Tujina

VIDEO: Obesili mavrično zastavo. Župan: Popravili smo napako ...

Split, 08. 06. 2013 09.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ob poostreni varnosti so udeleženci parade ponosa krenili na pot po Splitu. Tokratna prireditev je minila mirno, čutiti pa je bilo tudi precejšnjo podporo lokalnih oblasti.

parada ponosa v Splitu
parada ponosa v Splitu FOTO: Dnevnik.hr

Do zagrebške parade ponosa je le še en teden, uvod pa je današnja parada ponosa v Splitu.

Udeleženci so se na splitski Rivi zbrali zgodaj popoldne, prvič pa je v mestu na javni površini zaplapolala mavrična zastava.

Na povorko so prišli tudi podporniki istospolno usmerjenih iz drugih držav, med drugim iz Srbije in Črne gore, kjer so po njihovem mnenju geji in lezbijke precej bolj stigmatizirani kot na Hrvaškem, zaradi česar večinoma skrivajo svojo spolno usmerjenost.

Na parado je prišel tudi novo izvoljeni splitski župan Ivo Baldasar. "Zame so ti ljudje meščani in gosti našega mesta. To je le ena od manifestacij, ki so del mesta," je dejal.

Baldasar je še povedal, da mu je v čast, ker je prvi župan, ki sodeluje na paradi. "Člani LGBT skupnosti menijo, da so jim kršene pravice, želeli so našo podporo in naša dolžnost je, da jih podpremo in zaščitimo vse, ki se čutijo ogrožene," je še povedal in pozval tiste, ki se z različnostjo ne strinjajo, da se odpovejo nasilju.

Prišel je tudi hrvaški minister za javno upravo Arsen Bauk, ki je povedal, da upa, da prihodnje leto ne bo potrebe po njegovem prihodu: "Upam, da prihodnje leto parada ne bo več politično vprašanje, ampak turistična atrakcija po zgledu parad v zahodni Evropi."

Tokratna splitska parada ponosa sicer ni prinesla večjih težav, za razliko od prve leta 2011, ki se je končala z več poškodovanimi in več sto pridržanimi, saj so nasprotniki LGBT skupnosti udeležence parade napadli s kamenjem, steklenicami in solzivcem, in za razliko od lanske, ko so po zraku sicer letele le žaljivke, vseeno pa je bilo pridržanih 73 ljudi.

Splitski župan je z razvojem dogodkov tokrat zadovoljen. "Split je enkrat storil napako, mislim, da smo jo tokrat popravili," je dejal.

So pa protestniki tokrat prvič lahko računali tudi na pomoč lokalnih oblasti. Prejšnjega župana Željka Keruma so namreč celo proglasili za homofoba leta.

parada ponosa v Splitu
parada ponosa v Splitu FOTO: dnevnik.hr

Američani opozarjali na izbruh nasilja

Manj prepričan v miroljuben razvoj dogodkov pa so bili očitno Američani, Ameriško veleposlaništvo je tako svojim državljanom odsvetovalo obisk Splita in Zagreba v času parade ponosa. ''Po medijskih informacijah se bosta v naslednjih dveh tednih zgodila dva dogodka, ki bi lahko privabila veliko število udeležencev, gledalcev in protestnikov. Splitska parada ponosa bo v soboto, 8. junija, na splitski Rivi. Hrvaška policija pričakuje nekaj sto udeležencev, pa tudi nasprotnike povorke. Isto velja tudi za parado v Zagrebu, ki bo 15. junija. Državljane ZDA, ki počitnikujejo na Hrvaškem, želimo spomniti, da četudi sta obe povorki mišljeni kot mirni, lahko izbruhne nasilje. Zato vas opozarjamo, da se izogibate mestom, kjer bodo demonstracije, bodite pa tudi zelo previdni v bližini povorke,'' so zapisali na veleposlaništvu.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.
  • praznicna
  • razvlazilec
  • kosilnica
  • orodje bosch
  • vrtna hisa
  • agregat
  • vegira
  • kovinski regal
  • ceplinik
  • radiator
  • lestev
  • cistilec
  • plastici regal
  • delovna miza
  • kovinska omara
  • kovcek

