Slovenija

Ustavno sodišče odločilo: pokojnino jim bodo morali vrniti

Ljubljana, 18. 03. 2013 17.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ustavno sodišče je odločilo, da se drugi, tretji in četrti odstavek 143. člena zakona za uravnoteženje javnih financ razveljavijo. Sodišče je tudi naložilo ZPIZ, da vsem prejemnikom pokojnine, ki so vplačevali zavarovanje v drugih republikah nekdanjega SFRJ, izda nove odločbe.

Ustavno sodišče je odločilo, da se drugi, tretji in četrti odstavek 143. člena zakona za uravnoteženje javnih financ (Zujf) razveljavijo. Ti odstavki so po mnenju sodišča neskladni z ustavo v delih, ki so veljali do novele Zujf in so se nanašali na upravičence do dela pokojnine, ki so vplačevali zavarovanje v drugih republikah nekdanjega SFRJ.

Zahtevo za presojo ustavnosti je julija lani vložila nekdanja varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik.
Zahtevo za presojo ustavnosti je julija lani vložila nekdanja varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik. FOTO: Damjan Žibert

Zahtevo za presojo ustavnosti omenjenih določb Zujf je julija lani vložila nekdanja varuhinja človekovih pravic Zdenka Čebašek Travnik. Varčevalni zakon je znižal pokojnino nekaj več kot 26.000 upokojencem, ki jim delno ali celotno plačilo pokojnine zagotavlja proračun. Dopolnitev zakona, ki se je začela uporabljati z novim letom, je iz znižanja pokojnin izvzela okoli 8000 upokojencev. Gre za upokojence, ki so bili vključeni v obvezno pokojninsko zavarovanje, ker pa so delali v drugih republikah nekdanjega SFRJ, so prispevke vplačevali v njihove sklade pokojninskega zavarovanja.

Ustavno sodišče je z drugo točko izreka ugotovilo, da so bili drugi, tretji in četrti odstavek omenjenega člena zakona v neskladju z ustavo v delih, ki so veljali do novele Zujf in so se nanašali na upravičence do dela pokojnine za upoštevanje obdobij pokojninske dobe do 31. 3. 1992 pri nosilcih zavarovanja v drugih republikah nekdanjega SFRJ.

Poleg tega je ustavno sodišče tudi določilo način izvršitve svoje odločitve. Zavodu za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije je tako naložilo, naj vsem prejemnikom pokojnin, ki jim je bila pokojnina odmerjena na podlagi predpisov iz prve in druge točke izreka odločbe, brez odlašanja izda nove odločbe. Ustavno sodišče je to odločitev sprejelo soglasno na seji 14. marca.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

