Tujina

VIDEO: Ruska raketa z evropskim satelitom zgorela na poti v vesolje

Bajkonur, 16. 05. 2014 07.56 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Rusi se tudi z več deset milijard evrov finančnih injekcij trudijo povrniti zaupanje v svoj vesoljski program, a so namesto uspeha doživeli novo razočaranje. Na poti v vesolje je namreč zgorela nosilna raketa z 21 milijonov evrov vrednim evropskim komunikacijskim satelitom.

Izstrelitev rakete Proton-M
Izstrelitev rakete Proton-M FOTO: Reuters
Ruski predsednik Vladimir Putin je lani napovedal, da bo vesoljskemu programu v naslednjih osmih letih namenil preračunano 38 milijard evrov. To pomeni, da bodo imeli letno na vojlo 4,75 milijard evrov. Za primerjavo: leta 2011 so za ruski vesoljski program porabili slabe tri milijarde evrov.

V Bajkonurju v Kazahstanu so na pot proti vesolju poslali rusko nosilno raketo Proton-M z evropskim komunikacijskim satelitom. Izstrelitev je bila uspešna, nato pa se je zapletlo. Raketa je namreč v zgornjih slojih atmosfere zgorela, je sporočila ruska zvezna vesoljska agencija Roscosmos.

Po uradnih podatkih je motor rakete odpovedal po 545 sekundah leta. V vesolje naj bi raketa ponesla evropski komunikacijski satelit Express-AM4P, vreden 21 milijonov evrov. Izgubljen je skupaj z raketo.

V agenciji Roscosmos so že uvedli preiskavo dogodka, ki je nov udarec za rusko vesoljsko tehnologijo. Ta se vse bolj ubada s težavami in ponesrečenimi izstrelitvami. Oktobra lani je moral zaradi neuspehov po vsega dveh letih oditi prvi mož Roscosmosa Vladimir Popovkin.

Vesoljski program naj bi zdaj prenovil Oleg Ostapenko, tudi s pomočjo več deset milijard evrov, kolikor jih je za celoten vesoljski sektor namenil ruski predsednik Vladimir Putin, da bi znova povrnil zaupanje v rusko tehnologijo.

Eksplozija rakete proton-M julija lani.
Eksplozija rakete proton-M julija lani. FOTO: Reuters Video

To pa ni prva nesreča tovrstne rakete. Julija lani je strmoglavila raketa Proton-M, ki bi morala v vesolje ponesti tri satelite. Sledila je močna eksplozija, po kateri se je začel v okolico širiti strupen dim, zato so razmišljali celo o evakuaciji bližnjih krajev.  

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (162)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