KOMENTARJI (373)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

LaFemme
09. 06. 2013 14.17
+5
Lepo, da je potekala mirno. Ker to, kar so počeli dve leti nazaj, ko so metali kamenje (celo v novinarje) je bilo res bolano. Če se želijo sprehodit po ulici, naj se sprehodijo. Kakor jim paše.
floredith
09. 06. 2013 10.14
+7
Kaj je boljse imet druzino nekoga ...ki te bo imel rad...ti dajal nasvet .. ti vedno stal ob strani al zivet v sirotisnici in iz dneva v dan se borit za mesto na lestvici hirarhije?
mobius
09. 06. 2013 12.58
+14
No to sem jaz dal skozi in sem prišel do spoznanja, da ni važno kdo te vzgaja ali ima rad, samo da te ima rad, včasih je pa boljše, da nimaš staršev ali pa vzgojiteljev v skrajni meri pa paznikov in se moraš vzgojiti sam in to pomeni, da se najprej moraš imeti sam rad, da preživiš in živiš ter postaneš dostojen človek. V glavnem jaz sem 7,5 let bil dejansko na nek način od 8 leta v zaporu, ko sem prišel tja sem bežal, ko bi moral pa oditi, pa nisem hotel, eno leto več sem lahko še ostal, saj sem namerno ponavljal razred, no ne samo zaradi tega, drugi vzrok je bilo tisto kar so nas učili in nisem hotel odgovarjati na vprašanja predvsem pri enem predmetu, ampak kot vemo z glavo skozi zid ne moreš. Dejstvo pa je, da mora vsak človek v svojem življenju spoznati, da ne smeš nikogar sovražiti in ga kriviti za to kako ti živiš svoje življenje, saj ne veš kaj se je njemu zgodilo, da je postal takšen kot je, saj je vsak človek na nek način žrtev sistema ali družbe v kateri živi.
floredith
09. 06. 2013 14.38
+1
O.o xD
09. 06. 2013 02.41
+22
Tole bo verjetno malo daljši komentar ampak mislim, da se ga res splača prebrat... Po branju nekaterih prejšnjih komentarjev, bi najprej rad razjasnil nekaj stvari: - Gej se rodiš, ne pa postaneš, če v otroštvu vidiš dva istospolno usmerjena (osebno do 18. leta, nisem v živo videl dveh istospolno usmerjenih, pa sem kljub temu gej), - prav tako ne postaneš gej zaradi težkih razmer v družini ali pa načina vzgoje. Živel sem v družini z obema staršema in bratom. Oba starša sta visoko izobražena in denarja ni nikoli primanjkovalo. Tudi njun zakon je bil brez večjih prepirov, - gej ne postaneš zato, ker bi bilo to danes "moderno" ampak pač ker tako že od nekdaj čutiš. Ko sem prvič pomislil, da sem gej, sem se celo poskušal "ozdravit", ker me je družba učila, da je to narobe, - kljub temu, da sem gej, ne hodim po mestu z roza torbico in maham z zapestjem med tem ko govorim. Prav tako, nisem modni oblikovalec ali kaj podobnega, temveč sem zaposlen v vojski. Zdaj pa še nekaj besed o paradah ponosa... Naj najprej povem, da sam nisem nikoli bil na nobeni in verjetno tudi ne bom. Zakaj? Enostavno se mi zdi, da imamo danes bolj napreden sistem uveljavljanja pravic, zato zbiranje na ulicah v velikih skupinah in zganjanje hrupa, res ni potrebno. Po drugi strani pa tudi nimam nič proti. Zdi se mi, da gre tu bolj za nek družaben dogodek kot pa dejansko teženje k enakosti. Res ne vidim razloga zakaj vam gredo te parade tako v nos. Tudi meni je bilo prav smešno, ko sem na dan sojenja v zadevi Patria, šel mimo sodišča in gledal dve skupini