batom@pinkponk.com
19. 03. 2013 13.04
+6
vprašanje za milijon dolarjev: zakaj sedaj ta vladna ekipa, ki je prekršila ne le zakon pač pa celo ustavo, za to kazensko ne odgovarja?? A zakoni res veljajo samo za rajo?
Jasmina Gros Bevec
19. 03. 2013 11.16
+5
ja če se pa ukvarjajo z temi penzijami, naj pa še slo. državljanom(starejšim) vrnejo državno pokojnino, ki je znašalaokol 160 evrov. da so meli za preživetje. da nebodo stredali še naprej.
murgeljparkeljc
19. 03. 2013 09.48
+1
Potomcem izdajalcev ni uspelo ukiniti povsem upravičenih in zasluženih nagrad za delo, požrtvovalnost, tovarišev španskih borcev in borcev v NOB. Le ti niso krivi za krizo, so pa zgradili državo. Krizo so povzročili potomci izdajalcev, zdaj pa naj pojedo lastno juho. Španski borci in borci iz NOB že ne bodo plačevali krize.Se pa strinjam s spremembo ustave, za preprečitev nadaljnjih kriz je potrebna le ena partija in njen simbol- rdeča zvezda peterokraka na nacionalni zastavi. Da se ve kdo je narod, potomci izdajalcev ne morejo biti narod.
24vohomurckov
19. 03. 2013 10.58
+0
24vohomurckov
19. 03. 2013 09.02
+6
...ne razumem no...a se v takih zadevah ne morejo pokonsultirati z ustavnim sodiščem,preden naredijo neumnost,ki navsezadnje še davkoplačevalce po žepu udari!!??
cirenij
19. 03. 2013 09.06
+7
Saj so se. Ampak so mislili, da bodo vladali vsaj 10 let in bo US tako dolgo zavlačevalo. Saj si pa videl kako sta se oba predsednika "objemala" pred kamerami.
godhead
19. 03. 2013 08.24
+11
Janšatov hlapec Ernest Petrić ima od šefa natančna navodila kaj lahko in kaj ne sme ter ob katerem času. fašisti že dolgo niso bili tako usklajeni, kot so danes.
kolo1982
19. 03. 2013 08.11
+10
Najboljše je to, da so jo znižal kar vsem po vrsti...tudi mojemu staremu očetu, ki je služil v JLA do leta 1972. V vojaško šolo je šel zato, ker je bila zastojn in si drugega niso morali privoščiti, nato pa je dobil drugo službo, ker vojske tako in tako ni imel rad. Naj že kdo odgovarja za svoja dejanja in kršitve zakona. Na takšnem nivoju, kot so znižali te pokojnine, se še vrtcev ne podraži (vedno pride odločba).
godhead
19. 03. 2013 08.26
+9
ti bo čelo twitnil, da so za vse krivi drugi in da gre za zaroto tranzicijske levice vodene iz murgel, sicer pa je kučan kriv tudi za vse naravne katastrofe po celem svetu, razen za preveč toplogrednih plinov v ozračju, za katere je kriv čebelar, bivši lover od hilde.
tron3
19. 03. 2013 08.06
+12
JJ, Šušteršič in ostla ekipa naj plača iz svojega, kršili so zakon, Ustavo itd, čas je da se jih postavi pred sodnika, ter da jim naloži kar jim gre, ne morejo vedno eni in isti kršiti vseskozi zakonodajo.
godhead
19. 03. 2013 08.27
+8
janšat bo šel spet po en provizorični kredit?
cirenij
19. 03. 2013 05.55
+9
Petrič je pa čakal s to odločitvijo, da bi vse natovoril na grbačo novi vladi. Vse njihove napake bodo morali popravljat, nazadnje bo pa kriva Bratovškova in njeni ministri. Spomnimo se, koliko zakonov je prejšnja koalicija sprejemala in jih popravljala. To se ne dogaja nikjer na svetu. Vedelo se je, da mora biti odločitev taka kot je glede na dogovore ob osamosvojitvi in glede na to, da so ZUJF nekajkrat popravljali in izvzemali take, ki so v istem rangu kot zdaj tile. Sosed, upokojen vojaški invalid že pred vojno se je l. 91 samo javil na TO in že lani takoj na osnovi nekih prič takoj dobil izplačan zaostanek in redno penzijo. Eden, ki je izdal skladišče orožja, ker na ZPIZ-u ni imel poznanstva, je pa še danes nima. Če ne bodo hitro pohiteli, ga bo prej pobralo, ker je zelo bolan.
