Slovenija

Bratuškova: Bomo na testu zgodovine klavrno pogrnili?

Slovenska Bistrica, 28. 04. 2013 17.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Premierka Alenka Bratušek je dejala, da so vrednote NOB dejansko vrednote miru. Vprašala je, po čem bomo ostali znani: po tem, da smo v ključnem trenutku stopili skupaj, ali po tem, da bodo nazorske in politične razlike za nas prevelik zalogaj.

Predsednica vlade Alenka Bratušek je bila osrednja govornica na Festivalu miru, ki je potekal na Treh kraljih na Pohorju. Festival miru je bil namenjen počastitvi sobotnega dneva upora proti okupatorju in prihajajočega mednarodnega praznika dela, Bratuškova pa je v svojem nagovoru poudarila pomen vrednot NOB v sedanjosti. "Vrednote narodnoosvobodilnega boja so, četudi se sliši kot igra besed, dejansko vrednote miru," je dejala. "V vojni jih je bilo resda potrebno izboriti, ohranjati in negovati pa jih je potrebno v miru," je dodala.

Alenka Bratušek
Alenka Bratušek FOTO: POP TV

Bratuškova je v svojem nagovoru dejala, da je Festival miru namenjen predvsem mladim, "torej naši bodočnosti", a na današnji prireditvi veliko mladih ni bilo videti. Mlade je na svoj način zastopala dijakinja mariborske Tretje gimnazije Nina Žic, ki je v nagovoru zbranim med drugim dejala, da si bomo zaupanje naših prednikov zaslužili s tem, ko bomo pri reševanju današnjih težav stopili skupaj.

Podobno je v svojem nagovoru ob razmišljanju o zdajšnjih politično-gospodarskih razmerah menila tudi predsednica vlade. "Bomo poznani po tem, da smo v ključnem trenutku, ko se večina sveta sooča z gospodarsko in siceršnjo družbeno krizo, stopili skupaj ne glede na nazorske, politične in še kakšne razlike? Ali pa po tem, da so bile ravno te razlike za nas prevelik zalogaj in smo na testu zgodovine klavrno pogrnili?" je vprašala Bratuškova, ki je prepričana v prvo možnost.

Poudarila je, da gredo v to smer prizadevanja po umiritvi političnih strasti in po dvigu kulture političnega dialoga, v to smer so ne nazadnje šla tudi, kot je dejala, njena nedavna zagotovila Evropi, da Slovenija zmore, kar mora. Izpostavila je nujnost odgovornega ravnanja vseh, predvsem pa odgovornosti, ki jih današnja generacija nosi za prihodnje.

Predsednica vlade se je v nagovoru spomnila bojev Pohorskega bataljona, ki je po njenih besedah prispeval k izbojevanemu miru, ki ga danes uživamo. Zavzela se je za spoštovanje svobode in dostojanstva vsakega posameznika ter negovanje temeljnih demokratičnih in etičnih vrednot.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (720)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