ljudi, ki sta kričali "obsojen" in "oproščen". Nasmehnil sem se, saj mi je bilo smešno s čem se imajo ljudje čas ukvarjat (ker kričanje pred sodiščem sigurno ne bo ničesar spremenilo) in se odpravil naprej po svojih opravkih. Pa še par besed na temo o otrocih. Zase in za številne ostale homoseksualce menim, da bi bili veliko boljši starši kot pa marsikateri heteroseksualec. Kljub temu, pa vseeno tudi sam nisem najbolj navdušen nad tem ,da bi lahko istospolni posvojili otroka. Zakaj? Zato, ker družba v Sloveniji na žalost na to še ni pripravljena in bi bili otroci zelo verjetno deležni posmehovanja s strani družbe.
URAWA
09. 06. 2013 07.41
+14
TOLE JE PA VRHUNSKI KOMENTAR....KER IMA FANT NEKAJ V GLAVI IN KER RAZMIŠLJA REALNO..
floredith
09. 06. 2013 08.50
-7
Popolnoma napacno misljenje to iz strani relativno izobrazenga gaya .....ce bi tako razmisljali razmisljali...se temnopolti se danes nebi smeli vsesti na avtobusu
zdrava.pamet
09. 06. 2013 09.59
-6
prava bedarija, vzgojila sem tri otroke in nimaš pojma najprej otroci niso pravica...ampak najprej dolžnost in to ne lahka nato...če hočeš otrokom dobro, jih moraš vzgojiti tako, da se bodo lahko vključili v družbo, ne pa da jih od dneva 1 izpostaviš posmehu
floredith
09. 06. 2013 10.24
+3
Preberi si vse moje komentarje:-)in kako si vzgojila svoje otroke...da so gay hudicevo delo?
O.o xD
09. 06. 2013 10.51
+6
@floredith bi lahko malo bolj natančno povedal s čem se ne strinjaš? Rad slišim mnenja drugih, ampak če takole kar na splošno rečeš, potem ne vem kje se morda motim. @zdrava.pamet S tabo se na žalost ne morem strinjati, ker pišeš neumnosti... Če napišeš, da so otroci dolžnost, to pomeni, da smo ljudje dolžni, oziroma moramo, imeti otroke. S tem se nikakor ne strinjam. Glede vzgoje se pa tudi ne strinjam Jaz bi svojega otroka lahko še tako dobro vzgojil, pa na žalost ne bi mogel preprečiti, da bi se mu kakšen vrstnik posmehoval, ko bi videl, da ima 2 očija. Tore, mi lahko ti kot mati 3 otrok razložiš, kako svojega otroka vzgojiš tako, da se mu družba ne bo posmehovala?
floredith
09. 06. 2013 11.58
+0
Ne strinjam se z zadnjim delom ... kar si napisal .... v smislu ...boljse...da...gayi ne posvajajo...ker druzba ni se z pripravljena na to...zato komentar o temnopoltih ...druzba tudi takrat ni bila pripravljena ..treba je nardit korak za pisat zgodovino....js bom imel svojega otroka...imam nesteto moznosti zato...zelim si svojega ...poleg tega..da otrok za posvajanje v slo ni...gre se samo zato ..da nocem bit diskriminiran zaradi svoje spolne usmerjenosti ...ker sem clovek ....isto krvav pod kozo kot kot kot vsi drugi ....isto se smejem...jocem itd ....ne strinjam se ...da parada je samo zelja po pozornosti ....ni res...ne rabim parade ....samo dejtemi mir ...ne govorite ...izpostavljajte mojo spolnost...puste me zivet in dejte mi mir ....in parada more bit za vse tiste diskriminirane istospolno usmerjene v drugi drzavah...kjer nas pretepajo ...zunicujejo... more bit za vse une ....ki so bli muceni in ubiti .v drzavah tretjega sveta se sploh ne poroca o vsakodnevnih mucenjih in umorih blizaradi spolne usmerjenosti ..more bit za vse une... ki so legalno zaprti in bli umorjeni .... more bit za vse une...najstnike ..ki so nardili samomor ...ker jih druzba ne sprejme .....meni relativno ne manjka nic ....me spostujejo zaradi obnasanja ...predvsem pa zaradi druzbenega polozaja ....za mojim hrbtom sigurno govorijo v obraz pa se mi nobeden ne upa posmehovat ...sploh ne vem zakaj se spuscam komentirat tu...in na njihov nivo zacnem zalit ...ker od tega nimam ne js ne nobeden koristi
