Slovenija

Eva Irgl: Stroški referenduma bi lahko bili za 2,2 milijona evrov nižji

Ljubljana, 08. 05. 2014 15.15 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Referendum o arhivski noveli bo potekal 8. junija. Ustavno sodišče namreč datumu, ki so ga poslanci določili, potem ko se je 4. maj izkazal za neprimernega, ne nasprotuje. Eva Irgl (SDS) tako z drugo zahtevo za oceno ustavnosti ni uspela.

Zahtevo za oceno ustavnosti je v imenu pobudnikov referenduma konec aprila na ustavno sodišče vložila poslanka SDS Eva Irgl, sicer prvopodpisana pod referendumsko zahtevo, ki jo je podpisalo več kot 46.000 volivk in volivcev.
Zahtevo za oceno ustavnosti je v imenu pobudnikov referenduma konec aprila na ustavno sodišče vložila poslanka SDS Eva Irgl, sicer prvopodpisana pod referendumsko zahtevo, ki jo je podpisalo več kot 46.000 volivk in volivcev. FOTO: Damjan Žibert
Po oceni ustavnega sodišča pobuda ne odpira pomembnih ustavnopravnih vprašanj, zato jo je ustavno sodišče zavrnilo. Ustavno sodišče

Potem ko je 4. maj padel kot datum za izvedbo referenduma o arhivski noveli, so poslanke in poslanci na potrdili nov datum – 8. junij. SDS je glasovanje obstruirala in takoj napovedala zahtevo po ustavni presoji, ki jo je njihova poslanka Eva Irgl tudi vložila. Zahtevala je, da se referendum izvede skupaj z lokalnimi volitvami, torej jeseni.

Če je bila Irglova ob prvi ustavni presoji uspešna, saj se je ustavno sodišče strinjalo, da 4. maj, torej nedelja tik po počitnicah, ni primeren, pa tokrat ni tako. Varuhi ustave namreč drugi nedelji v juniju kot dnevu, ko bomo odločali o tem, ali se strinjamo z novelo arhivskega zakona ali ne, ne nasprotujejo.

Če bi referendum izvedli na način, kot sem večkrat predlagala, potem bi bili stroški referenduma vsaj za 2.2 milijona evrov nižji. Eva Irgl zagovarja zahtevo, da se referendum izvede skupaj z volitvami

Odločitev je kratka. Kot so zapisali, lahko ustavno sodišče pobudo zavrne, če od odločitve ni pričakovati rešitve pomembnega pravnega vprašanja. "Ko gre za oceno ustavnosti zakona oziroma oceno ustavnosti ali zakonitosti podzakonskega predpisa, sprejme pobudo za začetek takega postopka ustavno sodišče torej le tedaj, če bo lahko na njeni podlagi odločilo o pomembnem ustavnopravnem vprašanju. Po oceni ustavnega sodišča pobuda ne odpira pomembnih ustavnopravnih vprašanj, zato jo je ustavno sodišče zavrnilo," so zapisali v obrazložitvi. Ustavno sodišče je sklep sprejelo soglasno. 

Eva Irgl: Stroški bodo višji

"Današnja odločitev ustavnega sodišča pomeni, da bodo stroški za referendum višji kot bi bili, če bi referendum potekal hkrati s predčasnimi volitvami ali pa lokalnimi volitvami," je v odzivu zapisala Eva Irgl. Dodala je, da odločitev ni racionalna in da jo obžaluje. Če bi bil referendum skupaj z lokalnimi volitvami, bi se "lahko zagotovil tudi kvorum, ki je potreben za veljavnost referenduma, odpravljen pa bi bil tudi vsak dvom v legitimnost odločitve", je še zapisala.

Letos kar štirikrat na volišča

Slovenski državljani bomo šli letos kar štirikrat na volišča. Najprej nas 25. maja čakajo volitve v evropski parlament, nato 8. junija referendum o arhivih, najverjetneje julija ali septembra bomo imeli predčasne parlamentarne volitve, jeseni pa so na sporedu tudi redne lokalne volitve.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (156)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

