov prstan.
KOMENTARJI (35)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.