Lesi4
09. 06. 2013 12.39
+5
floredith jaz sem absolutno za to, da bi istospolni lahko imeli otroke, in niti malo ne pomeni da je heteroseksualni stars boljsi od os homoseksualnega. danes obstaja toliko razlicnih vrst druzin, in vse kar je potrebno je, da otrok delezen ljubezni, pa naj bo od dveh ockou, dve mamic, ocka in mamice ali pa samo ene osebe. zal p se morm strinjati, da je v slovenijo prevec takih, ki tega niso sposobni razumeti in v takem duhu vzgjajo tudi svoje otroke.. na svedskem jim ze v vrtcu berejo pravljice o otroku ki ima dve mamici in jih tudi v javnih ustanovah poucujejo, da to ni nic takega kar bi bil
Lesi4
09. 06. 2013 12.41
+5
.. bilo potrebno zanicevati ali pa se norcevati.. da so ti otroci popilnoma enaki kot otroci od istospolnih partnerjev.. v sloveniji pa zal tega se velika vecina ljudi ni sposobnih dojet
mobius
09. 06. 2013 22.57
Nekateri očitno še ne vedo, da so otroci lahko najbolj kruta bitja, morate se pa vprašati kdo jih je naredil takšne, znano je tudi kdo je odgovoren, da so takšni, sem pa že zgoraj napisal vsak od nas se mora v nekem trenutku svojega življenja vprašati, kdo je, kaj dela in kam gre in če to spozna bo šel na pot dobrih dejanj, če pa ne, pa na pot zlih dejanj ali drugače rečeno izbral bo pot lagodja užitkov, nasilja, sovraštva, prevar itd. K sreči so takšni ljudje v manjšini, žal pa zaradi pasivnosti večine dobrih ljudi vladajo temu svetu. Je pa tako če se vse življenje ne pogledaš vsak dan v ogledalo, lahko hitro vsak človek zaide v napačno smer, kar pa mu duša nikoli ne bo oprostila, saj se moramo zavedati, da nas nihče drug ne more obsoditi tako kot nas lahko naša duša. Ne pravimo Slovenci zastonj narod si bo pisal sodbo sam.
mobius
09. 06. 2013 23.23
+2
Otroci so ogledalo družbe in okolja v katerem živijo.
Saloreich
09. 06. 2013 01.38
+10
In koga briga njihova usmeritev?!??
zemljemerec
09. 06. 2013 09.42
-2
mobius
08. 06. 2013 21.20
+4
Saj se ne morejo pariti, so pač žrtve narave, sicer smo pa to vsi vsak na svoj način, meni pri tem ni všeč samo eno in to je cirkusantsvo, sicer pa mi to ni všeč tudi pri navidezno normalnih, je pa vprašanje, če normalno kot si ga človek razlaga sploh obstaja.
mobius
08. 06. 2013 21.21
+5
To niso parade ponosa temveč parade razkazovanja in izpostavljanja, samo še en cirkus ali zabava več, vsaj za večino takšnih ali drugačnih osebkov. Važno je da se nekaj dogaja. Nekaj jim mora biti jasno, da jih večina ljudi nikoli ne bo sprejela in to zato, ker se večina ljudi ne sprejema in sprijazni s sabo in z okoljem v katerem živijo, navidezno izgleda sicer, da se, vendar globoko v sebi vsak človek v sebi ve kdo je in kakšen je, seveda pa ni nujno, da si to tudi priznava.