forti5
09. 05. 2014 14.05
+4
Jaz predlagam pa tako: Eva Irgl in vseh njenih 46000 podpisnikov za referendum, naj naredijo tako: NAJ SE ODPOVEJO REFERENDUMU; DENAR KI BI GA PORABILI ZA TO, 2 ALI 4 MILIJONE EUR ALI KOLIKOR NAS BO ŽE REFERENDUM STAL, PA NAJ TAKOJ NAMENIJO ZA LAČNE OTROKE V ŠOLAH IN VRTCIH. KER SLOVENIJA JE LAČNA, GOSPODJE REFERENDUMSKI. TO, KAR PREDLAGAM, JE EDINA PAMETNA IN ČLOVEŠKA POTEZA. Vprašanje arhivov naj rešijo pa sami, zato so plačani in dobijo plačo; za plačo je tudi treba kaj narediti.
Bojan-F
09. 05. 2014 09.47
Xa, xa, xa, xa, xa, xa, xa, ... zakonodajalec je jasno ugotovil, da je kvorum pomemben činitelj referenduma ... torej nebi se smel kvorum zamegliti s nekim drugim izjašnjavanjem volilcev. In seveda ...
Bojan-F
09. 05. 2014 09.48
KD_FT
08. 05. 2014 22.05
+2
Ma odločte se že enkrat!!!!!! Sicer pa kar požrite svojo gnilo arhivsko čorbo!!!
kolbek460
08. 05. 2014 21.55
+5
Ti iz sds a so pa kot podrepna muha,ampak dobena sitna muha dovgo ne živi.
felix59 drugič
08. 05. 2014 20.52
+5
Čeprav admin briše komentarje bo SDS propadel , Majer bo šel pa sedet!!!!
terra luna
08. 05. 2014 20.55
+0
FRVK
08. 05. 2014 20.43
+9
Naj se v ustavo doda: Če udeležba na referendumu ne preseže določenega odstotka, potem stroške referenduma nosi predlagatelj.....
KD_FT
08. 05. 2014 22.07
+3
Točno to! Potem pa bodo SDSovci raje 2x premislili, preden bodo spet dali bedarije na referendum.
vicente
08. 05. 2014 20.43
+3
Eva je res žrtev sistema,stari oče je bil partizanski politkomisar,oče si je naredil hišo oz stanovanje z komunističnim kreditom,njen ubogi oče,je trpel kot ravnatelj v komunistični šoli,v komunističnem kraju toliko je moral trpeti da je še njeni sestri zrihtal službo,pomislite na neskončno trpljenje očeta ki so mu komunisti šolali otroke,njen sedanji šef je tudi bivši komunist,in zadnji udarec demokratično izvoljeni komunisti ji zavrnejo pritožbo,neskončno trpljenje pod komunizmom.
tali?ni tom
08. 05. 2014 19.50
+5
pobudnika naj plačata! zaradi mene ni potreben referendum ker me ne briga popolnoma nič koga in katere lumpe ja nadzirala takratna tajna služba! brez veze niso nikogar po moje! kakorkoli , namesto denar za zgodovinske nesmisle bi dali denar recimo za otroka ki rabi operacijo nogice , za mamografe eva recimo , za sodobne aparate za onkologijo ! za to sem pa da se izvede neki referendum in da se ukine vojska!
KD_FT
08. 05. 2014 22.09
Za ta denar, ki ga bodo porabili za kampanjo in referendum, bi vsi slovenski otroci imeli vsaj eno leto zastonj kosilo in malico v šoli!!!!!!
Drejc MB
08. 05. 2014 19.19
+16
Referendum je nepotreben. Nastal je ćisto zaradi SDS zaganjanja. Skrajni čas je, da se v SLO spremeni referendumska zakonodaja, po kateri je izid referenduma katerega se udeleži manj kot 50% volilcev neveljaven..... Stroški referenduma se pa izstavijo in terjajo od predlagatelja oz. političnih strank, ki so ga podpirale in forsirale. Vsak podpisnik od tistih 40. 000 pa naj dobi svoj delež stroška......... Pa hitro ne bomo imeli več referendumov, ki zanimajo samo marginalno skupino in ga lahko ob podpori politične stranke seveda sforsirajo.......
fujjjjjj
08. 05. 2014 19.25
+6
razocarani
08. 05. 2014 19.51
+4
jansa si pac po svoje predstavlja politiko ..zanj je politika on in samo on ..cudno demokracijo se gre ..pa pljuva po prejsnjem rezimu a je sam se veliko zlobnejsi ..z cim se hranijo tile da so tako pokvarjeni ..ali jim je to prirojeno ..
FRVK
08. 05. 2014 20.40
+4
Janša ni politik.... On je politikant....
enzoferrai1900
01. 06. 2014 22.28
fujjjjjj
08. 05. 2014 19.09
+12
Gos.Irglova,če bi bili malo bolj pametni bi stroškov sploh ne bi bilo.Zgleda pa da slovenija je zelo bogata država da na tak način meče denar stran ,narod pa dobesedno nima za hrano.
Blaška
08. 05. 2014 19.18
-5