777-777
29. 04. 2013 21.17
hmmm zanimivo se sliši ali bomo pogrnili ali ne, namreč ab je očitno pogrnila s svojo diplomo glede na obnašanje fdv podkupljivcev, tako da ne vem kako da se prav ona ne izogne vprašanjem
RoccoS
29. 04. 2013 17.07
+0
Spet je natresla en kup floskul!
I G N O R A N T
29. 04. 2013 15.47
-1
Ste vidli kak se je narod klal za gnar in moc?
Macay
29. 04. 2013 14.17
+1
Alenka pogrnili smo na celi ćrti. Javno vprašanje kaj ima mlada generacija od ( Tekovin NOB - ja)..??? 15 345 povampirjenih borcev letnika 43. ( ki so v letih 95. prilezli iz goše po penzjio ) pa jih takrat še 1500 ni bilo.. Mlada generacija brez prihodnosti ...in dolgo vrsto za delo v Nemčiji.
Macay
29. 04. 2013 14.19
+0
Od te Borbe je ostala sama cula nha hrbtu in z trbuhom za kruhom...
24vohomurckov
29. 04. 2013 15.06
-3
...Macay...legenda!!...bi se človek smejal,če ne bi imela tako presneto prav
DrugaŠvica
29. 04. 2013 15.30
+0
Res je....20 let odkar je kapitalizem, je odšlo več ljudi s trebuhom za kruhom v tujino, kot prej v 45. letih socializma.......meje smo odprli, da lahko siromaki odidejo.... Javno vprašanje - kaj pa ima mlada generacija od tajkunov?
resslovenka
29. 04. 2013 16.43
-2
Mlada generacija ima od "tekovin" NOB svojo državo, ki je izpeljana iz bivše Juge. "Tekovine" niso uničile Slovenije in njene mlade generacije ampak dogajanje od l. 1989 dalje. Tajkuni niso samo levi, ampak jih najdemo med vsemi tako opevanimi strankami. Podajali so si roke, kljuke in lepe oči... Me pa bolj zanima, kje bi bila naša zlata mladina, če ne bi imela svojih "starcev". Vsaj streho nad glavo jim nudijo, pa topel obrok, pa še kakšen EUR za povrh. Ja, se bo treba pobrigati zase, ne pa samo pasivno pljuvati po dolgem in počez.
RoccoS
29. 04. 2013 17.10
-2
Tajkune v sloveniji je ustvarila skorumpirana politika in to čisto vse stranke, ki so se zvrstile na oblasti od leta 91! Deleže ropanja države pa se lahko razdeli po letih vladanja vsakega posebej! Čas je, da jim na volitvah rečemo "konec je" in volimo neko neparlamentarno stranko!
d888
29. 04. 2013 13.27
+2
Festiva miru je bil predvsem namenjen mladim. Rutke pa kapice pa na juriš.
kordiljere
29. 04. 2013 13.21
-1
Toncek - sprenavedanje. Ja kaj cmo.
kordiljere
29. 04. 2013 13.07
+1
Vertex - izdaja je bila z vase strani,torej Ruske. Vi ste po vojni naredili svoje. Na oni svet ste poslali ogromno nedolznih ljudi in med njimi otrok in to samo zato,ker niso zeleli misliti tako kot vi.
vertex
29. 04. 2013 14.12
+0
prav imaš,mislili so tako kot nacisti in ne tako kot mi,teh nedolžnih ljudi je bilo zelo malo v primerjavi s tistimi, ki ste jih vi pošiljali v krematorije
Milan Koleznik
29. 04. 2013 13.06
+1
njen test pa bi morale biti volitve,je samovpoklicana ministrica.
Frater
29. 04. 2013 12.33
-2
Nasprotujem ignoriranju ter zanemarjanju pomena osvobodilnega boja in se strinjam z obravnavanjem zgodovine slovenstva v medvojnem obdobju. Naj nam bo partizanstvo v opomin, da se takšni zločini nad narodom ne bi več ponovili!
vertex
29. 04. 2013 12.54
-1
izdaja domobrancev ni samo zločin nad narodom, temveč tudi gnusno dejanje,strinjam se s tabo
Frater
29. 04. 2013 11.59
-4