ne rabimo predsednika
09. 06. 2013 08.57
+1
en velik +, sicer pa človek rabi tudi malo cirkusa v življenju (to ne mislim na političnega..)
müsli_bljak
08. 06. 2013 19.50
-2
müsli_bljak
08. 06. 2013 19.50
-1
Strelja?ko
08. 06. 2013 19.39
+1
Ola še sodniček bo zgobo živce ... lol
Strelja?ko
08. 06. 2013 19.42
+0
Ja zato ker bo pogledu nazaj in se sprašval zakaj so vse različne v ist koš zmetal... lol
Maček2
08. 06. 2013 19.26
+8
življenje je prekratko pa še precej bolj nerazumljivih stvari je na tem svetu kot tole peace
müsli_bljak
08. 06. 2013 19.20
+1
...župan je pa Baltazar...
matiBožja
08. 06. 2013 19.05
+2
admin ne brisat miroljubnih komentarjev, to ni lepo!
TRUMPP
08. 06. 2013 18.58
+1
Jaz bi obesil belo zastavo.
hotchilipoper
08. 06. 2013 18.56
+12
A naši z vlade niso šli na parado?
floredith
08. 06. 2013 18.49
+8
Pa kaj je z vami folk ni vam jasno zakaj parada ....ne me bulit vame na cesti samo zato ...ker sem drugacen...na razgovoru za sluzbo ne me sodit po izgledu temvec po življenjepis..pa si zabite parado nekam ..oz.naj ostane ..ker je mega zur
peace4all
08. 06. 2013 19.40
+11
tud v skinheade(pa razne druge neumne subkulture) bulijo na cesti zato k so drugacni, pa ce bi na razgovor za sluzbo prsu v bularjih al pa trenerki bi ga tud sodil po izgledu. Sigurno obstaja kaksn boljsi argument od tega da folk buli v tebe.
floredith
08. 06. 2013 19.51
+4
jaka
08. 06. 2013 19.52
+9
Če se imaš za drugačnega, potem SI drugačen!!!
floredith
08. 06. 2013 20.09
+2
Krvav sem pod kozo isto kot ti....in zaradi moje spolne usmerjenosti nerabim bit diskriminira....zato je parada.....in ne mores razumet dokler ne dozivis ..tega.se vam zdi normalno ..da te pretepejo ubijejo v 7 drzavah na svetu na legalno usmrtijo ...samo zato ker si drugacen od vecine...se vedno pa clovek.peace imas prav tisoc1000 argumentov je ...al nisem clovek ?ce nisi intelektualec brezveze..da odgovarjas
fiftgear
09. 06. 2013 00.17
+1
dej ne nabijaj, to kar vi imenujeta parada je ena sama provokacija, bodite kar ste, ampak zato ni treba da ve cel svet, nihče ne buli vate na cesti, če se obnašaš normalno in ne posplošuj. Precej manj sranja bi imeli, ko se ne bi afnali na teh paradah, tako pa dobite kar iščete in to je pozornost pa naj bo takšna ali drugačna
floredith
09. 06. 2013 00.31
+1
Js nisem nikoli (zal se ne)bil na nobeni paradi.se ne afnam ..ceprav ne vem kaj imas v mislih..sem hetero izgleda...javni gay in skoraj vsaki dan sm dozivel diskriminacijo zaradi svoje spolne usmerjenosti ...zato ne blodi ...ker tebi se to ne dogaja ....ne mores razumet ...ce tega ne dozivis ....
KopulacijskiO
08. 06. 2013 18.49
+24
Globoko sem prepričan, da so vi homofobi latentni homoseksualci. Normalnemu moškemu bi moralo biti prav in všeč, da ima pri ženskah čim manj konkurence!
blabla33
08. 06. 2013 18.53
+8
seveda če bi predvideval da pod homoseksualce štejemo samo moške
müsli_bljak
08. 06. 2013 19.04
-1
Borut.Hood
08. 06. 2013 18.43
-2
Ko bojo lahko mel po naravni poti tut geji otroka, naj ga kr majo ... O posvajanju pa ni govora ... se mi zdi da so tile geji mal preveč gledal Švarcenegerja ....
CyberWorm75