dej bodi tudi objektiven: )) če bi kakšno stvar združili na isti dan, tudi ne bi bilo več stroškov : ) volitve za EU so tudi strošek, sploh kasneje za plače, pomagat si tako nič ne moremo s temi poslanci tam, enostano ne vem, kaj sploh delajo : )) in tole sem zapisala ne zaradi tega, ker mi je mar za arhive, ampak, ker se mi je zdelo najvarčneje EU volitve in referendum dati na isti dan : )) ker, glede referenduma nimamo kaj, bo, ker so ljudje s podpisi tako odločili in ta zadostna številka podpisov je tudi del demokracije in jaz to spoštujem : ))
fujjjjjj
08. 05. 2014 19.23
+4
imaš prav ampak tisto kar si na koncu napisala pa ne drži vedno saj je bil tudi referendum o odpiralnem času trgovin kjer je ljudstvo sklenilo da se ob nedeljah ne dela ,pa ni temu tako....se pravi da je bil denar vržen stran še huje pa je to da ni bil upoštevan glas ljudstva kar pomeni udarec demokraciji.
Blaška
08. 05. 2014 19.28
+2
ja, to je bila svinjarija, res je : )) in težki lobiji, ki so pritiskali na politiko: )) ljudje pa tiho, mirno vse prenesli, kaj ne : ))
razocarani
08. 05. 2014 19.57
+3
kaj ko z tem o referendumu preusmerjajo pozornost z jansevih zlocinov ..tip je kriv ali bebav ker ni vzel ponujenega denarja ..dokazali so svedi da je denar bil dan .in to je to da pa ga nekdo ni hotel je pa malo skregano z logiko.. problem je da so stvari prisle na dan ..da pa se to ni dogajalo me nihce ne preprica ..samo ce jansa prizna da je nor in denarja ni maral bi se mogoce sprejel ..a da imamo norce v politiki pa ze vsi vemo pa naj bodo laterekoli barve
kolbek460
08. 05. 2014 21.57
+2
Škrlatna cesarica je pogruntala da je fejst mimo vsekala za moj denar.
maijster
08. 05. 2014 19.04
+9
Naj sds zbira denar za to ne pa za kapljarja
JApajaDAja
08. 05. 2014 19.06
+4
lahko dajo kaj zraven za prehrano lačnih otrok, recimo.
razocarani
08. 05. 2014 19.59
+2
saj jih ne briga za narod ..samo za oblast in bogatenje jim je ..tako tacrnim fasistom kot komunistom . vsi so nas opeharili ,prevarali.. upam da pride tudi dan poracuna ..zlocinci vseh barv morajo prejeti najhujso kazen za svoje zlocine
Proxy-V3
08. 05. 2014 18.56
-3
Ko berem komentarje me žalosti, da v Sloveniji živi tako veliko število popolnoma nerazgledanih ljudi ...
korintos1
08. 05. 2014 19.00
+7
enzoferrai1900
01. 06. 2014 22.31
nepismena eva in beli leljak basi kaj pa so delali belcki v okupatorskoj vojski kulko ih je potukal skof rozman tisto ih ne zanima
FAUSTOS1
08. 05. 2014 18.52
+10
DA STROŠKI-ČE NI REFEREMDUMA POTEM TUDI NI STROŠKOV .SDS GOSPODJE IN GOSPE
kolbek460
08. 05. 2014 22.00
+2
Nihovo negativno promocisko kampanjo bomo plačali mi davkoplačevalci,to so navadne svinje drugače jih ne moreš opisat.
JApajaDAja
08. 05. 2014 18.49
+6
če ta ne bi parazitirala na proračunu, bi prišparali še več! Kakšen hasek pa je od nje?Naj gre raje delat, če sploh kaj zna!
nitiniti
08. 05. 2014 18.42
+14
SDS je dela samo dodatne probleme, reševati jih pa ne zna
JApajaDAja
08. 05. 2014 19.02
-2
JApajaDAja
08. 05. 2014 19.03
-2
maijster
08. 05. 2014 18.41
+9
Referndoma sploh nebi potrebovali in sedaj se bo videlo ta podpora vam sds
enzoferrai1900
01. 06. 2014 22.33
zdej stetje belckov na referendumu kulko ih bomo mogli nagnat izdajalci nimajo kaj iskat v slo hoohohoh
nitiniti
08. 05. 2014 18.40
+11
čudno, da se je obrnila na ustavno sodišče, ko pa ovce SDS pravijo, da sodišča nič ne veljajo
sinhron
08. 05. 2014 18.42
+11
JApajaDAja
08. 05. 2014 18.58
+0
effa je empatična in ustrežljiva ženska, rešuje ljeljaka, ki nima za preživetje-cena in vzrok nista pomembna pri njej!
sinhron
08. 05. 2014 18.35
+16
Ja Eva preveč očitno bi bilo , če bi ustavno sodišče še v drugo pritrdilo zahtevi SDS-a v isti zahtevi , ker so videli , da so naredili veliko napako prvič , ki je potegnila s seboj probleme vseh naslednjih volitev ! Se bosta pa z Leljakom zmenila in nosila vsak pol stroškov referenduma !
nitiniti
08. 05. 2014 18.41
+2
FRVK
08. 05. 2014 18.33
+10
Referendum o arhivih bo pokril bančno luknjo iz 2004-2008.. In šli bomo iz krize.........
tej?i30
08. 05. 2014 18.33
+8
kolikov paketov hrane dobi RK za 2,2 miljona eurov???? BANDA!!!
Blaška
08. 05. 2014 18.38
+1
za koliko bi se država potegnila šele ven za tistih , kaj vem, 9, 10 milijard? : ))) BANDA !!!