rissp1
18. 05. 2014 19.01
+1
A še tukaj moramo zdaj brati propagando?... Ja, bil je neuspeh. A po vašem članku sodeč bi še mislil,da je ruski vesoljski program zanič, še posebno v primerjavi s programom velikih dobrih gospodarjev, ZDA (ki mimogrede sploh nimajo svojih raket, astronavti se vozijo s tako 'zanič' ruskimi raketami, v 'zanič' ruskih kapsulah, večina satelitov je v orbito potisnila 'zanič' ruska raketa, ponos ZDA Saturn pa ima ključne dele ruske. Pa ne mi o tem da zato ker je ceneje! Brez vse te 'zanič' ruske tehnologije lahko vaši gospodarji še 10let
ha ha ha ha
17. 05. 2014 21.02
+5
Zgleda da v Ukrajini ni več vojne ker 24 kur ne poroča o njej????
opankar81
16. 05. 2014 23.16
+5
e123
16. 05. 2014 17.45
-13
Hrvatska do triglava!
dreko123
16. 05. 2014 14.15
+24
24ur: Rusi se tudi z več deset milijard evrov finančnih injekcij trudijo povrniti zaupanje v svoj vesoljski program... Mi lahko na 24ur poveste kdaj je rusija sploh izgubila zaupanje v svoj vesoljski program? - glede na to da je ruski program že od samega začetka bil vedno naprednješi in precej bolj zanesljiv kot ameriški... glede na statistiko je ruski vesoljski program bil in je še vedno najbolj varen, nanaprednejši.... spet 24ur zahodna propaganda... pa ne ni bil evropski satelit ampak nek najnaprednejši ruski satelit - bog si ga ve za katero stvar! - jaz se res že sprašujem kdo vam piše članke??! glede na to da komplet ameriški vesoljski program sloni na ruski tehnologiji oz. motorjih, najbrž ni treba rusom nič povračati zaupanja nikomur - take stvari se pač dogajajo, procentualno še vedno zelo poredko
asdfaasdfdss
16. 05. 2014 16.18
-9
Ti seveda spet bluziš svoje laži. Satelit je bil Express AM4R, ki so g ZA Ruse naredili v podjetju Astrium, ki je del EADS in je Evropsko podjetje. Z Rusi ima veze samo toliko, da so oni naročniki. Tako kot če jaz kupim Mercedesa, je to moj avto, naredili so ga pa Nemci. Tista da "komplet ameriški vesoljski program sloni na ruski tehnologiji" je pa tudi bosa. Samo ena raketa uporablja ruske motorje, to je pa od njihove tehnologije vse.
asdfaasdfdss
16. 05. 2014 16.37
-13
Proton-M ima 93% uspešnost, kar je malo. Ameriška Delta-IV (z lastnimi motorji), Ares-V (ruski motorji) in SpaceX Falcon (lastni motorji) imajo vsi večjo uspešnost.
dreko123
16. 05. 2014 16.39
+2
saj motorji so pa bistven in najbolj zakompliciran sestavni del pri raketah oz. srce rakete... za satelit se pa nisem niti zanimal kater točno je in za kaj se naj bi uporabljal, ter kdo ga je izdelal
dreko123
16. 05. 2014 16.44
+5
asdfasdfasdf - dejstvo je da zahod tud približno nima nobenega raketnega motorja s takim izkoristkom kot so ruski motorji... tehnološko so generacijo pred vsem kar premore zahod... to so priznala celo nasa in ameriški inženirji... dejstva so dejstva - ko bo spacex izdelal kaj konkretnega bo preteklo še veliko vode, da bo zadeva sploh preizkušena... ne morš sadit krompirja, drug dan se pa spravit raketne pogone delat in vesoljsko tehnologijo... rusi so že od samga štarta vedno šišal zahod glede vesoljske bitke... še tistega ISS ja ne bi imeli če ne bi rusi odstopili tehnologije po katerem je narejen
gozdar1
16. 05. 2014 16.58
-4
Od kod ti ta idea, zahod že dolgo uprablja vodik kot gorivo, proton pa hidrazin, ki ima precej nižji specifični impulz("izkoristek").
asdfaasdfdss
16. 05. 2014 16.58
-4
Hahahah, ISS so gor spravili ameriški shuttli, vključno z nekaterimi ruskimi moduli. Pa Merlin 1-D od SpaceX ima najvišje rzmerje potisk/teža, tako da ne bluzi. SpaceX ima trenutno 9 izstrelitev z velikimi raketami, vse uspešne, tako da ne bluzi o sajenju krompirja. Če bi bili tehnološko generacijo pred vsem, kar prepomore zahod, jim ne bi rakete dol padale, bi bili na Luni in bi po Marsu vozili z roverji.
asdfaasdfdss
16. 05. 2014 17.00
-3
Aja, da niso bili na Luni, boš rekel? No daj, napiši e-mail Roskosmosu pa jih vprašaj, kaj oni mislijo o tem, pa tu potem napiši njihov odgovor.