Nalijmo si čistega vina in bodimo objektivni ter zgodovinsko kritični. Pomen narodno osvobodilnega boja je dosegel mitološke razsežnosti. Seveda je gibanje vključevalo prave domoljube, ki so ostali zvesti slovenskim koreninam, a resnica je, da si je komunistična partija ideološko podredila OF, ter cilje osvobajanj sprevrgla v širjenje boljševiške revolucije! Škof Rožman je bil vedo korak pred njimi in je že pred vojno opozarjal na totalitarno naravo partizanstva, ki se je kasneje izkazalo za še posebej nevarno.
DrugaŠvica
29. 04. 2013 12.01
+4
Rožman je bil "korak pred vsemi" in je podpiral nacizem in domobranstvo, ker je VERJEL v njihovo zmago......ko so pa izgubili vojno, pa je zopet bil "korak pred vsemi" v begu iz domovine...
prašek
29. 04. 2013 12.13
+2
Škof Rožman je bil kar nekaj korakov pred ostalimi. Tako je hitel ....
Tonček Balonček
29. 04. 2013 13.20
+3
Zanimivo, d aswe škof rožman ni bal nacističnega nasilja, vedel je o gulagih, o krematorijih pa nič. Stalinizem je pobijal in zapiral ljudi zaradi nasprotovanja revoluciji in partiji, nacizem pa na podlagi etnične pripadnosti, pa onemogle, duševno bolne in podobo. Če si bil Rom ali Žid, si bil odpisan. A to mu je bilo tako všeč pri nacizmu? Seveda so delali mit o NOB, poglej samo "vojno za Slovenijo", dva tedna "bitk in zmag" je bilo, mrtvih skoraj toliko, kot če bi tekel promet nemoteno... pa imao danes več kot 25.000 veteranov vojne, štiri veteranske zbveze, spomenike in obeležja, na kupe knjih, še kak vojni spektakel morajo posneti, AJnša pa ej postal največji vojskovodja, kaj vojskovodja, največji Slovenec vseh časov.
DrugaŠvica
29. 04. 2013 11.55
+3
A bojo belčki tud mel kakšno proslavo? Na primer - "70. obletnico izdaje domovine", al pa "70. obletnico bežanja iz domovine".
santamaura
29. 04. 2013 11.36
+7
Če bi bil Šarh danes živ bi najprej spustil en rafal po vladni palači, saj je imel že v krvi tisti slovenski čut za domovino in pravico
Na Slovenskem
29. 04. 2013 10.48
+3
Kdaj se sprašujem kaj je sploh bila cena NOB da smo izgubil 1/3 ozemlja in jo podarili hrvaški in da nas še zdaj preganja to neumno razmišljanje socialne revolucije ?? Zato pa je Slovenija v taki*17 let smo imeli levake a ni bilo zadosti že enkrat da smo jih imeli v Jugoslaviji ??
vertex
29. 04. 2013 10.55
+1
a si vštel še mongolijo ali katero drugo ozemlje, ki naj bi ga izgubili? lahko ti povem eno zanimivost - slovenija pred nob ni imela obale in morja sedaj ga pa ima
prašek
29. 04. 2013 11.12
+2
Spominjam se še meje pri Ravbarkomandi ! Smo to tudi izgubili ???? sam prašam !
Tonček Balonček
29. 04. 2013 11.19
+3
Če bi zmagali domobranci, Slovenije sploh ne bi bilo, meja bi potekala kot po okupaci, med Italijo in nemčijo, pri črnuškem mostu! Nekateri ste pa ers smešni, a vas tako učijo pri veronauku ali na Akademiji dr. Joćžeta Pučnika?
guk
29. 04. 2013 11.27
+1
vertex nazaj v šolo,na primorsko pridi ti osebno pokažem kje so bile meje,
vertex
29. 04. 2013 11.40
+1
guk: hvala za povabilo ampak ne bo potrebno,samo vtipkaj v katerikoli brskalnik zemljevid evrope 1941,vse karte kažejo enako tako, da jih boš moral vse na novo narisati
resslovenka
29. 04. 2013 11.41
+1
Na Slovenskem Ne podcenjuj. Dejstvo je, da danes Slovenija ne bi obstajala, če bi bilo po tvoje. Bili bi kar ena pokrajina v sklopu bogve katere tedaj okupatorske sile. Razkosali bi jo kot...
Tonček Balonček
29. 04. 2013 12.04
+2