cirenij
19. 03. 2013 06.26
+12
Ve se katere stranke so glasovale za 143. člen ZUJF. Poslancem pustit minimalca, strankam pa pobrat sredstva. Vsaj tekoča, ker pufa čez milijon EU nimaš kje vnovčit. Upajmo, da se končuje revanšizem v tej moji deželi Kranjski. In da se obelodanijo vse lumparije in zakonsko ukinejo vsi zastaralni roki za krajo, orožje.........Pa naj gospodje odgovarjajo. Vseeno levi, desni, sredinski, beli, črni.....Tisti, ki bo to omogočil, dobi vso podporo naroda za naslednjih 20. let.
cirenij
19. 03. 2013 06.48
+6
Ljudje pa si lahko predstavljate koliko odločb je bilo zaradi revanšizma že izdanih s strani ZPIZ-a in koliko jih še bo. Mogoče pa še kake nadure in ostalo.A ni škoda stran metanje denarja - pa nihče ne bo odgovarjal.
drugnben
18. 03. 2013 23.57
-5
To gre predvsem za bivše okupatorje oficirje JNA kateri so si potem priselili v Slovenijo sicer so drugih narodnosti in sedaj vlečejo naše pokojnine katere so trikrat večje kot srbske ali hrvaške.
fruruc
19. 03. 2013 00.07
+1
cirenij
19. 03. 2013 05.59
+14
drugnben se motiš. Niso okupatorji. Živeli so v Sloveniji, tukaj imajo družine. Verjamem, da se niso priselili po osamosvojitvi, ker ne bi dobili državljansta niti pokojnine. Sicer je pa tako. Če bi naši politiki poskrbeli, da ne bi bilo pomanjkanja in revščine tudi ne bi bilo nacionalizma. Ker človek je človek ne glede na narodnost, barvo kože, usmerjenost. Sovraštvo so zakuhali predvsem, saj veš kateri.
cirenij
19. 03. 2013 06.42
+6
sprint Upajmo, da se do novih volitev izkristalizira kaj novega, čeprav se sposobnim strokovnjakom ne da vpletat v to zafurano politiko in gospodarstvo. Mariborčani so dokazali z izvolitvijo Fištravca, da jim stari obrazi več ne pašejo. Upajmo, da se to zgodi tudi na državni ravni.
kolo1982
19. 03. 2013 08.13
+6
Moj stari oče je služil JNA do leta 1972, pa so mu jo znižali. A je bil okupator?
cirenij
19. 03. 2013 08.29
+3
kolo veliko takih poznam. Enega, ki je bil l. 91 že dolgo v civilni službi, pa so mu za nazaj znižali za 100EU. Sicer je zdaj dobil povrnjeno ampak je rekel, da bo tožil, ker sta z ženo, ki sta se že komaj prebijala oba zbolela.
3per
18. 03. 2013 23.36
-5
Bogato plačujemo nekatere ki pravijo, da so dolga leta vplačevali, plača je bila v času ko smo vsi tako super živeli 500 mark - 240 EUR, zdej jim pa plačujemo pokojnine 600 EUR, priviligirani imajo pa če dodatek na NOB kjer so se boril ko so bili še v plenicah.
stella83
18. 03. 2013 22.28
+23
kako so eni ljudje ozkogledi, po domače omejeni, jao jao v tej kraji denarja so dobili znižane pokojnine (oz. jih del sploh niso dobili) tudi tisti, ki so v bivši Jugi delali v Sloveniji za podjetje, ki je imelo glavni sedež v drugi republiki... In ja, pošteno so delali, pošteno so plačevali v blagajno, naj jim dajo/vrnejo tisto, kar jim pripada!!! tako ali drugače je to njihov denar!!
Follow me
18. 03. 2013 23.05
+4
Tonček Balonček
18. 03. 2013 22.25
+29
Nism pravnik, pa sem vedel, da je zat Šušteršičeva in Janševa inovacija popolnoma nezakonita. ŠAlabjterja sta. AP saj je enako tudi z izbrisanimi. To bo pač vs eplačevala nova valda, Janša se bo pa smejal in trobil, koliko so za ačsa njegove valde prišparali.