dreko123
16. 05. 2014 18.11
+5
hahaha rusi se še sedaj smejejo hollywoodskim apollo misijam - enostavno še sedaj s skupnimi močmi ne morjo poslat posadke na luno - to so samo zgodbice za najbolj naivne, neumne in tehnološko nerazgledane - sem se ravno zadnjič pogovarjal z znacem ki ima v glavi več soli kot marsi kater - kot pilot vsega živega in serviser od vojaških do civilnih letal... spozna se na čisto vse, ko ti začne razlagat o čipih, fiziki tem in onem imaš samo odprta usta... recimo človek ki je preživel tisto dobo z apollo misijam in se je začel samo smejat - sam ima doma celo isto kamero kot naj bi jo uporabljali na apollo misijah in se samo smeji tem ameriškim bučkam - ko je začel razlagat še iz tehnološkega vidika - takratne tehnologije in kakšni so še danes problemi ti je lahko vse jasno - samo ovčke kot si ti in še kdo pač verjame tudi da se je wtc podrl zaradi letal in kerozina in ne zaradi miniranih stavb... ampak ker so američani tako rekli lahko cel svet in stroka trdi drugače bo obveljalo to kar ti bodo prodali američani! - ISS je pa komplet ruska tehnologija - oz. tehnologija iz MIR-a ... kdo jo je gor zvozil nisem gledal - ampak sem prepričan da niso bili v igri samo zmatrani nezanesljivi in pregrešno dragi shuttli
dreko123
16. 05. 2014 18.16
+3
dober odgovor na shuttle je bil ruski - buran ki je v vseh vidikih na čisto drugi tehnlogiji prekašal shuttle na celi črti - celo prvo plovilo ki je imelo totalno avtomatiziranega avtopilota brez kakršne človeške pomoči - pri pristajanju še danes zahod nima tako dovršenega avtomatskega pilota in načina merjenja in senzorjev brez pomoči komadnega stolpa ali gps-sov... škoda ker je razpadla sovjetska zveza in z njo tud program buran... je pa vsaj nekaj pustil za seboj največji avion na svetu katerega antonov 225, katerega si še revčki na onkraj luže sposojajo za velike tovore, ker sami niso sposobni narediti kaj tako velikega in funkcinalnega - še boeinga 747 jim je moral skonstruirat slovenec :D
asdfaasdfdss
16. 05. 2014 18.25
-4
Saj ti pravim, da piši na Roskosmos, kjer ti bodo povedali, kaj je res in kaj ne. Pa bomo videli potem, kdo je ovca. Ti si res tak talent, da ni za verjet. Enkrat bi se rad v živo dobil s tabo da bi malo podebatirala.
asdfaasdfdss
16. 05. 2014 18.27
+1
Sicer pa hvala lepa, da si vsem tukaj še enkrat dokazal, da pišeš stvari kar tako, iz glave, pa vmes še malo lažeš. A naj jaz začnem pisati o tem, kako je Bosanska tehnologija v vseh današnjih avtih?
Razumnež
16. 05. 2014 14.12
-12
Dej Gurt malo se ohladi in prenehaj s to ameriko... Nima veze s člankom in jo je povsem neprimerno kar naprej vpletati povsod. Pač reketa se jim je sfulklalala in to je to, škoda pač. Sem pa vesel, da se to ni zgodilo američanom, ker bi nekateri imeli toooooliko za povedat kako in kaj in spet bi vse vedeli in oh in sploh.
iGURT
16. 05. 2014 14.36
+7
jaz kaj vpletam ? 2x jih omenim v sklopu debate to je to, kje je težava ?
ve?no tvoj
16. 05. 2014 14.07
+2
To je bil ruski satelit ,za internet v sibiriji.
iGURT
16. 05. 2014 14.03
+3
Dajte rajše kakšen članek o dogajanju v Ukrajini, ponesrečilo se je to z satelitom kaj čmo zdaj? Nič..
alenexxx
16. 05. 2014 14.08
+8
kaj se tiče ukrajine...tole je zame že cenzura
iGURT
16. 05. 2014 14.33
+7
Žalostno da si moraš sam informacije iskat po tujih virov če hočeš vsaj malo vedet kaj se dogaja
Klimova
16. 05. 2014 16.37
+7
ja, baje da Angela kritizira pripojitev Krima Rusiji, vendar je še vedno za tesno sodelovanje z Rusijo po diplomatski poti. O sankcijah ni želela govoriti, saj se po moje še predobro zaveda, da bi bil to prevelik šok za nemško gospodarstvo. Na vzhodu Ukrajine se še vedno nadaljuje in stopnjuje kršenje človekovih pravic s strani kijevskih oblasti nad prorusi
Klimova
16. 05. 2014 16.37
+3