Z okupacijo Dravske banovine je bilo takole: Nemčija je dobila 10.261 kvadratnih kilometrov s 798.700 prebivalci, Italija 4.551 kvadratnih kilometrov s 336.279 prebivalci, Madžarska pa 997 kvadratnih kilometrov s 102.867 prebivalci. Pod hrvaško oblastjo se je leta 1941 znašlo pet slovenskih naselij: Bregansko selo (danes se imenuje Slovenska vas), Nova vas pri Bregani (danes Nova vas pri Mokricah), Jesenice na Dolenjskem, Obrežje in Čedem. Gre za ozemlje veliko približno 20 kvadratnih kilometrov, na katerem je takrat živelo okrog 800 prebivalcev. NDH je anstala 11. aprila 41, kot marionetna država tretjega rajha. Zdaj pa računaj katero tretjino \"smo\" izgubili zaradi NOB-a! Ti si smešen! Sanjaš o neki veliki Sloveniji kot Hitler o veliki Nemčiji ali ne vem kdo, Milošević o veliki Srbiji.
Tonček Balonček
29. 04. 2013 12.06
+2
Upam da ti je jasno, da je današnja Slovenija tretjino večja od Dravske banovine. A bi še Lošinj in Cres mogoče? A domobranci bi s epa z ustaši zmenili še za Delnice in Karlovac?
nevski
29. 04. 2013 19.49
+3
Dežela Kranjska je imela morje vse od Trsta, celo Istro do Reke, ki je bila v Hrvaško-Ogrskem delu. Dežele Kranjska, Štajerska in Koroška so obsegale Slovensko nacionalno ozemlje. Istra je bila vedno del slovenskega ozemlja, razen obale, ki je bila del Beneške republike. Najprej je bila last goriških grofov, nato pa je bila del Dežele Kranjske. Po zaslugi slovenskih politikov smo izgubili Beneško Slovenijo, Koroško in Istro. Nihče nam jih ni vzel, sami smo jih šenkali. Če bi namesto partizanov zmagala kraljeva plava garda, ki je bila tudi odpor proti okupatorju, pa bi obdržali Trst, Gorico in Celovec, pa tudi Istre ne bi dali Hrvatom.
prašek
29. 04. 2013 09.33
+4
En zelo lep dan in veliko ☼ sončka želim vsem skupaj ! Pozdrav , seveda, tudi adminu !
Jaka Planinc
29. 04. 2013 09.28
-1
Zaradi NOB,PARTIZANSTVA,REVOLUCIJE,JE PADLO TOLIKO NEDOLŽNIH LJUDI,ZATO SMO TUDI ZAOSTALI IN ŠE ZAOSTAJAMO 50 LET ZA EVROPO,ZATO SMO SPRTI,RAZDVOJENI,SE SOVRAŽIMO. VSE TO JE REZULTAT IN DOBIČEK TE TITOVE REVOLUCIJE,PARTIZANSTVA ,NOB,KI PA VSE TO ŠE KAR NEPREJ PROPAGIRAJO IN S TEM RAZDVAJAJO SLOVENCE IN SLOVENCE PEHAJO V SOVRAŠTVO,RAZDVOJENOST,KDO JE ZMAGAL IN KDO JE PORAŽENEC.
prašek
29. 04. 2013 09.35
+4
Ljudje so padli zaradi izdajstva ene strani. Zaradi Titove revolucije in partizanstva pa danes tu govorimo slovensko
prašek
29. 04. 2013 09.37
+2
Razdvajajo nas pa tisti, ki so po vojni bežali. Tisti, ki so prisegali sovražnemu okupatorju "!
Tonček Balonček
29. 04. 2013 09.45
+1
Če se ljudje ne bi upirali, ne bi bilo vojn, bil bi mir, kdorkoli bi napadel, bi to lahkos toril brez orožja, saj ne bi bilo upora in svet bi bil lep. A to si imel v mislih Planinc?Ne vem zakaj en zasedemo tiste Savudrije in Pule, misliš d abi s ehrvatje uprli in bi delovali kot partizani? Morda bi pa poreški škof naše fante pozravlajl, Pahorju pa poslal brzojavko, da je ponosen in srečen ter eveseli prighoda slovesnkih fantov. Bratuškova bi obiskaal Puljsko areno in tam ukazaal: Napravite mi to deželo spet slovesnko! In vsi bi ploskali!
prašek
29. 04. 2013 09.46
-1
resslovenka
29. 04. 2013 11.45
-2
Jaka Ni tako. Kje so/ste bili tedaj vi takrat, ko sedaj tako bruhate ogenj in žveplo po vsem ??! Na varnem!!!
Tonček Balonček
29. 04. 2013 12.41
-1
Zaradi vojne za Slovenijo je padlo skoraj 20 ljudi, še dane s bi bili verjetno živi, če ne bi bilo Nove revije in DEMOS-a! MAr bi poustili Hitlerja da ostane tukaj. In še enkaj, če ne bilo NOB-a, ne bi bilo niti JLA in ne vojne za Slovenijo! KAj pa zdaj?
suomynona
29. 04. 2013 09.01
