V svoji kreaciji bi Marko Mitanovski zelo rad videl tudi islandsko pevko in skladateljico Björk
Drugi dan Mercedes-Benz Fashion Weeka Ljubljana je bil rezerviran za multimedijsko modno instalacijo, v okviru katere je srbski modni oblikovalec Marko Mitanovski na ogled postavil svojo kolekcijo, ki jo je predstavil na letošnjem spomladanskem tednu mode v Londonu. Instalacijo je naredil programski in umetniški direktor Mercedes-Benz Fashion Weeka Ljubljana Sašo Radovič, z njo pa navdušil tako oblikovalca kot obiskovalce. Slednji so si jo ogledali po skupinah, vsaka pa je imela za to na voljo sedem minut.
Marko Mitanovski nam je povedal, da sta se s Sašem povsem ujela v senzibilnosti in da je instalacija popolnoma odgovarjala tistemu, kar je želel povedati s kolekcijo. Navdih zanjo je sicer dobil v skeletih primatov, praljudeh, mitskih bitjih in v nekaterih naravnih elementih (teksturi zemlje, mineralov in koral). Da je postal modni oblikovalec, pa se ni odločil - kot namreč pravi - je to nekaj, kar ti je dano. Svoje prvo oblačilo je Marko skreiral še kot otrok, šlo pa je za neki kostim. Njegove kreacije so nosile že številne zvezdnice, med njimi Lady Gaga, Beyonce, Paloma Faith, pevka skupine Skunk Anansie Skin, Cher Lloyd in Katie Melua, skreiral pa je tudi oblačila za Severinino turnejo Dobrodošao u klub. V svoji kreaciji pa bi zelo rad videl tudi islandsko pevko in skladateljico Björk. Marko je sicer najbolj ponosen na svojo izobrazbo. Oblikovalec trenutno dela na novi kolekciji, ki jo bo v Londonu predstavil februarja naslednje leto, podrobneje pa o njej še ni želel govoriti. Kakšnih obširnejših načrtov za prihodnost nima, želi si le še naprej kreirati oblačila.
Sodeč po bučnem aplavzu, ki ga je prejel, ko se je z manekenkami pojavil v sprejemni dvorani, kjer je potekalo druženje po ogledu instalacije, pa si to zelo želijo tudi obiskovalci.
Znani obrazi o multimedijski modni instalaciji
Multimedijsko modno instalacijo si je ogledalo tudi nekaj znanih obrazov, med njimi nekdanja manekenka in fotomodel Tjaša Stanič, pevka Regina, modni oblikovalec David Hojnik in manekenka in komentatorka šova Gostilna išče šefa Iryna Osypenko Nemec.
"Zelo lepa slika. Zelo lepo. Saj smo že videli kaj takšnega. Bi bilo pa fino, če bi se manekenke premikale, da bi videli tudi, kako se 'obnašata' nakit in obleke," nam je povedala Tjaša. Pa je manekenkam težje stati na mestu kot se sprehajati po pisti? "Jaz mislim, da je prvo težje. To je zelo naporno. S hojo manekenka tudi vnese malo življenja v obleko. Tu pa so bile manekenke kot kipi – to je bil verjetno tudi namen. Bi pa raje videla, če bi se sprehodile," nam je še zaupala Tjaša.
Regini je ob ogledu instalacije zastal dih. "Že začelo se je zelo profesionalno. Tudi ta vrsta, da nismo čakali, da ni bilo nekega zastoja, je bila za deset točk, deset plus. Zelo so mi bile všeč tudi scenografija, luči, glasba … vse, res. Po navadi ne fotografiram in ne snemam stvari, tokrat pa sem si to morala posneti, ker je name resnično naredilo velik vtis. Tudi manekenke so bile prekrasne. Bile so kot lutke," nam je dejala Regina.
Tudi Davidu je bila instalacija zelo všeč. "Zdelo se mi je zelo zanimivo. Dodelano do zadnjega detajla. Poklanjam se manekenkam, da so ves ta čas zdržale čisto nepremično. Kreacije in celotna scena sta bili pa vrhunski. Tudi glasba mi je bila zelo všeč," nam je povedal oblikovalec, ki je nedavno v Mariboru skupaj z Goranom Pfeilerjem in Dorotejo Premužič predstavil svojo modno instalacijo, imenovano Zadnja večerja. "Manekenke sicer pri nas niso bile nepremične. Takšna scena mi je drugače zelo blizu. Veliko bolj mi je všeč kot tipična hoja po pisti, da na malce drugačen način pokažeš svoje kreacije," nam je dejal David, ki ima še veliko idej za naprej.
Iryni se je instalacija zdela zanimiva in nenavadna. "Na doživetje smo morali čakati. Ko si prišel notri, sploh nisi vedel, kaj te čaka, na koncu pa je bilo fenomenalno. Zelo spektakularno. Mogoče je bilo videti celo malo sado-mazo. Dobila sem asociacijo na kakšen film. Lepo," nam je dejala manekenka in komentatorka šova Gostilna išče šefa, ki bi predstavljene kose tudi nosila. Seveda malce prirejene. "Teh delov oblek s čipkami je bilo veliko fenomenalnih. Če bi odstranili črn make-up in kakšen dodatek, bi si se par kosov dalo skombinirati za kakšen dogodek," nam je dejala lepotica.
Tri ure samo za make-up
Za nanašanje in odstranjevanje črnega oziroma v enem primeru belega make-upa je bilo sicer potrebno zelo veliko časa. "Mislim, da je trajalo približno uro in pol, da so me namazali in potem uro in pol, da smo vse skupaj odstranili," nam je povedala Prisha Justinek Alfirev, ena od manekenk, ki so sodelovale v instalaciji. Kljub temu pa je pri projektu zelo uživala. "Sama prezentacija je bila vrhunsko narejena, resnično se lahko postavi ob bok tujim ustvarjalcem. Vesela sem, da sem bila del tega," nam je dejala Prisha, navdušena pa je bila tudi nad Markovimi stvaritvami. "Markove kreacije so fantastične, to je umetnost, tega veliko ljudi ne razume, ker ni vsakdanja moda. To je visoka moda in organizatorji so kolekcijo odlično predstavili kot prezentacijo, da si obleke lahko natančneje ogledaš," pojasnjuje manekenka, za katero je bilo vse skupaj sicer zelo naporno, saj je morala v visokih petah na miru stati eno uro, kar je velika razlika v primerjavi s sprehodom po pisti, s katerim običajno opravi v manj kot minuti.
KOMENTARJI (13)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.