ja, baje da Angela kritizira pripojitev Krima Rusiji, vendar je še vedno za tesno sodelovanje z Rusijo po diplomatski poti. O sankcijah ni želela govoriti, saj se po moje še predobro zaveda, da bi bil to prevelik šok za nemško gospodarstvo. Na vzhodu Ukrajine se še vedno nadaljuje in stopnjuje kršenje človekovih pravic s strani kijevskih oblasti nad prorusi
DJ Suzuki
16. 05. 2014 13.58
-4
OakVille, Canada
vesolj?ica1
16. 05. 2014 13.14
+15
Zdaj berem članek na rutersu...pa kje ste vi dobili, da je raketa nosila Evropski satelit? če je pa to bil ruski satelit? A TO SE VI KR SAMI IZMIŠLJUJETE? ZAKAJ?
alenexxx
16. 05. 2014 13.23
+18
iGURT
16. 05. 2014 13.33
+12
ČE so na 24ur napisali da je Evropski satelit potem je Evropski satelit ne zdaj nekaj komplicirat po nepotrebnem
dreko123
16. 05. 2014 14.16
+7
asdfaasdfdss
16. 05. 2014 16.12
-4
Express AM4R je satelit, narejen v evropi za ruske naročnike. Tolko ste pametni da lahko kar doktorirate.
yokerxdinterfan
16. 05. 2014 13.02
+7
če bi se to zdele zgodilo američanom bi se pa vsulu komentarjev kok so nesposobni....a oboji se lohk zahvaljo sam temu da so v 2sv nemške znanstevnike pripeljali
iGURT
16. 05. 2014 13.05
+8
Sovražim24ur2
16. 05. 2014 13.07
+3
yoker, odgovor je podan zgoraj, v obliki tistega dvornega norca
higgsov bozon
16. 05. 2014 13.15
+0
alenexxx
16. 05. 2014 13.00
+8
glavno da mrtvih ni blo
alenexxx
16. 05. 2014 12.59
+8
da ni bil kak cia operativec na delu
Salamandros
16. 05. 2014 12.59
+5
Nič posebnega.. Zgorel je samo satelit. Rusi imajo za astronavte dobro priskrbljeno. Kadar Američani letijo v vesolje pa cele posadke pomrejo. Kakšna propaganda judofilov in amerifilov, da je že prou smešno. Poročajte raje o masovnih protestih v Ameriki pred belo hišo, saj več ljudi protestira proti Obami kot Putinu.
alenexxx
16. 05. 2014 13.07
+10
ameri nič ne poročajo o svojih protestih proti wall steetu pa kako oni obsodijo svoje na 7 let zato ker se je ženska upirala arentciji do katere nebi smelo sploh prit,ker to so bli mirni protesti...pa kako s konji pohodijo protesnike ker se nočejo umaknit
appollyon
16. 05. 2014 13.13
-11
Vsaj protestirajo lahko, nakar v rusiji ne smejo!
alenexxx
16. 05. 2014 13.57
+8
appollyon preberi kar sem napisal al neznaš brat
dreko123
16. 05. 2014 14.17
+7
appllyonj - ravno v ameriki ne smeš protestirat!!
Kajtimar
16. 05. 2014 16.05
+8
svašta. kdo bi si mislil... ni odveč pomislit da je SAT amero laser scvrl raketo v maščevanju zaradi napovedane odpovedi rus.sodelovanja na ves.postaji ipd... Evo, to je to...
bleem
16. 05. 2014 12.57
+9
od okoli 80 poletov v vesolje na celem svetu, jih je rusija opravila mislim da 32. od 32 poletov jim je en spodletel. niti ni tak slabo.
slovenec09
16. 05. 2014 12.50
-5
GURTEK V JOK IN NA DREVO
Sovražim24ur2
16. 05. 2014 12.51
-5
iGURT
16. 05. 2014 12.58
+9
eeeem, zakaj že ? Ker so marca že dva taka satelita poslali v vesolje, ker so imeli letos že več kot deset uspešnih poletov, zdaj pa se jim je eden ponesrečil ? Ena lastovka še ne prinese pomladi.
dannyer
16. 05. 2014 12.49
+8
pač ponesrečen poskus .sedaj pač morajo ugotoviti kaj je šlo narobe . pač v takšnih projektih je pomembna natančnost . tudi v ameriki je bilo veliko poskusov . tudi sedaj .pač to je cena
s2k1
16. 05. 2014 12.55
+4
Sovražim24ur2
16. 05. 2014 12.41
-1
Hahaha, zarečenega kruha... pa to...
49mf5k0d
16. 05. 2014 12.36
-5
z njimi je padel in zgorel svemirsko velik znesek davkoplačevalskega denarja. in enako je tudi pri tistih, ki niso padle in zgorele. ker, preprosto, te svemirsko velike zneske treba vlagati na Materi Zemlji, za Njo.
Sputnik
16. 05. 2014 12.24
+8
eni se zdej delate norca pa neki o trampolinih nabijate medtem ko pozabljate da še danes vsaj en avion na teden pade iz neba ko skala pa se ne delate norca iz tega. logično je da kjer je tehnologija in novosti bo vedno prihajalo do napak in nesreč. tudi na cesti umirajo izkušeni vozniki v novih avtih pa se ne dela noben norca iz tega. da so pa rusi omenjali trampolin se pa ve zakaj je šlo. ker američani niso v stanju spravit rakete v zrak niti za 545s