+4
Alenka govori isto kot nekoč Katarina...prebere kar ji drugi napišejo...pa vemo kako se to konča;)
Tonček Balonček
29. 04. 2013 09.46
-5
Samo eš akk bob leta manjka. Vsaj od Blaira bi lahko kaj prepisala, ne pa od Kresalke. Sicer pa Janši govore piše Tomaž Majer baje, Kuntner pa le o kulturi in domoljubjju.
Strelec74
29. 04. 2013 08.48
+7
A to je mišljeno kot: Stopimo skupaj, pogoltnimo višje davke in prispevke?...klub vseemu je imel JJ prav, primite se za denarnice dragi in drage
Tonček Balonček
29. 04. 2013 08.54
+4
Janša je imel prav, ne višati davkov, ampak znižati plače in penzije, to je nekaj čisto drugea, ha, ha! On je tudi odpiral nova delovna mesta, predvsem po kabinetih in Plinovodih d.o.o.
pesnitev
29. 04. 2013 08.56
-3
Seveda, JJ nam je izpraznil denarnice, sedaj pa naj jih Bratuškova kar na hitro napiolni iz praznih žepov podjetij in bank? Kje je tu logika?
Strelec74
29. 04. 2013 09.12
-1
tonček, saj plače se bodo itak znižale, posledica višjih prispevkov, pa še davke boš imel višje...super a ne? Glede zaposlovanja, pa si malo oglej okoli, a misliš da je samo JJ zaposloval svoje bhahaha...daj daj, ne imeti ljudi za norca samo iz antipatije do Janše! Ve se kdo je največja mafija v Sloveniji že 70 let
Tonček Balonček
29. 04. 2013 09.58
+1
Če azteguješ pas, je takorekoč popolnoam vseeno ali nižaš plače ali višaš davke. Zakaj anj bi bilo ravno 19 odstotkov prava mera. Zakaj ne 15 ali 25? A ti bi pa državo reševal z večjim davkom na rezamo cvetje in hrano za hišne ljublejnčke ali kaj?Od kod se ve, kdo je največja mafija že 70 let? Kdo ti je to povedal? Majer, ki je stopil v Partijo že pri sedemnajstih? In od tedaj pa do danes stalno ruši, od znotraj seveda! Že 40 let!
Strelec74
29. 04. 2013 10.21
-4
??...si kaj povlekel, če živiš od gneva napram JJ pač živi. dejstvo je, da bo zdaj huje, precej huje...počakajmo na jesen pa bova kako rekla spet o vsem. Jaz ne zagovarjam višjih davkov...komentiram kar ima namene delati vlada, poleg nižanja plač z višjimi prispevki.
Puppupapa
29. 04. 2013 08.44
+9
hahahaha stopili skupaj v boju proti krizi? s privatizacijo državnega premoženja in krepitvijo požrešnih konglomeratnih gigantov že ne!!!!!!! VSI SAM BUČE PRODAJAJO!!!! SMRT KAPITALISTIČNI OLIGARHIJI!!!
Tonček Balonček
29. 04. 2013 08.41
+2
Kdor se en upira, ne more imeti dostojanstva in narod, ki se udinja tujcu, ne more obstati.
moat
29. 04. 2013 08.40
-1
Bratuškova, tole je samo flancanje! Saj ne, da zagovarjam Janšo (ta bi pač moral odstopiti sam, njegova vlada pa ni bila tako slaba in je vsaj nekaj naredila), tolda zakaj Bratuškova tega ni rekla kdaj prej? Npr. takrat, ko je bil na oblasti še Janša? Zakaj takrat ni zagovarjala "ključnega trenutka", da je treba stopiti skupaj? Zato ker so imeli pred samo samo rušenje Janševe vlade in željo priti na oblast! Zato! Nobena politika ni boljša v tem pogledu, ne leva ne desna! Oboja je mrhovinarska in gleda samo na svoje koristi, za ljudi in državo pa ji je malo mar! Tako preprosto je to s politoko. Vedno, ko je v opoziciji, si želi na oblast!
topo
29. 04. 2013 08.45
+1
Zato ker so isti kot Janša.Pahorju je vse blokiral ko je prišev sam na oblast je sprejemal isto samo Pahor mu ni nagajal tako kot je prej Janša njemu.Da ne bo pomote Pahor je čist v redu samo sd je pa isti kot ostali..
lunatix28
29. 04. 2013 09.00
+2
Enostavni zato ker je jj parazit družbe...