Balki30
18. 03. 2013 22.20
-26
Men se zdi da se tile nob borci pomlajjujejo in jih je vsako leto več ejga poprečna starost 120 let pa to...
godhead
19. 03. 2013 08.28
+6
3per
18. 03. 2013 21.16
-13
Kraja stoletja, edini na svetu borcem plačujemo že skoraj 70 let za NOB, pravi zmagovalci brez katerih bi bilo vse skupaj nemogoče, ZDA in Sovjetska zveza, kaj takšnega niti v sanjah niso pomislili. Edino pošten bi bil referendum, pa naj ljudje odločijo ali bodo privilegije še plačevali.
vezuv_
18. 03. 2013 22.04
+19
Ne potrebujemo nobenega referenduma in pametovanja. Naj dolgoprstneži vrnejo nam kar smo v pokojninsko blagajno vplačevali do sedaj (pa moramo delat še 15 let do upokojitve), pol pa se naj slikajo, NAJ MI VRNEJO KAR SEM VPLAČEVALA 30 LET (
Kaktus111
18. 03. 2013 21.06
+6
Ernest ne bo pa nič komentiral ???
Rde?iAlarm
18. 03. 2013 20.49
+31
tistim ki so glasovali za 143.člen je treba pobrati denar in dati nazaj upokojencem bo vsaj svarilo SDS lopovski bandi da se denar ne krade ampak zasluži
tao3
18. 03. 2013 20.26
+28
Bravo Janša! Še en tvoj uspeh, ki bo stal davkoplačevalce! Gotof si!
murgeljparkeljc
18. 03. 2013 19.37
-21
Sem vam rekel, kar vam pripada, vam pripada. Potomci izdajalcev pa naj plačujejo, me ne briga kako.
Balki30
18. 03. 2013 22.26
+5
Tvoji davkoplačevalski evrčki gredo tudi zraven ejga....po vodi
lotmerzanec
18. 03. 2013 19.36
+6
To delajte ustavni sodniki! Dajte nekdanjim oficirom JNA velike pokojnine delavcem v gospodarstvu pa znižajte plače na 500 evrov mesečno!! Mi smo res čudna država ljudje,ki še Slovensko ne zajo in,ki za našo državo niso naredili nič imajo preko 1500 evrov pokojnine,delavci z 40 let vplačanega prispevka pa imajo 450 evrov "miloščine"saj temu ne moreš rečti pokojnina!!!
MeaParvitas
18. 03. 2013 19.53
+8
lotmerzanec ...odločbo ustavnega sodišča je potrebno spoštovati...a tista o Družinskem zakoniku in prepovedi referenduma je bila pa v redu????
lotmerzanec
18. 03. 2013 20.06
+3
Mea Parvitas Seveda jo je treba spoštovati! Problem je le komu vzeti,da bomo nekomu drugemu dali?? Se pa takoj strinjam,da se zmanšajo podpore pa se naj,da odpisanim oficirjem JNA in podobnim!! Saj mnogim Slovencem ni za delo zato pa dela v Sloveniji 200.000 tujcev!!
robek35
18. 03. 2013 19.27
+7
seveda je protiustavno samo enemu delu upokojencev,kao da imajo prevelike pokojnine,tud nam vojnim veteranom je vzel zdravstveno zavarovanje , da imamo preveliko premoženje ali pa prevelike plače kam pa je šel ves ta denar,tega ni malo
KML
18. 03. 2013 19.31
+13
Kaj si se pa boril? Bi se skrival v kleti Cankarjevega doma, pa bi imel palice v zlatu v švicarski banki!
lotmerzanec
18. 03. 2013 19.39
+10
robek35 Pa ja nisi pričakoval za teh 15 dni borčevsko penzijo!! Daj kje smo se pa tako hudo borili?? Sem bil tudi v tej vojni in v naših krajih bi naj bilo najbolj napeto pa mislim,da si nekih dodatkov ne zaslužimo posebno sedaj,ko je država v hudi krizi!!
Ataaufbix
18. 03. 2013 19.43
+22
@lotmerzanec Če je pa država res v tako hudi krizi, zakaj se katoliški cerkvi plačuje tako velik denar in predvsem mimo ustave?
lotmerzanec
18. 03. 2013 19.44
-2
AtaAufbix Zakaj se pa 50.000 delomrznežev,ki dobivajo podporo že skoraj desetletje še vedno ta plačuje??
Ataaufbix
18. 03. 2013 20.08
+7
@lotmerzanec Zato, ker nikjer v ustavi ne piše, da so delomrzneži ločeni od države, kar pa za religije velja!