08. 06. 2013 18.50
+5
še en k misli da obstajajo sam moški homoseksualci : )) ženske pa ne : )))
Borut.Hood
08. 06. 2013 18.55
-2
Aja, nisem vedel da lahko ženske proizvajajo tako semenčice kot jajčece
Uporabnik487511
08. 06. 2013 19.06
-3
Nevam zakaj ti minuse talajo. Zgleda, da so pravkar s parade prišli.
CyberWorm75
08. 06. 2013 19.28
+1
one majo lohka po čist narawni poti swojga otroka : )) al pa tut ne : )) gre parkrat wn se oplodi in stwar rešena : )) kaj jm boš otroke pobral? če so jh one rodile? : ))
CyberWorm75
08. 06. 2013 19.28
+0
Uporabnik487511
09. 06. 2013 00.04
-1
Glej kaj ti ni jasno :D? 2 isto spolna ne moreta met otrok, upam da to veš. Se pravi, da če gre ona ven in se oplodi z moškim, potem njena punca/žena ni biološki oče oz. mati (lol). Razumeš?
LaFemme
09. 06. 2013 14.21
+5
Včasih tud moški in ženska ne moreta imeti otrok, ker je kdo od njiju neploden ali ker imata kakšne težave. Pa najdeta drug način - umetno oploditev, posvojitev ipd. In kaj, a bomo tud takim parom potem prepovedal imet otroke, samo zato, ker jima narava tega ne omogoča.. ?
URAWA
08. 06. 2013 18.42
+8
EN VELIK PLUS ZA HRVATE ZA TAKO LEPO NOVICO
kkkkkkkyfgfdhfsdgd
08. 06. 2013 18.29
-5
TA NAPAKA NIKOLI NEBO ODPRAVLJENA, PREVEČ NAS JE IN SEVEDA NAPAK TUDI ČEDALJE VEČ!
Jeffrey
08. 06. 2013 18.44
+3
klemenfl.....Me veseli, da premoreš tudi malce samokritike:) ^^
floredith
08. 06. 2013 18.18
+4
Parada ponosa ni zelja po izpostavljanju ...prav nasprotni namen parade je.... live and let live...kar se tice posvajanje otrok ni nikogrsnja pravica..stroka se enotno strinja ...da se otrok popolnoma isto razvija pri gay starsih kot hetero...torej naj socijalna odloci kdo je primeren stars..neglede na spolno usmerjenost :-)
kkkkkkkyfgfdhfsdgd
08. 06. 2013 18.23
-14
TE OTROCI KI SO POSVOJENI IZ STRANI ISTOSPOLNIH PARTNERJEV ŠE NOBEN NI STAR ČEZ 30 LET, TKO DA NE VEŠ KAJ VSE IMA BOGI REVEŽ ZA SABO BREME KI GA ŽE TOLIKO ČASA MUČI! VSE BO ŠE VN PRŠLO, ZDEJ BO PA STROKA UGOTOVILA NEKAJ VEČ KOT JE NARAVA V MILJONIH LET!
Jeffrey
08. 06. 2013 18.37
+14
klemenfl.....Za nobenega otroka na tem svetu ne veš kaj ima že vse za sabo in kaj ga muči, zato že enkrat nehaj licemeriti.
cannex
08. 06. 2013 19.57
+4
haha a da noben ni starejši od 30? Ne bluzi na pamet. Malo poglej avstralsko raziskavo izdani ta teden (zajeli so potomce vseh starost, tudi krepko nad 30). Rezultat: So povprečno uspešnejši na poslovnem področju, strpnejši in bolj samozavestni. Deal with it!
kkkkkkkyfgfdhfsdgd
08. 06. 2013 18.12
-1
Jz sm za pravice vseh otrok matere in očeta, pa da tudi za posvojitev dobijo enako! za to se je treba borit, za njihove pravice k istospolne njihove pravice ne brigajo sam da jih imajo!
Lesi4
08. 06. 2013 21.33
+3
Kritik19
08. 06. 2013 18.08
+6
Kako se v demokratični družbi imenuje človek, ki ima drugačno mnenje od geja??? Homofob. Toliko o strpnosti gejev.
Jeffrey
08. 06. 2013 18.21
+5
Kritik19....Dal si napačen odgovor na lastno vprašanje. Demokratično izražanje mnenj je popolnoma nekaj drugega kot pa homofobija. Homofobija predstavlja iracionalno averzijo do homoseksualnosti, kar nima nobene zveze z izražanjem mnenj.